Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-11-2021, 13:17   #301
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,974
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Da er klokken passert 07, og jeg er kommet i køen, og registrerer en ny forbedring. Før fikk du vite hvilken plass i køen du hadde etter at du hadde lagt inn ditt EB nummer. Dette er nå erstattet av reklame om Eurobonus og hvordan det fungerer samt om EB appen og hvordan dette fungerer. Er det bare rot i bolaget nå?
Er det i hele tatt prioritet for EBG/D i køen nå ? Tar i alle fall min. 20 min nå kontra 2-3 pre-korona.
Lar meg vel irritere ørlitegrann av mengden meldinger som leses opp (de fleste kan ikke bypass´es) før en i hele tatt komme til saken/ i køen, der det topper seg med `Hva synes du om oss´spørreundersøkelsesinvitten helt til slutt:
man blir ringt opp/ det legges igjen melding på telefonsvareren uavhengig om en takker nei/ avbryter anropet som kommer etter at en har kommet gjennom og fått bestilt.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2021, 13:33   #302
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,714
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Jeg tror hele prioritetssaken er fjernet, og at alle nå har samme tilgang. Det forklarer i så fall også at det ikke var mulig å ringe utenfor åpningstid.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2021, 15:43   #303
IL-2
ScanFlyer Gold
 
IL-2's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,315
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Jeg har vært på telefon med SAS en del i det siste (uten G/D), til ulike tidspunkt. 20min høres veldig prioritert ut. Jeg har aldri hatt mindre enn 40min, men opp til to timer.
IL-2 is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2021, 22:58   #304
LN-TIB
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,665
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Noen som vet om det er mulig å få tilgang til EB kontoen sin uten at man kjenner til hvilken epostadresse den er registrert på?
__________________

LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2021, 23:37   #305
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,275
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by LN-TIB View Post
Noen som vet om det er mulig å få tilgang til EB kontoen sin uten at man kjenner til hvilken epostadresse den er registrert på?
Kan du ikkje bruke nummeret til å få nytt passord, og logge inn med det? Eg kan ikkje bruke epost til å logge inn fordi same epost er brukt på to kontoar (ein kidd).
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 06-11-2021, 08:36   #306
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,714
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by LN-TIB View Post
Noen som vet om det er mulig å få tilgang til EB kontoen sin uten at man kjenner til hvilken epostadresse den er registrert på?
Hvis du husker ditt gamle brukernavn så kan du bruke det i stedet for e-post.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2021, 15:53   #307
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,714
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Er 24/7 kundeservice for EBD nå forbedret bort? Har prøvd i to dager utenom normal åpningstid nå, og får bare beskjed om at kontoret er stengt. På hjemmesiden under goder står det nå kun nevnt utvidet åpningstid uten å nevne hva det betyr.

EDIT: Jeg ringte kl. 19:10 i går og 06:30 i dag.
Da har jeg fått svar fra Diamant mailen, og det har tydeligvis vært en forbedring som SAS ikke har sett poenget i å informere om. De svarte følgende:
Quote:
Jag har eskalerat ditt ärende och fått svar idag.

Öppetider för Diamantmedlemmar är mellan Måndag-Fredag kl 07.00-01.00 och lördag och söndag mellan kl 09.00-23.00.

Jag beklagar om du inte har kommit igenom när du har ringt till oss.

Jag hoppas du får svar nästa gång du ringer.
Med andre ord er det slutt på 24/7 service, evt. er dette det SAS definerer som 24/7. Blir det trøbbel utenfor disse tidene vil en med andre ord være overlatt til tilfeldighetene fremover.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2021, 13:34   #308
TPN
Cessna driver.
 
TPN's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Oslo
Posts: 81
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Har et lite spørsmål mulig noen kan svare på. Har pga SAS sin kampanje, gått fra gull til diamant denne perioden. Artig det. Men i forhold til Star Alliance. Er det fortsatt definert som Gull?

Grunnen til spørsmålet er av praktiske årsaker. Booker ofte billetter med United. Der registreres EB med status indikator i tillegg til selve nr. Dvs EBGXXXXXXXXX eller EBSXXXXXXXXX avh. av status. Med Diamant. Skal jeg fortsatt registrere det som EBG?
TPN is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2021, 13:50   #309
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,817
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by TPN View Post
Har et lite spørsmål mulig noen kan svare på. Har pga SAS sin kampanje, gått fra gull til diamant denne perioden. Artig det. Men i forhold til Star Alliance. Er det fortsatt definert som Gull?

Grunnen til spørsmålet er av praktiske årsaker. Booker ofte billetter med United. Der registreres EB med status indikator i tillegg til selve nr. Dvs EBGXXXXXXXXX eller EBSXXXXXXXXX avh. av status. Med Diamant. Skal jeg fortsatt registrere det som EBG?

Ja. Diamond er en ren SAS greie. Star Alliance har gull som høyeste felles nivå
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 30-12-2021, 14:25   #310
TPN
Cessna driver.
 
TPN's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Oslo
Posts: 81
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Takk for kjapt svar. Da legger jeg det inn med EBG. Godt nytt år!
TPN is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2021, 22:05   #311
SBT
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 774
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Det har ikke medført noe problem for meg å skrive inn EBD når jeg legger inn mitt EB nummer hos United, får gratis koffert nr 1 som vel er det viktigste når man bestiller basic flybilletter hos United. Noen ganger er det gratis å velge seter, andre ganger må jeg betale, gjør som regel det, siden flightene som oftest er smekkfulle for ikke å havne i b eller f sete.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2021, 00:42   #312
LN-FAB
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2009
Location: OSL
Posts: 221
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Ryktes at SAS forlenger status ytterligere én periode på grunn av koronasituasjonen. Noen som har snakket med bolaget og kan bekrefte ryktet?
LN-FAB is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2022, 14:39   #313
ablegat
Newcomer
 
Join Date: Jan 2022
Posts: 1
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Hei. Sitter her paa flyplassen utenlands og horte fra en annen nordmann her at han fikk hele reisen sin gratis fordi han hadde nok poeng. Dette er helt nytt for meg saa naa sitter jeg her og laerer meg om hvordan dette med flypoeng og bonuspoeng fungerer. Et spm jeg sliter a forstaa, hva er forskjellen paa eurobonus poeng og statuspoengene deres

Noen som kan forklare det setter jeg stor pris paa. Har i tillegg sett paa kredittkort test og ulike best i test for de som flyr en del. Mye varierte meninger ser jeg. Er eurobonus the way to go eller har noen andre noe annet bra de kan tipse om. Tusen takk hilsen en helt noob paa dette med poeng.
ablegat is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2022, 15:58   #314
Trent600
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Location: Oslo
Posts: 636
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
at han fikk hele reisen sin gratis fordi han hadde nok poeng
Vedkommende overdriver mest sannsynelig litt da man stort sett må betale skatter og avgifter selv. Fordelen er at disse er lave hos SAS i forhold til bonusbilletter hos mange andre selskaper siden man ofte må betale drivstofftillegg på bonusbilletter.

Quote:
Originally Posted by ablegat View Post
Et spm jeg sliter a forstaa, hva er forskjellen paa eurobonus poeng og statuspoengene deres
Googlet kjapt og landet på denne siden som ser ut til å gi en grunnleggende innføring, så anbefaler en titt der.

https://eurobonusguiden.no/

Seksonen "Hva er SAS Eurobonus" forklarer forskjellen på de forskjellige poengtypene.
Trent600 is online now   Reply With Quote
Old 16-01-2022, 15:47   #315
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,168
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Har booket en tur til Miami med SAS og betalt med poeng (ikke bonustur). Hva er da reglene for Business Smart betalt med poeng? Står det er 400 Euro i gebyr for å kansellere, men jeg har jo betalt med poeng? Damen på SAS klarte faktisk ikke svare på hva jeg blir trukket.

På forhånd takk.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2022, 16:56   #316
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,817
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Har booket en tur til Miami med SAS og betalt med poeng (ikke bonustur). Hva er da reglene for Business Smart betalt med poeng? Står det er 400 Euro i gebyr for å kansellere, men jeg har jo betalt med poeng? Damen på SAS klarte faktisk ikke svare på hva jeg blir trukket.

På forhånd takk.

Reglene er da de samme som du skulle betalt med penger
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 16-01-2022, 16:58   #317
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,168
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Reglene er da de samme som du skulle betalt med penger
OK, så da får man faktisk en regning fra SAS ved kansellering?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2022, 17:11   #318
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,100
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Jeg kjenner ikke til de norske skatteregler og SAS’ Eurobonus regler. Men, i USA kan du reise på poeng om du har. Kan brukes til fly, hotell, leiebil og annet. Mulig han bodde i USA? Jeg har selv 1M poeng fordelt på tre store hotell kjeder, men kan bruke de til flybilletter og.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2022, 17:59   #319
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,680
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
OK, så da får man faktisk en regning fra SAS ved kansellering?
Hadde vært spennende å se hvordan de gjør omregningen. Mulig de har lagret i systemet hva som var cash-prisen da du betalte og at du får tilbakebetalt poeng tilsvarende cashpris ved bestilling minus så mange poeng som 400 Euro tilsvarer.

Aner her at det beste for helsen dr å bare avskrive poenge som tapt om du må kansellere, men hadde vært spennende å vite hva som kom tilbake på konto om det kan avbestilles på nett.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2022, 18:11   #320
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,969
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Hadde vært spennende å se hvordan de gjør omregningen. Mulig de har lagret i systemet hva som var cash-prisen da du betalte og at du får tilbakebetalt poeng tilsvarende cashpris ved bestilling minus så mange poeng som 400 Euro tilsvarer.

Det ligger jo i priskonstruksjonen, og hva som er betalt med kort og hva som er betalt med poeng er lett å se. Det står også i kvitteringen.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Generelle spørsmål om Eurobonus (SkyTeam) Discus Reiseforum 13 11-04-2024 12:50
AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål mm. StarAlliance (2019->31AUG2024) SudCaravelle Reiseforum 216 27-02-2024 19:39
Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance) ILS2 Reiseforum 956 13-01-2022 13:08
Egypt... generelle spørsmål om reise Fnate Reiseforum 16 20-03-2018 17:07
Fly Pegasus - generelle spørsmål kekker Reiseforum 9 14-11-2017 08:53


All times are GMT +2. The time now is 06:55.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.