Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-01-2012, 01:35   #1
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Beer RIP min Samsonite

Min Samsonite sa etter mange års trofast tjeneste takk for seg her på Newark International mellom bagasjebånd og transitt bagasjelevering. Det ene hjulet datt rett og slett av. Håper den ikke går helt i oppløsning før den kommer frem til Oslo.

Jeg syntes den var i dyreste laget da den ble kjøpt, men det er antagelig det beste kjøpet jeg noengang har gjort. Det er imponerende hvor mange år og kilometer den har tålt. Den har blitt dratt gjennom jungel, langs strender, tålt sne og sjøsprøyt og har blitt brukt som safe i lugubre strøk.

__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2012, 02:30   #2
Barskog
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2008
Location: Vestfold
Posts: 124
Default

Hey, sett bare på to skateboard hjul med kulelager så er den langt bedre enn ny og tåler mange nye km gjennom både jungel og storby!
__________________
Hvorfor sitte inne når alt håp er ute!
Barskog is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2012, 02:54   #3
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: RIP Samsonite

Kanskje du har råd til å kjøpe ny?

Min 14 år gamle Carlton svikter dessverre ikke, og nå er jeg nesten den eneste som har koffert med bare 2 hjul av den typen..... Bruker den 1 gang i året, fra og til jul. Ellers har jeg min utmerkede Mammut-ryggsekk på utlenlandsturer.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2012, 04:08   #4
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: RIP Samsonite

Kondolerer med din Samsonite Robert, men du finnner deg sikkert en ny etterhvert
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2012, 05:14   #5
Robin882
ScanFlyer Gold
 
Robin882's Avatar
 
Join Date: Jun 2009
Location: Sørlandet
Posts: 1,449
Default Re: RIP Samsonite

Må den hvile i fred.

Trodde først Samsonite hadde gått konkurs elns da jeg leste overskriften
__________________

Min flysamling Her

Robin882 is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2012, 06:06   #6
no-backpacker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2010
Location: Bergen, Norway
Posts: 152
Default Re: RIP Samsonite

Hahahaha, her i huset har vi bare Samsonite. Dessverre har vi fortsatt en igjen av den gamle typen som må slepes fra knestående. :-/ Da vi kjøpte den forrige Samsoniten vår fikk vi beskjed om at det er en enkel sak å få skiftet hjulene. Min største skrekk er at kofferten skal gå i stykker (les: åpne seg) i løpet av frakt <GRØSS>. Har flere ganger hatt på stropp, men har også flere ganger opplevd at den har blitt tatt av (og forsvunnet) i transit ett eller annet sted.

Xxx.
no-backpacker is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2012, 12:02   #7
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: RIP Samsonite

Har en drøss kofferter, men det som har skuffet meg voldsomt er Bric's toppmodell. Håndtak rambler av, håndtaket som du triller med løsner inne i kofferten Skruer løsner og må skrues inn ofte. Nesten nye begge to. Kasserer dem...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2012, 12:26   #8
LN-REF
ScanFlyer Gold
 
LN-REF's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Langevåg
Posts: 1,769
Default Re: RIP Samsonite

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Skruer løsner og må skrues inn ofte.
__________________
LN-REF is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2012, 12:39   #9
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: RIP Samsonite

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Har en drøss kofferter, men det som har skuffet meg voldsomt er Bric's toppmodell. Håndtak rambler av, håndtaket som du triller med løsner inne i kofferten Skruer løsner og må skrues inn ofte. Nesten nye begge to. Kasserer dem...
Har samme erfaring med Bric (den lille italienerinen liker design og på godt italiensk sett betyr funksjonalitet langt mindre (Hun vil ikke bli sett i dagslys med noe aluminimums greier) Men jeg har også oppdaget LN-REF´s forlsag - det virker !
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2012, 13:06   #10
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: RIP Samsonite

Bric er noe ordentlig ræl. Ikke rart at til og med Neiman dumper dem for litt over hundrelappen.

Her i huset finnes det kun en Samsonite, en gammel, stor hard sydenkoffert som aldri brukes. Etter millioner av miles og quest for å finne det perfekte merke, ble dette funnet for 5 år siden. Her er det Rimowa for alle penga, har nå 5 av dem
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2012, 14:20   #11
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: RIP Samsonite

Har sett på dagens kolleksjon fra Samsonite på nett og er ikke særlig imponert. Mange av dem har 4 hjul som betyr at den er ustabil, ikke klarer trille rett frem og at den vil trille avgårde av seg selv. Hjulene er også småe som betyr at de ikke tåler litt ujevne underlag. Mange av modellene har også glidelås som betyr at de ikke holder så lenge om at andre lett kan åpne dem med en penn.

Ser etter en som jeg også kan bruke som safe.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL

Last edited by robertaas; 08-01-2012 at 14:24.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2012, 14:29   #12
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: RIP Samsonite

Kamerat, dersom en 4 hjulskoffert er ustabil og ikke kan styres rett frem, trenger du å oppgradere kvaliteten

Det å kjøpe noe annet enn 4 hjuls over 20" i 2012 blir helt feil. 4 hjul har revolusjonert koffertverdenen
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2012, 14:57   #13
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default Re: RIP Samsonite

Quote:
Originally Posted by no-backpacker View Post
Har flere ganger hatt på stropp, men har også flere ganger opplevd at den har blitt tatt av (og forsvunnet) i transit ett eller annet sted.

Xxx.
Stropperne forsvinder meget ofte - specielt, hvis de er lidt specielle. Her i huset har vi oplevet en 50/50 risiko for at miste stroppen på vores seneste 10-15 rejser, men der har også i alle tilfælde været tale om stropper med forskellige flyselskabers logo på - og de er åbenbart attraktive hos bagagehandlerne rundt omkring.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2012, 15:04   #14
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: RIP Samsonite

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Stropperne forsvinder meget ofte - specielt, hvis de er lidt specielle. Her i huset har vi oplevet en 50/50 risiko for at miste stroppen på vores seneste 10-15 rejser, men der har også i alle tilfælde været tale om stropper med forskellige flyselskabers logo på - og de er åbenbart attraktive hos bagagehandlerne rundt omkring.
Da skal jeg fortsette med Biltema stroppene, for de har aldri forsvunnet
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2012, 18:23   #15
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: RIP Samsonite

Siden vi har koffert prat, takk for trådén , men i en årrekke , 20 år plus, ramler Delsey ned som nr 1 i gjennomsnittskvalitet...litt før Samsonite ( min første ca 40 år siden )... Men Carlton, modeller solgt i Norge, er også topp...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2012, 22:01   #16
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: RIP Samsonite

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Kamerat, dersom en 4 hjulskoffert er ustabil og ikke kan styres rett frem, trenger du å oppgradere kvaliteten

Det å kjøpe noe annet enn 4 hjuls over 20" i 2012 blir helt feil. 4 hjul har revolusjonert koffertverdenen
Med 4 hjul som kan svinge kan den umulig bli stabil uansett kvalitet.

Og hva hindrer kofferten fra å trille avgårde om underlaget ikke er helt flatt? Har aldri sett en koffert med hjullås.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2012, 23:50   #17
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: RIP Samsonite

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Med 4 hjul som kan svinge kan den umulig bli stabil uansett kvalitet.

Og hva hindrer kofferten fra å trille avgårde om underlaget ikke er helt flatt? Har aldri sett en koffert med hjullås.
Hehe.. Ja, for en som aldri har eid en 4 hjulskoffert, er du rimelig bastant. det er en grunn til at 2 hjulskofferter er på vei ut, skjønner du... Jeg har tre og har ikke problem med stabilitet på noe underlag, tvert imot. Med 4 hjul som kommer ut på sidene, er kofferten mye mer stabil og ruller som en drøm i uansett retning. Min store Rimowa kan stappes med 40 kilo og er utrolig mye enklere å håndtere enn den gamle, elendige Samsonite kofferten.

Og, jeg har fortsatt alle tre 4 hjulskoffertene, ingen har rullet unna
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2012, 00:03   #18
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: RIP Samsonite

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Hehe.. Ja, for en som aldri har eid en 4 hjulskoffert, er du rimelig bastant. det er en grunn til at 2 hjulskofferter er på vei ut, skjønner du...
Det er alltid mer moro å mene noe om ting man ikke har prøvd
Min samsonite med to hjul ble donert bort i sommer, nettopp til fordel for en med fire hjul. Kjenner meg ikke igjen i problemene man frykter.
__________________
Siden 01.01.2009

Last edited by Dag Viking; 09-01-2012 at 00:07.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2012, 00:45   #19
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: RIP Samsonite

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Og, jeg har fortsatt alle tre 4 hjulskoffertene, ingen har rullet unna
Hvordan? Er har modellen veldig stor rullemotstand eller har du brems du kan sette på?

Og jeg har håndtert kofferter med 4 hjul og disse har både vært ustabile og har rullet avgårde av seg selv ved den minste skråning. Men de var lette å trille på et helt plant underlag, det skal de ha.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2012, 00:48   #20
jameson82
Flysitter
 
jameson82's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,934
Default Re: RIP Samsonite

Min 4hjuls koffert har heller aldri rullet vekk for meg. Nok å tenke seg om 1/100 sekund om hvor man setter den fra seg
__________________
Flights since 08/01.2010
jameson82 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
RIP Joe Patroni ... LN-MOW Småprat 2 03-03-2016 22:14
Samsonite billigere i UK? C-klasse Småprat 13 07-11-2012 14:07
Gulf Air rip-off Blubird Flyforum 3 14-06-2009 15:31
Air travelers rip customer service LN-MOW Flyforum 3 21-05-2008 10:46


All times are GMT +2. The time now is 17:12.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.