Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-11-2012, 18:11   #1
skullis85
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 68
Default Hotels.com og Welcome Rewards

Jeg oppnår ganske snart gullstatus hos hotels.com.

Noen som har erfaring med det, er det noe å se frem til?
skullis85 is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2012, 18:18   #2
Øivind
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2006
Location: Oslo (Lindern)
Posts: 716
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Hva slags fordeler innebærer det å ha gullstatus?
Jeg bruker ikke Hotels.com o.l. Har dårlige erfaringer med hilken type rom man tildeles når man booker gjennom slike nettsteder.
Dessuten synes jeg ikke det lønner seg økonomisk heller. Hotels.com har jo salg hele tiden, men tror det stort sett er luresalg.
Øivind is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2012, 18:29   #3
skullis85
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 68
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Quote:
Originally Posted by Øivind View Post
Hva slags fordeler innebærer det å ha gullstatus?
Jeg bruker ikke Hotels.com o.l. Har dårlige erfaringer med hilken type rom man tildeles når man booker gjennom slike nettsteder.
Dessuten synes jeg ikke det lønner seg økonomisk heller. Hotels.com har jo salg hele tiden, men tror det stort sett er luresalg.
Jeg lurte ikke på hva DU synes om hotels.com!
skullis85 is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2012, 18:43   #4
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Hei!

I tillegg til en natt for hver tiende booket er dette hva jeg har klart å finne:

Welcome Reward Silver and Gold members receive special benefits:

Dedicated agents available to assist 24/7 by phone or email.
Hassle-free travel guarantee: If you need to change your reservation for any reason or if you have a problem with you stay, our agents will help you make new travel plans right away while minimizing any hotel charges or cancellation fees.

In addition, Gold members receive privileged access to exclusive deals and promotions.

http://service.hotels.com/app/answers/detail/a_id/7960


Programmet virker forøvrig veldig bra, med ca 9 % bonus ved maksimal innløsing.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2012, 19:41   #5
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Høres ut som det samme som de kaller "fivestar plus" som jeg fikk tidligere i år. Samme fordeler, man har aldri fått noe fornuftiug ut av det. Alle kan jo få "hver 10'enda natt gratis der". Har hatt flere slike netter, men vær klar over at de skatter og avgifter kommer i tillegg og om hotellet er for billig taper man det overskytende. Man endre opp med å oppgradere, finner ikke noe som matcher helt, og betaler da mere en nødvendig.

Har ofte hatt valget mellom 10% rabatt eller welcome award. Det lønner seg da å straks ta 10% avslag for de teller da med skatter og avgifter.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2012, 19:48   #6
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Har ofte hatt valget mellom 10% rabatt eller welcome award. Det lønner seg da å straks ta 10% avslag for de teller da med skatter og avgifter.
Veldig godt råd, særlig siden skatter og avgifter kommer i tillegg ved bruk av Reward.
Går glipp av gleden ved å "få noe gratis" da

Bruker ikke hotels.com så ofte. Kan programmet brukes i kombinasjon med kjedenes egne?
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2012, 19:56   #7
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Bruker ikke hotels.com så ofte. Kan programmet brukes i kombinasjon med kjedenes egne?
Det varierer veldig og hotellene innen samme kjede kan praktisere det forskjellig. Har hørt at Hilton er blandt de mest medgjørlige her, og de har også best rewardprogram.

Booker man Hilton slik kan man jo få til quadruppel dip. (Welcom award + Hilton award + double dip til flybous fra Hilton + bonus fra kredittkortet)
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2012, 20:21   #8
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Det varierer veldig og hotellene innen samme kjede kan praktisere det forskjellig. Har hørt at Hilton er blandt de mest medgjørlige her, og de har også best rewardprogram.

Booker man Hilton slik kan man jo få til quadruppel dip. (Welcom award + Hilton award + double dip til flybous fra Hilton + bonus fra kredittkortet)
Interessant!
Kredittkortet får man dog uansett hvordan man booker.
Noen erfaringer med feks Choice? Bor min 30 netter innenlands på deres hoteller årlig.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2012, 20:21   #9
Glean EBG
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,290
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Jeg fikk ikke HH poeng da jeg var dum og boket hilton på hotels.com for en stund siden.
Glean EBG is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2012, 20:27   #10
Dash
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Det varierer veldig og hotellene innen samme kjede kan praktisere det forskjellig. Har hørt at Hilton er blandt de mest medgjørlige her, og de har også best rewardprogram.

Booker man Hilton slik kan man jo få til quadruppel dip. (Welcom award + Hilton award + double dip til flybous fra Hilton + bonus fra kredittkortet)
Når jeg reiser til utlandet så booker jeg alltid hotel på hotwire(av og til Hotels.com). Pleier man da å få bonuspoeng hos Hilton?

Når jeg var i Kina så brukte jeg hotwire. Da fikk poeng hos Holiday Inn, men ikke hos Crown Plaza selv om begge har samme fordelsprogram.....
Dash is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2012, 20:29   #11
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Hvor mye måtte til for å få guldstatus? Tidligere i måneden brukte jeg Hotels.com for å bestille et hotellrom i Paris, som jeg var veldig fornøyd med, men hvordan er de hvis man vil ha hotell i de litt høyere prisklasser?
Futura is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2012, 21:30   #12
skullis85
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 68
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
Hvor mye måtte til for å få guldstatus? Tidligere i måneden brukte jeg Hotels.com for å bestille et hotellrom i Paris, som jeg var veldig fornøyd med, men hvordan er de hvis man vil ha hotell i de litt høyere prisklasser?
Man må ha booket og bodd på hotell igjennom hotels.com minst 30 ganger i løpet av et år, de aller fleste hotell er med i programmet virker det som.

Jeg har fått beskjed når jeg blandt annet har bodd på Scandic at jeg ikke mottar bonus hos dem når jeg har booket igjennom hotels.com. Så jeg har bare aldri spurt om det igjen!

Jeg er egentlig veldig fornøyd med de poengene jeg har opptjent, både forde jeg mottar poengene for alle rom om jeg booker til flere, og fordi jeg synes at fleksibiliteten er god. Da tenker jeg på det at du kan løse ut bonusovernatting stort sett hvor som helst i verden!
skullis85 is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2014, 20:05   #13
Peppep
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Er det mulig å forlenge Welcome Rewards-netter uten å opptjene/bruke netter? Har tre netter som går ut om en måned, og ingen reiseplaner før det. Er idiotisk hvis den eneste muligheten er å bruke en natt her i Bergen som jeg ikke trenger for å forlenge de to andre.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge
Upcoming:
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2014, 20:29   #14
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Er det mulig å forlenge Welcome Rewards-netter uten å opptjene/bruke netter? Har tre netter som går ut om en måned, og ingen reiseplaner før det.
Går ut? Hvor på sidene deres kan man finne info om dette? Når jeg booker mye ett år frem i tid liker jeg ikke slike overraskelser.

Edit: fant
Quote:
For å beholde alle Welcome Rewards-nettene du har samlet, trenger du bare bestille og fullføre ett opphold per år. Hvis det neste oppholdet ditt fullføres mer enn ett år etter det det siste oppholdet, utløper Welcome Rewards-nettene dine.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL

Last edited by robertaas; 06-05-2014 at 20:32.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2014, 20:38   #15
Peppep
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Går ut? Hvor på sidene deres kan man finne info om dette? Når jeg booker mye ett år frem i tid liker jeg ikke slike overraskelser.

Edit: fant
Sikkert ikke aktuelt for så mange her, men det står bl.a. i Rewards-oversikten som kommer på mail og på https://ssl.hotels.com/account/welcomerewards.html.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge
Upcoming:
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2014, 21:14   #16
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,274
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Er det mulig å forlenge Welcome Rewards-netter uten å opptjene/bruke netter? Har tre netter som går ut om en måned, og ingen reiseplaner før det. Er idiotisk hvis den eneste muligheten er å bruke en natt her i Bergen som jeg ikke trenger for å forlenge de to andre.
Har teke ut litt frå Welcome Rewards siste par åra, ganske greitt. Du kan jo booke ein eller anna stad ganske langt fram i tid då, legge det inn i kalendren og få ei overrasking "oi, skal visst på tur om eit par veker!" . Usikker på om viss du bookar fleksibel overnatting etter utløp, om du så får til å endre den etter at reward-natta er utløpt... Du får den jo ikkje refundert, men kanskje endra?
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2014, 23:38   #17
NordicMaster
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 87
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Jeg bruker hotels.com på følgende måte for "double dip":
Welcome Rewards (under 10% rabatt i praksis) + re:member card (10% kickback på kredittkortregningen). Jeg har ikke opplevd å få poeng fra noen av hotellenes bonusprogram.
NordicMaster is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2014, 22:48   #18
Peppep
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Quote:
Originally Posted by roger View Post
Har teke ut litt frå Welcome Rewards siste par åra, ganske greitt. Du kan jo booke ein eller anna stad ganske langt fram i tid då, legge det inn i kalendren og få ei overrasking "oi, skal visst på tur om eit par veker!" . Usikker på om viss du bookar fleksibel overnatting etter utløp, om du så får til å endre den etter at reward-natta er utløpt... Du får den jo ikkje refundert, men kanskje endra?
Sendte mail til dem for å høre om det var mulighet for å få forlenget utløpsdatoen med noen uker, men det var ikke mulig. Og de påstår at hvis jeg booker frem i tid vil de bli kansellert.

Så da ender det vel med at jeg booker den billigste natten et tilfeldig sted og sender mail til resepsjonen for å få dem til å sjekke meg inn og ut og selge rommet på nytt. Ganske utrolig at det skal være nødvendig, Hotels.com hadde ikke tapt noe på å heller endre utløpsdatoen.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge
Upcoming:
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2014, 22:52   #19
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,274
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Sendte mail til dem for å høre om det var mulighet for å få forlenget utløpsdatoen med noen uker, men det var ikke mulig. Og de påstår at hvis jeg booker frem i tid vil de bli kansellert.

Så da ender det vel med at jeg booker den billigste natten et tilfeldig sted og sender mail til resepsjonen for å få dem til å sjekke meg inn og ut og selge rommet på nytt. Ganske utrolig at det skal være nødvendig, Hotels.com hadde ikke tapt noe på å heller endre utløpsdatoen.
Kjedeleg. Er rimeleg sikker på at eg brukte dei på ei bestilling fram i tid, men ting kan ha endra seg, sjølvsagt.
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2014, 16:41   #20
LN-WIC
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 211
Default Re: Hotels.com Welcome Rewards

Når du bestiller via slike sider får du ofte ikke bonuspoeng i hotellene sine egne program, eller eurobonus.
LN-WIC is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Expedia rewards Bergern Reiseforum 0 26-10-2018 10:52
Earn Hertz Rewards i Norge? mrmojo73 Reiseforum 3 23-04-2013 23:54
Hotels.com welcome rewards André Nalin Reiseforum 3 16-10-2011 13:17
Reval Hotels, Member of airBaltic Hotels Blubird Reiseforum 0 21-01-2010 10:12


All times are GMT +2. The time now is 23:02.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.