Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-07-2019, 18:38   #121
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,044
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Sikkert ikke mulig, men spør alikavel.

Om vi er 5 stykker som skal på tur. Kan jeg booke 4 billetter på Eurobonus, en for cash, og så slå sammen disse bookingene ?
__________________


Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2019, 21:24   #122
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default SAS EB og Hertz opptjening

Flytt til riktig tråd om feilplassert.

Hvor lang tid tar det før man får godskrevet poeng fra ekstra opptjening for bilutleie?Hertz gav ekstra poeng for bestillinger fra før 30. juni eller deromkring.


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2019, 16:19   #123
EK 007
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 581
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by kah77 View Post
Da kom det et hyggelig svar tilbake fra SAS og jeg har fått godskrevet både poeng og legs - Topp service!
Jeg hadde tenkt å prøve meg på det samme, men det var veldig vanskelig å finne en mailadresse å sende til. "Kontakt oss" henviser bare til masse telefonnummer.
Noen som vet hvilken adresse man kan bruke for å komme i kontakt med SAS / EuroBonus?
EK 007 is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2019, 16:43   #124
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by EK 007 View Post
Jeg hadde tenkt å prøve meg på det samme, men det var veldig vanskelig å finne en mailadresse å sende til. "Kontakt oss" henviser bare til masse telefonnummer.
Noen som vet hvilken adresse man kan bruke for å komme i kontakt med SAS / EuroBonus?


Har du gull eller diamant har du en epost, ellers må du ringe.


Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2019, 16:38   #125
jjessen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2011
Location: OSL
Posts: 471
Default Poeng som utløper

Når det står i Appen at jeg har XX poeng som utløper i September betyr det da 01. September eller 30. September?


Sent from my iPhone using Tapatalk
jjessen is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2019, 16:45   #126
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,521
Default Re: Poeng som utløper

30. september.

Perioden din går vel fra oktober-september?
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2019, 16:49   #127
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Poeng som utløper

Hva slags poeng i hvilken app?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2019, 21:43   #128
jjessen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2011
Location: OSL
Posts: 471
Default Re: Poeng som utløper

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Hva slags poeng i hvilken app?


Hehe, var litt kjapp. Eurobonus poeng


Sent from my iPhone using Tapatalk
jjessen is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2019, 23:06   #129
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Poeng som utløper

Poengene er gyldige ut måneden som er satt som utløpsdato


Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2019, 08:32   #130
blazius
ScanFlyer Silver
 
blazius's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 620
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

På en tur litt senere i år skal jeg reise SK-LH-LH-LH-LH-SK. Den første flighten vil være den som vipper meg opp til EBG. Finnes det noen mulighet for å få den godskrevet så kjapt at jeg kan få *G uttelling på LH-flightene samme dag og fire dager senere?
__________________
blazius is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2019, 13:55   #131
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by blazius View Post
På en tur litt senere i år skal jeg reise SK-LH-LH-LH-LH-SK. Den første flighten vil være den som vipper meg opp til EBG. Finnes det noen mulighet for å få den godskrevet så kjapt at jeg kan få *G uttelling på LH-flightene samme dag og fire dager senere?
Anbefaler å følge med i appen. Om den blir kreditert før LH-flightene, ring reisebyrået og få dem til å legge inn EBG-nr i booking. Ev ta det i innsjekk.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2019, 14:18   #132
blazius
ScanFlyer Silver
 
blazius's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 620
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by Insomnia4u View Post
Anbefaler å følge med i appen. Om den blir kreditert før LH-flightene, ring reisebyrået og få dem til å legge inn EBG-nr i booking. Ev ta det i innsjekk.
Det er jo greit nok. Men det tar gjerne 4-5 dager før flighten blir registrert. Så om jeg har 44 kvalifiserende legs og flyr inn til OSL vil jeg jo ha 45, men systemene vil neppe vise det umiddelbart.

Jeg gjetter på at jeg vil klare å snakke meg inn i SK-lounge på OSL ved å vise SAS-appen med 44 legs og boardingkortet fra den 45. flighten, men ser for meg at det neppe går på *A-lounger senere samme dag, elelr senere i uka dersom flighten ennå ikke er blitt kreditert.

Så det jeg lurer på er om det er noen skranke på OSL, telefon eller nettjeneste som kan sørge for at statusendringen blir effektuert med en gang?
__________________
blazius is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2019, 17:46   #133
Klgn
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 113
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Jeg var i en lignende situasjon for mange år siden, da sendte jeg bilde av boarding pass på papir for den siste flighten til gull.no@sas.no og ble oppgradert i systemet i løpet av kort tid. Vet ikke om det er samme servicenivå fortsatt, men verd å prøve.
Klgn is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2019, 22:30   #134
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Lurer på noe siden jeg flyr så sjeldent:
Er det hvem som utsteder billetten eller hvem man flyr med som er teller ved opptjening?

Har hatt to flighter i bookingklasse T. Bookingen var gjort via Croatia Airlines og det stod OU på boardingkortene, men det var Austrian som fløy. I Eurobonus tjener man poeng for T hos Croatia, men ikke for T hos Austrian.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 04-10-2019, 00:18   #135
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Du får poeng til SAS EuroBonus basert på bookingklasse hos flyselskapet som flyr. Merk at denne kan endre seg ved codeshare.

Hos Star Alliance er det alltid operating carrier (den skuta som flyr) som bestemmer milesopptjening.
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 04-10-2019, 00:50   #136
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by Edvard View Post
Merk at denne kan endre seg ved codeshare.
Denne står i kontrast til de to andre setningene du kom med. Det er jo codeshare jeg snakker om.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 04-10-2019, 07:51   #137
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Denne står i kontrast til de to andre setningene du kom med. Det er jo codeshare jeg snakker om.


Som sagt, er operating carriers opptjening som gjelder, helt uvesentlig hvor du kjøper billetten. Men ved codeshare så hender det bookingclasse «endret». I ditt tilfelle så T kjøpt gjennom Croatian, kan være noe annet hos Austrian. Akkurat hva er litt bingo
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 04-10-2019, 10:58   #138
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Som sagt, er operating carriers opptjening som gjelder, helt uvesentlig hvor du kjøper billetten. Men ved codeshare så hender det bookingclasse «endret». I ditt tilfelle så T kjøpt gjennom Croatian, kan være noe annet hos Austrian. Akkurat hva er litt bingo
Aha, da misforstod jeg. Trodde at det var opptjeningen som kunne endres. Vet at bookingklasse kan endres og den var ikke endret i dette tilfellet.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2019, 12:54   #139
blazius
ScanFlyer Silver
 
blazius's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 620
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Er det bare jeg som sliter med å få poeng fra SK-flighter registrert automatisk?

Jeg har registrert EB-nummeret mitt i alle kanalene jeg registrerer reiser, og det er uten unntak påført boardingkortet (uten at jeg har gjort noe ved innsjekk). Identisk navn på billett og EB-medlemskap.

Likevel ser jeg at poeng og tellende segment nesten aldri havner på kontoen min av seg selv, jeg må i 9 av 10 tilfeller retroregistrere (som fungerer fint, men begynner å bli kjedelig). Poeng fra andre selskaper (WF, LH, UA...) er inne på konto en dag eller to etter flygningen, mens SK-poengene ikke dukker opp - selv om dette er på samme reservasjon.
__________________
blazius is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2019, 13:38   #140
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Quote:
Originally Posted by blazius View Post
Er det bare jeg som sliter med å få poeng fra SK-flighter registrert automatisk?

Jeg har registrert EB-nummeret mitt i alle kanalene jeg registrerer reiser, og det er uten unntak påført boardingkortet (uten at jeg har gjort noe ved innsjekk). Identisk navn på billett og EB-medlemskap.

Likevel ser jeg at poeng og tellende segment nesten aldri havner på kontoen min av seg selv, jeg må i 9 av 10 tilfeller retroregistrere (som fungerer fint, men begynner å bli kjedelig). Poeng fra andre selskaper (WF, LH, UA...) er inne på konto en dag eller to etter flygningen, mens SK-poengene ikke dukker opp - selv om dette er på samme reservasjon.
Det tar ofte flere uker før poeng for SAS-flighter dukker opp... selv om fligther fra andre selskaper dukker opp dagen etter. Må av og til etterregistrere, men da dukker det straks opp.

Man kan sikkert skylde på SK-IT.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Singapore Airlines - generelle spørsmål SudCaravelle Reiseforum 141 12-02-2024 19:45
Alberta, Canada - generelle spørsmål Cecilie Reiseforum 24 06-07-2019 15:05
Egypt... generelle spørsmål om reise Fnate Reiseforum 16 20-03-2018 18:07
Fly Pegasus - generelle spørsmål kekker Reiseforum 9 14-11-2017 09:53
Gibraltar - generelle spørsmål og tips nick5000 Reiseforum 3 10-06-2017 23:13


All times are GMT +2. The time now is 22:51.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.