Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 25-06-2019, 00:00   #181
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Fant dette ved søk på Lufthansa sine nettsider:
https://www.lufthansa.com/no/en/limousine-service

Vær obs på https://www.lufthansa.com/no/en/limo...and-conditions

Not applicable on upgrades or award tickets
Takker vi får sende inn en bestilling.

Et annet spørsmål: Returen går i prem eco, dvs bookingklasse Y innen Europa som gir 1250 EB poeng. Vi kan oppgradere FRA-OSL for 620 kr til business, men frykter at vi da får bookingklasse P og bare 750 poeng. Noen som har bommet på dette tidligere?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2019, 08:45   #182
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Takker vi får sende inn en bestilling.

Et annet spørsmål: Returen går i prem eco, dvs bookingklasse Y innen Europa som gir 1250 EB poeng. Vi kan oppgradere FRA-OSL for 620 kr til business, men frykter at vi da får bookingklasse P og bare 750 poeng. Noen som har bommet på dette tidligere?
Hva er viktigst? Sitte litt mer komfortabelt, eller de 500 pongene?

Høres ut som du skal fly et stykke, og ene vegen i First, så jeg sliter med å se at 500 poeng utgjør en voldsom forskjell?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2019, 14:47   #183
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Jeg ville ikke tatt meg bryet med aa oppgradere paa en saa kort flyvning, og om du vil vaere garantert mest poeng hadde jeg blitt vaerende i Prem Eco. Jeg floey nylig med LH i biz (oppgradering p.g.a. fullt fly) fra WAW-FRA og servicen er bra, men ikke noe jeg noedvendigvis ville betalt ekstra for, saerlig ikke om poeng er viktig for deg.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2019, 00:10   #184
roy
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 192
Lufthansa Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Når man har kjøpt bilett i SAS plus, men flyturen opereres av Lufthansa .. Flyr man da i business på Europarutene?
SAS plus Pro ser jeg det står på biletten og har bestillingklasse J. En klasse Lufthansa ikke bruker ser det ut til på deres nettsider.
roy is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2019, 07:02   #185
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by roy View Post
Når man har kjøpt bilett i SAS plus, men flyturen opereres av Lufthansa .. Flyr man da i business på Europarutene?
SAS plus Pro ser jeg det står på biletten og har bestillingklasse J. En klasse Lufthansa ikke bruker ser det ut til på deres nettsider.
Temmelig sikker på at Sk J gir business med LH, J var jo business bookingklasse da sas hadde business i Europa. Z, J, Dvog C mener jeg gir business. A, P, B økonomi. S og Y gir i mitt hode også økonomi, men mener å huske noen har rapportert business her tidligere.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2019, 11:57   #186
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Har, eller rettere sagt når, begynte Lufthansa og Lufthansagruppen med egne innsjekkingsskranker på OSL? Tidligere har jo bare Swiss hatt egne da de jo ble handlet av noen andre enn SAS

Såvidt jeg kunne se var de betjent av SAS personell


Kan bekreftes. Egne LH-skranker, men SAS-logo på skiltet til han som betjente biz-skranken (så ikke så nøye etter på de andre)
Martin is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2019, 12:23   #187
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by roy View Post
Når man har kjøpt bilett i SAS plus, men flyturen opereres av Lufthansa .. Flyr man da i business på Europarutene?
SAS plus Pro ser jeg det står på biletten og har bestillingklasse J. En klasse Lufthansa ikke bruker ser det ut til på deres nettsider.

Husk at code-share ikke alltid mapper 1-1 mot operating carrier (som i dette tilfelle) så kan fort mappe til economy eller "snodig opptjening", har vært en utfordring innen StarAlliance



Se denne tråden for en del erfaringer m.v.
SAS Plus billett hos andre selskaper (code-share m.v.)
https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=123696
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2019, 15:08   #188
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Får ikke valgt seter på en CT-bestilling hvor LH står for siste leg FRA-OSL.

Får opp bestillingen på nettsidene og den viser valgte seter på de andre segmentene fløyet av andre selskaper, men LH sin egen flight klarer den ikke å gi meg setevalg på.

Noen som har noen lure tips til hvordan man skal få lagt inn dette?
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2019, 15:56   #189
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Temmelig sikker på at Sk J gir business med LH, J var jo business bookingklasse da sas hadde business i Europa. Z, J, Dvog C mener jeg gir business. A, P, B økonomi. S og Y gir i mitt hode også økonomi, men mener å huske noen har rapportert business her tidligere.
Gjorde en dummybooking i J og fikk frem seteplan i C, så det burde være business, ja.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2019, 09:26   #190
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Får ikke valgt seter på en CT-bestilling hvor LH står for siste leg FRA-OSL.

Får opp bestillingen på nettsidene og den viser valgte seter på de andre segmentene fløyet av andre selskaper, men LH sin egen flight klarer den ikke å gi meg setevalg på.

Noen som har noen lure tips til hvordan man skal få lagt inn dette?
classic.sas.no pleier å fungere til seating med alle selskap. Går ikke det så er det bare å ringe inn og reservere seter.
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2019, 11:49   #191
LN-TIB
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,664
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Har en tur til Nuremberg fra Evenes som jeg skal booke. Når jeg booker den på SAS får jeg kun valgt sete EVE-OSL med SAS, mens på lh.com får jeg ikke valgt sete på dette legget men kun de andre. Noen som kjenner til om ved å booke på lh.com kan gå inn på sas.no i ettertid å velge sete på SAS sine flygninger?
__________________

LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2019, 20:26   #192
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by LN-TIB View Post
Har en tur til Nuremberg fra Evenes som jeg skal booke. Når jeg booker den på SAS får jeg kun valgt sete EVE-OSL med SAS, mens på lh.com får jeg ikke valgt sete på dette legget men kun de andre. Noen som kjenner til om ved å booke på lh.com kan gå inn på sas.no i ettertid å velge sete på SAS sine flygninger?
Med mine jobbbestillinger kan jeg ikke booke sete direkte på SAS.no, iallfall ikke før billett er utstedt. Mulig classis sas virker.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2019, 11:10   #193
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by LN-TIB View Post
Har en tur til Nuremberg fra Evenes som jeg skal booke. Når jeg booker den på SAS får jeg kun valgt sete EVE-OSL med SAS, mens på lh.com får jeg ikke valgt sete på dette legget men kun de andre. Noen som kjenner til om ved å booke på lh.com kan gå inn på sas.no i ettertid å velge sete på SAS sine flygninger?

Ring LH så booker de for deg på sine fly. Har gjort det flere ganger, senest nå til uken hvor man booket via AC på ZUR-YVR-MUC hvor sistnevnte er LH.
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2019, 11:25   #194
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Lufthansa Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Jeg sliter fremdeles med priser til DXB for julen. OSL-DXB dukker opp med hinsides priser (alt er Eco Flex) og med type 4 timer i FRA.

Hva skjer her? Det har vært slik et par måneder nå og jeg ser at det er mange ledige seter på flyene. Vi snakker 60-70.000 for fem personer mot 30-35.000 tidligere år og komfortable snaue 2 timer i FRA.

Venter de fremdeles med å "åpne" opp rimeligere priser?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2019, 13:32   #195
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Jeg sliter fremdeles med priser til DXB for julen. OSL-DXB dukker opp med hinsides priser (alt er Eco Flex) og med type 4 timer i FRA.

Hva skjer her? Det har vært slik et par måneder nå og jeg ser at det er mange ledige seter på flyene. Vi snakker 60-70.000 for fem personer mot 30-35.000 tidligere år og komfortable snaue 2 timer i FRA.

Venter de fremdeles med å "åpne" opp rimeligere priser?
Inntrykk av at LH har blitt flinke til å blokkere for andre klasser enn B og Y rundt skoleferiene det siste året, akkurat som at sas nuller ut bonusbilletter til endel destinasjoner 9-10 mnd før feriene. Sjekk pris i eco plus, da bookes jo turen til fra/muc uansett i Y.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2019, 13:51   #196
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Inntrykk av at LH har blitt flinke til å blokkere for andre klasser enn B og Y rundt skoleferiene det siste året, akkurat som at sas nuller ut bonusbilletter til endel destinasjoner 9-10 mnd før feriene. Sjekk pris i eco plus, da bookes jo turen til fra/muc uansett i Y.
Hei og takk.. Ved søk på Pemium havnet vi på 90.000(!), urovekkende lang mellomlanding i FRA, samt at det da ikke var ledig første juledag. Jeg skjønner ikke helt opplegget. (At de skal tjene penger - ja, men at de er langt dyrere enn Emirates osv. som gjør at de skremmer bort folk, det skjønner jeg ikke), det må jo være noe annet.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2019, 14:14   #197
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Er ikke løsningen ganske enkel?

Så imponerende er jo ikke akkurat Lufthansa, utenom i first.....
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2019, 14:53   #198
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Hva med TK ?
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2019, 14:54   #199
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Er ikke løsningen ganske enkel?

Så imponerende er jo ikke akkurat Lufthansa, utenom i first.....
Aeroflot? Norwegian? Få Dragen til å betale?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2019, 15:00   #200
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Aeroflot? Norwegian? Få Dragen til å betale?


Er slike som BA, AF, KL f.eks like dyre?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Generelle spørsmål om å reise med Air France Tarzan Reiseforum 34 18-08-2023 11:30
Generelle spørsmål om å reise med KLM stonyo Reiseforum 124 22-03-2023 11:31
Generelle spørsmål/tips om å reise med Qatar Hpkris Reiseforum 245 10-11-2020 14:49
Reise med Aegean (generelle spørsmål) jamesclandestine Reiseforum 31 06-08-2018 18:19
Reise med Ethiopean (Generelle spørsmål) Norge Rundt På 14 Dager Reiseforum 29 30-09-2017 07:35


All times are GMT +2. The time now is 23:29.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.