Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 29-06-2013, 13:19   #1
Peppep
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
Default Hvor bra stemmer World Airline Awards (Skytrax)?

Jeg har flere ganger her inne sett folk nevne at selskap X bør velges fremfor Y, fordi X har bedre Skytrax-rating. Dette blir igjen møtt med at utdelingen er irrelevant, og at prisene bare blir kjøpt av høystbydende. Nå har årets utdeling nylig vært, og jeg tenker at det kan være interessant å høre vurderingene her inne, fra en over gjennomsnittet bereist gjeng.

Tar utgangspunkt i "Airline of the Year", men de andre kategoriene (beste IFE, beste første klasse osv) kan gjerne også diskuteres.

Quote:
The World's Best Airline
Airline of the Year
1 Emirates
2 Qatar Airways
3 Singapore Airlines
4 ANA All Nippon Airways
5 Asiana Airlines
6 Cathay Pacific Airways
7 Etihad Airways
8 Garuda Indonesia
9 Turkish Airlines
10 Qantas Airways
Hvem mangler? Hvem burde ikke være med? Hvordan hadde dere rangert listen?
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge
Upcoming:
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2013, 14:16   #2
staale
Born to run
 
staale's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 622
Default Re: Hvor bra stemmer World Airline Awards (Skytrax)?

Med fare for å være i overkant sarkastisk så stusser man litt på at så mange asiatiske ligger på topp 10, når man i DY-tråden leser at det er asiatisk arbeidskultur som ligger til grunn for serviceutfordringene på DY sine longhaulflygninger :-)

Neida, fra spøk til revolver, det er vel denne undersøkelsen "alle" linker til mtp hvem som er best til hva, så den er vel for så vidt troverdig nok. Det jeg stusser litt på er Garudas plass inne på topp 10, de har vel knapt lov å fly i Europa? Må være veldig dyktige regionalt i S-Ø Asia?
__________________
Grab your tickets and your suitcase,
staale is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2013, 21:51   #3
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Hvor bra stemmer World Airline Awards (Skytrax)?

Reagerer både på Garuda og Qantas på listen, klarer ikke komme på noen andre som skulle vært helt i toppen.

Sandkassen og de beste i Asia har lenge ligget på topp. I USA kjører alle(?) lavprisprofil og er kjipe på service. I Europa er det mange som lever i fortiden med gammelt materiell og har identitetskrise hvor de halvveis kopierer Ryanair og halvveis later som om vi fortsatt er på 70-tallet.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2013, 22:24   #4
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Hvor bra stemmer World Airline Awards (Skytrax)?

Reagerer kun på Garuda... Hvem flyr dem bortsett fra de som må.. Tror ikke de stemmer .

Siden jeg er noe knyttet til området burde like gjerne PAL være der som Garuda.. Men hvem vil stemme på dem.. Note: jeg synes de er topp....
SQ 777 is online now   Reply With Quote
Old 13-05-2019, 16:32   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Hvor bra stemmer World Airline Awards (Skytrax)?

He he man skjønner jo etterhvert hvor mye humbug Skytrax er.

I fjor ønsket Turkish ikke lenger å bli rated av Skytrax og forlate det systemet. Ser litt ut som hevnen fra Skytrax ble å nedgradere selskapet fra 4 til 3 stjerner

Nå er jeg ingen fan av Turkish, men nå de er 3 stjerner og Lufthansa 5, så ser man hvor mye bullshit Skytrax er. 3 stjerner er forresten likt med Ryanair


https://onemileatatime.com/turkish-a...Star%20Airline

Quote:
Turkish Airlines has now been downgraded to a 3-star airline
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 13-05-2019, 17:26   #6
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,246
Default Re: Hvor bra stemmer World Airline Awards (Skytrax)?

Er det ikke slik som noen hevder at skal du få mer enn 3 stjerner så må man betale for seg? Dvs et selskap som nekter å betale Skytrax ikke kan få flere enn 3 stjerner....
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 13-05-2019, 23:59   #7
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: Hvor bra stemmer World Airline Awards (Skytrax)?

Det var så utrolig flaut at Lufthansa valgte å bruke Skytrax aktivt i markedsføringen sin. Selv Boeing 747-8 Bayern fløy rundt med det livery en stund.

“The award is a well-deserved recognition of our major efforts to make Lufthansa one of the world’s leading premium airlines again,” says Carsten Spohr.

Jesus LH, var dette det beste dere hadde å briefe med?

Dunno hvilken målgruppe/marked som biter på slikt tull, men det kan umulig være effektivt mot frequent flyers og revenue kaniner i Lufthansa Group.

Edvard is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2019, 10:11   #8
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,044
Default Re: Hvor bra stemmer World Airline Awards (Skytrax)?

Si at du heter Bjon Kjoos, eier ett selsakp som heter Norswedian. Da er slike ting ypperlig til markedsføring i form av at avisene lager klikksaker.
Så vil diskusjonene skyte fart på some etterpå
__________________


Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2019, 12:37   #9
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: Hvor bra stemmer World Airline Awards (Skytrax)?

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
He he man skjønner jo etterhvert hvor mye humbug Skytrax er.

I fjor ønsket Turkish ikke lenger å bli rated av Skytrax og forlate det systemet. Ser litt ut som hevnen fra Skytrax ble å nedgradere selskapet fra 4 til 3 stjerner

Nå er jeg ingen fan av Turkish, men nå de er 3 stjerner og Lufthansa 5, så ser man hvor mye bullshit Skytrax er. 3 stjerner er forresten likt med Ryanair


https://onemileatatime.com/turkish-a...Star%20Airline
Nå har jeg bare gode erfaringer med Turkish så langt, og synes dette er helt meningsløst. Har reist en god del med Lufthansa også, og er i grunnen fornøyd med de også, men 5* er de vel ikke i mine øyne
3cseat is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Skytrax Awards 2018 Alpha Småprat 14 21-07-2018 22:37
Skytrax Awards 2017 (Norwegian, Qatar etc) LN-HFH Flyforum 20 29-01-2018 14:09
Skytrax Awards 2016 - Norwegian vant to priser Trdfly Flyforum 6 14-07-2016 06:23
Skytrax World Airline Award 2010 Someone Reiseforum 3 23-05-2010 19:34


All times are GMT +2. The time now is 10:31.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.