Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-08-2012, 14:04   #1
Molinari
ScanFlyer Silver
 
Molinari's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 606
Default Hvilke reiseapps bruker du?

Jeg har Flightradar24, Skyscanner, Wi-fi Finder og bruker Time Out på de byene der de har laget guider.
Med så mange reiseglade på et forum, lurer jeg på hvilke apper jeg burde supplere med - Så hvilke bruker du?
Molinari is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2012, 14:14   #2
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Bruker checkmytrip til amadeus referanser, funker bra
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2012, 14:41   #3
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Takk for tipset om Time Out Bruker CheckMyTrip, Lonely Planet og Flight Status. På jobbreiser bruker jeg også VIA Travel.
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2012, 15:16   #4
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Jeg bruker Tripcase, den er stort sett praktisk for å opplyse om forsinkelser, innstillinger og utgangsendringer. Jeg vet det er tilsvarende som har samme funksjon som andre synes er bedre, men jeg synes den fungerer bra og gidder ikke bytte.
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2012, 15:36   #5
GinTonic
ScanFlyer Silver
 
GinTonic's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 541
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Jeg bruker My Flights, veldig enkel og grei for amadeus referanser (kan og legge inn reiser manuelt). Reiser du til/fra Oslo er jo OSL og Flytoget sine apps essensielle.
GinTonic is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2012, 18:03   #6
S. Holberg
ScanFlyer Gold
 
S. Holberg's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Location: Smøla
Posts: 1,812
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

TripIt er hovedappen på min iPhone! Samler alle reservasjoner i ett. Fly, tog, hotell, bil osv. Veldig grei
Kayak brukes til å finne priser og booking, fin app. Expensify brukes for å loggføre utgifter(på tjenestereise..)
Awardwallet bruker jeg for å holde styr på alle lojalitetsprogrammer.
Google Places brukes på destinasjon..
I tillegg bruker jeg AvinorFlights når jeg reiser innenlands. Fin løsning med push-notification ved feks forsinkelser.
__________________
-S. Holberg
S. Holberg is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2012, 19:56   #7
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

TripIt: Samler alle bookinger og linker til google map
GoogleMap: har akkurat lært å bruke offline mode på Android
XE Currency: Etter å ha prøvd flere valutakalkulatorer fant jeg denne best med oversikt over flere valutaer samtidig.

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=86338
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2012, 11:02   #8
SE-AER
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2012
Location: BGO
Posts: 319
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Jeg bruker Kayak Pro til iPhone/iPad. Den har omtrent samme funksjonalitet som TripIt (som jeg dog aldri har prøvd selv) og samler alle bookinger på et sted som og er tilgjengelig offline når en først har syncet mot nettet én gang. Den har og online-oppdatering av flight-status, noe som kan være brukbart ved forsinkelser. Meget praktisk!

I tillegg kan man bl a bruke Kayak til å finne priser (selvsagt), hoteller, bilutleie, tel nr til flyselskaper, pakkeliste og valutaomregning.

Ellers enig robertaas: XE Currency er det beste verktøyet for valutaomregning ettersom man får en fin oversikt over flere valutaer.

Last edited by SE-AER; 15-08-2012 at 11:05.
SE-AER is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2012, 14:15   #9
Islending
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2009
Location: LHR
Posts: 854
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

TripIt, XE Currency og Skyscanner.
__________________
Islending is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2012, 14:40   #10
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

XE Currency inn hver morgen i vel ti år....
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2012, 14:47   #11
Fredrik KH
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2012
Location: SVG
Posts: 160
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Jeg bruker ofte Sola og gardermoen sin app når jeg er ute å reiser i tilleg til skysckanner, Kayak og selvfølgelig FR24 er alltid kjekk å ha
Fredrik KH is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2012, 15:47   #12
Glenn
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
Default

Kayak Pro er gratis på AppStore denne uka. Lasta den ned, virker grei ut så langt. Minus er at den ikke viser flytype.
Glenn is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2013, 10:10   #13
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Er det noen som har tips til en app hvor aktiviteter, spisesteder, severdigheter og konserter feks kan legges inn? Skal planlegge en tur med min lillebror som bor i London. Hadde vært praktisk om vi kunne brukt en app til ipad hvor begge kan legge inn hva de vil gjøre på et kart feks.

Feks legger jeg inn Guggenheim med en liten beskrivelse av hva det er, hvor det ligger etc.
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2013, 11:30   #14
Fredrik KH
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2012
Location: SVG
Posts: 160
Default Hvilke reiseapps bruker du?

Vil anbefalt deg å prøve tripit. Der får du alt samlet på samme plassen og sortert sånn at du får en bra oversikt over reisen. Den hiver også inn aktivitetene på kartet.
Fredrik KH is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2013, 12:45   #15
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Jeg bruker BA sin app, NSB sin app, Expedia sin app, t-bane appen (for svært korte reiser) og Ruter sin app (for nesten like korte reiser).

En gang brukte jeg også navigasjonsappen for å finne en butikk i Fredrikstad.

For svært lange reiser bruker jeg Spotify appen. Den er fin syns jeg.

En annen app jeg bruker mye ombord i fly er S Memo appen. Den er fin for å notere ned alle de banebrytende idéene jeg får, mens jeg gjør det 2/3 mener at jeg ikke lenger bør få lov til ombord.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2013, 18:32   #16
Peppep
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Quote:
Originally Posted by Fredrik KH View Post
Vil anbefalt deg å prøve tripit. Der får du alt samlet på samme plassen og sortert sånn at du får en bra oversikt over reisen. Den hiver også inn aktivitetene på kartet.
Legger du til alle turer manuelt hos TripIt? Jeg har brukt tjenesten lenge, men synes den er utrolig dårlig til å detektere reiser utfra mailer. F.eks. registreres det som nye turer hver gang jeg får en ny mail om en tur som allerede ligger inne hos dem, og hvis billetter blir sendt som PDF-vedlegg blir det ikke oppdaget. Og bekreftelser på norsk fungerer dårlig. Bruker sikkert nesten like mye tid på å slette duplikater og korrigere/legge til manglende informasjon som det hadde tatt å legge inn alt manuelt i utgangspunktet.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge
Upcoming:
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2013, 04:11   #17
S. Holberg
ScanFlyer Gold
 
S. Holberg's Avatar
 
Join Date: Feb 2008
Location: Smøla
Posts: 1,812
Default Hvilke reiseapps bruker du?

Jeg har bare gjort det slik at jeg videresender bekreftelsene til tripit, så legger den inn reisen automatisk. Likte aldri den autofunksjonen som man koblet opp mot mailboksen.
__________________
-S. Holberg
S. Holberg is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2013, 12:29   #18
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Quote:
Originally Posted by S. Holberg View Post
Jeg har bare gjort det slik at jeg videresender bekreftelsene til tripit, så legger den inn reisen automatisk. Likte aldri den autofunksjonen som man koblet opp mot mailboksen.
Kan du maile reisebestillingene dine rett til appen? Da er det jo isåfall genialt.

Jeg har slått fra meg alle sånne apps fordi jeg så for meg å måtte legge inn alle booking referanser og greier.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2013, 12:43   #19
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Folk gir altfor mange tapper tilgang til for mange passord, det er et stort sikkerhetsproblem. Jeg videresender manuelt til Tripit de mailene som har bookinginfo jeg ønsker de skal lagre.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2013, 12:52   #20
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Hvilke reiseapps bruker du?

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Kan du maile reisebestillingene dine rett til appen? Da er det jo isåfall genialt.

Jeg har slått fra meg alle sånne apps fordi jeg så for meg å måtte legge inn alle booking referanser og greier.
Joda, Tripit er genial sånn. Man videresender bare mailen til plans@tripit.com og vips så ligger den inne.

Det eneste jeg pleier å måtte editere er f.eks. inn- og utsjekkingstidspunkter på hoteller, sånn at det ikke ser ut som jeg f.eks. sjekker inn i London før jeg drar fra OSL.

Funker hvertfall genialt med mine "faste" bookingsider, ba.com og Hilton.com.

Som Peppep nevner, er de ikke så gode på norsk. Sendte selv Tripit en forespørsel om de planla å legge til nsb.no som sider de supporter en gang, men fikk et ganske logisk svar: De kan faktisk ikke norsk
Martin is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
På hvilke ruter bruker Widerøe 200 maskinene? Norge Rundt På 14 Dager Småprat 20 27-05-2015 23:47
Hvilke fly skal QA bruker når de flyr for SK (08/04/13)? sk931 Register- og ATC-Forum 4 11-04-2013 20:23
Flymodeller - Hvilke mangler du, og hvilke er vanskelige å få tak i? toftos Samlerhjørnet 24 01-02-2012 22:44
Hvilke sider finner man ut hvilke flyreg som skal fly hit og dit? -Daniel92 Register- og ATC-Forum 1 01-06-2011 18:04
Hvilke flytype/r bruker AF på OSL? OEH Flyforum 11 31-01-2006 00:19


All times are GMT +2. The time now is 18:26.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.