Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-02-2013, 16:55   #101
FlyCarl
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2011
Location: Oslo
Posts: 321
Default Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Haha! Bare vent til du sitter i en 738 og hører sidemannen si "ja jøss, det er virkelig store vinduer og bedre luft her!! fantastisk fly!"
FlyCarl is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 17:15   #102
Mørebas
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2009
Location: Møre
Posts: 112
Default Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Vil det ikke bli stort press på leasingmarkedet for fly i denne størrelsen med så mange 787 på bakken?
Mørebas is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 17:45   #103
teamseacow
ScanFlyer Silver
 
teamseacow's Avatar
 
Join Date: Oct 2012
Location: London / Stockholm
Posts: 644
Default Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Quote:
Originally Posted by FlyCarl View Post
Haha! Bare vent til du sitter i en 738 og hører sidemannen si "ja jøss, det er virkelig store vinduer og bedre luft her!! fantastisk fly!"
haha, det var dagens!
__________________
Businesstudent, BCN/OSL

Gravity, thou art a heartless bitch.

~Sheldon Cooper
teamseacow is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 18:33   #104
TCAS
ScanFlyer Crusty
 
TCAS's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
Default Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Kan DU i det hele tatt utsette oppstart? Hva skjer med slots på JFK hvis de f.eks. måtte utsette oppstart 2-3-4-5 måneder?
TCAS is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 18:57   #105
L-1011
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,282
Default Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Med tanke på hur DY/DU har marknadsfört 787 som framtidens drömflyg och samtliga konkurrents flyg som gamla "dinusarier" tror jag faktiskt många passagerare skulle bli besvikna om de får börja resan till New York eller Bangkok i en fullpackad 737-800 som dessutom måste göra bränslestop och crewbyte påvägen..
Istället för en dreamliner start blir det nightmare start.
EuroAtlantic kanske blir Kjos wetlease val? De har både 767-300ER och 777-200ER.
L-1011 is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 19:34   #106
pendler
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2006
Location: Uppsala, Sweden
Posts: 137
Default Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Hva med pax antall på 737-800 mot en 787? Siden DY har solgt så mange biletter, får de plats i en 737 om de skulle sette Inn det under en periode? Eller må de seende 2stk 737 för å få med alle pax?
pendler is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 19:56   #107
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Quote:
Originally Posted by pendler View Post
Hva med pax antall på 737-800 mot en 787? Siden DY har solgt så mange biletter, får de plats i en 737 om de skulle sette Inn det under en periode? Eller må de seende 2stk 737 för å få med alle pax?
787'n tar 291, så regnestykket blir vel ganske enkelt. Hvis flightene er mere eller mindre fullsatt. Men blir jo dårlig med premium seter i en 738
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 20:00   #108
C-klasse
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Location: Upper District
Posts: 455
Default Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Skulle vært gøy å sett smilet til Kjos når hans første avgang til NYC er med en gammel SAS 767.
C-klasse is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 20:08   #109
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Quote:
Originally Posted by Thai C-klasse View Post
Skulle vært gøy å sett smilet til Kjos når hans første avgang til NYC er med en gammel SAS 767.
Hehe hadde vært greit om han for engangs skyld ikke satt opp det sleske smilet sitt.
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 20:29   #110
imm
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
Default Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Det forundrer overrasker meg at flyentusiaster ser ut til å fryde seg over dette.
Man skulle tro det var glede blant entusiastene når et norsk selskap starter interkomtinentale ruter fra Norge, med markedets mest moderne fly.

Forundret. Virkelig!
__________________
Life is Brutale
imm is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 20:32   #111
ESSA_TWR
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2012
Location: On top of ESSA
Posts: 80
Default Sv: Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Quote:
Originally Posted by Hpkris View Post
787'n tar 291, så regnestykket blir vel ganske enkelt. Hvis flightene er mere eller mindre fullsatt. Men blir jo dårlig med premium seter i en 738
Om man ändå måste skicka 2st B738 så kan man ju plocka bort varannan stolsrad i fram för att få en bättre premiumprodukt.
ESSA_TWR is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 20:33   #112
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Quote:
Originally Posted by imm View Post
Det forundrer overrasker meg at flyentusiaster ser ut til å fryde seg over dette.
Man skulle tro det var glede blant entusiastene når et norsk selskap starter interkomtinentale ruter fra Norge, med markedets mest moderne fly.

Forundret. Virkelig!
Har all respekt for deg imm, men dette har vel også nå å gjøre med at DY snart er på samma linja som FR når det gjelder slavekontrakter. Ja 787 er et supert fly, men når det har blitt hypa opp så til di grader av DY og andre så blir fall høyden også ganske stor når åpningen nå står i fare med 787.

Men selvfølgelig er det morro at de starter, blir jo billigere priser til BKK noe som passer meg helt utmerket
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)

Last edited by Hpkris; 04-02-2013 at 20:36. Reason: Lagt til info
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 20:49   #113
imm
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
Default Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Quote:
Originally Posted by Hpkris View Post
Har all respekt for deg imm, men dette har vel også nå å gjøre med at DY snart er på samma linja som FR når det gjelder slavekontrakter. Ja 787 er et supert fly, men når det har blitt hypa opp så til di grader av DY og andre så blir fall høyden også ganske stor når åpningen nå står i fare med 787.

Men selvfølgelig er det morro at de starter, blir jo billigere priser til BKK noe som passer meg helt utmerket

Ser poenget ditt.
Flyet er hypet opp, men er det ikke greit det? Det er tross alt banebrytende på mange måter, og vi ønsker vel at ting skal bli bedre?
Eller hva? At Boeing nå har fått problemer er jo ikke Norwegian sin feil.

For meg blir det feil å glede seg over at Norwegian og passasjerene deres muligens vil kunne lide av dette. Dette er ikke noe som noen kunne forutse ville skje.
__________________
Life is Brutale
imm is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 20:49   #114
Airbus 330
ScanFlyer Dusty
 
Airbus 330's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,343
Default Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Quote:
Originally Posted by imm View Post
Det forundrer overrasker meg at flyentusiaster ser ut til å fryde seg over dette.
Man skulle tro det var glede blant entusiastene når et norsk selskap starter interkomtinentale ruter fra Norge, med markedets mest moderne fly.

Forundret. Virkelig!
Sånn blir det, når vi har anti SAS og anti Norwegian folk her inne på forumet.
Blir litt kvalm av alt hat mot SAS og DY, fra begge kanter.

Kan ikke folk klare å glede seg at Norge har 3 flotte flyselskaper, uten å måtte kommentere "slaske" smilet til Kjos hver j...a gang de skal si noe om DY?

Men billige flybilletter vil de ha.....

Sånn, back to topic
Airbus 330 is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 20:55   #115
C-klasse
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Location: Upper District
Posts: 455
Angry Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Quote:
Originally Posted by Airbus 330 View Post
Sånn blir det, når vi har anti SAS og anti Norwegian folk her inne på forumet.
Blir litt kvalm av alt hat mot SAS og DY, fra begge kanter.

Kan ikke folk klare å glede seg at Norge har 3 flotte flyselskaper, uten å måtte kommentere "slaske" smilet til Kjos hver j...a gang de skal si noe om DY?

Men billige flybilletter vil de ha.....

Sånn, back to topic
For min egen del så går dette på at Kjos og DY, DU eller hva de heter faktisk har solgt et produkt det kan stilles tvil om at de greier å levere
C-klasse is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 21:47   #116
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Quote:
Originally Posted by imm View Post
Ser poenget ditt.
Flyet er hypet opp, men er det ikke greit det? Det er tross alt banebrytende på mange måter, og vi ønsker vel at ting skal bli bedre?
Eller hva? At Boeing nå har fått problemer er jo ikke Norwegian sin feil.

For meg blir det feil å glede seg over at Norwegian og passasjerene deres muligens vil kunne lide av dette. Dette er ikke noe som noen kunne forutse ville skje.
Quote:
Originally Posted by Airbus 330 View Post
Sånn blir det, når vi har anti SAS og anti Norwegian folk her inne på forumet.
Blir litt kvalm av alt hat mot SAS og DY, fra begge kanter.

Kan ikke folk klare å glede seg at Norge har 3 flotte flyselskaper, uten å måtte kommentere "slaske" smilet til Kjos hver j...a gang de skal si noe om DY?

Men billige flybilletter vil de ha.....

Sånn, back to topic
Quote:
Originally Posted by Thai C-klasse View Post
For min egen del så går dette på at Kjos og DY, DU eller hva de heter faktisk har solgt et produkt det kan stilles tvil om at de greier å levere
Thai C-klasse forteller det meste med sin setning. Og var vel noe av det samme som jeg skulle frem til.

Hvis jeg ikke tar feil, så var det ikke manko på advarsler om at han kanskje burde hatt litt mere på plass før billettsalget startet. Men nå ser vi jo antagelig hvofor de advarslene kom.

Ja Boeing har nå et kjempeproblem som vil koste de masse grunker.

Trodde Aribus 330 fortod at desto flere aktører så går prisene ned.
Vil uansett valgt QR evnt TG til BKK og betalt 1-2-3k mere for en tur/retur reise.
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 22:01   #117
dc9-21
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 139
Default Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Quote:
Originally Posted by Thai C-klasse View Post
For min egen del så går dette på at Kjos og DY, DU eller hva de heter faktisk har solgt et produkt det kan stilles tvil om at de greier å levere
Men dette har jo ikke DU gjort med vitende vilje? For meg ihvertfall så er det en avgjørende forskjell. Skulle skjønt deg litt mer hvis DU hadde solgt et produkt de viste at de ikke ville kunne levere, men denne svikten har nok truffet både boeing og DU mitt i fleisen!

Håper bare de klarer å få løst floken i løpet av kort tid, ikke kjekt for hverken DU eller de som har kjøpt biletter med 787 flyet.
dc9-21 is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 23:13   #118
LN-CGJ
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2010
Location: Ottestad
Posts: 552
Default Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Quote:
Originally Posted by Hpkris View Post
Thai C-klasse forteller det meste med sin setning. Og var vel noe av det samme som jeg skulle frem til.

Hvis jeg ikke tar feil, så var det ikke manko på advarsler om at han kanskje burde hatt litt mere på plass før billettsalget startet. Men nå ser vi jo antagelig hvofor de advarslene kom.

Ja Boeing har nå et kjempeproblem som vil koste de masse grunker.

Trodde Aribus 330 fortod at desto flere aktører så går prisene ned.
Vil uansett valgt QR evnt TG til BKK og betalt 1-2-3k mere for en tur/retur reise.
Må si meg enig med Imm og flere her som stusser over at personer her koser seg over at DY KAN slite med å få 788 i tide. Etter mitt syn så er det kun trist om vi ikke får se 788 på OSL da DY skal fly longhaul for første gang.

Er vel bare igjen ett utrykk for at janteloven lever i beste velgående, også på et forum som burde være glad for en økt IC satsing fra Norge.

Å forresten, jeg har lest de 50 andre tråder om DY's betingelser, så de argumentene behøver jeg ikke få repetert, jeg mener fortsatt at DY's satsning i Skandinavia er positivt..
LN-CGJ is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 23:24   #119
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

<mod>

Før det skjærer ut feil vei og vi må rydde mer:

"Status Norwegian Longhaul og deres 787" hører hjemme her, det er nok andre tråder om betingelser, SAS vs DY vs FR m.v.

Har man ikke noe konstruktivt å tilføre i tråden så finn en annen tråd der du kan bidra!
</mod>
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 23:32   #120
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Quote:
Originally Posted by LN-CGJ View Post
Må si meg enig med Imm og flere her som stusser over at personer her koser seg over at DY KAN slite med å få 788 i tide. Etter mitt syn så er det kun trist om vi ikke får se 788 på OSL da DY skal fly longhaul for første gang.

Er vel bare igjen ett utrykk for at janteloven lever i beste velgående, også på et forum som burde være glad for en økt IC satsing fra Norge.

Å forresten, jeg har lest de 50 andre tråder om DY's betingelser, så de argumentene behøver jeg ikke få repetert, jeg mener fortsatt at DY's satsning i Skandinavia er positivt..
Er vel ingen her som har sagt de IKKE vil ha mere IC satsning fra OSL og ARN? Men stauts er pr i dag at DY eller DU ,ikke vet når de får sine 787. Ja utrolig synd for kundene, det skal jeg være enig i. Så får vi se om det blir sommer , høst, vinter eller vår før vi får se en 787 på OSL.
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
BA 787 - status, ruter m.v. kristian Flyforum 64 12-12-2018 18:05
Norwegian Longhaul, ruter sommeren 2015 EBGflyer Flyforum 0 02-09-2014 12:06
Spekulasjonstråden for DYs 787-erstatning->splittet fra Status Norwegian LH PointMergeArrival Småprat 92 05-03-2013 18:11
Statustråd: Norwegian 787 og IC-ruter Toffen Flyforum 593 09-11-2012 09:15
Første 787 longhaul er i farta Discus Register- og ATC-Forum 0 20-01-2012 21:16


All times are GMT +2. The time now is 19:28.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.