Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-12-2019, 14:55   #1
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,181
Default Tips og erfaringer med Marriott Bonvoy

Hoh... det var det ikke mye poster om her. En gammel tråd fra 2013, men det er fra før mergeren med SPG.

I mine øyne er dette et helt supert program med usedvanlig gode uttaksmuligheter. Det er også veldig konsekvente fordeler. For eksempel utsjekk kl 16 som Platinum Elite, og det kommer automatisk. Hos Hilton er det ofte mye klaging og sutring før man kanskje får kl 13.30 som Diamond. At man kan ta ut hos Ritz er jo også en knallfordel synes jeg.

Men til saken, om det er noen andre som bruker dette programmet.

For andre år på rad har jeg fått sånn årlig valg av gave. Det er litt ymse ting. I fjor valgte jeg ekstra kvalifiserende netter, hvilket var kjempedumt. I år valgte jeg "5 suite nights".

Er det noen andre her som har brukt det i praksis?
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2019, 05:50   #2
Snorreth
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2011
Location: Oslo
Posts: 138
Default Re: Tips og erfaringer med Marriott Bonvoy

Er aktiv bruker av Bonvoy og har også fordeler som venter.

Har jæskla lyst på Heavenly Bed som The Westin bruker, men når jeg ser at jeg må dekke fraktkostnader så blir jo litt redd for at det blir fryktelig dyrt.
Jada, en seng skal man bruke mye penger på.

Men noen som har en idé hva holdbarheten på senga er, og hvor mye man kan regne med i fraktkostnader til Oslo?
Snorreth is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2019, 19:40   #3
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,684
Default Re: Tips og erfaringer med Marriott Bonvoy

Quote:
Originally Posted by Snorreth View Post
Er aktiv bruker av Bonvoy og har også fordeler som venter.

Har jæskla lyst på Heavenly Bed som The Westin bruker, men når jeg ser at jeg må dekke fraktkostnader så blir jo litt redd for at det blir fryktelig dyrt.
Jada, en seng skal man bruke mye penger på.

Men noen som har en idé hva holdbarheten på senga er, og hvor mye man kan regne med i fraktkostnader til Oslo?
Lurte på det samme for noen år siden. Frakten kostet ca 500 kr som nå sikkert har blitt 1000 kr til Sverige med ny dollarkurs og så kostet til vel like mye fra Sverige til Norge. Vær obs på at det ikke er samme sengene som de har på hotellene de selger, iallfall er det hva jeg har hørt. Det er vel fortsatt salg på sengene av og til.

For øvrig tilhører vel jeg kategorien "alt var bedre før" da vi hadde Starwood. Som gull hadde jeg garantert utsjekk til 16.00 og det gikk an å booke rom med poeng i andre klasser enn basic. Er selvfølgelig anderledes om en har platinum, men ryktene sier vel at Platinum hos Starwood var bedre enn hos Bonvoy.

Last edited by Chriscross; 14-12-2019 at 19:43.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2019, 00:53   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,857
Default Re: Tips og erfaringer med Marriott Bonvoy

Samtidig vet jo alle at amerikanske kjedehoteller er rævva og skal man ha bra hoteller er det familiedrevne steder som gjelder. Der snakker man folk som «know your name»
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2019, 16:40   #5
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,181
Default Re: Tips og erfaringer med Marriott Bonvoy

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Samtidig vet jo alle at amerikanske kjedehoteller er rævva og skal man ha bra hoteller er det familiedrevne steder som gjelder. Der snakker man folk som «know your name»
Men Someone da...

Det er vel litt ymse det. Det fine med disse kjedene er jo forutsigbarheten. Du vet hva som er ræva og hva som alltid er det samme. Litt som å kjøpe seg en Big Mac. Alltid trygg havn uansett hvor man er. Så det funker.

Familiehoteller kan jo være så mangt, synes jeg
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 15-12-2019 at 19:05.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2019, 20:32   #6
B747-8
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Aug 2017
Location: OSL
Posts: 2,544
Default Re: Tips og erfaringer med Marriott Bonvoy

Tusen takk for tips Fnate!
Jeg skal teste det når jeg en gang er i USA.
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2019, 07:49   #7
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,680
Default Re: Tips og erfaringer med Marriott Bonvoy

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Samtidig vet jo alle at amerikanske kjedehoteller er rævva og skal man ha bra hoteller er det familiedrevne steder som gjelder. Der snakker man folk som «know your name»
Hvor legger du listen egentlig? Det er jo flusst av amerikanske kjedehoteller som leverer bang for the buck, forutsigbarhet, gode lokasjoner og utmerket service.
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2019, 09:33   #8
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,181
Default Re: Tips og erfaringer med Marriott Bonvoy

Quote:
Originally Posted by Snorreth View Post
Har jæskla lyst på Heavenly Bed som The Westin bruker, men når jeg ser at jeg må dekke fraktkostnader så blir jo litt redd for at det blir fryktelig dyrt.
Jada, en seng skal man bruke mye penger på.
Ha ha. Ja. Jeg holdt på å ryke på Ritz seng i fjor. Men så ble jeg heldigvis edru.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2019, 13:04   #9
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: Tips og erfaringer med Marriott Bonvoy

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
For øvrig tilhører vel jeg kategorien "alt var bedre før" da vi hadde Starwood. Som gull hadde jeg garantert utsjekk til 16.00 og det gikk an å booke rom med poeng i andre klasser enn basic. Er selvfølgelig anderledes om en har platinum, men ryktene sier vel at Platinum hos Starwood var bedre enn hos Bonvoy.
Er tilbøyelig til å være enig her. Er ikke like fornøyd med Bonvoy, men på en annen side så reiser jeg ikke så mye mer, så det spiller ingen rolle. Synes vel Hilton er det beste programmet nå. Det er vel ingen som har så mye perks som de for Gull, som jo ikke er topp nivået hos de.
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2019, 13:48   #10
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,181
Default Re: Tips og erfaringer med Marriott Bonvoy

Quote:
Originally Posted by 3cseat View Post
Er tilbøyelig til å være enig her. Er ikke like fornøyd med Bonvoy, men på en annen side så reiser jeg ikke så mye mer, så det spiller ingen rolle. Synes vel Hilton er det beste programmet nå. Det er vel ingen som har så mye perks som de for Gull, som jo ikke er topp nivået hos de.
Hadde aldri status hos Starwood men har forstått at de fleste der har opplevd at det ble dårligere med Bonvoy. Men at du liker Hilton bedre er jeg ikke enig i. Jeg har Hilton Diamond og Bonvoy Platinum Elite og foretrekker helt klart Bonvoy. Mest pga opptjening og uttaksmuligheter samt konsistente benefits. Som sen utsjekk etc.

Men en irritasjon er å bare kunne booke basic rom for points, som andre er inne på også.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 25-12-2019 at 13:50.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2019, 16:16   #11
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: Tips og erfaringer med Marriott Bonvoy

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Hadde aldri status hos Starwood men har forstått at de fleste der har opplevd at det ble dårligere med Bonvoy. Men at du liker Hilton bedre er jeg ikke enig i. Jeg har Hilton Diamond og Bonvoy Platinum Elite og foretrekker helt klart Bonvoy. Mest pga opptjening og uttaksmuligheter samt konsistente benefits. Som sen utsjekk etc.

Men en irritasjon er å bare kunne booke basic rom for points, som andre er inne på også.
Som sagt er jeg ikke enig, men nå har jeg aldri vært på Platinum Elite nivå eller tilsvarende, så det kan være dette som utgjør forskjellen. Men har jo vært veldig fornøyd med gold og diamond hos Hilton, og derfor min kommentar. Men det jeg har erfaring med. er gold hos både Hilton og tidligere Starwood, og da er Hilton klart bedre. Til å ikke være topp nivå er Hilton Gold veldig bra synes jeg.

Det siste poenget er jeg enig i, men siste jeg brukte poeng hos Hilton ble jeg oppgradert 2 romkategorier pga av Diamond. Her skal det også legges til at jeg var Diamond ved booking, og ikke under oppholdet, men hele oppholdet ble jeg behandlet som Diamond, med alle perks som følger med, og det var jo hyggelig
3cseat is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Om erfaringer med Marriott Reward (splittet fra HH tråden) Bizflyer Reiseforum 12 17-08-2017 08:56
Noen erfaringer med WY & QR med en lengre transit enn 8 timer? A340 Reiseforum 19 04-05-2013 23:31
Fikk gullkort hos Marriott Fly med oss Reiseforum 1 20-10-2012 16:40
Erfaringer med OSL-AMS-LAX med KLM? Chris3rn Reiseforum 14 24-02-2009 19:22
Oslo Airport Marriott Hotel & Conference Center LN-BRK Flyforum 9 01-11-2005 07:23


All times are GMT +2. The time now is 11:16.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.