Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-10-2013, 09:41   #41
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,279
Default Re: Flying Blue-tråden

Hvorfor ikke brenne dem på en korttur ned i Europa.

Vi begge her måtte brenne våre 100k før jan 2014. Ble korttur til Cairo og en til Beirut... Disse plassene har rimelige hotell om dagen... Mere bråk, desto billigere..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2013, 09:55   #42
jufix
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: TRD
Posts: 292
Default Re: Flying Blue-tråden

Kanskje ingen dum ide med en helgetur til Europa nå før jul, jeg får surfe litt rundt :-)

Takk for tips.
jufix is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2013, 00:31   #43
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,267
Default Re: Flying Blue-tråden

Eller hva med en tur med DC-3 Dakota?

http://store.flyingblue.com/all-prod...-3-dakota.html

Vurderer dette selv for å "bli kvitt" mine egne FB-poeng...
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2014, 15:26   #44
LN-FHU
Superflyer
 
LN-FHU's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
Default Re: Flying Blue-tråden

Jeg er altså ikke kar om å finne FB-nummeret mitt inne på profilen min. Når jeg logger meg inn og og klikker på "Check my current Miles balance" kommer bare dette opp :
Hr. LN-FHU
Kortnummer
Medlemskapsnivå??????
Premiepoengsaldo
Poeng
Nivåpoengsaldo¹
Poeng

Velger jeg "my account" kommer jeg rett innpå profilen med personlige opplysninger....
Noen som har lure forslag....?

Får heller ikke lagt til FB-kortnr på eksisterende bestilling. Får bare feilsvar med "Et bonuskortnummer består av maksimum 15 bokstaver eller tall"
__________________
****************************************

****************************************
Frode H.

Last edited by LN-FHU; 07-01-2014 at 15:33.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2014, 15:34   #45
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,273
Default Re: Flying Blue-tråden

Quote:
Originally Posted by LN-FHU View Post
Jeg er altså ikke kar om å finne FB-nummeret mitt inne på profilen min. Når jeg logger meg inn og og klikker på "Check my current Miles balance" kommer bare dette opp :
Hr. LN-FHU
Kortnummer
Medlemskapsnivå??????
Premiepoengsaldo
Poeng
Nivåpoengsaldo¹
Poeng

Velger jeg "my account" kommer jeg rett innpå profilen med personlige opplysninger....
Noen som har lure forslag....?
Kortnummer er vel det du er ute etter? Står også i epostar frå KLM/AF.
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2014, 16:02   #46
LN-FHU
Superflyer
 
LN-FHU's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
Default Re: Flying Blue-tråden

Quote:
Originally Posted by roger View Post
Kortnummer er vel det du er ute etter? Står også i epostar frå KLM/AF.
Meldte meg inn idag....Hvor finner jeg kortnr. da....?
__________________
****************************************

****************************************
Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2014, 16:37   #47
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: Flying Blue-tråden

Sikker på at du faktisk har meldt deg inn? Jeg satte gamlingene til å melde seg inn i FB for å ordne gratis bagasje på en kommende tur de har med KL. Sleit lenge med å finne nummeret. Det viste seg til slutt at de kun hadde opprettet profil hos KLM, ikke meldt seg inn i selve FB.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2014, 21:53   #48
LN-FHU
Superflyer
 
LN-FHU's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
Default Re: Flying Blue-tråden

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Sikker på at du faktisk har meldt deg inn? Jeg satte gamlingene til å melde seg inn i FB for å ordne gratis bagasje på en kommende tur de har med KL. Sleit lenge med å finne nummeret. Det viste seg til slutt at de kun hadde opprettet profil hos KLM, ikke meldt seg inn i selve FB.
Fikk en bekreftelse med mitt foreløpige kort, men gjorde ikke noe med den, så det skjermbildet er bortevekk.... Synes hjemmesiden etter innlogging er uuuutrooolig rotete og vanskelig å navigere på. Får vel forske litt til.....
__________________
****************************************

****************************************
Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2014, 22:42   #49
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: Flying Blue-tråden

Fra hovedsiden (https://www.klm.com/home/no/no) trykker jeg på navnet mitt oppe til høyre. Da står kortnummeret under både Min profil og under Bonuspoengoppsummering.

Nedtrekksmenyen ved navnet ditt, samt Min profil skal ha et grått banner med Flying Blue-logo dersom du er innmeldt i FB. Hvis det står noe om å melde seg inn i FB i kolonnen på høyre side er du sannsynligvis ikke innmeldt ennå.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2014, 23:05   #50
LN-FHU
Superflyer
 
LN-FHU's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
Default Re: Flying Blue-tråden

Quote:
Originally Posted by Mjolnir View Post
Fra hovedsiden (https://www.klm.com/home/no/no) trykker jeg på navnet mitt oppe til høyre. Da står kortnummeret under både Min profil og under Bonuspoengoppsummering.

Nedtrekksmenyen ved navnet ditt, samt Min profil skal ha et grått banner med Flying Blue-logo dersom du er innmeldt i FB. Hvis det står noe om å melde seg inn i FB i kolonnen på høyre side er du sannsynligvis ikke innmeldt ennå.
Har funnet det......men utrolig rotete okkesom. Har meldt inn fruen også...måtte det for å få sendt bagasje uten ekstra kostnad.
__________________
****************************************

****************************************
Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2014, 12:06   #51
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,273
Default Re: Flying Blue-tråden

Eg har ca 9600 FB-poeng som går ut i september eller oktober. Dette året har det ikkje blitt noko KLM-tur, og ser ikkje til å bli det med det første heller. Dette er ikkje nok til t/tr reise i europa, men ein einvegs-tur kan det bli. Men då set eg jo fast i andre enden . Er det kanskje like greitt å donere heile saldoen? Å ta noko tur for å halde liv i poenga er neppe aktuelt, då ein må vere borte i fleire dagar. (Evt. kaste retur og flyge heim med DY eller SK, men...)
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2014, 08:16   #52
Utenbys
ScanFlyer Blue
 
Utenbys's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Location: Bergen
Posts: 325
Default Re: Flying Blue-tråden

Upgrade på gate med FBG er det sparsomt med. Hvis jeg slår sammen 2012, 2013 og 2014 har jeg 21 IC enkeltetapper ombord hos KL med billigste billett. Av disse har jeg fårr gate-upgrade to ganger. Begge gangene 747-combi. En gang AMS-PVG og en gang AMS-HKG.

Andre destinasjoner med får reiser var AMS-CUR og NRT-AMS. Av til sammen 14 enkeltreiser enten AMS-BKK eller BKK-AMS har det aldri blitt noen redning fremover i bussen. Og B772/B773 er ikke noen god plass å sitte bak i bussen... Har en gang fått tilbud om å betale med cash only for upgrade fra BKK til AMS for 11 860,- THB og den ble grepet med begge hender. For å få betalt upgrade på hjemreisen tilbake til BKK var prisen 60 000 miles og 300 EUR. Den tok jeg ikke.

En kollega med FBP får somregel eco-extra-sete uten spørsmål. Og han har fått noen upgrades til C grunnet overbooking, både på IC og intra-europa. Men det skjer ikke ofte sett i forhold til hans reisemønster.

Lounge access, fast-track immigration ved utreise fra BKK og ekstra innsjekket bagasje er vel det viktigste FBG-statusen. Med China Eastern (eller var det China Southern?) mellom PVG og SHZ har jeg noen ganger blitt tiltalt ved navn og ønsket velkommen ombord og har fått utdelt tøfler jeg kunne låne mens jeg var ombord. Og China Airlines gir FBG-mennesker fasttrack ved ankomst BKK. (KL gjør ikke det).

Sitter på ca 260k miles som jeg ikke helt ser hva jeg skal bruke til. SK sin mulighet for upgrade på gate med EB-points only uavhengig billettype er flott. Hadde virkelig forbedret hverdagen min hvis AF/KL kunne innført samme mulighet.

Har ny reise BKK-AMS-BGO-AMS-BKK i juni og gruer meg virkelig. Private reiser er kjekkere, for da gjelder min egen reisepolicy og ikke arbeidsgivers
__________________
Siden 2009.01.01
Utenbys is offline   Reply With Quote
Old 12-05-2014, 11:58   #53
KLM 1200
EuroBonus Gold
 
KLM 1200's Avatar
 
Join Date: Jan 2013
Location: Stavanger/Bergen
Posts: 395
Default Re: Flying Blue-tråden

Quote:
Originally Posted by Utenbys View Post
En kollega med FBP får somregel eco-extra-sete uten spørsmål. Og han har fått noen upgrades til C grunnet overbooking, både på IC og intra-europa. Men det skjer ikke ofte sett i forhold til hans reisemønster.

Lounge access, fast-track immigration ved utreise fra BKK og ekstra innsjekket bagasje er vel det viktigste FBG-statusen. Med China Eastern (eller var det China Southern?) mellom PVG og SHZ har jeg noen ganger blitt tiltalt ved navn og ønsket velkommen ombord og har fått utdelt tøfler jeg kunne låne mens jeg var ombord. Og China Airlines gir FBG-mennesker fasttrack ved ankomst BKK. (KL gjør ikke det).
FBP får eco-comfort gratis som en del av FBP, det er en fordel som er grei og ha
__________________
EuroBonus Diamond, Flying Blue Silver and Turkish Airlines Miles And Smiles Gold!
*SVG-BGO-TRD-OSL-SVG* SK Plus
*SVG-CPH-ZUR-CPH-OSL-SVG* SK Go
*SVG-BGO-SVG* SK Go x5
*SVG-LHR-SVG* SK Go
KLM 1200 is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2014, 14:12   #54
Klette
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2009
Location: Bergen
Posts: 263
Air France Oppgradering fra Biz til First med Air France

Hei,

Er det noen som vet hvor mange miles jeg må ut med for å oppgradere fra C til F med Air France?

Rute Johannesburg - Paris.
Klette is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2014, 19:16   #55
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Oppgradering fra Biz til First med Air France

Quote:
Originally Posted by Klette View Post
Hei,

Er det noen som vet hvor mange miles jeg må ut med for å oppgradere fra C til F med Air France?

Rute Johannesburg - Paris.
Fra C til F: 90.000 poeng, kun for elite (silver og oppover). Uten status kan du ikke oppgradere til F.
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)

Last edited by mcduck; 09-08-2014 at 19:18.
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2014, 22:32   #56
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Flying Blue-tråden

Ganske gode promotiontilbud i business: 87 500 poeng til Lima eller Quito. Må bestilles snøggast råd antagelig for tilgjengelighet og reise er fra 1. desember til 31. januar. Samme vilkår for Delhi for 75 000 poeng og Tokyo 100 000.

http://www.flyingblue.com/promo-awards.html
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2015, 01:48   #57
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Flying Blue-tråden

Er bookingklasseforvirret her nå...
Har en reise til Montpellier som går med KL OSL-AMS, AF AMS-CDG og AF CDG-MPL.
Billetten er kjøpt på klms websider og alle flighter har KL flightnr. Bookingklassen står som S. S er kjipernøkonomi med dårlig opptjening hos KL og økonomi+ hos AF med bedre opptjening. Hva kan jeg forvente meg av poengopptjening på flightene operert av AF?
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2015, 10:33   #58
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,619
Default Re: Flying Blue-tråden

Mener det hos Skyteam er flynummer og ikke metall som styrer opptjeningen, så da er det nok kjipt med poeng. Rart at ikke klm og af har samme klasser egentlig.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2015, 20:13   #59
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Flying Blue-tråden

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Mener det hos Skyteam er flynummer og ikke metall som styrer opptjeningen, så da er det nok kjipt med poeng. Rart at ikke klm og af har samme klasser egentlig.
Takk. Ja, veldig rart.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2015, 09:38   #60
econ
ScanFlyer Silver
 
econ's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
Default Re: Flying Blue-tråden

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Er bookingklasseforvirret her nå...
Har en reise til Montpellier som går med KL OSL-AMS, AF AMS-CDG og AF CDG-MPL.
Billetten er kjøpt på klms websider og alle flighter har KL flightnr. Bookingklassen står som S. S er kjipernøkonomi med dårlig opptjening hos KL og økonomi+ hos AF med bedre opptjening. Hva kan jeg forvente meg av poengopptjening på flightene operert av AF?
AF har fjernet premium economy på Europarutene, og opperer ikke med bookingklasse S i Europa. Denne vil mappes over i en annen bookingklasse hos AF, type V eller R.
__________________
econ is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Resurs Flying Blue kekker Reiseforum 57 04-11-2022 08:32
Flying Blue bonusreisebestilling LN-KEH Flyforum 1 06-08-2006 01:19
Flying Blue spørsmål Trety Flyforum 6 18-10-2005 21:00
Flying Blue-stickers Trety Flyforum 2 25-08-2005 16:55
Flying Blue spørsmål Trety Flyforum 2 06-06-2005 21:06


All times are GMT +2. The time now is 12:12.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.