Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 26-07-2013, 08:27   #21
Paraninja
10A
 
Paraninja's Avatar
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 12
Default Re: Flying Blue-tråden

Takk for svar og interessante linker!

Jeg har et spørsmål: Hvis man oppgraderer ved OLCI til WBC eller EC etc, hva skjer da om man endrer flighten sin?
Jeg spør fordi flightene mine blir endret på rett som det er, og hvis jeg skal bruke egne penger så vil jeg vite om jeg beholder det jeg har betalt for ved ombooking/endringer.
Paraninja is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2013, 15:21   #22
henrikas
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 56
Default Flying Blue-tråden

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Det er korrekt, og er du Platinum så får du det uten pristillegg. Har nå FB "juksegull" og kjøpte nettopp comfortsete på AMS - OSL til kr 75,-.

Har blitt oppgradert til business på IC 1 gang (ca 1 av 10) når jeg hadde FB Silver.
Hvordan fikk du juksegull? Godtar FB statusmatch med feks EBG?
henrikas is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2013, 15:28   #23
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,423
Default Re: Flying Blue-tråden

Quote:
Originally Posted by henrikas View Post
Hvordan fikk du juksegull? Godtar FB statusmatch med feks EBG?
Vet ikke hvordan han fikk det, men FB hadde en matchekampanje for over et år siden, i tillegg hadde de en eller annen kampanje via den svenske siden Businessclass.se
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2013, 16:26   #24
henrikas
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 56
Default Flying Blue-tråden

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Vet ikke hvordan han fikk det, men FB hadde en matchekampanje for over et år siden, i tillegg hadde de en eller annen kampanje via den svenske siden Businessclass.se
Men ingenting som gjelder fortsatt? Skal ut og fly med dem om noen uker....
henrikas is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2013, 16:31   #25
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,423
Default Re: Flying Blue-tråden

Quote:
Originally Posted by henrikas View Post
Men ingenting som gjelder fortsatt? Skal ut og fly med dem om noen uker....
Aner ikke, men er sannsynlig vis uansett for dårlig tid til å fikse noe, matchingen tok lang tid.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2013, 23:56   #26
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,266
Default Flying Blue-tråden

Quote:
Originally Posted by henrikas View Post
Hvordan fikk du juksegull? Godtar FB statusmatch med feks EBG?
Ja, det var statusmatch mot EBG. Trodde kanskje ikke det var så lenge siden som et år, kortet er gyldig til 03/2014.
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2013, 18:43   #27
henrikas
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 56
Default Flying Blue-tråden

Har fått godkjent flying blue petroleum Club, men er litt usikker på hva fordelene egentlig betyr?

Først følgende

"Meals and drinks are offered in exchange of vouchers "Flying Blue Petroleum Service" (PCS), for the Day-use room, a voucher "Flying Blue Petroleum Hebergement" (PCSH).

The vouchers are given to customer of presentation of their Flying Blue Petroleum card and their flight coupon."

Er dette vouchers for bruk i restaurantene på AMS da, eller for inngang i lounge? Eller noe annet? Og hva er greia med day use room som de nevner?

Og så følgende:

"When connecting between two KLM and/or AIR FRANCE flights at Amsterdam Schiphol or Paris-Charles de Gaulle and upon presentation of your Petroleum membership card, you have access to The KLM Crown lounge at Amsterdam Schiphol"

Jeg reiser t/r SVG - AMS - betyr det at jeg IKKE får tilgang til lounge, fordi det ikke er comnection? Håndheves virkelig det?
henrikas is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2013, 19:07   #28
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,119
Default Re: Flying Blue-tråden

Jeg sjekket inn online for min DXB-AMS-OSL tur naa og fikk tilbudet om sete 1A for 1100 AED (1750 NOK) noe jeg sa gledelig ja til, 80% rabatt.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2013, 06:54   #29
henrikas
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 56
Default Flying Blue-tråden

Quote:
Originally Posted by henrikas View Post
Har fått godkjent flying blue petroleum Club, men er litt usikker på hva fordelene egentlig betyr?

Først følgende

"Meals and drinks are offered in exchange of vouchers "Flying Blue Petroleum Service" (PCS), for the Day-use room, a voucher "Flying Blue Petroleum Hebergement" (PCSH).

The vouchers are given to customer of presentation of their Flying Blue Petroleum card and their flight coupon."

Er dette vouchers for bruk i restaurantene på AMS da, eller for inngang i lounge? Eller noe annet? Og hva er greia med day use room som de nevner?

Og så følgende:

"When connecting between two KLM and/or AIR FRANCE flights at Amsterdam Schiphol or Paris-Charles de Gaulle and upon presentation of your Petroleum membership card, you have access to The KLM Crown lounge at Amsterdam Schiphol"

Jeg reiser t/r SVG - AMS - betyr det at jeg IKKE får tilgang til lounge, fordi det ikke er comnection? Håndheves virkelig det?
Ingen som har peiling på dette?
henrikas is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2013, 09:44   #30
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,121
Default Re: Flying Blue-tråden

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Ja, det var statusmatch mot EBG. Trodde kanskje ikke det var så lenge siden som et år, kortet er gyldig til 03/2014.
Kampanjen var i februar og gjaldt mot de fleste gullkort. Ble mer populær enn forventet (de glemte i tillegg å spesifisere at det bare gjaldt Skandinavia i første runde) og ble stengt etter halvannen uken hvis jeg ikke husker feil.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2013, 21:54   #31
Roxman
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,415
Default Re: Flying Blue-tråden

Quote:
Originally Posted by henrikas View Post
Har fått godkjent flying blue petroleum Club, men er litt usikker på hva fordelene egentlig betyr?

Først følgende

"Meals and drinks are offered in exchange of vouchers "Flying Blue Petroleum Service" (PCS), for the Day-use room, a voucher "Flying Blue Petroleum Hebergement" (PCSH).

The vouchers are given to customer of presentation of their Flying Blue Petroleum card and their flight coupon."

Er dette vouchers for bruk i restaurantene på AMS da, eller for inngang i lounge? Eller noe annet? Og hva er greia med day use room som de nevner?

Og så følgende:

"When connecting between two KLM and/or AIR FRANCE flights at Amsterdam Schiphol or Paris-Charles de Gaulle and upon presentation of your Petroleum membership card, you have access to The KLM Crown lounge at Amsterdam Schiphol"

Jeg reiser t/r SVG - AMS - betyr det at jeg IKKE får tilgang til lounge, fordi det ikke er comnection? Håndheves virkelig det?

Ja, det håndheves. Grunnen til at du får Lounge er for å kunne slappe av mellom flightene. Og når du ankomer AMS og ikke skal videre så er det jo bare å gå ut av flyplassen, hvorfor skal du da innom loungen?

Meal vouchers er samme greie som når du har en missed flight, som du kan bruke på diverse spisesteder på flyplassen. Jeg fikk sist 2 stk på 12 Euro.

Day-use room er for dem som kommer tidlig inn, og ikke skal videre før flere timer senere som gjerne ønsker å hvile litt. Brukte det i Paris da jeg hadde 9 timer og vente. Helt kjempe å kunne sove litt før vi forsetter reisen.
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net
Roxman is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2013, 06:39   #32
henrikas
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 56
Default Flying Blue-tråden

Så man får ikke bruke lounge på AMS når man skal reise fra flyplassen heller, med mindre man har kommet med en comnecting flight?
henrikas is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2013, 15:02   #33
barca
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 577
Default Re: Flying Blue-tråden

Quote:
Originally Posted by henrikas View Post
Så man får ikke bruke lounge på AMS når man skal reise fra flyplassen heller, med mindre man har kommet med en comnecting flight?

ER du Flying PEtroleum member så kan du bruke loungen i AMS uavhengig av om du har en connecting flight eller ei. KAn nenve at jeg fløy SVG-AMS en gang og da jeg ankom loungen spurte jeg om jeg kunne få slappe av i 1 time i loungen før jeg stakk videre inn til Amsterdam. Da sa lounge damene at det var greit det så lenge jeg var Flying Petroleum medlem. Dessuten spurte jeg om jeg ville ha blitt sluppet inn i Crown lounge i AMS dersom jeg hadde f.eks. fløyet med BA, LH eller noe i den duren. Det sa de ja til så lenge jeg var Flying Petroleum medlem.

En gang hadde jeg to seperate billetter på to forskjellige bookinger hvor det ene var SVG-AMS og det andre var AMS-CDG-PAU. Siden det var over 3 timer til det neste flyet skulle dra spurte jeg om å få en 15 Euro mat voucher fra KLM Crown lounge. De gikk med på det og jeg nøt maten i en av flyplassens fine restauranter.
barca is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2013, 17:43   #34
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,266
KLM Re: Flying Blue-tråden

For et par dager siden hadde jeg mine første flyvninger som FB Gold. Lenge siden jeg har flydd KLM., og det har definitivt ikke vært blant mine favorittselskaper. Fløy GOT - AMS og AMS - OSL på economy. På den første flighten hadde jeg sete langt bak i bambus'en og fikk byttet til nødutgang ved boarding. På turen hjem til Oslo pep det i scanneren ved boarding, og jeg fikk beskjed om at jeg hadde fått nytt sete - 2A Kjerra var stappfull, og det var høy shorts & sandal-faktor, men desto lavere dress & slips-faktor. Tipper at dette var medvirkende årsak til oppgraderingen.

Med ekstra benplass (737-700) og blokkert midtsete satt jeg riktig så komfortabelt. CA'ene tiltalte meg også med navn - hyggelig. Maten var faktisk også veldig god, pastrami, pasta, aioli og ferske rundstykker (desserten forbigår vi i stillhet...). GT, rødvin (to å velge i), kaffe & cognac gjorde sitt til at turen til Oslo ble en hyggelig opplevelse.

Ser ikke bort fra at det kan bli en tur eller to til med KLM/AF før statusen forvinner...


TriStar is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2013, 22:39   #35
no-backpacker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2010
Location: Bergen, Norway
Posts: 152
Default Re: Flying Blue-tråden

Og der ble mannen oppgradert fra billigste billett (tror jeg) til business igjen... AMS til HKG... For 2 uker siden ble han også oppgradert fra PEK til AMS, men da bare til comfort... Han er FB Gold.

Xxx.
no-backpacker is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2013, 23:18   #36
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Flying Blue-tråden

Quote:
Originally Posted by no-backpacker View Post
Og der ble mannen oppgradert fra billigste billett (tror jeg) til business igjen... AMS til HKG... For 2 uker siden ble han også oppgradert fra PEK til AMS, men da bare til comfort... Han er FB Gold.

Xxx.
Det er rimelig fullt på sommeren så jeg er ikke overrasket.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2013, 08:51   #37
no-backpacker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2010
Location: Bergen, Norway
Posts: 152
Default Re: Flying Blue-tråden

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Det er rimelig fullt på sommeren så jeg er ikke overrasket.
Det merkelige er at han har blitt oppgradert nesten hver gang han har reist til Asia, enten tur eller retur og uansett når på året han har reist. Han har mye høyere oppgraderingsprosent enn meg... :-/

Xxx.
no-backpacker is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2013, 12:23   #38
Paraninja
10A
 
Paraninja's Avatar
 
Join Date: Jul 2013
Posts: 12
Default Re: Flying Blue-tråden

Etter jeg nylig ble gullmedlem i flying blue har livet blitt en dans på roser.
Ved første flight etter oppgraderingen fikk jeg ved innsjekk vite at flyet var 3 timer forsinket. Jeg tok derfor med meg bagasjen til ticketingskranken og spurte pent om det var mulig å få en tidligere flight. Etter 6 sekunder med tasting fikk jeg nytt boardingkort og ble på nytt henvist til innsjekkingsskranken. Der ble jeg gjort oppmerksom på at jeg fikk et tidligere fly og var oppgradert fra Y til F-class - helt gratis. (Dette var DLC - PVG med CZ)

Dernest skulle jeg fra PVG til AMS, og ved bagdrop ble jeg spurt om jeg hadde ikke lyst på et economy comfort-sete istedenfor det trauste økonomisetet - noe jeg smilte og takket stort for.
Paraninja is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2013, 15:53   #39
jufix
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: TRD
Posts: 292
Default Re: Flying Blue-tråden

Jeg har ~50.000 FB miles som jeg antakelig aldri kommer til å fåp nytte av siden jeg har sluttet å reise med KLM og Skyteam. Jeg har ingen store private reiseplaner i nærmeste fremtid, så jeg får nok heller ikke brukt de på hotell e.l.

Trenger noen tips om hvordan jeg skal fåp svidd de av før de forsvinner. Har blitt dumpa ned til Ivory nå etter å hatt status tidligere.
jufix is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2013, 18:04   #40
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Flying Blue-tråden

Her er noen muligheter:
https://store.flyingblue.com/all-pro..._store=default

Du kan selvfølgelig også kjøpe en Awardreise til noen du er glad i

Ikke la poengene gå tapt.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Resurs Flying Blue kekker Reiseforum 57 04-11-2022 08:32
Flying Blue bonusreisebestilling LN-KEH Flyforum 1 06-08-2006 01:19
Flying Blue spørsmål Trety Flyforum 6 18-10-2005 21:00
Flying Blue-stickers Trety Flyforum 2 25-08-2005 16:55
Flying Blue spørsmål Trety Flyforum 2 06-06-2005 21:06


All times are GMT +2. The time now is 05:01.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.