Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-11-2019, 18:30   #221
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Ja, men det er forskjell på operated by også. Hva er flightnummer?
LH9457

Forøvrig er det Austrian jeg flyr med nedover.

Hvordan er loungen i Wien?
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2019, 19:23   #222
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by Norge Rundt På 14 Dager View Post

Oppover igjen skal jeg fly med Air Dolomiti til MUC og Lufthansa videre til Oslo. Så ser jeg i Marco Polo loungen i Venezia så er Lufthansa listet opp men ikke Air Dolomiti. Nå er vel Air Dolomiti et Lufthansa selskap og har man da loungetilgang i Venezia noen som vet?
I følge Air Dolomiti sine nettsider ser det ut som både business class og *A gold gir adgang på de italienske flyplassene

https://www.airdolomiti.eu/get-ready...flight/lounges
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2019, 21:27   #223
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
I følge Air Dolomiti sine nettsider ser det ut som både business class og *A gold gir adgang på de italienske flyplassene

https://www.airdolomiti.eu/get-ready...flight/lounges
Tusen takk skal du ha
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2019, 22:52   #224
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,972
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by 88charlie View Post
Edit: MUC har mange lounger. De er litt kjedelige men har saltkringler og godt med drikke
MUC har da sedvanlig bra Lufthansa-lounger, og har mye mer enn saltkringler å by på, bedre mat og drikke-utvalg enn hos Sas. Loungen i K-piren har og fin utsikt over ramp.

EDIT: skjønner at jeg utelukkende frekventerer Senator-loungene, som en har adgang til med Sas/Star Alliance-gullkort.

Last edited by Eirik; 16-11-2019 at 22:58.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2019, 23:45   #225
88charlie
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 150
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by Eirik View Post
MUC har da sedvanlig bra Lufthansa-lounger, og har mye mer enn saltkringler å by på, bedre mat og drikke-utvalg enn hos Sas. Loungen i K-piren har og fin utsikt over ramp.

EDIT: skjønner at jeg utelukkende frekventerer Senator-loungene, som en har adgang til med Sas/Star Alliance-gullkort.


Bedre drikke, ja, men litt åpne er de...
88charlie is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2019, 00:13   #226
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by 88charlie View Post
Bedre drikke, ja, men litt åpne er de...
Er det bare saltkringle å spise i Business loungene, eller finns det annen mat også?
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2019, 00:14   #227
88charlie
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 150
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by Norge Rundt På 14 Dager View Post
Er det bare saltkringle å spise i Business loungene, eller finns det annen mat også?


Har aldri vært i business, kun senator, men regner med de har noe buffetgreier, suppe, kjeks osv. Nok til å bli mett men ingen restaurant.
88charlie is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2019, 13:54   #228
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Enig Dag, men betalte for setene til LAX (2.500,-) da jeg kan finne på å irritere meg om dette de 8 månedene og 13 dagene til avreise.. Hjemturen er grei, da er man litt brun, åtte kilo tyngre og 80 i puls.
Sikkert i overkant furting, men jeg fikk en mail om en minimal forandring i flytidene og så olutselig at alle setevalgene var borte (både de på kortflightene og MUC-LAX som jeg betalte 2500 for).

Ringer Lufthansa hvor en meget hyggelig tysk dame finner de opprinnelige setebookingene og fikser det og skal sende meg confirmation - så blir telefonen brutt og så blir det stille.

Jeg ringer igjen og da tar en indisk dame telefonen som mener bestemt at jeg ikke har en eneste plasse reservert, og i hvertfall ikke på kortflightene da det skal koste penger (noe som ikke en hyggelig variant sa for tre fire uker siden, eller hun første i dag, eller kvitteringen fra amadeus). Etter mye krangling så kan hun til næd se om våre oprinnelige MUC-LAX seter var ledige og satt meg på dem..

Føler lite premium med denne bookingen og merker (forståelig nok) null EBD (vet det teller som EBG) behandling der i gården.

Venter nå på en ruteendring så jeg kan kansellere hele bookingen og heller ta SAS.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2019, 02:10   #229
FamilyGuy
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Location: Trondheim
Posts: 342
Lufthansa Lufthansa, mest tragiske kundeservice ever..

Booket tidligere i år Osl-muc-bkk for 2 voksne, 1 barn og 1 spedbarn nå til jul. Kona fra Thailand fant ut at hun ville ta med minsta før også kommer vi andre etter.

Greit nok, ringer Lufthansa og dem splitter bookingen og nå har vi 2 bookinger. Infant var i utgangspunktet tilknyttet meg, men fikk flyttet henne til mor. Fikk etter noen dager en bekreftelsesmail fra LH, men der står det kun billettnummer på mor, dog med infant i parantes.. Aner ugler i mosen og ringer LH, de bekrefter at infant er flyttet til mor.

Så, i går.. Jeg følger dem til OSL og skal hjelpe dem å sjekke inn, vi er der i god tid, trodde vi.
Det viser seg da vi skal sjekke inn at bookingen ikke er gyldig pga at infant ikke er bekreftet. Menneskene i innsjekk sier det er ingenting de kan gjøre, og gir meg nummeret til LH. Gjett hva, LH kundeservice er stengt på søndager. Spør fortvilt hva vi skal gjøre nå. Innsjekk sier at vi kan prøve SAS sin kundeservice.. ok prøver det. Der kan de som antatt ikke gjøre noe, men får LHs tyske nummer.

Ringer dit, får svar, andre enden sier wait a moment sir, i will check it out. 15 minutter senere timer ventemusikken ut og jeg står der som et fortvilt spørsmålstegn. Hva nå? Ok, prøver igjen. Samme regla om igjen, men får nå til svar at infant kan legges over på mor mot et gebyr på 250kr. Hva?? Det har jeg jo allerede betalt og billetten skulle i utgangspunktet være i orden. Hisser meg opp, og får noen tilbakemeldinger på at jeg må roe meg ned med påfølgende mer ventemusikk...

Nå er det gått laaang tid, og innsjekk hadde vært stengt hadde det ikke vært for at flyet til MUC heldigvis var forsinket i dag. I siste øyeblikk slutter ventemusikken, og LH kundeservice svarer igjen. Now everything is okay sir, we have billed your card wrongfully for the infant, but this will be refunded when all the legs are completed.. javel.. Tusen takk.

De kom seg avgårde til slutt, men aldri i h... om jeg bestiller noe med Lufthansa igjen.
Helt utrolig at innsjekk ikke har større myndighet, og at dem ikke kan ordne opp i dette for oss.
__________________
14.12.22: TRD-OSL-MUC-BKK
18.12.22: BKK-UTH
01.01.23: UTH-BKK-TDX
11.01.23: BKK-MUC-OSL-TRD
FamilyGuy is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2019, 09:06   #230
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: Lufthansa, mest tragiske kundeservice ever..

Vil tro ting hadde løst seg raskere om du hadde droppet å leke dramaqueen for 250 kr... man kommer faktisk lenger ved å holde hodet kaldt... Kunne du ikke bare fått ordnet alt sammen med en gang og betalt de 250 kr, så kunne kona og mini kommet seg avgårde først? Deretter kunne du vel fått ordnet opp med de 250 kr i etterkant..?
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2019, 23:08   #231
FamilyGuy
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Location: Trondheim
Posts: 342
Default Re: Lufthansa, mest tragiske kundeservice ever..

Du misser poenget..

På dette tidspunktet er jeg villig til å betale x antall tusen for å sende dem med Thai, eller evt la dem miste avgangen og la LH betale for hotell og ny avgang neste dag.

Poenget var forøvrig mangelen på kompetanse/vilje/tillatelse i innsjekk til å ordne opp når ting har skjært seg internt.
__________________
14.12.22: TRD-OSL-MUC-BKK
18.12.22: BKK-UTH
01.01.23: UTH-BKK-TDX
11.01.23: BKK-MUC-OSL-TRD
FamilyGuy is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2019, 00:10   #232
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Lufthansa, mest tragiske kundeservice ever..

Innsjekk er bakkehandling på kontrakt. Når selskapet selv gjør feil, er det ikke alltid mulig for handlingagenten å rydde opp. De har ganske enkelt ikke rette tilganger. Med elektroniske billetter er det heller ikke mulig å ta en kjapp en med grønn sticker som vi gjorde i gamle dager. ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2019, 12:05   #233
mann78
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2012
Location: Akershus
Posts: 395
Default Re: Lufthansa, mest tragiske kundeservice ever..

Psst. Du kommer nok til å fly med Lufthansen igjen
mann78 is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2019, 15:26   #234
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Hvilke myndigheter kan man rapportere SunExpress som flyr for Lufthansa til? De mente det var helt greit at en passasjer på en annen rad gjorde dette på et ledig midtsete.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	lh.jpg
Views:	541
Size:	90.8 KB
ID:	47991  
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2019, 15:49   #235
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Hvilke myndigheter kan man rapportere SunExpress som flyr for Lufthansa til? De mente det var helt greit at en passasjer på en annen rad gjorde dette på et ledig midtsete.





Spør crewet hvordan de mener at du skal kunne evakuere deg selv i en evt. nødsituasjon.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2019, 16:12   #236
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Hvilke myndigheter kan man rapportere SunExpress som flyr for Lufthansa til? De mente det var helt greit at en passasjer på en annen rad gjorde dette på et ledig midtsete.
Ikkeno problem. legg den i setet og fest den med beltet, så er den 'lovlig'. Så kan du bruke den som bord og søle litt kaffe, juice, yougurt og hva du ellers kunne få tak i av søl.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2019, 21:53   #237
B747-8
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Aug 2017
Location: OSL
Posts: 2,528
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

OSL - FRA i dag kl. 18:45 går med Lufthansa B737-800 D-ASXC.
Men, D-ASXC er ikke et Lufthansa fly, det er et "Sun Express Deutschland" fly.

Hvorfor bruker Lufthansa "Sun Express" fly?
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2019, 22:01   #238
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Quote:
Originally Posted by B747-8 View Post
OSL - FRA i dag kl. 18:45 går med Lufthansa B737-800 D-ASXC.
Men, D-ASXC er ikke et Lufthansa fly, det er et "Sun Express Deutschland" fly.

Hvorfor bruker Lufthansa "Sun Express" fly?
Sun Express Deutschland er et heleiet datterselskap. De kommer vel med to av disse om dagen nå.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2019, 22:06   #239
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Quote:
Originally Posted by B747-8 View Post
OSL - FRA i dag kl. 18:45 går med Lufthansa B737-800 D-ASXC.
Men, D-ASXC er ikke et Lufthansa fly, det er et "Sun Express Deutschland" fly.

Hvorfor bruker Lufthansa "Sun Express" fly?


Disse flyr 2 av 5 daglige rotasjoner for Lufthansa på OSL-FRA nå i vinter. Finnes en egen tråd på det

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Sun Express Deutschland er et heleiet datterselskap. De kommer vel med to av disse om dagen nå.

Eller halvt eiet av Lufthansa gjennom Sun Express
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2019, 22:06   #240
B747-8
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Aug 2017
Location: OSL
Posts: 2,528
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Sun Express Deutschland er et heleiet datterselskap. De kommer vel med to av disse om dagen nå.
Tjener man EuroBonus poeng på Sun Express?
B747-8 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Generelle spørsmål om å reise med Air France Tarzan Reiseforum 34 18-08-2023 11:30
Generelle spørsmål om å reise med KLM stonyo Reiseforum 124 22-03-2023 11:31
Generelle spørsmål/tips om å reise med Qatar Hpkris Reiseforum 245 10-11-2020 14:49
Reise med Aegean (generelle spørsmål) jamesclandestine Reiseforum 31 06-08-2018 18:19
Reise med Ethiopean (Generelle spørsmål) Norge Rundt På 14 Dager Reiseforum 29 30-09-2017 07:35


All times are GMT +2. The time now is 22:00.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.