Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-09-2019, 15:29   #201
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Er slike som BA, AF, KL f.eks like dyre?
Aner ikke, jeg er dessverre helt ødelagt av Eurobonus.. da er faktisk Norwegian langt mer aktuelt, men blir litt klønete med hotelldøgn på grunn av reisetiden.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2019, 15:34   #202
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Emirates? Om en først ikke skal tjene EB-poeng, så kommer man i hvertfall raskt fram?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2019, 15:48   #203
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Emirates? Om en først ikke skal tjene EB-poeng, så kommer man i hvertfall raskt fram?
Jo, men bortimot 60.000 i monkey blir litt stivt og man «taper» et hotelldøgn.

Det er Lufthansa til «vanlig» pris jeg ønsker.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2019, 11:59   #204
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Meg igjen.. Booker sommeren og multi city booking med familien (OSL-LAX MIA-OSL)

Da kommer united veldig hyggelig priset opp med premium economy og da på LH maskiner på alle fire flightene.

Er det da noe problem å booke dette? Det er full poeng-opptjening og ikke noe tull og helt sikkert LHs Premium Economy?

Mulig jeg har spurt om noe tilsvarende for noen år siden, men fant det ikke ved søk.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2019, 13:28   #205
blazius
ScanFlyer Silver
 
blazius's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 620
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by blazius View Post
EBS skal vel ikke gi den fordelen...?
Oppdatering: Setereservasjonene jeg prøvde å gjøre på telefon var borte vekk ved innsjekk, det var vel egentlig som forventet. Siden Economy var 1/3 full var det uansett ikke noe problem med seter, de fleste par så ut til å ha tosetere mens alenereisende lå og slanget seg over 4-setere.
__________________
blazius is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2019, 15:23   #206
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Meg igjen.. Booker sommeren og multi city booking med familien (OSL-LAX MIA-OSL)

Da kommer united veldig hyggelig priset opp med premium economy og da på LH maskiner på alle fire flightene.

Er det da noe problem å booke dette? Det er full poeng-opptjening og ikke noe tull og helt sikkert LHs Premium Economy?

Mulig jeg har spurt om noe tilsvarende for noen år siden, men fant det ikke ved søk.
Jeg maser mer.. Da booket jeg rælet og det ble OSL-FRA-LAX, MIA-FRA OSL og det popper opp som full premium hos Lufthansa med tilhørende seter og 2x23kg bagasje.

Det jeg da lurer på er - Lang flightene sier Economy Premium Booking Class (R) på langflightene.. Da United Flight på Lufthansa maskiner. Da er jeg ikke helt sikker på hva man får av poeng? man sier jo at man følger operatørens regler, men Lufthansa har jo ikke (R)?

Takk og beklager maset..
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2019, 16:35   #207
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,521
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

R blir etter all sannsynlighet til N = 100%
__________________
WF789 is online now   Reply With Quote
Old 17-10-2019, 10:06   #208
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by WF789 View Post
R blir etter all sannsynlighet til N = 100%
Takk skal du ha..

Det er forøvrig dyrt å være gjerrig.. 4500 kroner skulle LH ha for å velge seter på long haul flightene i Premium Economy.. Det er jo temmelig mye synes jeg når det allerede da er Premium.

Snakket med en meget hyggelig dame på Lufthansa som sa at hvis vi ikke velger sete så kan de spre hele familien (og da tre barn) over hele kabinen. Dett synes jeg er litt klønete og angrer litt på at jeg booket.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2019, 16:59   #209
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Takk skal du ha..

Det er forøvrig dyrt å være gjerrig.. 4500 kroner skulle LH ha for å velge seter på long haul flightene i Premium Economy.. Det er jo temmelig mye synes jeg når det allerede da er Premium.

Snakket med en meget hyggelig dame på Lufthansa som sa at hvis vi ikke velger sete så kan de spre hele familien (og da tre barn) over hele kabinen. Dett synes jeg er litt klønete og angrer litt på at jeg booket.
Liten grunn til å bla opp det, sikkert folk som er villige til å bytte sete dersom LH skulle være så kjipe.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2019, 17:15   #210
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Liten grunn til å bla opp det, sikkert folk som er villige til å bytte sete dersom LH skulle være så kjipe.
Enig Dag, men betalte for setene til LAX (2.500,-) da jeg kan finne på å irritere meg om dette de 8 månedene og 13 dagene til avreise.. Hjemturen er grei, da er man litt brun, åtte kilo tyngre og 80 i puls.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2019, 02:55   #211
bhen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2011
Posts: 144
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Samma for meg her, Booket med united på codeshare UA flightnummer med Lufthansa.
De ska ha $60 for setereservasjon men finns kun et mittsete å velge så Tenker Jeg står over. Uansett Jeg får opp bookingklasse ” Premium Economy Basic Plus (A)”
Når jag logger inn på lufthansas app. Hva kan det gi til Eurobonus?

Er austin-Frankfurt for övrig
bhen is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2019, 04:19   #212
bhen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2011
Posts: 144
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by bhen View Post
Samma for meg her, Booket med united på codeshare UA flightnummer med Lufthansa.
De ska ha $60 for setereservasjon men finns kun et mittsete å velge så Tenker Jeg står over. Uansett Jeg får opp bookingklasse ” Premium Economy Basic Plus (A)”
Når jag logger inn på app. Hva kan det gi til Eurobonus?

Er austin-Frankfurt for övrig
Svarer meg selv, A på United Codeshare ger E på Lufthansa og 7950 friske poeng for strekningen Aus-Fra. Hadde flax og ble oppgradert til Business i Gaten så her var det bare fryd.
bhen is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2019, 00:21   #213
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Hei jeg stiller spørsmål her, etter litt att og frem så ble det til at jeg bestilte meg med business class da jeg skal til Venezia til sommeren. Og lurer litt på lounger. Jeg skal med Austrian (som vel er en del av LH systemet). Hvordan er loungen i Wien?

Oppover igjen skal jeg fly med Air Dolomiti til MUC og Lufthansa videre til Oslo. Så ser jeg i Marco Polo loungen i Venezia så er Lufthansa listet opp men ikke Air Dolomiti. Nå er vel Air Dolomiti et Lufthansa selskap og har man da loungetilgang i Venezia noen som vet?

Noen som vet hvordan business loungen i VCE og MUC er?
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2019, 10:56   #214
88charlie
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 150
Default Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by Norge Rundt På 14 Dager View Post
Hei jeg stiller spørsmål her, etter litt att og frem så ble det til at jeg bestilte meg med business class da jeg skal til Venezia til sommeren. Og lurer litt på lounger. Jeg skal med Austrian (som vel er en del av LH systemet). Hvordan er loungen i Wien?

Oppover igjen skal jeg fly med Air Dolomiti til MUC og Lufthansa videre til Oslo. Så ser jeg i Marco Polo loungen i Venezia så er Lufthansa listet opp men ikke Air Dolomiti. Nå er vel Air Dolomiti et Lufthansa selskap og har man da loungetilgang i Venezia noen som vet?

Noen som vet hvordan business loungen i VCE og MUC er?


Har fløyet Air Dolomiti til Venezia og mener å huske at det var litt styr. Fløy monkeyclass og såvidt jeg husker fikk vi ingen fordeler med EBG.

Edit: MUC har mange lounger. De er litt kjedelige men har saltkringler og godt med drikke

Air Dolomiti var på en måte ikke med i Alliansen selv om LH hadde eierinteresser. Mulig dette er forandret nå

Last edited by 88charlie; 16-11-2019 at 10:58.
88charlie is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2019, 11:04   #215
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by 88charlie View Post
Har fløyet Air Dolomiti til Venezia og mener å huske at det var litt styr. Fløy monkeyclass og såvidt jeg husker fikk vi ingen fordeler med EBG.

Edit: MUC har mange lounger. De er litt kjedelige men har saltkringler og godt med drikke

Air Dolomiti var på en måte ikke med i Alliansen selv om LH hadde eierinteresser. Mulig dette er forandret nå
Takk skal du ha, gjør det uansett mest for å ha ledig sete ved siden av meg.

På vei nedover fra Oslo er det vel SAS loungen som gjelder på Gardermoen eller?

Har forøvrig fløyet Air Dolomiti fra Basel til Frankfurt på monkey class en gang. Gikk helt fint, men det var vel egentlig en Lufthansa flight på alle områder bortsett fra at maskinen var fra Air Dolomiti. Mens flygningene til og fra Venezia er det vel Air Dolomiti selv som har alt ansvar for hvis jeg har skjønt rett.
__________________

Last edited by Norge Rundt På 14 Dager; 16-11-2019 at 11:07.
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2019, 11:05   #216
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by 88charlie View Post
Har fløyet Air Dolomiti til Venezia og mener å huske at det var litt styr. Fløy monkeyclass og såvidt jeg husker fikk vi ingen fordeler med EBG.

Edit: MUC har mange lounger. De er litt kjedelige men har saltkringler og godt med drikke

Air Dolomiti var på en måte ikke med i Alliansen selv om LH hadde eierinteresser. Mulig dette er forandret nå


Vedrørende Air Dolomiti så kommer det an på om det bare flyr på vegne av Lufthansa eller om det er en «egen» flyvning. Hadde selv dette for noen år siden. Man merket egentlig ikke forskjell ombord, men den ene flighten var en Lufthansa flight operated by Air Dolomiti (MUC-MXP), mens den andre var en en Lufthansa codeshare på en Air Dolomiti flight (FLR-FRA) og fikk da ikke poeng på sistnevnte. Da Air Dolomiti ikke med i Star
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2019, 11:11   #217
88charlie
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 150
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by Norge Rundt På 14 Dager View Post
Takk skal du ha, gjør det uansett mest for å ha ledig sete ved siden av meg.

På vei nedover fra Oslo er det vel SAS loungen som gjelder på Gardermoen eller?

Har forøvrig fløyet Air Dolomiti fra Basel til Frankfurt på monkey class en gang. Gikk helt fint, men det var vel egentlig en Lufthansa flight på alle områder bortsett fra at maskinen var fra Air Dolomiti. Mens flygningene til og fra Venezia er det vel Air Dolomiti selv som har alt ansvar for hvis jeg har skjønt rett.


SAS loungen nedover ja. Den er jo ikke så verst
88charlie is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2019, 11:24   #218
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Vedrørende Air Dolomiti så kommer det an på om det bare flyr på vegne av Lufthansa eller om det er en «egen» flyvning. Hadde selv dette for noen år siden. Man merket egentlig ikke forskjell ombord, men den ene flighten var en Lufthansa flight operated by Air Dolomiti (MUC-MXP), mens den andre var en en Lufthansa codeshare på en Air Dolomiti flight (FLR-FRA) og fikk da ikke poeng på sistnevnte. Da Air Dolomiti ikke med i Star
Takk når jeg bestilte (på Lufthansas hjemmeside) stod det operated by Air Dolomiti.
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2019, 11:46   #219
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Quote:
Originally Posted by Norge Rundt På 14 Dager View Post
Takk når jeg bestilte (på Lufthansas hjemmeside) stod det operated by Air Dolomiti.


Ja, men det er forskjell på operated by også. Hva er flightnummer?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2019, 13:40   #220
DHC8-103
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 142
Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Har LH endret serveringen i economy på europarutene i den senere tid?
Har alltid tidligere fått sandwich, muffins eller yoghurt m müsli på flyvninger type osl-muc/fra i tillegg til gratis drikke.

Fløy fra-osl i september. Da ble det kun delt ut en liten kake ved ombordstigning. Tok man ikke denne, ble det kun drikke på turen. Bortskjemt med grei servering fra tidligere trodde jeg denne kaken var en ekstra oppmerksomhet.

Nye tider, eller kun tilfeldigheter?
DHC8-103 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Generelle spørsmål om å reise med Air France Tarzan Reiseforum 34 18-08-2023 11:30
Generelle spørsmål om å reise med KLM stonyo Reiseforum 124 22-03-2023 11:31
Generelle spørsmål/tips om å reise med Qatar Hpkris Reiseforum 245 10-11-2020 14:49
Reise med Aegean (generelle spørsmål) jamesclandestine Reiseforum 31 06-08-2018 18:19
Reise med Ethiopean (Generelle spørsmål) Norge Rundt På 14 Dager Reiseforum 29 30-09-2017 07:35


All times are GMT +2. The time now is 01:05.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.