Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 25-04-2011, 22:40   #1
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
Default Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL

Hadde egentlig ikke tenkt å reise noen steder i påska, men sånn ut i Februar fikk jeg nok av all hjemmesittinga og bestemte meg for å ta en reise sammen med dattera mi som er åtte år, heretter bare kalt snuppa. Et sted som er varmt og barnevennlig hadde passet bra, og Florida er et sånt sted. Det var litt sent allerede for å finne rimelig billetter til påskeferien, men på sas.no fant jeg business en vei og Economy Extra tilbake for ca 30 000 fra OSL via EWR med Continental siste stykke. Pytt pytt, det er jo bare penger, tenkte jeg, man unner seg jo ellers ingenting, tenkte jeg videre, fylte ut persondata og klikka på bestill-knappen. Flere ganger. Uten noen suksess. Til slutt ga jeg opp og ringte SAS. Heller ikke den hjelpsomme dama jeg snakka med klarte å bestille denne reisen, ikke til den prisen ihvertfall. Forsøkte selv flere varianter med Economy Extra begge veier, men noen bestilling ville ikke websida ta imot. Endte opp med å bestille Economy Extra via ARN/EWR, ORD/ARN for 24000 kroner, pluss 500 i telefongebyr. Kan ikke huske sist jeg bestilte flybilletter på telefonen, var jo rene nostalgitrippen dette. Men hva er dealen med den websida?


Hotellrommet på Park Inn Gardermoen

Tjuvstartet turen med ei overnatting på det nye Park Inn-hotellet på Gardermoen for 16000 Eurobonuspoeng. Verd hvert eneste poeng. Alternativet var å stå opp midt på natta for å starte reisen, ulempen med å bo langt fra Gardermoen. Nå kunne vi istedet starte dagen omtrent til vanlig tid, friske og uthvilte.

Onsdag 13. april, SK480 OSL-ARN, Boeing 737-800 LN-RRH, sete 7B og A


LN-RRH før avgang til Arlanda

Mye folk på Gardermoen denne morgenen, men ettersom vi hadde adgang til fast-track gikk det kvikt gjennom sikkerhetskontrollen. Boardet til oppsatt tid, men så ble vi sittende å vente. Kapteinen kom på luren og informerte om at det var forsinkelser ut fra Gardermoen i dag pga omlegging til nye utflygingskorridorer. Vi skulle ha dratt 0830 noe som ville ha gitt oss en times transfer på Arlanda. Istedet varte det helt til klokke 0920 før vi kom oss i lufta. Vår opprinnelige transfertid på en time var dermed allerede nesten oppbrukt. Lurte selvfølgelig på om vi kom til å rekke forbindelsen vår til New York, men stolte på at vi ville bli tatt hånd om på beste måte om så ikke skulle skje.


Gatenabo Blue1 på Gardermoen

Denne flighten var nesten full, men det var noen ledige midtseter her og der. Vi fikk utdelt vår frokost som besto av et rundstykke, skinke, ost, yoghurt og juice. Smakte riktig så bra. Men sånn var det jo på alle flyturer før i tiden. Når vi to reiser sammen sitter snuppa ved vinduet og jeg ved siden av, og på 737 betyr det midtsete for meg. Ved midtgangen satt en forretningsmann som leste International Herald Tribune som har et format som en halv fotballbane. Dermed befant armen og avisa hans seg halveis over i mitt sete. Jeg savner MD-80! For ikke å si MD-90. Muligheten for en toseter når man reiser to sammen ville ha gjort hele turen svært mye mer komfortabel.


Fremdeles senvinter i Norge når vi dro

Underveis ble vi informert fra kapteinen om forbindelser på Arlanda. Det viste seg at de som skulle til Chicago hadde enda tettere forbindelse enn oss og ville ikke rekke den. Disse hadde blitt ombooket via København. New York derimot skulle gå greit. Like før landing kom det en familie fram for å sette seg nærmere utgangen. Kapteinen kom like etter på igjen og fortalte at han hadde hørt at noen Chicago-passasjerer ville forsøke å komme seg med New York-avgangen istedet, men den var dessverre overbooket allerede, så der var det ingen sjans. Det var vel denne familien, tenker jeg. Så dem ihvertfall ikke igjen på SK903.

Vi kom oss ihvertfall av flyet så fort vi kunne, og småsprang mot passkontrollen og videre mot gaten vår der vi bare kunne gå rett ombord. Og vi rakk flyet med brukbar margin. Gjenkjente noen av passasjerene fra Oslo som kom på etter at vi hadde satt oss. Altså fins det folk som løper senere enn oss. Bytting av fly på Arlanda er åpenbart enkelt og komfortabelt, vi hadde det travelt og hadde likevel ingen problemer. Men vi fikk ikke sett noe nærmere på flyplassen.

Onsdag 13. april, SK903 ARN-EWR, Airbus 330-300, sete 17G og H

I hastverket på Arlanda fikk jeg ikke studert nærmere hvilket individ som skulle fly oss over, men den hadde Star Alliance-maling. Fant setene våre og gjorde oss komfortable. Og komfortabelt ble det, med god benplass og brede seter. For de som ikke kjenner Eco Extra er seatingen altså 2-3-2 istedetfor 2-4-2 som på Economy. Avgang femten minutter etter oppsatt tid, og vi fløy vestover over Trondheim og ut over Atlanteren. Smekkfult både i Economy og Economy Extra. Hadde lest noe om en velkomstdrink på websidene til SAS, men den så jeg ikke noe til før etter vi var kommet vel i lufta. Da vanket det til gjengjeld champagne, og reiseroen kunne senke seg. Til middag/lunsj hadde vi valget mellom kylling i karri og en fiskerett. Det var potetsalat og skinke til forett, og en liten kake pluss en ost og kjeks til dessert. Valgte en rødvin til den, ikke så sofistikert kanskje, men det er ikke jeg heller så det passet bra. Rundstykket som fulgte med maten var ganske seigt, og jeg hadde ingen sjans å dele det i to med stålbestikket vi hadde fått utlevert. Men resten av måltidet var jeg godt fornøyd med.


Klar for avgang på Arlanda


Middagen på SK903

Rad 17 på Economy Extra var helt grei. Seatguru advarte mot "misaligned windows" på rad 15 og 16. Det kunne jeg ikke se noe til, men foran rad 16 mangler det et vindu, slik at de som sitter der bare har ett å se ut av. Ikke så ille det heller egentlig, men hvis man absolutt skal unngå en vindusrad på SAS 330 Economy Extra må det være 16.


Kabinen i Economy Extra

Forrige transatlantiske for meg var i economy på US Air fra Frankfurt. Trange seter, IFE uten moving map og som ikke fungerte i mitt sete begge veier, og dårlig mat er vel en grei oppsummering av den turen. Men vi kom greit fram uten problemer da også. Men denne gangen var hele greia svært mye mer behagelig. Den ekstra plassen på Eco Extra gjør at man kan breie seg, strekke ut litt mer og spise maten sin uten å holde albuene tett mot kroppen til krampa tar deg. Dermed verker ikke kroppen slik som når du har vært 8-10 timer i et economy-sete. Ulempen er selvfølgelig prisen.


Vi flyr over den frosne Canadiske tundraen. Over Grønland var det dessverre skyer denne gangen.

Til tross for alt dette er det nå likevel godt å komme fram og få lov til å forlate flyet. Landet på EWR fra sør i gråvær. Mye tåkedis, så ikke noen glimt av Manhattan å få. Da vi kom oss ut av flyet var klokka blitt 1315 lokal tid, og vår avgang til FLL var bare en time og ti minutter unna. Når SAS før landing viste transfer-info på skjermene var vår flight faktisk den aller første og tetteste. På denne tiden skulle vi gjøre unna immigrasjon, toll, resjekke bagasjen, ta toget til terminal C, ny sikkerhetskontroll og finne gaten. Altså hadde vi det nok en gang travelt. Vi var jo blant de første ut av flyet, men da vi kom til en rulletrapp kunne vi løpe trappa ved siden av, og dermed kom vi enda lenger fram i køen. Brukte faktisk bare femten minutter på immigrasjonen, og kunne gjøre resten av løypa uten å løpe. Kom fram til gate ganske nøyaktig en time etter at vi forlot flyet, og da begynte boardingen akkurat.

Onsdag 13. april, CO401 EWR-FLL, Boeing 737-800, 14 E og F.

De var ganske strenge på å boarde seksjonene bakerst først, noe som jeg personlig setter stor pris på. Vi hadde opprinnelig fått sete 14E og 12D så for å sitte sammen måtte vi organisere noe bytting. Det viste seg at dama på 14D sto å venta på å få bytte med 12D, så det kunne jo ikke ha passet noe bedre. I tillegg kom det en hyggelig tysker som hadde 14F og gjerne ville sitte ved midtgangen. Så da fikk snuppa vindusplassen og jeg havnet som vanlig i midten. Hvis jeg var diktator skulle alle selskapene kjørt MD-90.


Kabinen på CO401

Klokka ble faktisk bortimot 1500 før vi kom oss i lufta og humpet nedover østkysten mot Florida. Continental har BOB i økonomiklasse, men deler ut gratis soft-drinks. Satt trangt og dårlig, og tiden gikk sakte. Men til slutt tok vi en svingom over Everglades før vi landet fra vest med utsikt mot Fort Lauderdale og Miami. Lurte fælt på om koffertene våre hadde kommet seg med både i ARN og EWR, men sannelig dukket de ikke opp på båndet likevel. Så der hadde noen på begge stedene gjort en god jobb.


Vi forlater land og flyr ut over havet ved North Carolina et sted


Flyr inn over land igjen i South Florida


Landing på Fort Lauderdale med utsikt sørover mot Miami

Last edited by WF-380; 26-04-2011 at 01:11.
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2011, 22:44   #2
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
Default Re: Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL

Så var det leiebilen da. Jeg hadde funnet ut at AVIS leier ut Cadillac CTS, og hadde bestilt en slik. Men i skranken fikk jeg valget mellom Hyundai Genesis og Lincoln Town Car. To pensjonistbiler med andre ord. Eller pensjonistslagskip om du vil, bilene er svære. En liten nedtur, selvfølgelig, men Hyundaien som jeg valgte var ihvertfall svært komfortabel og hadde mye utstyr, inkludert navigasjon. Så da fikk den medbrakte Tomtomen hvile. En V8 med 385 hester var jo et brukbart plaster på såret. Følte meg ikke gammel nok til å kjøre Town Car.


Hyundai Genesis 4.6.

Selve ferien i Florida ble fordelt mellom Delray Beach, Orlando og Boca Raton, med mesteparten av tiden tilbragt i Orlando på Holiday Inn Sunspree Lake Buena Vista. Vi ble godt fornøyde med dette hotellet som viste seg å være svært barnevennlig. Rommet var en såkalt Kids Suite, det er egentlig et vanlig rom der det er delt av en barneavdeling med ei køyeseng. Falt godt i smak hos både far og datter. Vi hadde to dager i Sea World og en dag i Magic Kingdom. Akkurat det er ikke fars drømmeferie, men snuppa stortrivdes, og det var faktisk det viktigste.


Soloppgang i Delray Beach


Delray Beach


Kids Suite i Holiday Inn. Til høyre sees inngangen til barneavdelingen.


Barneavdingen i Kids Suite som som også hadde egen TV


Papegøyer i Sea World


Sea World Atlantis. Snuppa insisterte på at vi skulle kjøre denne, så da måtte jeg til pers. Skremmende, men gikk greit.
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2011, 22:50   #3
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
Default Re: Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL

Siste natta var vi i Boca Raton, som ligger 20 minutter fra FLL. Vi dro avgårde mot flyplassen i rushtida, men trafikken fløt fint likevel, og vi fant lett leiebilreturen og innsjekkingskranken til Continental i Terminal 1. Hadde prøvd å sjekke inn online kvelden før, men det ville ikke websidene til hverken SAS eller Continental ha noe av. Maskinen på flyplassen ville heller ikke sjekke meg inn, så jeg måtte vente på hjelp fra personalet. Det viste seg at man før ankomst EWR hadde booket oss på en senere flight fra Newark i tilfelle vi ikke rakk den planlagte flighten. Så hadde det blitt registrert en no-show på oss ettersom vi likevel rakk det og ingen hadde rettet opp den nye bookinga, og dermed hadde resten av turen vår blitt kansellert. Så nå måtte stakkars Cheryl som hjalp oss med innsjekkingen booke oss videre på nytt. Dette varte og rakk, men vi fikk nå boardingpass til slutt der vi hadde mistet de opprinnelige plassene våre over dammen på 18 G og H, og istedet fått plass i midten på rad 15. Det ville bety midtsete på meg over dammen, noe jeg ikke var særlig lysten på. Var ikke veldig imponert over Continental på dette tidspunktet, men måtte bare svelge dette og bevege oss mot sikkerhetskontrollen. Der var det stor kø, og vi brukte sikkert over en halv time på å komme igjennom. Men på denne flyplassen hadde vi faktisk god tid, særlig ettersom flighten til Chicago også var forsinket med over en time.


Inne ved gatene på terminal 1 på FLL


JetBlue etter landing


Southwest taxer til avgang


Fredag 22. april, CO681 FLL-ORD, Boeing 737-800 N11206, 27A og B.


Vår skyss til Chicago - N11206


Dette flyet hadde Direct TV installert, og i noen minutter i starten av flighten var tilbudet åpent. Senere ble det stengt. $7.99 ville det kostet for hele flighten - vi sto over. Det gjorde de fleste andre passasjerene også.

Bortsett fra forsinkelsen forløp denne flighten helt greit. Vi var opprinnelig plassert på 27 B og C, men den amerikanske dama som hadde vindusplassen ville heller sitte ved midtgangen og dermed fikk som vanlig snuppa vinduet, og jeg - du gjettet det - havnet i midten. Tok av mot øst ut over Atlanteren, før vi svingte nordover. Vi hadde god utsikt over Florida på turen oppover før vi traff skyene et sted over midtvesten.


Avgang mot øst ut over Atlanteren


Så fløy vi langs Floridakysten en liten stund


Før vi svingte tilbake inn over land og satte kursen nordover


Fløy øst for Tampa og Tampa Bay der vi startet vår forrige Floridaferie.

Det tok over en time fra landing ble initiert til vi var nede på tåkefylte ORD, og dermed var vi ytterligere forsinket. Men vi fant Airport Transit og tok toget til Terminal 5, og gikk gjennom sikkerhetskontrollen der som ikke hadde noen kø. Og da vi kom fram til gaten var boardingen allerede i gang, og det var bare å stille seg i køen. Vi stresset ikke noe, men hadde heller ikke her tid til å ta flyplassen næremer i øyensyn. Men da de scannet boardingkortene våre kom det beskjed om reseating, dermed ble det noen skritt bort til gaten der vi fikk tildelt 18 A og B, og da steg humøret betraktelig.

Fredag 22. april, SK 946 ORD-ARN, Airbus 330-300, 18 A og B.

Avgang på denne flighten var omtrent på tiden, for første gang på turen vår. Denne gangen fikk vi alle drinkene samlet før maten, som var kylling med poteter og squash. Valgte som vanlig champagne og rødvin. Er ikke kravstor når det gjelder flymat, men kyllingbitene var smakløse og fløt rundt i en feit saus som hadde gjort både potetene og squashen helt vasne. Forretten var en salat med bacon og noe slags ost som smakte svært godt. Ostekaka til dessert var også god. Orket ikke å prøve det plastinnpakkede rundstykket denne gangen. Når det gjelder kyllingen var det bare å svelge unna, kunne jo ikke gå noen andre steder å spise.


Takset forbi denne lange Airbusen fra Etihad


Klar for avgang fra ORD


Kabinen på SK946

Vi fløy en ganske sørlig rute der vi såvidt fløy over sørspissen av Grønland, deretter godt sør for Island og traff Norge litt nord for Bergen. Snuppa hadde litt trøbbel med å sove, så jeg flytta til noen av de ledige setene som fans på Economy Extra slik at hun kunne breie seg litt ekstra. Faktisk var dette treseteren i midten på rad 15, som Continental opprinnelig hadde satt oss opp på. Armlenene kan ikke flyttes opp, så man kan ikke legge seg ned på tvers. Fikk blunda litt selv også, bare avbrutt av en høflig men bestemt flyvertinne som vekket meg for å spørre om jeg virkelig satt på denne raden. Hun hadde nok regnet med å sende meg i skam tilbake til økonomisetene, men da jeg ganske ampert svarte "18B", gikk hun videre og lot meg være i fred etter dette. Hmpf.

Frokosten besto av skinke, ost, yoghurt og rundstykker delt ut fra kurv. Riktig velsmakende, faktisk. Landet på solfylte Arlanda 0730, ti minutter før oppsatt tid, og dermed var vi i den for oss originale situasjonen at vi hadde en transfer med god tid til Oslo-flyet som skulle gå klokka 0915. Da fikk vi tid til et Starbucks-besøk på en tydeligvis rolig dag på flyplassen. Ingen køer hverken i passkontroll, sikkerhetskontroll eller kafeen.

Lørdag 23. april, SK 849 ARN-OSL, Boeing 737-400 LN-BRI, 3A og B.

Da vi skulle boarde, lyste det rødt når boardingpassene våre ble scannet. En siste hilsen fra Continental altså, men dette ble ordnet raskt og greit ved utgangen. Flighten til Oslo gikk på tiden. Vi hadde hele treseteren for oss selv, snuppa ville sove, så dermed ble det vindusplass for meg til en avveksling. Nydelig utsikt over Stockholm-området når vi tok av. Vi fikk servert en liten pastarett underveis på denne korte flighten. Satt og nøt utsikten hele veien. Det var selvfølgelig kaldere i Sverige enn i Florida, men utsynet til Mälaren, Vänern, osv, var det ikke noe å utsette på. La merke til at det var generøs benplass på denne raden. Framme på OSL kom også begge koffertene på båndet før vi var ute av taxfree, som forøvrig hadde vokst ennå mer siden sist jeg var der.


Fin utsikt til Mälaren etter avgang


Tilbake i Norge nord for Kongsvinger. Ikke så mye snø å se denne gangen.


LN-BRI før landing på Gardermoen

For å oppsummere så var det alt i alt en fin tur til Florida. Selv syns jeg ikke sydenturer er så spennende og foretrekker Florida som også har varmen og sola. Ulempen er den lange reisen. Economy Extra på SAS er et fint produkt over dammen. Men jeg kommer ikke til å gjenta akkurat denne reiseruta. Den lange flighten fra EWR etter en lang oversjøisk var ingen højdare. Og flere stressende transfers var heller ikke det helt store. SAS over dammen er glimrende, men de lander litt for langt nord i forhold til Florida. Continental tabba seg litt ut med kanselleringen denne gangen, men vi får tro det var et engangstilfelle. Antar at det kunne ha blitt mer trøblete for oss hvis flightene hadde vært fulle. Neste gangen lurer vi på å prøve Icelandair eller Virgin til Orlando istedet, tror jeg. Icelandair er kanskje mest lettvint, men snuppa har arvet et snev av flyinteressen etter faren sin og har lyst å fly jumbojet, og dermed har vi altså mest lyst å prøve Virgin.

Last edited by WF-380; 26-04-2011 at 00:56.
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2011, 23:30   #4
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL

Takk for fin påskerapport. Du får sjekke ut rapportene som SudCaravelle har skrevet om islendingene og businessklassen der. Kan være et godt alternativ til syden i vesten neste gang.

Den kjappe serveringen (alt samlet) fra ORD har SAS på flyginger østover for å få ting kjapt unna så folk kan få sove.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2011, 23:36   #5
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL

Dette var en utrolig fengende og flott skrevet TR med flotte bilder i tillegg!!
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2011, 23:37   #6
panerai
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 218
Default Re: Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL

Fantastisk bra Trip Report. Både mye og godt skrevet tekst, samtidig som du hadde mange og fine bilder. I tillegg morsomt å lese siden jeg selv akkurat har flydd OSL-EWR-FLL (og tilbake igjen) og at jeg også er familiefar. Håper dere hadde en super tur.
panerai is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2011, 00:15   #7
fjasebase
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2010
Location: Texas
Posts: 1,446
Default Re: Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL

Flott rapport. Et par ting: SAS sin A330 med Star Alliance farger er SE-REF. Så tror jeg du har en liten skriveleif oppi der, siden du ikke reiser østover fra Stockholm og over Trondheim og Atlanteren
fjasebase is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2011, 01:00   #8
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
Default Re: Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL

Quote:
Originally Posted by fjasebase View Post
Flott rapport. Et par ting: SAS sin A330 med Star Alliance farger er SE-REF. Så tror jeg du har en liten skriveleif oppi der, siden du ikke reiser østover fra Stockholm og over Trondheim og Atlanteren
Takk for det, regnet med at noen på forumet kunne hoste opp dette regnummeret ut fra beskrivelsen. Østover fra Stockholm til USA, ja. Det hadde vært noe. Rettet opp.
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2011, 01:06   #9
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
Default Re: Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL

Quote:
Originally Posted by panerai View Post
Fantastisk bra Trip Report. Både mye og godt skrevet tekst, samtidig som du hadde mange og fine bilder. I tillegg morsomt å lese siden jeg selv akkurat har flydd OSL-EWR-FLL (og tilbake igjen) og at jeg også er familiefar. Håper dere hadde en super tur.
Takk for det, vi hadde en kjempetur. Har allerede lest rapporten din med stor interesse. Har funnet ut at clewet med å få til teksten er å notere underveis på PC-en i ledige stunder mens hendelsene er ferskt i minne. Er sikkert vanskelig med to små barn, men går helt greit med ei på åtte.
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2011, 01:10   #10
panerai
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 218
Default Re: Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL

Quote:
Originally Posted by WF-380 View Post
Takk for det, vi hadde en kjempetur. Har allerede lest rapporten din med stor interesse. Har funnet ut at clewet med å få til teksten er å notere underveis på PC-en i ledige stunder mens hendelsene er ferskt i minne. Er sikkert vanskelig med to små barn, men går helt greit med ei på åtte.
Feilen min var at jeg ikke noterte noen ting, og ikke tok på langt nær nok bilder. Neste reise (som blir om noen år) blir det andre boller. Da skal det noteres og tas bedre og flere bilder.
panerai is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2011, 02:14   #11
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..
 
TigerBlack's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
Default Re: Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL

Nydelig TR

Sitter å prøver å tenke ut reise til Orlando for å få med siste romferge oppsytingen i Juni. Dette er en rute jeg har tenkt mye på.
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason
TigerBlack is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2011, 03:54   #12
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL

Flott rapport.. Florida er finfint reisemål på denne tiden av året. Er ved Tampa Bay ennå men skal snart lage en TR fra turen ned hit med Icelandair som er en meget kjapp og komfortabel tur ned hit. Reiser hjem igjen på lørdag via KEF.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2011, 00:42   #13
AlexanderDGL
ScanFlyer Blue
 
AlexanderDGL's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 163
Default Re: Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL

Råbra trip report!
AlexanderDGL is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2011, 04:47   #14
T.A.K
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2009
Location: BGO
Posts: 441
Default Re: Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL

Quote:
Originally Posted by Scanor View Post
Nydelig TR

Sitter å prøver å tenke ut reise til Orlando for å få med siste romferge oppsytingen i Juni. Dette er en rute jeg har tenkt mye på.
Til forfatter: Kjempeflott rapport. Meget underholdende

Til Scanor: Da blir du ikke eneste nordmannen der hvertfall. Fant ut ved en tilfeldighet her på forumet tildligere at oppskytningen skulle være samtidig som vi er i Orlando 4 dager. Snakk om kul tilfeldighet! God tur.
T.A.K is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2011, 12:23   #15
PH-BXA
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2009
Location: Litt overalt
Posts: 143
Default Re: Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL

Ekstremt bra rapport, leste den med et lite smil om munnen
PH-BXA is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2011, 14:32   #16
Ståle
Amatør
 
Ståle's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
Default Re: Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL

Fin lesning dette, ble sugen på tur!
__________________
Reis og lev !

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2011, 15:18   #17
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Re: Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL

Bra bidrag, skal selv TRD-OSL-EWR-MCO og MCO-EWR-ARN-TRD i juni
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
OSL-ARN-FLL-OSL MD11 TripReports 14 28-09-2014 11:26
SAS Business ARN-EWR-OSL SK903/SK908 englundjesper TripReports 12 26-08-2014 18:28
EWR-MCO, EWR-OSL med Continental og SAS SudCaravelle TripReports 12 08-08-2011 21:16
Continental OSL-EWR-FLL-EWR-OSL "live".. Thomas TripReports 29 27-06-2011 17:20
ARN-ORD-FRA-MXP-ARN med SK og LH i C FT99 TripReports 5 17-11-2010 00:51


All times are GMT +2. The time now is 16:28.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.