Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-09-2017, 22:13   #41
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Bra lounge. Vet ikke om det blir helt slutt på fridays etter denne har åpnet, men for frokost og lunsj er den topp. Skulle ønske de begynte å selge godt øl til kostpris i stedet for C og R, slik som de gjør i United Club.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2017, 23:55   #42
Fleksnes
Newcomer
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 17
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Er det verdt å kjøpe seg lounge tilgang istedenfor å ta seg 4-5 øl pluss mat på en av resturantene på innlands? Flyr i sas go.
Fleksnes is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2017, 00:02   #43
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Quote:
Originally Posted by Fleksnes View Post
Er det verdt å kjøpe seg lounge tilgang istedenfor å ta seg 4-5 øl pluss mat på en av resturantene på innlands? Flyr i sas go.
Tja, kommer an på om øl eller mat er det viktigste. Kjøpte meg inn på fredag. Hadde god tid og ble vel 4-5 øl til sammen. Bra ferskt brød, men ellers er det vel et par supper og resten kald mat, stor sett "salatbar". Bare ost som pålegg, så f.eks. vanskelig å lage seg et godt smørbrød type "ost og skinke". Personlig synes jeg lounge er ganske kjedelig - stille og folk som stirrer ned i skjermer. Er man trøtt og sliten er det fint, er man mer opplagt og i reisemodus synes jeg det er hyggeligere å sitte på et serveringssted.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2017, 00:49   #44
Fleksnes
Newcomer
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 17
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Tja, kommer an på om øl eller mat er det viktigste. Kjøpte meg inn på fredag. Hadde god tid og ble vel 4-5 øl til sammen. Bra ferskt brød, men ellers er det vel et par supper og resten kald mat, stor sett "salatbar". Bare ost som pålegg, så f.eks. vanskelig å lage seg et godt smørbrød type "ost og skinke". Personlig synes jeg lounge er ganske kjedelig - stille og folk som stirrer ned i skjermer. Er man trøtt og sliten er det fint, er man mer opplagt og i reisemodus synes jeg det er hyggeligere å sitte på et serveringssted.
Øl går nok foran mat, ja.
Fleksnes is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2017, 01:19   #45
econ
ScanFlyer Silver
 
econ's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Quote:
Originally Posted by Fleksnes View Post
Er det verdt å kjøpe seg lounge tilgang istedenfor å ta seg 4-5 øl pluss mat på en av resturantene på innlands? Flyr i sas go.
det holder med 2 pils for å gå i null på å kjøpe tilgang
__________________
econ is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2017, 11:04   #46
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Har besøkt den nye innenlandsloungen noen ganger nå. Helt klart en stor oppgradering sammenliknet med den gamle. Dusjer, Sats-treningsstudio, kaffebar med barista, osv. er veldig bra - og også imponerende at SAS har investert i! Samtidig er det ikke denne typen fasiliteter man trenger så altfor ofte. Mat og drikke er ellers stort sett like god/dårlig som i loungene ellers - og litt kjedelig i lengden. Hver gang jeg har vært der har det vært stappfullt, den største svakheten med hele loungen, derfor synes jeg nok at den vanlige SAS-loungen på utland er å foretrekke. Rett og slett fordi det er mindre folk og mindre mas.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2017, 11:37   #47
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,637
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Har besøkt den nye innenlandsloungen noen ganger nå. Helt klart en stor oppgradering sammenliknet med den gamle. Dusjer, Sats-treningsstudio, kaffebar med barista, osv. er veldig bra - og også imponerende at SAS har investert i! Samtidig er det ikke denne typen fasiliteter man trenger så altfor ofte. Mat og drikke er ellers stort sett like god/dårlig som i loungene ellers - og litt kjedelig i lengden. Hver gang jeg har vært der har det vært stappfullt, den største svakheten med hele loungen, derfor synes jeg nok at den vanlige SAS-loungen på utland er å foretrekke. Rett og slett fordi det er mindre folk og mindre mas.
Baristaen vil jeg si man stort sett alltid har brukt for, da hun lager bedre espresso enn de vanlige maskinene deres
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2017, 21:46   #48
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Quote:
Originally Posted by econ View Post
det holder med 2 pils for å gå i null på å kjøpe tilgang
Nå er det vel folkøl i loungen, så må muligens opp i 3 stk.
view is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2018, 09:34   #49
SQ321
ScanFlyer Gold
 
SQ321's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Review av den nye SAS loungen på OSL:

Quote:
The SAS "Next Generation Lounge" in Oslo is an airport oasis.
Scandinavian Airlines has just opened a brand new lounge at Oslo Airport, and it looks absolutely incredible. It has all the requisite Wi-Fi, food and drinks, and slick furnishings, but the truly revolutionary bits are the gym, a 753-square-foot facility with treadmills, a spinning bike, a rowing machine, and weights; a full-on coffee bar; and a light therapy room designed to offset the effects of jet lag.
https://www.cntraveler.com/story/eve...e-this-awesome

Jeg har ikke testa den ennå men det blir gjort ila ikke veldig lang tid.
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2018, 10:08   #50
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Det er hvertfall ingen oase når jeg bruker den i ettermiddagsrushet typisk mandager/torsdager, hvor hele lokalet må tråles for en sitteplass. Det er ofte ledig på mølla da.
view is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2018, 10:47   #51
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Quote:
Originally Posted by view View Post
Det er hvertfall ingen oase når jeg bruker den i ettermiddagsrushet typisk mandager/torsdager, hvor hele lokalet må tråles for en sitteplass. Det er ofte ledig på mølla da.
Ja, bare på nyttårsaften har jeg opplevd at det var god plass der. Ellers varierer det mellom fullt og overfylt.
Trolig er det en kombinasjon av beliggenhet og kvalitet som gjør at den nye er fullere enn den gamle, selv om den er større.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2018, 17:50   #52
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Quote:
Originally Posted by view View Post
Det er hvertfall ingen oase når jeg bruker den i ettermiddagsrushet typisk mandager/torsdager, hvor hele lokalet må tråles for en sitteplass. Det er ofte ledig på mølla da.
Vært sånn hver gang jeg har vært der. Stappfullt. Loungen er jo fin, og rett og slett imponerende sammenliknet med hva man var vant til med tanke på innenlandsreiser før i tiden, men den er totalt underdimensjonert. Eventuelt er det for lett/billig å fly Plus eller ha statuskort.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2018, 18:41   #53
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Overfylt i dag i alle fall.
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2018, 22:50   #54
Chris1
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2011
Location: Cph
Posts: 135
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Den var også overfylt søndags kveld. Jeg kom med fly innenlands og skulle videre til utland, men tenkte å teste den ut. Snudde etter en rask titt og gikk videre til sas business lounge, der var det romslig og folketomt.
Chris1 is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2018, 12:49   #55
3tflyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 350
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Quote:
Originally Posted by BårdK View Post
Overfylt i dag i alle fall.
Flott lounge, men den har nå blitt så populær at den er stort sett overfylt hele tiden. Relativt billig å kjøpe seg inn, noen glass vin/øl og litt mat så er jo det hele relativt billig. Generøs tilgang for EBS er det vel også til tider. Igjen blir det en utvanning av en klar EBG/EBD fordel.
3tflyer is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2018, 17:59   #56
SAS_flyer
ScanFlyer Blue
 
SAS_flyer's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 368
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Jeg håper de kan ta bort utstillingsområdet til HP og lage en smart sittekonfigurasjon her. Det vil avhjelpe en del.
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2018, 18:20   #57
econ
ScanFlyer Silver
 
econ's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Vært sånn hver gang jeg har vært der. Stappfullt. Loungen er jo fin, og rett og slett imponerende sammenliknet med hva man var vant til med tanke på innenlandsreiser før i tiden, men den er totalt underdimensjonert. Eventuelt er det for lett/billig å fly Plus eller ha statuskort.
Lurer på om de dimensjonerte den nye utifra besøkstall fra den gamle loungen som lå langt pokker i voll, og som man ikke besøkte med mindre gaten var der nede.

Alle gangene jeg har vært på den nye har det vært så mye folk at det er umulig å finne seg en plass omtrent.

Eneste gang den var noenlunde tom var på en lørdag, og da går det jo knapt innenriks fly.
__________________
econ is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2018, 20:30   #58
LN-KMS
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 112
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Hei,

Tenkte å få meg en treningsøkt i SAS loungen imorgen pga lang transfer. Tidligere har dette vært mulig i app, men idag så dukker ikke denne muligheten opp. Hverken for å booke massasje eller trening. Noen som vet?

LN-KMS

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk
LN-KMS is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2018, 21:31   #59
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,140
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Den har vært stappfull de siste gangene jeg har vært der. Litt trist da det er i utgangspunktet en svært fin lounge for en liten tidlig frokost, men når tredve stykker står rundt denne lille øya og graver i smøret så blir det litt ekkelt.

Det er jo uten tvil for «enkelt» å komme inn og jeg synes det er et hån mot gode kunder at de slipper inn folk mot en liten betaling. Da forsvinner jo helt poenget med en lounge.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2018, 21:46   #60
LN-KMS
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 112
Default Re: SAS Lounge OSL innland

Ja, er ofte fullt der, er flere ganger jeg har snudd i døra siden det kun er ståplasser. Booking til trening kom opp i app i kveld, så no blir det en time på mølla

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk
LN-KMS is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS Lounge OSL (utland) SingaporeAirflyer Reiseforum 314 16-12-2021 20:12
SAS Fasttrack/Lounge på innenriks fra OSL Bacardi Flyforum 243 26-01-2016 20:44
Adgang til SAS-lounge på OSL med innenriks-billett morr Småprat 17 29-01-2013 08:18
Åpningstider SAS lounge OSL i romjulen MD-79 Reiseforum 6 25-12-2009 16:42
SAS lounge på OSL FlightDeck Reiseforum 13 19-05-2009 22:34


All times are GMT +2. The time now is 17:18.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.