Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 29-11-2016, 11:20   #241
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,587
Default Re: Pandion-erfaringer

Vil bare si at eget telefonnummer ikke er så viktig. Heller hvem man ruter samtalen til. Og hvis det er 2500ish pandions. Så er det umulig å bemanne en egen telefonkø på en økonomisk forsvarlig måte uten at de også tar diamomd og gull.


Sent from my iPhone using Tapatalk
storg is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2016, 11:49   #242
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,126
Default Re: Pandion-erfaringer

Quote:
Originally Posted by storg View Post
Vil bare si at eget telefonnummer ikke er så viktig. Heller hvem man ruter samtalen til. Og hvis det er 2500ish pandions. Så er det umulig å bemanne en egen telefonkø på en økonomisk forsvarlig måte uten at de også tar diamomd og gull.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvis SAS hadde fått caller ID så man slapp å høre at man tjener poeng innenriks, velge språk og taste Eurobonus nummer hadde mye vært jobb.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2016, 11:51   #243
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,587
Default Re: Pandion-erfaringer

Quote:
Originally Posted by chrisljo View Post
Hvis SAS hadde fått caller ID så man slapp å høre at man tjener poeng innenriks, velge språk og taste Eurobonus nummer hadde mye vært jobb.


Jeg er villig til å designe løsningen. De kan bare ta kontakt. Men de ruter på EB nummer da, bedre enn ingen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
storg is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2016, 13:06   #244
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,126
Default Re: Pandion-erfaringer

Quote:
Originally Posted by storg View Post
Jeg er villig til å designe løsningen. De kan bare ta kontakt. Men de ruter på EB nummer da, bedre enn ingen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sant, etter 2 minutts tasting har jeg aldri ventet mer enn 2 minutt til, selv om som Gull.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2016, 16:16   #245
hanswest
SAS Customer
 
Join Date: Dec 2010
Location: Stjørdal
Posts: 510
SAS Re: Pandion-erfaringer

Jaja, alle ting har sin ende. Brevet fra SAS nå i november takket meg som en trofast kunde, men ikke lenger trofast nok til å inneha et svart kort. Det var som forventet, har vært det tre år nå. Det har vært en flyerfaring dette også, å være medlem i Pandion-klubben. Nå blir det et år med diamantstatus, så får vi se hva fremtida bringer av flyreiser og statuser. Takk for meg Pandion!
hanswest is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2016, 16:33   #246
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,714
Default Re: Pandion-erfaringer

Quote:
Originally Posted by hanswest View Post
Jaja, alle ting har sin ende. Brevet fra SAS nå i november takket meg som en trofast kunde, men ikke lenger trofast nok til å inneha et svart kort. Det var som forventet, har vært det tre år nå. Det har vært en flyerfaring dette også, å være medlem i Pandion-klubben. Nå blir det et år med diamantstatus, så får vi se hva fremtida bringer av flyreiser og statuser. Takk for meg Pandion!
Samme her. Det ble med 1,5 år på meg, men ettersom jeg knapt reiser lenger, i hvert fall ikke i forhold til før, så var det svært så forventet. Reiser dog fortsatt mer enn nok til at Diamond er i boks både til neste år og snart året etter også.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2016, 01:39   #247
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Pandion-erfaringer

Kan sikkert være bra for privatlivet, om det er noe igjen etter så mye reising
Tusen takk for at dere har delt erfaringer.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2016, 01:45   #248
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Pandion-erfaringer

Quote:
Originally Posted by hanswest View Post
Jaja, alle ting har sin ende. Brevet fra SAS nå i november takket meg som en trofast kunde, men ikke lenger trofast nok til å inneha et svart kort. Det var som forventet, har vært det tre år nå. Det har vært en flyerfaring dette også, å være medlem i Pandion-klubben. Nå blir det et år med diamantstatus, så får vi se hva fremtida bringer av flyreiser og statuser. Takk for meg Pandion!
Det der syns jeg var veldig rederlig av SAS. De kunne bare slengt til deg et EBD-kort og ferdig med det.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2016, 07:43   #249
Rland
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 568
Default Re: Pandion-erfaringer

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Det der syns jeg var veldig rederlig av SAS. De kunne bare slengt til deg et EBD-kort og ferdig med det.
KLM har sendt ut mailer om nedgradering - først fra platina til gull, og sist fra gull til sølv

- og innimellom noen status mailer som forteller at du trenger så og så mange reiser for å opprettholde status
Rland is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2016, 08:34   #250
Kiev
Ex Spært
 
Join Date: Sep 2014
Location: Trondheim
Posts: 148
Default Re: Pandion-erfaringer

Samme her også. Takk for tre år med sølvkråke på svart kort.
Jeg har endret reisemønster litt mer mot oseania i år, og det er sikkert nok redusert spend på SAS-metall til at man havner under den magiske grensen.
Er det noen igjen på forumet som har fått mer positivt brev, og kan holde oss oppdatert på hva som skjer med sølvkråka?

[paranoia] Eller er det slik at EBP blir sporet og alle som røper hemmeligheter blir ekskludert fra klubben? [/paranoia]
Kiev is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2016, 13:09   #251
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default

Quote:
Originally Posted by Kiev View Post

[paranoia] Eller er det slik at EBP blir sporet og alle som røper hemmeligheter blir ekskludert fra klubben? [/paranoia]
Eller er kravene strammet inn på??
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2016, 16:03   #252
Rland
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 568
Default Re: Pandion-erfaringer

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Eller er kravene strammet inn på??
Antall som tildeles EBP har vel endret seg fra år til år.
Etter det jeg har forstått så var det opprinnelig de 500 som "la igjen mest penger" i SAS systemet hvert år som fikk.

Senere har jeg hørt om både 1500 og 2000 og muligens 2500

Hva som gjelder nå vert jeg ikke. Det er vel noe management fastsetter fra år til år
Rland is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2016, 16:13   #253
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,682
Default Re: Pandion-erfaringer

Hørte rykter om at det skulle reduseres til 1000 pers. Håpet er jo at de reduserer Pandion medlemmer for at de som er igjen skal få super duper service samtidig som at Diamond styrkes. Har tro på det første, men ikke så mye det siste.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2016, 01:11   #254
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,714
Default Re: Pandion-erfaringer

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Hørte rykter om at det skulle reduseres til 1000 pers. Håpet er jo at de reduserer Pandion medlemmer for at de som er igjen skal få super duper service samtidig som at Diamond styrkes. Har tro på det første, men ikke så mye det siste.


Sent from my iPhone using Tapatalk
En på jobben min fikk nå for første gang, og han har omtrent samme reisemengden som jeg hadde før. Jeg tviler derfor på at kravene er skjerpet. For min del, så var jeg sjanseløs til å fornye, siden min omsetning hos SAS har gått ned med mer enn 100k pr. år de siste par år.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2016, 06:40   #255
jufix
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: TRD
Posts: 293
Default Re: Pandion-erfaringer

Tiden som EBP er over her også, fikk brev for litt siden. Egentlig ikke rart, da jeg har bevisst redusert antall reiser, samt vært illojal på longhaul. Ser ikke for meg tilværelsen blir merkbart dårligere som EBD.
jufix is offline   Reply With Quote
Old 04-10-2017, 22:05   #256
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,943
Default Re: Pandion-erfaringer

Reiser med en som har vært EBP de siste 5 årene - mye morsomt å snakke med ham om. Vi skal nå til å fly ARN-BGO, og vi la begge merke til at det var blitt flybytte. Vi hadde 9D og 9F, og ble flyttet bakover til henholdsvis 10C og 11F. Det morsomme var at han som EBP fikk folk på midt-/vindusetet ved seg mens jeg som stakkarslig EBD fikk blocked midt sete. Det var ganske morsomt for begge egentlig og vi tullet med at EBP ikke hadde blokkert sete. Han ble naturligvis senere flyttet frem da flyet kun er < 30% fullt.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Pandion velkomstbrev Musta Pekka Samlerhjørnet 1 05-11-2017 16:28
Pandion kort LN-KKY Flyforum 78 27-11-2008 12:06


All times are GMT +2. The time now is 00:38.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.