Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-11-2016, 23:04   #61
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Quote:
Originally Posted by Upsaker View Post
Du kan velge det på flyplassen ved innsjekk.
Samt på automaten på Oslo S (ved flytogperrongen)
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2016, 10:03   #62
Ashlum
Newcomer
 
Join Date: Mar 2010
Location: Oslo
Posts: 10
Default Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Godt poeng, Dew! Så lenge jeg unngår midtsete, så er jeg jo egentlig nogenlunde fornøyd. Er jo bare en time til Billund. Takk, alle tre!
Ashlum is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2016, 16:17   #63
Upsaker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
Default Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Jeg har opplevd å få et midtsete ved innsjekk i app og så ikke ha mulighet til å endre på flyplassen. For et mareritt.
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2016, 17:16   #64
Kabinsjef@DY
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2014
Location: Bærum
Posts: 169
Default Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Vel møtt om det er DY998 til Billund du skal med ikveld Vi har ganske fullt hus så anbefaler på det sterkeste å sjekke inn/velge sete på automat om du ikke vil sitte på midtsetet. God tur!
Kabinsjef@DY is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2016, 11:38   #65
Ashlum
Newcomer
 
Join Date: Mar 2010
Location: Oslo
Posts: 10
Default Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Det er i morgen jeg skal til Billund, men tusen takk, kabinsjef
Ashlum is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2016, 16:23   #66
espenlok
ScanFlyer Blue
 
espenlok's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 402
Default Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Hei!

Er det noen her inne som har god oversikt over ruteendringer hos Norwegian?

Sist uke så sjekka vi rutetider for en helgetur til PMI (Palma de Mallorca), og det fantes da en flight direkteflight med Norwegian mellom PMI og OSL flere ganger i uka i mai, deriblant tirsdager
D8 6622: Palma De Mallorca - Oslo 15:45-19:20

I dag skulle vi booke denne flighten en tirsdag i mai, men nå er den ikke lengre bookbar. Er det mulig å sjekke noe sted om denne flighten faktisk er blitt innstilt på tirsdager, eller om det bare er en midlertidig teknisk feil, og at ruten muligens blir bookbar igjen på tirsdager i mai?

Tips meg gjerne om hvor jeg selv kan sjekke slikt (jeg finner ikke noe på Routesonline).

Jeg er for øvrig overrasket over at chaten til Norwegian ikke kunne tilby noe annen informasjon om evt kanselleringer av en rute enn at "Det finns inget flyg med flygnummer D86622 som jag
kan se denne tirsdagen. På onsdagen hittar du detta flyg".

Jeg ville jo tro at dersom de har kansellert denne flyvingen alle tirsdager, så har de måttet informere en god del passasjerer om at flyvningen deres er innstilt, og at kundeservice dermed burde kunne finne ut av om dette har skjedd, og ikke bare kan sjekke rutetidene på samme måte som alle passasjerene selv kan gjøre...

På forhånd takk for hjelpen!

Last edited by espenlok; 11-12-2016 at 16:25. Reason: Lagt inn manglende linjeskift
espenlok is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2016, 20:09   #67
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Quote:
Originally Posted by espenlok View Post
Hei!

Er det noen her inne som har god oversikt over ruteendringer hos Norwegian?

Sist uke så sjekka vi rutetider for en helgetur til PMI (Palma de Mallorca), og det fantes da en flight direkteflight med Norwegian mellom PMI og OSL flere ganger i uka i mai, deriblant tirsdager
D8 6622: Palma De Mallorca - Oslo 15:45-19:20

I dag skulle vi booke denne flighten en tirsdag i mai, men nå er den ikke lengre bookbar. Er det mulig å sjekke noe sted om denne flighten faktisk er blitt innstilt på tirsdager, eller om det bare er en midlertidig teknisk feil, og at ruten muligens blir bookbar igjen på tirsdager i mai?

Tips meg gjerne om hvor jeg selv kan sjekke slikt (jeg finner ikke noe på Routesonline).

Jeg er for øvrig overrasket over at chaten til Norwegian ikke kunne tilby noe annen informasjon om evt kanselleringer av en rute enn at "Det finns inget flyg med flygnummer D86622 som jag
kan se denne tirsdagen. På onsdagen hittar du detta flyg".

Jeg ville jo tro at dersom de har kansellert denne flyvingen alle tirsdager, så har de måttet informere en god del passasjerer om at flyvningen deres er innstilt, og at kundeservice dermed burde kunne finne ut av om dette har skjedd, og ikke bare kan sjekke rutetidene på samme måte som alle passasjerene selv kan gjøre...

På forhånd takk for hjelpen!
Ikke noe fly fra Osl tirsdag. Da må du nok ta en stopp hvis du på død og liv vil fly DY. Mandag ser det ut til å være direkte.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2016, 20:28   #68
espenlok
ScanFlyer Blue
 
espenlok's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 402
Default Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Ikke noe fly fra Osl tirsdag. Da må du nok ta en stopp hvis du på død og liv vil fly DY. Mandag ser det ut til å være direkte.
Hei!

Vi vil selvfølgelig ikke på død og liv fly DY, men vi ønsker å fly direkte til OSL, og vi ønsker å fly på denne tirsdagen. DY hadde veldig fine rutetider da vi sjekket sist helg (og da vi sjekket for en måned siden).

Spørsmålet var altså om noen vet sikkert at denne flighten plutselig er blitt kansellert på tirsdager, eller om det kun er en teknisk feil at den ikke er i salg i dag.

Erfaringsvis er det mange på dette forumet som har gode forslag til hvordan det er mulig å sjekke slike ting. I blant hører jeg for eksempel snakk om Expertflyer. Er det noe som kan benyttes til å sjekke slikt, eller har det ikke slik funksjonalitet?

Poenget er at vi ikke ønsker å booke det vi anser som dårligere alternativer nå (SK via CPH med mye dårligere rutetider), bare for å oppdage om et par dager at flighten vi egentlig ønsker oss er tilbake i salg.

(Flighten med DY/D8 har altså vært i salg i minst en måned; jeg vil anta at det betyr at det er en del som har booket den. Og dersom den plutselig er blitt kansellert, så må vel det bety at disse passasjerene nå blir varslet om dette. Ett eller annet sted ville jeg tro at det gikk an å finne ut om dette er tilfelle?)
espenlok is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2016, 21:08   #69
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,825
Default Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Tirsdager i Mai ligger det inne D8 avgang PMI-OSL kl 1545 med retur OSL-PMI kl 2000.

Registrerer at den ikke selges, ukjent for meg hvorfor. Ha litt is i magen så kommer den sikkert tilbake
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2016, 01:43   #70
espenlok
ScanFlyer Blue
 
espenlok's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 402
Default Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
Tirsdager i Mai ligger det inne D8 avgang PMI-OSL kl 1545 med retur OSL-PMI kl 2000.

Registrerer at den ikke selges, ukjent for meg hvorfor. Ha litt is i magen så kommer den sikkert tilbake
Og da var den aktuelle ruta jammen i salg igjen... Så da var det bra at vi valgte å vente noen dager før vi ga helt opp... Takk for hjelpen!

Men jeg er ikke veldig imponert av kjennskapen kundeservicen til Norwegian har til hva som foregår av innstillinger. Det var ingen der som fant den informasjonen som MountainDew tydeligvis fant fram til... De påstod hardnakket at tirsdagsavgangene dessverre var blitt innstilt, også når vi konkret spurte om det kanskje var en mulighet for at det kunne være en teknisk feil i bookingmotoren, eller noe slikt...
espenlok is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2017, 16:49   #71
Isbamse
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
Angry Regler for flexbilletter - Norwegian

Er det jeg eller Norwegian som ikke har peiling på sine egne billettregler?

I oktober var jeg i Krakow med jobben, fullflexbillett. 4 oktober fløy jeg OSL-KRK. Mens jeg var der ombestilte jeg returen fra direkteflighten 8 oktober, til å fly via BGO, fordi det var tidligere på dagen. Da måtte jeg betale ekstra for dette; der og da var det ikke så mye valg (pga andre omstendigheter).

Etter hjemkomst kontaktet jeg først Norwegian på chat for å få avklart hva dette skulle bety. Men han på chatten kunne ikke finne det ut.

Så ringte jeg, og fikk etter litt om og men avklart at det var slik jeg trodde det var; jeg betalte for den nye returen og skulle få den ubenyttede refundert.

Etter litt venting la jeg igjen beskjed på Face-sidene til DY, og fkk der bekreftet at det kunne ta opptil 28 dager til pengene var på plass.

En uke på overtid sendte jeg klage via Norwegians nettsider, men har ikke fått svar.

Siden pengene fortsatt ikke er på plass, ringte jeg nettopp, og da sa dama i telefonen at nei, jeg får ikke refundert. Jeg betalte ekstra fordi det var ny destinasjon. Jeg hevder at det slett ikke var ny destinasjon; det var kun flybytte, men hun sto på sitt inntil jeg slang på røret.

En ting er at Norwegian tydeligvis ikke er istand til å svare på et enkelt spørsmål om egne regler. Men finnes det EU-regler eller andre regler som slår dette klart fast?
Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2017, 17:09   #72
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Regler for flexbilletter - Norwegian

Quote:
Originally Posted by Isbamse View Post
Er det jeg eller Norwegian som ikke har peiling på sine egne billettregler?
...
En ting er at Norwegian tydeligvis ikke er istand til å svare på et enkelt spørsmål om egne regler. Men finnes det EU-regler eller andre regler som slår dette klart fast?
Det står veldig klart i billettreglene til Norwegian
https://www.norwegian.no/infourl/inf...flexallflights

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	norwegianflex.png
Views:	913
Size:	17.0 KB
ID:	44200  
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2017, 17:19   #73
Isbamse
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
Default Re: Regler for flexbilletter - Norwegian

Takk, Discus... jeg trodde jeg hadde lest reglene ganske så grundig, men har oversett eller misforstått det. Sånn sett har DY sitt på det tørre der, men det er jo sløvt av DY at det tok fire henvendelser til dem før de klarte å henvise til egne regler...de har til og med prestert å love å refundere det....

(heldigvis var dette en jobbtur og jeg har en grei sjef).
Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 05-12-2017, 22:00   #74
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Virker som om nettsidene til Norwegian har tatt litt SAS-juice i dag, for nå er bookingdialogen nede for telling.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Screen Shot 2017-12-05 at 20.58.44.png
Views:	373
Size:	138.0 KB
ID:	44251  
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2017, 18:42   #75
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Virker som om nettsidene til Norwegian har tatt litt SAS-juice i dag, for nå er bookingdialogen nede for telling.
Det kan virke sånn. Har fått den i ansiktet i flere dager
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2017, 18:59   #76
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Det kan virke sånn. Har fått den i ansiktet i flere dager
Ah .. 'noen' som vil unngå smusstillegg som har ringt 'en venn' kanskje ...?
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2018, 00:43   #77
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Vurderer å ty til Norwegian for en kort tur til solen.
Er det noen som vet om noen rabattkoder eller andre koder man kan legge inn på bookingen for å spare noen kroner?
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2018, 20:40   #78
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Quote:
Originally Posted by Chr1st1an View Post
Vurderer å ty til Norwegian for en kort tur til solen.
Er det noen som vet om noen rabattkoder eller andre koder man kan legge inn på bookingen for å spare noen kroner?
Pågående salg: https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=145337
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 28-07-2018, 20:30   #79
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default DY, bonusreise = ID?

Har kjøpt en billett til Mustasjby, med DY, brukte en stabel cashpoints og automaten spytta ut den kompisen her..

Fikk heller ikke bagtag.

Vedkommende ved bagdrop lurte på om vi hadde ID, siden vi reiste standby..
Litt spent på hvordan dette bærer av sted, for svarene vi fikk vedrørende om vi fikk sitte sammen var i beste fall unnvikende.

Satset på å komme oss nordover i allefall, så får vi se hva edb maskina finner ut..

Edit:
Vi kom oss med, dog ikke sittende sammen, men det er for detaljer å regne, men lurer på hvordan dette egentlig gikk til!

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison

Last edited by kekker; 28-07-2018 at 20:57.
kekker is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2018, 12:16   #80
B747-8
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Aug 2017
Location: OSL
Posts: 2,528
Default Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Hvorfor står det bare SBY på seat?

Så hvis du kjøper billett for poeng hos DY, da kan du ikke sjekke inn bagasje, og får ikke sete?
Stemmer dette eller er det jeg som misforstår??
B747-8 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS - generelt om booking, priser m.v. Lumpen Reiseforum 582 16-03-2024 14:54
Generelle spørsmål om å reise med KLM stonyo Reiseforum 124 22-03-2023 11:31
Generelle spørsmål/tips om å reise med Qatar Hpkris Reiseforum 245 10-11-2020 14:49
Reise med Aegean (generelle spørsmål) jamesclandestine Reiseforum 31 06-08-2018 18:19
Reise med Ethiopean (Generelle spørsmål) Norge Rundt På 14 Dager Reiseforum 29 30-09-2017 07:35


All times are GMT +2. The time now is 16:26.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.