Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-09-2015, 13:20   #1
88charlie
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 150
Lufthansa Lufthansa Premium Economy - Erfaringer?

Fikk denne gjennom VIA nytt i dag:

http://premium-economy.lufthansa.com/bb#area/comfort

Noen som har testet dette og/eller har kontroll på hvilke ruter det er tilgjengelig?

Det er ikke Thai premium og det spørs vel hvor godt man kan sove i de men alt slår 3-4-3 i vanlig economy fra en av GCC'ene...
88charlie is online now   Reply With Quote
Old 02-09-2015, 13:32   #2
Strominho
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: Østlandet
Posts: 241
Default Re: Lufthansa Premium Economy - Erfaringer?

Testet dette fra Tokyo-Frankfurt i B747-8i.
Det var helt greit. litt bedre plass. I disse flyene er premium economy plassert ca. midt i vanlig eco (om jeg husker riktig), så det er masse folk og støy i nærheten. Styr for guds skyld unna fremste rad hvor toalettene befinner seg. Vi satt på rad 2 fra toalettene og fikk se hvor uendelig plagsomt dette var for de som satt foran oss.

I A380 er Premium economy helt fremst på nedre dekk. Vil anta at dette området er roligere enn midt i B747'en.
"Dessverre" fikk vi ikke prøvd dette på A380 da vi ble oppgradert til Business. Jeg tror mulighetene for oppgradering er forholdsvis store da Premium Eco er veldig begrenset (bare fire rader eller der omkring), ergo så kan disse overbookes nokså ofte, vil jeg anta.
__________________
Strominho is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2015, 08:27   #3
simenjw
Newcomer
 
Join Date: May 2011
Location: Beijing
Posts: 28
Default Re: Lufthansa Premium Economy - Erfaringer?

Fløy FRA-JNB-FRA med Lufthansa i PE i august (A380-rute) og syns produktet jevnt over leverer bra. Mulig det bare er meg som syns Lufthansa jevnt over er ganske traust og kjedelig, men du vet hva du får. Kvaliteten på service er helt ok, mat og underholdning er ok+. Selve komforten i setet er god, du får temmelig bra med benplass, og det fins smarte lagringsløsninger rundt setet. Sov helt greit både opp og ned.

Nå er det allerede nevnt at PE er plassert helt foran på 380, og det har mye å si. Støymessig er det optimalt, da de andre passasjerene og motorene er bak i flyet og det er så og si null gjennomgangstrafikk. Bare ikke velg seterad 52 da det er der de lagrer masse stæsj og det er lett å få vansker med plass til bagasje.
simenjw is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2015, 08:59   #4
hifiman
ScanFlyer Gold
 
hifiman's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
Default Re: Lufthansa Premium Economy - Erfaringer?

Nå har det vært ganske gode priser i business den siste tiden så jeg vil heller ha lagt til noen kr å valgt det istendenfor.
__________________
hifiman is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2015, 09:43   #5
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Lufthansa Premium Economy - Erfaringer?

Quote:
Originally Posted by hifiman View Post
Nå har det vært ganske gode priser i business den siste tiden så jeg vil heller ha lagt til noen kr å valgt det istendenfor.
Javel, men nå dreier denne tråden seg om erfaringer med Lufthansas Premium Economy.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2015, 08:55   #6
88charlie
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 150
Default Re: Lufthansa Premium Economy - Erfaringer?

Quote:
Originally Posted by hifiman View Post
Nå har det vært ganske gode priser i business den siste tiden så jeg vil heller ha lagt til noen kr å valgt det istendenfor.
Business er bannet per definisjon, regardless of price.

Dette er bestemt av vår CEO som selv flyr "private class" og lederne i nivåene under flyr J etter eget forgåttbefinnende...

Man kan bli kommunist av mindre...
88charlie is online now   Reply With Quote
Old 08-09-2015, 16:42   #7
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: Lufthansa Premium Economy - Erfaringer?

Kan du ikke bare skrive ut pris på pluss og sende det med reiseregningen og selv betale for mellomlegget opp til business? Det gjør jeg på konferansereiser interkontinentalt, mens min arbeidsgiver betaler for Z når jeg underviser i Kina - selv om konferansene ikke er noe mindre slitsomme enn undervisning.
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2015, 18:33   #8
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,619
Default Re: Lufthansa Premium Economy - Erfaringer?

Quote:
Originally Posted by BårdK View Post
Kan du ikke bare skrive ut pris på pluss og sende det med reiseregningen og selv betale for mellomlegget opp til business? Det gjør jeg på konferansereiser interkontinentalt, mens min arbeidsgiver betaler for Z når jeg underviser i Kina - selv om konferansene ikke er noe mindre slitsomme enn undervisning.

Mange har nok et teisebyrå de må bruke, og de har fått streng beskjed om bare eco.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2015, 20:07   #9
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: Lufthansa Premium Economy - Erfaringer?

Vi må også bestille via reisebyrå. For organisasjonen min, som etterhvert har akseptert at vi får dekket eco plus på interkontinentale konferansereiser, betyr det ikke noe rent økonomisk om jeg betaler differansen mellom eco plus og biz.
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2016, 13:05   #10
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,119
Default Re: Lufthansa Premium Economy - Erfaringer?

Hei - to spørsmål om LH Premium.

Er det "verdt" 3.750 kroner mer for en t/r billett til Dubai? (B744)

Det står Premium på OSL-FRA også - betyr dette noe på en A320?

Er det lounge osv?

Shukran.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2016, 13:39   #11
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,619
Default Re: Lufthansa Premium Economy - Erfaringer?

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Hei - to spørsmål om LH Premium.

Er det "verdt" 3.750 kroner mer for en t/r billett til Dubai? (B744)

Det står Premium på OSL-FRA også - betyr dette noe på en A320?

Er det lounge osv?

Shukran.
Mener du kan betale for tilgang til lounge I FRA når du flyr I Prem Eco med LH, mener det var så mye som 35 Eur.

Gjør litt research angående sete for mener den tredje bakerste raden eller noe hadde "leg rest" slik som den første raden har. Hadde jeg reist alene hadde jeg garantert gått for å betale ekstra, litt mer usikker om jeg skulle ha fire billetter.

Er du borte minst seks netter koster vel billetten med LH under 10000 om du broker SK flight nummer.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2016, 04:25   #12
oy-viv
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 803
Default Re: Lufthansa Premium Economy - Erfaringer?

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Hei - to spørsmål om LH Premium.

Er det "verdt" 3.750 kroner mer for en t/r billett til Dubai? (B744)

Det står Premium på OSL-FRA også - betyr dette noe på en A320?

Er det lounge osv?

Shukran.
PE er i orden på B744, hvor der ikke er gennemrend som på B748.
Der er ingen særlig ground service, og du betaler for loungeadgang
(€ 25).
PE på LH er på ingen måde et luksusprodukt; det drejer sig om bedre
benplads og en mere komfortabel stol!
Selv ville jeg betale differencen alene for stolens skyld!
__________________
Flights 2024: CPH-KEF-CPH (SK)
oy-viv is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2017, 19:55   #13
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: Lufthansa Premium Economy - Erfaringer?

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Hei - to spørsmål om LH Premium.

Er det "verdt" 3.750 kroner mer for en t/r billett til Dubai? (B744)

Det står Premium på OSL-FRA også - betyr dette noe på en A320?

Er det lounge osv?

Shukran.
Sitter nå med samme spørsmål - verdt 1850 kr ekstra for premium per vei FRA-DXB? (Har EBG)
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2017, 23:22   #14
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,824
Default Re: Lufthansa Premium Economy - Erfaringer?

Kontra verdens trangeste eco - JA! "there is no better way to fly...."
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2017, 00:49   #15
Kanon
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,262
Default Re: Lufthansa Premium Economy - Erfaringer?

Har akkurat lidd meg gjennom 13 timer i økonomiklasse på Lufthansa Boeing 747-8 fra EZE til FRA. DEt er de vondeste flysetene jeg noen gang har sittet i. Føltes som om jeg satt nede på metallet og setet hadde nedsittet rumpe form. Er det samme setene i ECO premium? Vil iallfall anbefale å ta med pute.
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2017, 01:54   #16
Starling
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2014
Location: SVG
Posts: 655
Default Re: Lufthansa Premium Economy - Erfaringer?

Jeg ble oppgradert til premium eco nylig, og merket ikke noe særlig forskjell.. Litt bedre legroom kanskje. Dessuten serverte de papp-pizza i eco, mot noe sære greier i premium economy. Fikk heldivis byttet da :-)
Starling is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2017, 09:19   #17
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,119
Default Re: Lufthansa Premium Economy - Erfaringer?

Vi booket to turer til Dubai med LH 747 hvorav den vi hadde i julen er på Eco og den vi skal ha nå i Påsken er på Eco Premium.

Vi hadde i julen rad 31 som er bakerst i den lille kupeen hvor Premium er (tre rader bak) og fikk faktisk akkurat samme mat, drikke og service (servicen var faktisk til tide bedre og Gunther hentet faktisk noen edle brune varer fra C til meg i ekte glass). Plassen er selvfølgelig noe bedre men det var lite å merke av premium.

Jeg fortalte dragen at jeg hadde brukt 9000 kroner på å oppgradere oss fire rader frem for påsken hvor vi ble enige om at det er vel bare å avbestille.

Oppgraderingen kan dessverre ikke avbestilles og den N klassen du har blitt oppgradert til gjør det fremdeles ikke mulig å oppgradere til C på poeng.

At 747en er trang og jævlig kjenner jeg meg ikke igjen i… Jeg synes plassen var god, setene gode og skjermen meget bra.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2017, 14:05   #18
Kanon
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,262
Default Re: Lufthansa Premium Economy - Erfaringer?

Jeg satt på rad 46 3 rader fra bakerst, muligens dårligere beinplass der? Uansett det værste flysetet jeg har sittet i. 13 timer alt for mye, kunne klart ett par. Samme typen tynne seter som Norwegian bruker på sine 737.
Setene på Lufthansa sin A320 fra FRA til OSL var betydelig bedre.
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2017, 14:34   #19
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: Lufthansa Premium Economy - Erfaringer?

Så kanskje seteplassering på rad 29 med såkalt bedre benplass til kr 400 (første av de tre radene eco i samme kabin som premium)er en bedre deal enn premium economy til kr 1850?
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2017, 15:40   #20
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,119
Default Re: Lufthansa Premium Economy - Erfaringer?

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Så kanskje seteplassering på rad 29 med såkalt bedre benplass til kr 400 (første av de tre radene eco i samme kabin som premium)er en bedre deal enn premium economy til kr 1850?
Spør du meg så definitivt.. Jeg skal gi en kort tilbakemelding etter påsken. De plassene har nesten bedre benplass enn Premium setene.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Så innfører Lufthansa også Premium Economy Bizflyer Flyforum 63 05-07-2019 19:31
Lufthansa Premium Economy CCS87 Reiseforum 8 18-11-2014 15:39
Thai Premium Economy 88charlie Reiseforum 3 25-10-2013 17:43
Premium Economy hos AF Trety Reiseforum 15 06-01-2011 10:50
Condor Premium Economy FlyHi Flyforum 16 13-01-2009 11:10


All times are GMT +2. The time now is 08:19.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.