Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-01-2013, 10:52   #1
NordicMaster
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 87
Smil Hvem skal dekke overtidsgebyr hos bilutleieselskap?

Før jul kjøpte jeg flyreise og bil-leie i samme booking på en av de store, nettbaserte reisebyråene. Da flyet var forsinket inn (ingen grunn til forsinkelsen oppgitt) så kom jeg frem etter kontorets åpningstid. Bilutleieren (en av de store utleierne) holdt fortsatt åpent for meg, men belastet et gebyr på €35ish (Vel verdt pengene).

Mulig det er litt smålig å søke dette refundert, men jeg er mer ute etter et prinsipielt svar (for bruk senere i andre tilsvarende situasjoner). Er det jeg, reisebyrået, flyselskapet eller forsikringsselskapet (jeg har Europeiske reiseforsikring) som skal dekke denne type utgifter?

Last edited by NordicMaster; 14-01-2013 at 12:22.
NordicMaster is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2013, 11:08   #2
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Hvem skal dekke overtidsgebyr hos bilutleieselskap?

Forsikringsselskapet dekker ofte kostnader som følge av forsinkelser, men en egenandel og et tak.

Hvis reisebyrået er i Norge kan hende at pakkereiseloven gjelder og den gir deg mange rettigheter, men her er ganske på tynn is i forhold til detaljer.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Dårlig mat skal være funnet hos Norwegian og hos andre Hpkris Småprat 62 05-01-2014 20:48
Hvem skal man stole på? OSL-MRU Register- og ATC-Forum 3 04-07-2011 14:58
Hvem skal fly for SAS Tu-154 Flyforum 8 25-01-2006 22:33
Hvem skal fly OSL-LTN? LN-KOG Flyforum 15 09-11-2004 10:23


All times are GMT +2. The time now is 09:52.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.