Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-12-2018, 18:04   #41
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Vi måtte ha det selv om vi bare mellomlandet i Etiopia. De var meget strenge ved ankomst Seychellene og alle måtte vise erklæring på at de hadde denne vaksinen. De aller fleste på flyet tror jeg hadde mellomlandet, virker som det var lite lokaltrafikk. Men det er noen år siden nå, så kan godt hende at det har endret seg.
Åh... Det tenkte jeg ikke på

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2018, 18:55   #42
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Åh... Det tenkte jeg ikke på

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


Ville i alle fall undersøkt det. Kan godt tenkes at de ikke er så strenge på det nå, spesielt hvis dere bare har noen timer på flyplassen.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2018, 22:24   #43
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Skjønner ikke hva problemet er. Alle som reiser litt har vel vaksinasjon mot gulfeber... og da har man også papirer på det.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2018, 22:25   #44
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Skjønner ikke hva problemet er. Alle som reiser litt har vel vaksinasjon mot gulfeber... og da har man også papirer på det.
Kommer jo litt an på hvor man reiser

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2018, 22:37   #45
Stone
ScanFlyer Molded
 
Stone's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,547
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Skjønner ikke hva problemet er. Alle som reiser litt har vel vaksinasjon mot gulfeber... og da har man også papirer på det.
Enig med robertaas. Det er ikke noe å lure på, så er man garantert å slippe problemer, og vaksinen er livsvarig.
I Fnates tilfelle kan man jo se for seg at de blir sittende en dag ekstra i Addis på grunn av uforutsette problemer og ankommer Seychellene med stempel i passet fra Addis uten vaksine. Da er rådyra gode...

Selv fikk jeg vaksinen i forbindelse med en jobbtur til Eritrea hvor vi hadde et par steder i Sudan som alternates. Og Eritrea slapp ikke inn folk fra Sudan uten vaksine. Punktum.

Så min anbefaling til Fnate er helt klart å sende jomfruen til nærmeste vaksinatør uten opphold.

God tur. Seychellene er fantastiske øyer!
Stone is online now   Reply With Quote
Old 12-12-2018, 02:09   #46
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Quote:
Originally Posted by Stone View Post
Og Eritrea slapp ikke inn folk fra Sudan uten vaksine. Punktum.
I flere afrikanske land står de klare med "den store felles-sprøyta" for sløvinger som lander uten papirer på vaksine.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2019, 16:37   #47
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Hei og hå
For litt siden fant jeg bonusbilletter til Seychellene for både meg, Elefanten og Storsmurfen midt på sommeren. Med Ethiopean i C ned og med BA i C på vei hjem. So far so good.

Takk alle for gode tips om å ikke dra til Mauritius og om å få gitt brura gulfebervaksine.

Hotell... Her ryker jeg uansett på en smell ser jeg. Var jo også skrevet oppi her av Robert at det er hotell som er dyrt der. Ikke fly.

Jeg hadde ikke sjekket hotellpriser. Og i fjor oppdaget vi hvor sykt fett det var med private pool i Thailand. Så vi begynte å søke. Hilton Labriz så fornuftig ut. Tjener opp poeng. Får litt Diamond-treatment... Men så ser vi litt videoer fra stedet og rommene. Er ikke akkurat Buckingham palace. Og du må på en lang båttur for å komme dit. Pluss at vi ville måttet vente flere timer på båt.

Neste kandidat var Hilton Northolme. Den ligger på Mahe. Og de har faktisk noen nokså fete pool villas, og man kan rusle til en nærbutikk og kjøpe poser med øl!! Men de kostet skjorta og krevde full prepayment. Jeg synes det er kjipt å låne hotellet så mye penger gratis i et halvt år.

Til slutt ble vi i går nokså enige om å bare gi f**n og gå for Four Seasons. Rimeligste rom der koster ca det samme som pool villa på Hilton Northolme. FS har også private pool. De har gratis frokost. Videoer vi har sett tyder på at det er i en helt annen divisjon enn Hilton. OG IKKE MINST - de krever bare en natt depositum.

Nedturen er så klart at det å oppholde seg på et Four Seasons i 8 dager koster ganske mye. Jeg har vonde erfaringer fra det på Bora Bora. Men også etter 5 netter på FS i Marrakech i vår. Fy flaaaaate altså. Da holdt jeg virkelig på å besvime av regningen på det vi hadde spist og drukket. Det er by far det værste jeg har gjort.

Men greit. Det blir som det blir

Nå kommer utfordringen - å booke driten.

1) www.fourseasons.com er enkelt. Man slipper altså med en natt depositum. Men du tjener nada points og det er ingen benefits.

2) Virtuoso - her finner jeg ikke dette hotellet i perioden. Men ser på såkalte benefits som er listet og det er jo bare det samme som du får ved å booke direkte som regel

3) Hotels.com - blir en god del EB points med viatrumf pluss greie free nights. Men krever full prepayment og det er null benefits

4) Rocketmiles - gir meg 24.000 Avios men null benefits og krever full prepay.

Jeg sitter og tenker at jeg kanskje bare skal booke direkte og sitte på gjerdet og se om det dukker opp noen deals før avbestillingsfristen går ut 30 dager før hos FS

Eller er det noen som sitter med andre lure tanker om bookingtriks?
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2019, 18:19   #48
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Synes Fnate er dårlig til å lytte på råd. Four Seasons er sikkert kjempebra, men skal dere virkelig føle at dere har vært på Seychellene så bør dere starte oppholdet med 2-3 dager på La Digue hvor dere riktignok ikke får Hollywood treatment noe sted, men sikkert overlever helt greit. Dere sykler rundt, nyter stemningen på den bilfrie øya og ser blant annen en av verdens mest kjente strender og det er kort vei til de største severdightene på Seychellene.

Etter det oppgraderer dere til Four seasons og nyter livet der. Å dra på utflukt fra Four seasons er enten veldig krongelete eller ekstremt dyrt.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2019, 18:27   #49
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Synes Fnate er dårlig til å lytte på råd. Four Seasons er sikkert kjempebra, men skal dere virkelig føle at dere har vært på Seychellene så bør dere starte oppholdet med 2-3 dager på La Digue hvor dere riktignok ikke får Hollywood treatment noe sted, men sikkert overlever helt greit. Dere sykler rundt, nyter stemningen på den bilfrie øya og ser blant annen en av verdens mest kjente strender og det er kort vei til de største severdightene på Seychellene.

Etter det oppgraderer dere til Four seasons og nyter livet der. Å dra på utflukt fra Four seasons er enten veldig krongelete eller ekstremt dyrt.
Se hvordan det gikk når du lyttet til råd og dro til Derby...

Men joda, jeg ser alt dette. "Mia" er nok ikke en som verken synes båttur ut til en annen øy, sykkeltur eller mangel på kald hvitvin i en fin restaurant hører til drømmekonseptet. Når vi er på tur sammen er jeg vel egentlig litt enig med henne. Egen pool, butler og hvitvin er liksom ganske ok da. Så det er egentlig der dette rådet strander. Selv om det garantert var både bra og velment altså.
Det betyr ikke at alt må være luksus. Neste uke skal vi til Playa de Las Americas og i Mars skal vi med DFDS til Køben, og vi gleder oss til begge. Men når vi først drar til en sånn plass som Seychellene (blir sikkert først og siste) så vil vi gjerne ha butler, god mat, masse vin og en dam vi kan plaske i uten at det skal være masse mennesker og sånt der. Selv om jeg nå begynner å innse at det kommer til å spise en betydelig del av årets reisebudsjett.

Men sett i lys av at det kanskje snart er Lollo & Bernie show i noen år, etterfulgt av Kaptein Kid cruise til Køben og deretter noen år med Gothia Cup før jeg er så gammel at jeg ikke slipper om bord i fly... ja, så er det kanskje ikke så galt å bare mose til og drepe gjøgrisen i år.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 20-01-2019 at 18:33.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2019, 18:42   #50
Fredrik74
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 621
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Jag anar att du bestämt dig för Four Seasons och jag har kollat priser men allt verkar dyrt på Seychellerna. Om du fortfarande tänker så läste jag nyligen en trip report på Flyertalk från Seychellerna och där bodde de på ett Relais & Chateaux hotell på Praslin. Ser ok ut...

https://www.flyertalk.com/forum/trip...l#post30415598
Fredrik74 is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2019, 21:43   #51
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Men joda, jeg ser alt dette. "Mia" er nok ikke en som verken synes båttur ut til en annen øy, sykkeltur eller mangel på kald hvitvin i en fin restaurant hører til drømmekonseptet. Når vi er på tur sammen er jeg vel egentlig litt enig med henne. Egen pool, butler og hvitvin er liksom ganske ok da. Så det er egentlig der dette rådet strander. Selv om det garantert var både bra og velment altså.
Jeg har bare problemer med å skjønne hvorfor dere gjør dette i Seychellene om dere ikke planlegger å få med dere stort av det som er unikt for seychellene. Hadde ikke Thailand vært lurere da? Stempel i passet?

Men men, folk er heldigvis forskjellige.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2019, 21:58   #52
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post

Men sett i lys av at det kanskje snart er Lollo & Bernie show i noen år, etterfulgt av Kaptein Kid cruise til Køben og deretter noen år med Gothia Cup før jeg er så gammel at jeg ikke slipper om bord i fly... ja, så er det kanskje ikke så galt å bare mose til og drepe gjøgrisen i år.
Er @Elefanten informert om dette?
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2019, 00:08   #53
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Quote:
Originally Posted by Fredrik74 View Post
Jag anar att du bestämt dig för Four Seasons och jag har kollat priser men allt verkar dyrt på Seychellerna. Om du fortfarande tänker så läste jag nyligen en trip report på Flyertalk från Seychellerna och där bodde de på ett Relais & Chateaux hotell på Praslin. Ser ok ut...

https://www.flyertalk.com/forum/trip...l#post30415598
Tusen takk for link. Fikk lest den nå. Så bra ut. Først og fremst en super TR
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2019, 11:01   #54
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Disse tre klisjé honey moon stedene – Sychellene, Mauritius og Maldivene.

Quote:
Originally Posted by Fredrik74 View Post
där bodde de på ett Relais & Chateaux hotell på Praslin. Ser ok ut...
Jeg bodde ca 500 meter unna På Praslin. Man absolutt nærmere godsakene, men må kjøre et stykke for å komme til en strand.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL

Last edited by robertaas; 21-01-2019 at 11:05.
robertaas is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Tips til klisje øyene. SudCaravelle Reiseforum 1 03-03-2012 20:42
Fly me to the moon putzmeister Bilder & foto 20 03-04-2011 22:58
Fly me to the moon II kyrre Bilder & foto 2 02-11-2009 19:45
Fly me to the Moon! Wiggo Hovde Bilder & foto 2 31-10-2009 13:11
Fly me to the moon? Northrider Flyforum 2 17-05-2009 23:46


All times are GMT +2. The time now is 18:10.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.