Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-10-2017, 10:56   #41
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,852
Default Re: Flymaten til SAS. Gammel smørje?

For å forsøke vinkle diskusjonen inn mot et litt mer konstruktivt spor tror jeg vi bør skille mellom holdbarhetsdato og kvalitet. Det er ikke nødvendigvis alltid en sammenheng, og kommer jo an på oppbevaring etc.
At en rett har vært fryst, også tint, er i seg selv ikke noe problem. Jeg vil si jeg er relativt opptatt av mat, og ikke sjeldent det blir servert noe som har fryst hos meg

Problemet her er jo at det ble servert noe som var dårlig, skal jeg tolke Kimpe rett. Nå virker det som det er flere kyllinger ute å går her, men det har jo tydeligvis blitt servert noe her som ikke burde ha blitt servet, gitt det bare ikke var noe vedkommende ikke likte Og akkurat det er i grunn irrelevant sammenlignet med billettprisen

Ellers ble det servert mye dårlig mat ombord i fly i "gamle dager" også
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 09-10-2017 at 14:31.
Someone is online now   Reply With Quote
Old 09-10-2017, 14:24   #42
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,077
Default Re: Flymaten til SAS. Gammel smørje?

Bra du sporer inn rett her Someone.

Den kyllngen jeg fikk servert var ikke bare gammel nei, den var helt uspiselig. Lå og svømte i noe vanngreier og var helt tørr. Var flere rundt meg som reagerte på samme.

Kylling er vanligvis en av de rettene jeg spiser ombord på fly, så liker egentlig det. Men synes kvaliteten på maten hos SAS har gått i strak nedoverbakke de siste par årene. Om de har ny leverandør eller bare sparer inn på kostnaden aner jeg ikke.

Til sammenlikning fikk jeg også kylling ombord på Qatar i economy på lørdag på vei til Doha, og den var både smakfull og pent presentert. Så det går an å ha god mat, selv om man ikke flyr business og uavhengig av prisen for billetten.

Husker med glede tilbake til «gamledager» og burgeren man fikk på Braathens Best på fredager. Ukas høydepunkt det!

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2017, 15:59   #43
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Flymaten til SAS. Gammel smørje?

Hadde en opplevelse på Starbucks forleden som er noe lignende: Etter økt på gym unner jeg meg kruttsterk cappuccino og noe dem kaller Almond Croissant, altså noe som ser ut som en croissant men ikke fullt så sprø og god som en ekte Franske en, også har den noe fyll inni som smaker litt mandler. Dem er litt pløsen og ikke som i hjemlandet, men regnet med at dem ikke var flink til å bake.
Nåvel, en dag for 3 uker siden fikk jeg bakverket i en lukket plastikk hylse med dato Best Before langt ute i neste år, July 2018.
Gikk på starbucks sin Facebook side og spurte om de prøvde å forgifte meg siden klumpen måtte være stappfull at kjemikaler for å vare så lenge i plastikk?
Dem unnskylte seg og beklaget, men det var frossent og det var ikke meningen å servere i plastikk og avsløre datoen. Jeg pekte på at slikt som croissant skulle vært bakt ferskt hver dag hvis ikke så var vitsen borte, men for å sikre kvalitet måtte det bakes sentralt og fryses ned mente dem. Jeg lovte å aldri mere kjøpe bakverk på sjappene demses.
Dessverre har man ikke det valget på fly og jeg skjønner godt du er irritert over å få dårlig frossen mat på langturer med SAS.
Håper du klagde og hvis nok folk klager så bør det jo bli bedre etterhvert.
Har selv levd på flymat i mange år og merket forskjell på catering kjøkken fra forskjellig byer.
Samme retten fra JFK er foreksempel bedre enn fra MIA med samme flyselskap, samme sete.
Enda bedre i SFO og DFW.
Med andre ord MIA er værst på kvalitet.
Må vel prøve SAS pluss engang over dammen. En kompis sa det er bedre enn Norwegian Premium når det gjelder sete, komfort og service, skjønt ser ikke ut som maten er bedre..
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2017, 18:21   #44
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: Flymaten til SAS. Gammel smørje?

Apropos kylling, SQ tilbereder fortsatt Satay over grillkull (merk også prøvesmaking i trykkabin for FL300).

Ved 19:50 her:
https://youtu.be/pKuGqKYk3pQ?list=WL&t=1189

Book The Cook i Premium Economy:
https://www.singaporeair.com/en_UK/c...book-the-cook/

Litt om fokus på sunn mat:

https://www.youtube.com/watch?v=DK0Y6TFt
KGE
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2017, 03:22   #45
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: Flymaten til SAS. Gammel smørje?

Det kunne vært verre. Mye verre.

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2017, 07:43   #46
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Flymaten til SAS. Gammel smørje?

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Det kunne vært verre. Mye verre.

Brus eller vin med is...
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2017, 13:25   #47
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: Flymaten til SAS. Gammel smørje?

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Brus eller vin med is...
eplejuice.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS gammel logo Ben_E Flyhistorisk forum 3 20-12-2014 22:33
Gammel SAS kopp Mørebas Flyhistorisk forum 3 12-03-2013 08:10
Gammel SAS lærjakke Gaston Flyhistorisk forum 7 07-12-2012 16:02
gammel SAS DC9-41 sk931 Flyforum 0 28-04-2007 10:26
en gammel SAS-buss putzmeister Samlerhjørnet 1 27-03-2007 10:10


All times are GMT +2. The time now is 06:28.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.