Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-08-2015, 11:56   #1
sexten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2013
Location: BGO
Posts: 289
Default Rundreise i Australia med Fokker 50

Ser at Australiareiser tilbyr "rundreise" (strengt tatt kun reise frå nord til sør) med eit chartra Fokker 50-fly.

På ein måte eit interessant tilbod, men for meg som aldri har vitja Australia så freistar det jo meir med f.eks. leigebil. Men dette varierer jo etter behov.

Har ikkje tatt kontakt for pris, men har ein mistanke om at det ikkje er snakk om gje-vekk pris.

http://www.australiareiser.no/index....d-chartret-fly
sexten is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2015, 15:14   #2
Kanon
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,262
Default Re: Rundreise i Australia med Fokker 50

Bare vær klar over at det er store avstander i Australia og at det kan være ganske farlig å kjøre gjennom ingenmannsland. Hvis du vil kjøre privatbil er det bedre å fly de lengste strekkene. Å kjøre fra Sydney til Melbourne er for eksempel en fin tur. Har selv kun flydd.
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2015, 17:58   #3
Basse-HAU
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
Default Re: Rundreise i Australia med Fokker 50

Anbefaler også å fly de lengste strekkene, er utrolig lange avstander. En del veier bør ikke kjøres i mørke, da det forekommer mye dyr i veibanen. Ikke lange sommerkvelder som vi er vant med her
Basse-HAU is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2015, 20:43   #4
sexten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2013
Location: BGO
Posts: 289
Default Re: Rundreise i Australia med Fokker 50

Nei, altså, no var det i hovudsakl Melbourne - Sydney og eventuelt vidare oppover austkysten eg tenkte på Alice Springs/Uluru er jo ein soleklar kandidat til å fly.

Men slik annonsa er bygd opp så verkar jo dette å være mest sightseeing-flygningar?
sexten is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2015, 00:25   #5
Kanon
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,262
Default Re: Rundreise i Australia med Fokker 50

I fjor sommer reiste jeg til Auckland, New Zealand kjørte i 6 dager rundt på nordøya. Realivt lite trafikk og fine veier på nordøya, så venstrekjøing ingen problem.
Endte opp i Wellington fløy til Australia, Sydney, noe dager der så videre til Melbourne noen dager der så videre til Perth.

Driver å skriver på en tripreport om turen, første del burde være klar i løpet av morgendagen.

New Zealand ville jeg ikke gått glipp av når jeg først har flydd så langt. Nordøya synes jeg var veldig spesiell. Sørøya har jeg ikke vært på, men ser for meg at den er mye lik Norge, spesielt vestlandet med fjorder og fjell.
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2015, 00:51   #6
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,935
Default Re: Rundreise i Australia med Fokker 50

Quote:
Originally Posted by sexten View Post
Nei, altså, no var det i hovudsakl Melbourne - Sydney og eventuelt vidare oppover austkysten eg tenkte på Alice Springs/Uluru er jo ein soleklar kandidat til å fly.

Men slik annonsa er bygd opp så verkar jo dette å være mest sightseeing-flygningar?
Bare mellom Alice Springs og Uluru er det en 5-6 timer kjøring om jeg husker riktig. Flyturen til/fra Sydney var vel 3t. Ganske voksne avstander
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Tur med fokker 50 oddi Reiseforum 12 14-06-2010 11:07
Rundreise Asia - planleggingstråden jcnorway Reiseforum 33 09-03-2010 09:25
V Australia ekspanderer med 777LR LN-MOW Flyforum 3 08-11-2009 18:13
Til Australia med Staff Tickets Tertit54 TripReports 7 11-12-2006 12:18
Rundreise østover MD11 TripReports 10 07-07-2006 23:34


All times are GMT +2. The time now is 21:36.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.