Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-07-2015, 13:08   #61
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Største turistfelle?

Gamlebyer i Øst-Europa virker å følge mye det samme mønsteret. Wroclaw var et unntak når jeg var der for noen år siden. Gdansk var interessant for 15 år siden - nå virket hovedgata å være utelukkende for turister og fylt opp av uinteressante restauranter og stadige tilbud om kvelden om diverse suspekte nattklubber. Lipscani-området i Bucuresti var kult for 10 år siden, i forfjor var gatene fulle av unge turister som drakk Heineken fra tappetårn. I løpet av 15 minutter om kvelden samlet jeg vel nesten 20 glorete lapper med diverse tilbud rettet mot menn som reiste uten kona på slep...

For øvrig - det er absolutt greit å besøke slike steder også og på tur kan man jo ha det svært hyggelig. Men personlig liker jeg å oppleve steder der man kan "gjemme seg" litt i mengden og ikke bare framstå som turist hele tiden. Ettersom jeg stor sett reiser alene er det å studere det lokale livet, spesielt på uteserveringer og lignende, noe av det mest spennende med hele turen.

Last edited by AirbusTrond; 12-07-2015 at 13:24.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2015, 20:39   #62
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,684
Default Re: Største turistfelle?

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post

For øvrig - det er absolutt greit å besøke slike steder også og på tur kan man jo ha det svært hyggelig. Men personlig liker jeg å oppleve steder der man kan "gjemme seg" litt i mengden og ikke bare framstå som turist hele tiden. Ettersom jeg stor sett reiser alene er det å studere det lokale livet, spesielt på uteserveringer og lignende, noe av det mest spennende med hele turen.
En kan faktisk da besøke Gdynia som er Polens nyeste by - omtrent ingen turister der selv om Stena Line har 3 daglige til/fra Sverige i høysesong. Det er ikke fryktlig mye interessant der, men veldig fin strand som ikke er veldig stappa og utelukkende lokalfolk.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2015, 21:46   #63
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Største turistfelle?

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
En kan faktisk da besøke Gdynia som er Polens nyeste by
Kan stemme for dette. Og med tanke på hvor kort vei det er fra Gdansk og Sopot er det nesten rart at det ikke er mer populært å dra dit.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2015, 14:34   #64
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Største turistfelle?

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
En kan faktisk da besøke Gdynia som er Polens nyeste by - omtrent ingen turister der selv om Stena Line har 3 daglige til/fra Sverige i høysesong. Det er ikke fryktlig mye interessant der, men veldig fin strand som ikke er veldig stappa og utelukkende lokalfolk.
Ja, det vil jeg heller gjøre neste gang - i dag tikket det vel inn den tredje eller fjerde oppdateringen fra på Facebook i vår-sommer som sier det er stas å drikke øl i Gdansk sentrum.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2015, 01:39   #65
Anita
Newcomer
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 18
Default Re: Største turistfelle?

Sunny Beach i Bulgaria.. helt krise!
Anita is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2015, 19:53   #66
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Største turistfelle?

Quote:
Originally Posted by Anita View Post
Sunny Beach i Bulgaria.. helt krise!
Jo, men spørsmålet er jo om steder som er bygd opp nettopp som rene turistområder er noen "felle". Det er jo steder folk reiser tilbake igjen, for å oppleve de enkle gleder.

Var innom Golden Sands i går kveld og skjønner overhodet ikke hva som gjør at spesielt folk litt opp i årene reise dit. Det sitter eldre britiske ektepar i baren, der mannen på 60+ prøver å danse "Macarena" kl 21... det er vel alkoholen som lokker. Men likevel - det må da finnes SÅ mange bedre steder.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Verdens verste turistfelle/destinasjon? robertaas Reiseforum 29 29-08-2013 23:56
De største charteroperatørene FlightDeck Flyforum 0 28-12-2010 13:49
Største lufthavne sk931 Flyforum 3 07-11-2006 15:19
WF´s største... LTH Flyforum 14 05-10-2005 13:32


All times are GMT +2. The time now is 11:36.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.