Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Closed Thread
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-01-2017, 12:27   #2441
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Quote:
Originally Posted by BårdK View Post
Trodde totalbeløpet skulle komme på faktura iht. de nye kravene fra Finanstilsynet, men når jeg fikk efaktura på mitt Mastercard i går sto kun minstebeløpet oppført. Får vel Amex-faktura i dag eller morgen, spennende hva som skjer der.
Amex-faktura for desember bebudet at det 'fra 1. januar 2017' vil komme hele utestående beløp i betalingsfeltet. D.v.s. at faktura for januar 2017, som kommer primo februar, vil ha dette.
Sundet81 is offline  
Old 06-01-2017, 13:32   #2442
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,126
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Quote:
Originally Posted by Sundet81 View Post
Amex-faktura for desember bebudet at det 'fra 1. januar 2017' vil komme hele utestående beløp i betalingsfeltet. D.v.s. at faktura for januar 2017, som kommer primo februar, vil ha dette.
DNB har hatt dette lenge hvis man har bedt om det, så regnet med det at går lett.
chrisljo is offline  
Old 07-01-2017, 10:59   #2443
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Fikk Amexfaktura i dag og der var hele beløpet fylt ut.
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline  
Old 11-01-2017, 22:17   #2444
jordbarsyltemannen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 78
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Noen som har tips til reisemål i Asia?
Skal reise en uke i midten av mars. Tenker da å reise i C med award ticket, og vil gjerne reise til en plass hvor man har litt å gjøre i en uke.
jordbarsyltemannen is offline  
Old 16-01-2017, 12:50   #2445
-Sindre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 147
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Om noen funderer på å bli med i den gode AmEx-klubben er det bare å benytte følgende link:
https://www.americanexpress.no/verv-...ill/?rid=45408

Ekstra poeng til deg (8000) og meg (5000)!
-Sindre is offline  
Old 16-01-2017, 20:15   #2446
braekk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 83
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Her kommer enda en vervelink om noen har behov for ekstra poeng

https://www.americanexpress.no/verv-...ill/?rid=98469
braekk is offline  
Old 17-01-2017, 12:07   #2447
-Sindre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 147
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Quote:
Originally Posted by -Sindre View Post
Om noen funderer på å bli med i den gode AmEx-klubben er det bare å benytte følgende link:
https://www.americanexpress.no/verv-...ill/?rid=45408

Ekstra poeng til deg (8000) og meg (5000)!
Tusen takk til deg som benyttet linken! Send PM om du trenger å vite noe ifbm. registreringen.

Her er en link til hvis andre skulle være interessert:
https://www.americanexpress.no/verv-...ill/?rid=50183
-Sindre is offline  
Old 19-01-2017, 10:19   #2448
-Sindre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 147
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Quote:
Originally Posted by -Sindre View Post
Tusen takk til deg som benyttet linken! Send PM om du trenger å vite noe ifbm. registreringen.

Her er en link til hvis andre skulle være interessert:
https://www.americanexpress.no/verv-...ill/?rid=50183
Ser at noen har benyttet denne også. Tusen takk! Som tidligere, send PM om du trenger å vite noe ifbm. registreringen.

Her er en link til hvis andre skulle være interessert:
https://www.americanexpress.no/verv-...ill/?rid=98833
-Sindre is offline  
Old 19-01-2017, 10:38   #2449
sabergum
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 339
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Her er også en link hvis noen har behov:

https://www.americanexpress.no/verv-...ill/?rid=70279
sabergum is offline  
Old 22-01-2017, 19:35   #2450
martino
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 78
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Har benyttet et av vervetilbudene øverst. Noen som vet når poengene (8000 + 12000) kommer inn på konto? Man må kanskje bruke kortet først? Og - vet noen om man kan ha positiv saldo, altså sette inn mer enn man bruker for som en buffer på kortet? Det funker på trumfvisa hvertfall..!
martino is offline  
Old 22-01-2017, 20:38   #2451
dreamflyer
ScanFlyer Honorary Circle
 
Join Date: Feb 2012
Location: ENGM/OSL
Posts: 11
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Velkomstpoengene skal komme inn på konto ganske snart etter at du har brukt kortet for første gang.

Legger også ved en link, dersom noen ønsker å benytte seg av dette tilbudet:
https://www.americanexpress.no/verv-...ill/?rid=29935
dreamflyer is offline  
Old 22-01-2017, 21:54   #2452
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,275
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Er på jakt etter nytt kort, siden Diners dør sakte men sikkert. Er berre EBS, kjem nok ikkje til å få opprykk. Tjena heller ikkje 600+. Er det nokon av Amex - korta som er ok å bruke då, eller er det like greitt å betale 450 for MC, som sikkert har fleire brukarstader enn Amex?

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
__________________
none....
roger is offline  
Old 23-01-2017, 09:15   #2453
-Sindre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 147
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Quote:
Originally Posted by martino View Post
Har benyttet et av vervetilbudene øverst. Noen som vet når poengene (8000 + 12000) kommer inn på konto? Man må kanskje bruke kortet først? Og - vet noen om man kan ha positiv saldo, altså sette inn mer enn man bruker for som en buffer på kortet? Det funker på trumfvisa hvertfall..!
Hei, jeg fikk først poengene etter ca. en måned. Altså når første faktura ble sendt ut sammen med poengene jeg hadde opparbeidet i løpet av den første måneden. Fikk dog en mail etter noen få dager. Vil anbefale å høre med kunderservice. Det er en chat der som er veldig behjelpelig.

Quote:
Originally Posted by roger View Post
Er på jakt etter nytt kort, siden Diners dør sakte men sikkert. Er berre EBS, kjem nok ikkje til å få opprykk. Tjena heller ikkje 600+. Er det nokon av Amex - korta som er ok å bruke då, eller er det like greitt å betale 450 for MC, som sikkert har fleire brukarstader enn Amex?

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
Om du er EBS eller EBG/EBD har vel ikke noe å si? Har du historie med DnB (f.eks. lån, vanlig kort, mastercard, sparekonto) er det muligheter for å få det selv om du tjener under 600k. Alternativt kan man begynne med Premium for deretter å oppgradere til Platinum etterhvert.

Som jeg skrev tidligere ville jeg nok ikke bestilt Amex om du ikke har forbruk over 100k per kalenderår, da syns ihvertfall ikke jeg det er verdt årsavgiften. Hvis det kun er for å samle eurobonuspoeng hadde jeg nok gått for mastercard, billigere og mulig å bruke flere plasser, men færre eurobonuspoeng per 100 kr (med mindre du er DNB Saga). Er en del muligheter til å bruke Amex (f.eks. Kiwi, Meny, de fleste flyselskap og hoteller osv.) og det blir flere.

Med SAS American Express Premium har du også mulighet til CT (companion ticket), men den kan kun brukes hos SAS og ikke innen Star Alliance.
Tror linken kun fungerer for American Express Platinum, men er ikke helt sikker. Du kan jo evt. prøve for Premium med denne (jeg ville forsøkt å søke på Platinum først uansett):
https://www.americanexpress.no/verv-...ill/?rid=50183
-Sindre is offline  
Old 23-01-2017, 09:51   #2454
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,275
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Quote:
Originally Posted by -Sindre View Post
Hei, jeg fikk først poengene etter ca. en måned. Altså når første faktura ble sendt ut sammen med poengene jeg hadde opparbeidet i løpet av den første måneden. Fikk dog en mail etter noen få dager. Vil anbefale å høre med kunderservice. Det er en chat der som er veldig behjelpelig.



Om du er EBS eller EBG/EBD har vel ikke noe å si? Har du historie med DnB (f.eks. lån, vanlig kort, mastercard, sparekonto) er det muligheter for å få det selv om du tjener under 600k. Alternativt kan man begynne med Premium for deretter å oppgradere til Platinum etterhvert.

Som jeg skrev tidligere ville jeg nok ikke bestilt Amex om du ikke har forbruk over 100k per kalenderår, da syns ihvertfall ikke jeg det er verdt årsavgiften. Hvis det kun er for å samle eurobonuspoeng hadde jeg nok gått for mastercard, billigere og mulig å bruke flere plasser, men færre eurobonuspoeng per 100 kr (med mindre du er DNB Saga). Er en del muligheter til å bruke Amex (f.eks. Kiwi, Meny, de fleste flyselskap og hoteller osv.) og det blir flere.

Med SAS American Express Premium har du også mulighet til CT (companion ticket), men den kan kun brukes hos SAS og ikke innen Star Alliance.
Tror linken kun fungerer for American Express Platinum, men er ikke helt sikker. Du kan jo evt. prøve for Premium med denne (jeg ville forsøkt å søke på Platinum først uansett):
https://www.americanexpress.no/verv-...ill/?rid=50183
Takk for svar. Får kike litt på det. Forbruk over 100k har eg, gitt at eg får brukt kortet til "alt". Det er litt avgjerande det. Får lese meg litt opp. Størrelse på årsavgift må vurderast. Samt at eg ikkje er så sikker på om eg får skikkeleg valuta for CT egentleg.
__________________
none....
roger is offline  
Old 23-01-2017, 10:08   #2455
-Sindre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 147
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Quote:
Originally Posted by roger View Post
Takk for svar. Får kike litt på det. Forbruk over 100k har eg, gitt at eg får brukt kortet til "alt". Det er litt avgjerande det. Får lese meg litt opp. Størrelse på årsavgift må vurderast. Samt at eg ikkje er så sikker på om eg får skikkeleg valuta for CT egentleg.
"Alt" får du nok ikke brukt det til, men kanskje 2/3 hvis man går litt aktivt inn for det. I mine øyne bør man benytte CT til en business/first-reise utenfor Europa hvis det skal være noe vits. Da er det til gjengjeld veldig verdt det
-Sindre is offline  
Old 23-01-2017, 11:32   #2456
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,236
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Husk at Shell Mastercard gir Trumfpoeng på alle kjøp og er uten årsavgift.
Ved overføring fra Trumf til EuroBonuspoeng gir det 13,89 poeng pr. krone.

Hvis CT ikke er høyaktuelt for deg hvert år ville jeg droppet AmEx med dyr årsavgift.
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline  
Old 23-01-2017, 12:03   #2457
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,011
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Hvis en er Saga-kunde hos DNB kan en også få 20 poeng per hundrings mot en avgift på 99 kr i måneden. Eventuelt 15 poeng per hundrings mot 49 kroner i måneden for grønt og hvitt kort. Ganske grei velkomstbonus også, så nesten verdt å signe opp og se hvor det bærer, iallfall hvis CT er uaktuelt.
OttoL is offline  
Old 23-01-2017, 13:13   #2458
-Sindre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 147
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Husk at Shell Mastercard gir Trumfpoeng på alle kjøp og er uten årsavgift.
Ved overføring fra Trumf til EuroBonuspoeng gir det 13,89 poeng pr. krone.

Hvis CT ikke er høyaktuelt for deg hvert år ville jeg droppet AmEx med dyr årsavgift.
Er ikke helt sikker, men får man denne prosenten i tillegg til den vanlige? Med Amex (eller DnB Mastercard Saga) får man 20 + 13,89 poeng hvis man handler hos f.eks. Kiwi. Får man 13,89 eller 13,89+13,89 med Shell Mastercard?

Jeg har Shell Mastercard i tillegg til amex, men bruker det kun for den 1/3 hvor jeg ikke får benyttet Amex.

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Hvis en er Saga-kunde hos DNB kan en også få 20 poeng per hundrings mot en avgift på 99 kr i måneden. Eventuelt 15 poeng per hundrings mot 49 kroner i måneden for grønt og hvitt kort. Ganske grei velkomstbonus også, så nesten verdt å signe opp og se hvor det bærer, iallfall hvis CT er uaktuelt.
Jepp, som jeg har sagt: Amex er lurt om du tenker å benytte CT. Nå er det sikkert ikke så mange som er saga-kunde, men ellers er 15 poeng per 100 kr for 600 kr bedre butikk enn 20 poeng per 100 kr for 1600 kr med mindre man har veldig høyt forbruk.
-Sindre is offline  
Old 23-01-2017, 13:26   #2459
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,236
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Quote:
Originally Posted by -Sindre View Post
Er ikke helt sikker, men får man denne prosenten i tillegg til den vanlige? Med Amex (eller DnB Mastercard Saga) får man 20 + 13,89 poeng hvis man handler hos f.eks. Kiwi. Får man 13,89 eller 13,89+13,89 med Shell Mastercard?
Kun 13,89 så vidt jeg vet.
Jeg bruker Trumf Visa (også uten årsavgift) ved kjøp hos Norgesgruppen.

Jeg skjønner at andre vurderer det annerledes, men jeg er allergisk mot 'fordelsprogrammer' fra DnB...
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline  
Old 23-01-2017, 13:31   #2460
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,011
Default Re: American Express og Eurobonus med co-branded kort i Norge

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Kun 13,89 så vidt jeg vet.
Jeg bruker Trumf Visa (også uten årsavgift) ved kjøp hos Norgesgruppen.

Jeg skjønner at andre vurderer det annerledes, men jeg er allergisk mot 'fordelsprogrammer' fra DnB...
Tja, du får jo en del poeng som velkomstgave da. Sier du det opp etter en måned er det en lav pris å betale for 6000 poeng.

Ellers er vel ekstratrumfen kun for de som har trumf-visa. Tok et raskt kjøp på kiwi for en uke siden og i ren trøtthet betalte jeg med feil kort. Kom kun opp 13,89 i trumf-bonus.
OttoL is offline  
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Eurobonus + DNB = Sant DY_ENZV Reiseforum 78 15-04-2018 15:20
American Express EuroBonus-vennlige butikker (del 1) Robbiedeluxe Reiseforum 362 18-06-2015 20:07
SAS inngaar partnerskap med verdens American Express! Tommy777 Flyforum 4 16-02-2009 10:18
Spanair til sengs med American Express MD90 Flyforum 1 28-09-2004 10:22


All times are GMT +2. The time now is 22:01.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.