Flyprat


Go Back   Flyprat > General Aviation og sjøfly

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-04-2010, 22:12   #21
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
Default Re: Naivt å håpe på bedre tider?

Hvis man ikke kommer inn i Luftforsvaret er vel det lureste å søke et cadet programme hos f. eks LH, KLM, Ryanair eller EasyJet? Mulig Aer Lingus har noe lignende også.

Last edited by LN-AØR; 21-04-2010 at 00:03.
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 21-04-2010, 02:00   #22
Lowandslow
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2006
Location: home
Posts: 495
Default Re: Naivt å håpe på bedre tider?

Lenge siden jeg var der borte, men vet jo om folk som har vært der nå i senere tid. Og jeg har enda til gode å høre om noen som jobber gratis som instruktør.....
Her er deler av en tekst jeg fant på luftfartsskolen sine hjemmesider:

Etter endt utdanning kan du kvalifisere til jobb som betalt instruktør ved Phoenix East eller Hillsboro Aviation (evt. annen USA-skole) i inntil 16 mnd. og normalt tilegne deg totalt mellom 1000 og 1200 timer før hjemreise.

Jeg vet ikke helt hvordan man skal tolke dette da: Enten er det bare noen som kvalifiserer til å bli betalte instruktører eller så kan det jo virke som om noen lurer denne jenta du kjenner til å jobbe gratis.
Stusser bare veldig ved dette at hun jobber gratis.....
Lowandslow is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2010, 17:40   #23
Turbomeca
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 151
Default Re: Naivt å håpe på bedre tider?

Jeg kan kanskje oppklare dette med at hun ikke får betalt for å jobbe. Det nevnes at hun har vært i USA i over to år; dermed har J-1 visumet utløpt og hun er over på et vanlig studentvisum, og har dermed ikke lov til å ha lønnet arbeid.
Det at utdannelsen har tatt såpass lang tid trenger ikke nødvendigvis være hennes feil, da skolen det her er snakk om (phoenix east) ikke har kontroll på hvor mange elever som tas inn. Det vil si at hvis man har uflaks kan man komme dit under en periode hvor skolen er overfylt med elever og man får fløyet en gang i uka e.l...

Last edited by Turbomeca; 22-04-2010 at 18:27.
Turbomeca is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2010, 20:54   #24
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Naivt å håpe på bedre tider?

Delta Connection Academy, hvor jeg har søkt og fått reservert skoleplass fra høsten av, tar inn 15 elever pr. klasse.

Dessuten har de et veldig bra opplegg (virker det i allefall som) med en skole i MAD som skal sørge for multi-crew licenses, og også konvertering fra FAA til JAA, samt A320 rating til €15k.

Jeg vet det er et risky marked, og det er kanskje litt naivt å håpe på bedre tider, samtidig som ingen av oss kan med sikkerhet si hvordan markedet vil være om 3 år, fordi det er så uforutsigbart. Litt dumt fra min side å aldri ha vurdert noen annen karriere :P
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2010, 21:48   #25
Turbomeca
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 151
Default Re: Naivt å håpe på bedre tider?

DCA ble solgt for kort stund siden og er ikke lenget eid av Delta. De vil miste retten til å kalle seg Delta Connection Academy en gang i løpet av høsten tror jeg. Bare nevner det i tilfelle du ikke visste det.
De er også muligens den dyreste flyskolen i USA, enda dyrere enn Phoenix East, ATP og Flight Safety. Av den grunnen er det nesten ingen amerikanske elever som går der lenger. I hvert fall var det slik for omtrent et år siden. Bare indere/kinesere.
Turbomeca is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2010, 22:49   #26
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Naivt å håpe på bedre tider?

Har fått det med meg ja, men enn så lenge står det DCA på alle dokumentene jeg mottar derifra.

Har sjekket litt rundt og i forhold til hva jeg skal, så ligger det ca midt på treet.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2010, 23:21   #27
Turbomeca
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 151
Default Re: Naivt å håpe på bedre tider?

Ok. Hvem er det som er dyrere?
Turbomeca is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2010, 01:04   #28
Tally-Ho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
Thomas Cook Re: Naivt å håpe på bedre tider?

Quote:
Originally Posted by LN-AØR View Post
Hvis man ikke kommer inn i Luftforsvaret er vel det lureste å søke et cadet programme hos f. eks LH, KLM, Ryanair eller EasyJet? Mulig Aer Lingus har noe lignende også.
---
Thomas Cook UK har hatt "cadet"-opplæring tidligere år, vet ikke om de kjører dette lenger, men sjekk opp!
Med bakgrunn fra TC UK er døren ganske åpen for ansettelse i Thomas Cook Airline Scandinavia (A320, A321, A330) når det igjen skal nyansettes.

Yngstemann som ble nyansatt i TCAS (Oslo) nå i vinter var 21 år!!, med bakgrunn fra A320 i TC UK.


Tally-Ho
Tally-Ho is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Kan vi håpe på dametoalett på SK snart krølle Småprat 31 03-04-2016 23:07
Dårlige tider er gode tider for 'The Boneyards' LN-MOW Flyforum 0 17-03-2009 03:43
Får håpe disse aldri blir brukt ENGM 911 Flyforum 4 06-12-2008 11:21
Hvis det blir streik så får vi håpe på mild jul exflyplassdame Flyforum 1 17-12-2007 11:42
Nye tider her nå Fellowship Flyforum 7 23-09-2006 18:45


All times are GMT +2. The time now is 13:26.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.