Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 25-03-2018, 12:16   #21
semmern
ScanFlyer Gold
 
Join Date: May 2011
Posts: 1,499
Default Re: Hvem er død?

Det som er trist er at denne totalt kunnskapsløse «anmeldelsen» (ref. no-name, fake kaviar osv) nå har havnet på check-in.dk.

https://www.check-in.dk/sas-langt-in...onal-standard/

Last edited by semmern; 25-03-2018 at 12:23.
semmern is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2018, 13:12   #22
Edyybru
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Location: Maastricht
Posts: 127
Default Re: Hvem er død?

Helt enig. Men det siger desværre lidt om seriøsiteten (eller manglen på samme) på check-in.dk
Man forstår ikke, at et site, der betragter sig selv som et vigtigt og seriøst luftfartsmedie bringer sådan en useriøs anmeldelse.
Edyybru is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2018, 11:59   #23
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: Hvem er død?

Quote:
Originally Posted by JELSC View Post
Fair nok at man serverer disse ukendte varer - (ukendte for de fleste) men noget genkendelighed ville være godt. Der var ikke nogen Skotsk whisky på programmet alene noget lokalt. Det bli'r sådan lidt "anderledes bare fordi vi kan".
Men hver sin smag.
Harahorn er nok ikke valgt for at den er andeledes, men for at den er bra. Etter min oppfatning er den en av de beste gin som finnes i markedet i dag. I kombinasjon med Feever Tree tonic, blir det meget bra. Kudos til SAS som velger lokal pordukter når de er så bra som dette.
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2018, 15:22   #24
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Hvem er død?

Quote:
Originally Posted by 3cseat View Post
Harahorn er nok ikke valgt for at den er andeledes, men for at den er bra. Etter min oppfatning er den en av de beste gin som finnes i markedet i dag. I kombinasjon med Feever Tree tonic, blir det meget bra. Kudos til SAS som velger lokal pordukter når de er så bra som dette.
Synes du virkelig det, altså? Smaken er jo som kjent som ræ... baken. Men jeg synes ikke Harahorn Gin'en er noe særlig. Men setter allikevel pris på at de velger noe som gir dem litt særpreg.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2018, 15:52   #25
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,411
Default Re: Hvem er død?

Kommer ihåg att en stor del av kritiken mot SAS tidigare från en del journalister och "journalister" var att man inte erbjöd mer skandinaviska produkter ombord som en differentiator. They just can't win, can they?
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2018, 16:09   #26
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: Hvem er død?

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Synes du virkelig det, altså? Smaken er jo som kjent som ræ... baken. Men jeg synes ikke Harahorn Gin'en er noe særlig. Men setter allikevel pris på at de velger noe som gir dem litt særpreg.
Ja, jeg mener virkelig det. Jeg synes den er veldig bra, og spesiellt i kombo med Fever Tree. Men smaken er forskjellig da......
Den er den eneste Gin jeg for tiden kjøper fast er Tanqueray 10 og i blandt Harahorn og Bareksten. ( Bareksten var vel involvert i utviklingen til Harahorn så vidt jeg vet også )
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2018, 16:45   #27
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Hvem er død?

Quote:
Originally Posted by Savipix View Post
Kommer ihåg att en stor del av kritiken mot SAS tidigare från en del journalister och "journalister" var att man inte erbjöd mer skandinaviska produkter ombord som en differentiator. They just can't win, can they?
Man kan aldri gjøre alle fornøyd. I beste fall kan man gjøre alle likegyldige. Så jeg synes helt klart det er bedre at de gjør som nå der skribenten av denne TR'en er dritmisfornøyd mens andre er superfornøyd.

Jeg synes for øvrig det er helt ok at noen poster en skikkelig negativ rapport som dette, jeg. Opplever man det som drit, så er det drit i ens egne øyne.

Quote:
Originally Posted by 3cseat View Post
Ja, jeg mener virkelig det. Jeg synes den er veldig bra, og spesiellt i kombo med Fever Tree. Men smaken er forskjellig da......
Den er den eneste Gin jeg for tiden kjøper fast er Tanqueray 10 og i blandt Harahorn og Bareksten. ( Bareksten var vel involvert i utviklingen til Harahorn så vidt jeg vet også )
Tanueray 10 er jeg enig i. Månkey 47 liker jeg også. Men så kjøper ikke jeg mye sprit i det store og det hele.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2018, 16:51   #28
oy-viv
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 805
Default Re: Hvem er død?

Selv om jeg har drukket GT i årevis, er jeg ikke den store gin-ekspert!
Men altså, jeg kan godt smage, når det er noget billigt sprøjt! For
nogle år siden blev jeg hånet, fordi jeg købte. Bombay gin, som
Iflg. mine smagsløg ikke er en dårlig gin. Men nix, jeg fik at vide
at jeg i stedet skulle drikke Hendrick!
Så det gør jeg nu, mikset med Fever Tree.
I øvrigt har de Harahorn jeg har fået på SK smagt ganske fortræffeligt!
__________________
Flights 2024: CPH-KEF-CPH (SK)
oy-viv is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2018, 18:43   #29
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Hvem er død?

...og skal du drikke Hendricks «må» du ha agurk (og gjerne litt pepper...) i glasset, i stedet for sitron
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2018, 18:46   #30
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Hvem er død?

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
...og skal du drikke Hendricks «må» du ha agurk (og gjerne litt pepper...) i glasset, i stedet for sitron
Hva med Botanist , fever tree, habanero og lime?? Min favoritt 👌👌
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2018, 02:03   #31
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,775
Default Re: Hvem er død?

Quote:
Originally Posted by haakonks View Post
Wow!

Flere av disse såkalte "no-name" Skandinaviske produktene har også vunnet flere internasjonale priser av fra folk som i motsetning til trådstarter faktisk vet hva de snakker om
Harahorn og Mackmyra er absolutt ikke no-name, men for dem som ikke er skandinaver eller sprithipstere kan de nok lett fremstå som "Sainsbury´s Gin" eller "Lidl Whiskey". Jeg synes de lokale spritmerkene, i likhet med løjromen og Mikkeller-ølet, er en fin lokal touch, men i likhet med trådstarter synes jeg kanskje de kunne hatt et tradisjonelt merke i tillegg. Vi nordmenn hadde kanskje rynket litt på nesen om Ethiopian serverte "Lalibela Aqvavit" eller noe i den duren også? Men det er vel også et kapasitetspørsmål.
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2018, 09:52   #32
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Hvem er død?

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Jeg synes for øvrig det er helt ok at noen poster en skikkelig negativ rapport som dette, jeg. Opplever man det som drit, så er det drit i ens egne øyne.
Eller så får man høre at man bare er tendensiøs, ensidig, selvfølgelig bare negativ til alt som ikke er xyz, ikke får lov å kritisere andre fordi man har en agenda, må oppleve så inderlig vel av nedsettende karakteristikker og så videre...
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2018, 10:15   #33
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Hvem er død?

Takk for rapport Alltid subjektive meninger og alt det der, men med Etihad må jeg arrestere deg. De har seter som er produsert av Zodiac Aerospace mens SAS sine seter er fra Thompson Aero Seating. De er relativt like ja, men ikke de samme. Vil faktisk påstå at SAS sine er bedre enn Etihad sine.
OttoL is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
AP Møller død Jan Småprat 2 17-04-2012 09:12
Hvem er det egentlig som lurer hvem? EB Flyforum 127 10-07-2009 01:47
Litt OT: Sundt er død AirbusTrond Flyforum 4 29-11-2007 12:15
Lord King er død CK Flyforum 1 13-07-2005 11:37


All times are GMT +2. The time now is 23:52.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.