Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-07-2017, 13:51   #301
havard
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2017
Location: BGO
Posts: 141
Default Re: Tips til Hong Kong/Macau

Quote:
Originally Posted by Thinktwo View Post
Kan man sjekke inn via SAS app i HKG? Vurderer å reise med kun carryon for å spare litt tid og venting. Hvis ikke høres jo bagrop og checkin på Hong Kong Station kjekt ut.
Jeg tør ikke garantere om det er mulig å sjekke inn kun på app. På listen over checkin-muligheter for ulike destinasjoner er selvfølgelig ikke Hong Kong listet opp. Og f.eks. i Beijing og Shanghai er det restriksjoner på mobilt boarding pass, i følge listen.(http://classic.sas.no/en/travel-info...ck-in-options/)

Da vi sjekket inn på Hong Kong Station var det ingen kø i SAS-skranken, og lite kø også i andre skranker. Så det kunne virke som de fleste sjekket inn på flyplassen.

BTW, vil anbefale rooftop baren i 118. etasje på Ritz-Carlton i Hong Kong. Mulighet for å kun besøke baren, eller å ta afternoon tea eller middag. Åpner kl 1700, da kom vi inn uten å måtte reservere. Ingen entry fee, og upåklagelig utsikt!
havard is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2017, 17:24   #302
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Tips til Hong Kong/Macau

Quote:
Originally Posted by Thinktwo View Post
Kan man sjekke inn via SAS app i HKG? Vurderer å reise med kun carryon for å spare litt tid og venting. Hvis ikke høres jo bagrop og checkin på Hong Kong Station kjekt ut.
Jeg sjekket inn via app uten problem i fjor.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2017, 23:37   #303
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,684
Default Dorsett Whanchai med tilbud

Fikk en søppelmail hvor de tilbyr døgn på 26 timer.
Dvs, du kan neholde rommet i 26 timer fra du sjekker inn.
Bare sånn for info
krølle is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2017, 12:28   #304
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Dorsett Whanchai med tilbud

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Fikk en søppelmail hvor de tilbyr døgn på 26 timer.
Dvs, du kan neholde rommet i 26 timer fra du sjekker inn.
Bare sånn for info
Det er faktisk litt interessant. Var prisen den samme, eller har de høynet litt pga dette?

Og er det slik at man kan sjekke inn når som helst?
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2017, 21:23   #305
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Re: Dorsett Whanchai med tilbud

Yepp, kan sjekke inn når du vil. Men du må vente på bekreftelse på alt er ok. Tok rom der med free laundry og frokost. Free minibar er bare å droppe, kun noen brus.. greit område og billig plass
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!

Last edited by VirreVapp; 09-09-2017 at 21:32.
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2017, 19:29   #306
Fbu76
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2013
Location: Nittedal
Posts: 259
Default Re: Hong Kong-tråden

Hei. Skal med SK964 HKG-ARN i morgen. Hvilken lounge ligger lettest til i forhold til gate? Det finnes vel Singapoore Airlines, United og Thai? Fler? Singapore er best? Beklager at jeg ikke har tid til å scanne hele tråden for å finne ut. Er EBG.
__________________
EBG
Upcoming:
Sept 17-27 OSL-NCE-OSL
Fbu76 is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2017, 19:31   #307
FQTV
EBG - QR Gold
 
FQTV's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: ENBR / BGO
Posts: 1,243
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by Fbu76 View Post
Hei. Skal med SK964 HKG-ARN i morgen. Hvilken lounge ligger lettest til i forhold til gate? Det finnes vel Singapoore Airlines, United og Thai? Fler? Singapore er best? Beklager at jeg ikke har tid til å scanne hele tråden for å finne ut. Er EBG.
Jeg hadde samme flight i dag.
Fikk valg mellom Thai eller United sin.
De andre du nevner var ikke nevnt.

Jeg valgte Thai da den lå nærmest gate'n


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Flyr/reiser så mye som mulig. Dessverre så blir det ikke like mye som tidligere.

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2017, 23:14   #308
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by Fbu76 View Post
Hei. Skal med SK964 HKG-ARN i morgen. Hvilken lounge ligger lettest til i forhold til gate? Det finnes vel Singapoore Airlines, United og Thai? Fler? Singapore er best? Beklager at jeg ikke har tid til å scanne hele tråden for å finne ut. Er EBG.
Min mening er at Singapore har best mat (og bonus for haagen dazs iskrem) men ingen utsikt. Thai har god utsikt og ok mat. United har fin utsikt. Singapore loungen ligger litt bort fra de andre og innsjekkingspersonalet pleier ikke nevne at den er tilgjengelig.
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2017, 00:37   #309
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by mcduck View Post
Min mening er at Singapore har best mat (og bonus for haagen dazs iskrem) men ingen utsikt. Thai har god utsikt og ok mat. United har fin utsikt. Singapore loungen ligger litt bort fra de andre og innsjekkingspersonalet pleier ikke nevne at den er tilgjengelig.
Når Thai har grønn/rød karri synes jeg den lett overgår Singapore sin mat. Men det er jo litt ujevn servering på Thai-loungen, og slett ikke carri alle gangene. Dusjen (kun én) er helt elendig, er inne på felles-toalettet. Hilsen 1980..

Men jeg liker litt lys og kunne se ut på Tarmac og flyene, derfor blir det UA eller TG.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2017, 03:30   #310
Fbu76
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2013
Location: Nittedal
Posts: 259
Default Re: Hong Kong-tråden

Takk skal dere ha. Da sitter jeg i Thai. Ble for liten tid til å teste de andre. Ingen carri, men det blir vel noe på flyet. Litt I-landsproblemer har vi alikevel. Etter at plusgrade slo til på minimum poengbud og EBS for han med poengene i går, ble sete 7A umiddelbart rekvirert. Dagflight og vindu. Da blir man faktisk irritert når det står 8F på boardingkortet. Dritt å reklamere med fritt setevalg som perk når man ikke får det alike vel.
__________________
EBG
Upcoming:
Sept 17-27 OSL-NCE-OSL
Fbu76 is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2017, 11:53   #311
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Hong Kong-tråden

Har sikret bonusbilletter i business til hkg i høstferien. Reiser med to jenter på 5 og 6 år. Vi gjør unna the Peak etc, men fokus blir nok på hotellbasseng.
Ser ut til at JW Mariott og Grand Hyatt har fine basseng. De er riktignok litt stive priser (3000 kr/natt). Tror jeg fikser lounge på begge disse hotellene så frokost blir inkludert.
Som Hilton Platinum er jo Conrad et alternativ. Hvordan er bassenget her egentlig? Er det sol der?
Mange snakker om Ritz Carlton her. Gir Mariott Gold loungetilgang hos Ritz Carlton?

Andre hoteller som kan trekkes frem for bra bassengområde (maks 2500 inkl frokost) som er egnet for barn som kan svømme?

Noen som har noen gode tips for Disneyland, rabattmuligheter, fast track etc? Får jeg flere fordeler ved å bestille Disney hotell fra hjemmesiden til parken enn via f.eks hotels dot com?

Siste natten ville Regal på HKG vært naturlig, men dette er fullt. Hvilke alternativer anbefales i nærheten, selv om en da må ha shuttle/drosje?

7 dager samme sted er jo lenge for en flynerd. Hvor kan vi reise videre uten visum. Kina er uaktuelt
et pga visumkrav.

Last edited by Chriscross; 16-09-2017 at 11:57.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2017, 15:00   #312
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
7 dager samme sted er jo lenge for en flynerd.
Siden du har med barn så er det vel fort gjort å bruke 2-3 dager på litt lokale utflukter som Taubanen uten ved flyplassen (er det ikke noe sånn park-greier og aktiviteter der?), Lamma island (usikker på barnevennlighet, men er bilfritt og fottur osv), Disney-sakene osv. Er vel også noen strender i nærheten.


(Fnate er lokalkjent på en del steder der tror jeg)
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2017, 18:16   #313
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Hong Kong-tråden

Ritz Carlton har grei utsikt fra bassenget i 118. etasje. Og så er det innsjekking og bane rett til flyplassen fra underetasjen.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2017, 21:26   #314
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Har sikret bonusbilletter i business til hkg i høstferien. Reiser med to jenter på 5 og 6 år. Vi gjør unna the Peak etc, men fokus blir nok på hotellbasseng.
Ser ut til at JW Mariott og Grand Hyatt har fine basseng. De er riktignok litt stive priser (3000 kr/natt). Tror jeg fikser lounge på begge disse hotellene så frokost blir inkludert.
Som Hilton Platinum er jo Conrad et alternativ. Hvordan er bassenget her egentlig? Er det sol der?
Mange snakker om Ritz Carlton her. Gir Mariott Gold loungetilgang hos Ritz Carlton?

Andre hoteller som kan trekkes frem for bra bassengområde (maks 2500 inkl frokost) som er egnet for barn som kan svømme?

Noen som har noen gode tips for Disneyland, rabattmuligheter, fast track etc? Får jeg flere fordeler ved å bestille Disney hotell fra hjemmesiden til parken enn via f.eks hotels dot com?

Siste natten ville Regal på HKG vært naturlig, men dette er fullt. Hvilke alternativer anbefales i nærheten, selv om en da må ha shuttle/drosje?

7 dager samme sted er jo lenge for en flynerd. Hvor kan vi reise videre uten visum. Kina er uaktuelt
et pga visumkrav.
Det er sol på bassenget på Conrad. Men det er ikke så stort, ellers så stort område. Men det var god plass der når vi var det. Flott lounge med topp utsikt trekker opp.
Alt for badeferie er jo båten til Macau og Galaxy hotel. Topp badeland med alt for barn!
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2017, 00:28   #315
Kanon
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,262
Default Re: Hong Kong-tråden

Ocean Park er ett must. Fornøyelsespark og dyrepark. Som Discus nevner taubanen er en opplevelse om man ikke har høydeskrekk.
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2017, 10:08   #316
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Hong Kong-tråden

Forslag til rimelig hotell for en voksen og to barn i maks 7 min gangavstand fra Hong Kong Central Station eller Kowloon Station eller annen stasjon for Airport Express. Vi snakker type crash pad. Minihotell er nok velegnet for to pers, men ikke plass til 3. Pris og avstand eneste parametre. Maks 1500kr. Regal og Novotel koster 6500kr den aktuelle natten...
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2017, 10:55   #317
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Forslag til rimelig hotell for en voksen og to barn i maks 7 min gangavstand fra Hong Kong Central Station eller Kowloon Station eller annen stasjon for Airport Express. Vi snakker type crash pad. Minihotell er nok velegnet for to pers, men ikke plass til 3. Pris og avstand eneste parametre. Maks 1500kr. Regal og Novotel koster 6500kr den aktuelle natten...
BP International har grei størrelse på rommene (2 senger). God standard, har bodd her ofte. 5 minutter gange fra Kowloon Station.
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2017, 11:55   #318
ln-bre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2007
Location: Sola
Posts: 247
Default Re: Hong Kong-tråden

BP International har familierom med køysenger. Bra alternativ, til god pris. Vi (to voksne og to barn) bodde der for halvannet år siden etter anbefaling fra Mcduck her på forumet og skal vi der igjen i vinterferien.
ln-bre is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2017, 22:21   #319
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Re: Hong Kong-tråden

Bilde fra bassenget. Solsenger på begge sider
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	5D73F7AA-1B42-4202-89FC-43CBA2FD6F8B.JPG
Views:	142
Size:	113.8 KB
ID:	43855  
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!

Last edited by VirreVapp; 18-09-2017 at 23:06.
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2017, 22:29   #320
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Hong Kong-tråden

Skal ha med fruen til Macau og Hong Kong i mars neste år, og har et lite dilemma:

Jeg har booket 3 netter på Ritz Carlton, og har også en booking samme dager på Hotel Icon. Begge er inkl frokost.

Så dilemmaet: på Ritz er det jo fin utsikt fra over 100 etasjer opp. På rommet på Icon er det havneutsikt. Men prisen på Ritz er over dobbelt så dyr som på Icon!

Begge har samme rating av standard på div nettsider. Er det verdt å betale dobbelt så mye på Ritz i forhold til Icon? (Over 15000 nok på Ritz for 3 netter...)

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hong Kong Someone Reiseforum 21 02-07-2010 17:40
Hotell i Hong Kong Farmer Reiseforum 8 22-02-2009 15:47
Hong Kong og AY !! SQ 777 Flyforum 26 30-04-2007 17:14
Oasis Hong Kong Blubird Flyforum 4 27-10-2006 14:18
Spotting i Hong Kong VC-10 Flyforum 6 21-12-2004 14:28


All times are GMT +2. The time now is 04:18.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.