Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-09-2010, 01:26   #21
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,831
Default Re: Lisboa

Quote:
Originally Posted by Molinari View Post
Fikk regningen fra MasterCard i dag - EUR 330 inkl tips :-)

Kos dere!
Omtrent akurat det samme vi...eh, jeg, måtte ut med. Med da var vi både god brisne og fulle

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Jeg gir meg ikke med dette bacalao-pratet mitt... hehe:
Jada, bacalao i flere forskjellige varianter ble prøvd.

Ellers så kan Lisboa absolutt anbefales
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 26-04-2011, 20:13   #22
gardkarlsen
ScanFlyer Silver
 
gardkarlsen's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Stavanger
Posts: 579
Spørsmål Skal til Lisboa - har du noen anbefalinger?

Hei

Jeg skal til Lisboa i noen dager i mai - jeg har aldri vært der før så jeg tar gjerne imot anbefalinger når det gjelder hva jeg bør se, anbefalte restauranter, vin-barer, restauranter med utsikt etc. Jeg har kjøpt en DK Eyewitness guide på Amazon som jeg såvidt har begynt å lese i men det er alltid kjekt med tips fra noen som allerede har vært der - så jeg tar imot alle tips med takk
__________________
Mvh<br>Gard<br>gardkarlsen.com - reisebrev og bilder<br>
<br><b>Upcoming flights:</b><br>
gardkarlsen is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2011, 21:25   #23
jefi99
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,807
Default Re: Skal til Lisboa - har du noen anbefalinger?

Quote:
Originally Posted by gardkarlsen View Post
Hei

Jeg skal til Lisboa i noen dager i mai - jeg har aldri vært der før så jeg tar gjerne imot anbefalinger når det gjelder hva jeg bør se, anbefalte restauranter, vin-barer, restauranter med utsikt etc. Jeg har kjøpt en DK Eyewitness guide på Amazon som jeg såvidt har begynt å lese i men det er alltid kjekt med tips fra noen som allerede har vært der - så jeg tar imot alle tips med takk
Mit stam-hotel i Lissabon er Albergaria Senhora do Monte. Værelserne er relativt simple, morgenmaden ligeledes ret simpel, men hotellet har en fantastisk udsigt over hele byen, floden, havnen og Castelo de Sao Jorge, samt et utroligt personale - særligt Victor i baren øverst oppe, der altid er frisk på en snak om alt fra Benfica's fodboldhold til Portugal under diktatoren Salazar.

Jeg har boet på hotellet ca. 12-15 gange.

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Rev...tremadura.html
__________________
jefi99 is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2011, 22:44   #24
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,831
Default Re: Lisboa (hovedtråd)

Som nevnes tidligere i tråden kan jeg anbefale å spise på Eleven, men det anbefales å bestille bord
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 05-05-2011, 22:59   #25
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
Default Re: Lisboa (hovedtråd)

Da er tur til Lisboa i slutten av juni med TAP bestilt. Gleder meg til å utforske byen og utelivet.

Last edited by LN-AØR; 05-05-2011 at 23:11.
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2011, 10:59   #26
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,682
Default Re: Lisboa

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Overnatting har vi bestilt på VIP Executive Suites Eden. Et slags leilighetshotel, som er ganske nybygd og som virker å ha et brukbart svømmebasseng og bar på taket. Itillegg virker beliggenheten å være OK. 2700kr for 4 netter er heller ingenting å si på
Hvordan var hotellet? Var det litt størrelse på bassenget?

Er det noen fine hoteller rundt Cascais eller Estoril.

Er det andre forslag til fine badehoteller innenfor en radius av 1,5 timer fra Lisboa?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2011, 11:14   #27
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,831
Default

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Hvordan var hotellet? Var det litt størrelse på bassenget?
Hotellet var litt slitt og sengene steinharde. Bassenget var vel kanskje 10m langt. Det gode med hotellet var prisen, beliggeheten og takterrassen, samt hyggelig betjening
Someone is online now   Reply With Quote
Old 23-04-2012, 21:42   #28
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,915
Default Re: Lisboa (hovedtråd)

Bumper denne.

I jakten på årets sommerferie kikker vi nå litt på Lisboa. Kan noen si noe om noen greie hoteller som ikke er typiske "forretningshoteller" men mer leisure-aktige gjerne i nærheten av strand. Basseng utendørs er også et must.

Expedia har i øyeblikket noen priser for en uke i Lisboa som vi ikke syntes var så aller verst.
Twin Otter is online now   Reply With Quote
Old 23-04-2012, 21:57   #29
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,047
Default Re: Lisboa (hovedtråd)

Om du klarer deg uten basseng og nærhet til stranda så anbefaler jeg http://www.realpalaciohotel.com/index.html

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Jeg gir meg ikke med dette bacalao-pratet mitt... hehe:

http://www.dn.no/d2/d2mat/article1972325.ece
TAP serverer jo Bacalao på flyet. Det fungerer veldig veldig bra faktisk. Overaskende bra flymat klippfisk gitt.

Quote:
Originally Posted by LN-AØR View Post
Da er tur til Lisboa i slutten av juni med TAP bestilt. Gleder meg til å utforske byen og utelivet.
Bare å stikke ned på "Docas" det Der har du det gøy helt fram til du skal sove! Masse barer/utested og ett flott område!
__________________


Fuck google, ask flyprat!

Last edited by Tjab; 23-04-2012 at 22:02.
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2012, 22:06   #30
gardkarlsen
ScanFlyer Silver
 
gardkarlsen's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Location: Stavanger
Posts: 579
Default Re: Lisboa (hovedtråd)

Hei

Her er reisebrevet som jeg laget etter turen til Lisboa i mai ifjor: http://gardkarlsen.com/Lisbon_Portugal_trip_report.htm . Kanskje dere kan finne noe nyttig info der :-)
__________________
Mvh<br>Gard<br>gardkarlsen.com - reisebrev og bilder<br>
<br><b>Upcoming flights:</b><br>
gardkarlsen is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2012, 23:41   #31
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Lisboa (hovedtråd)

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Bumper denne.

I jakten på årets sommerferie kikker vi nå litt på Lisboa.

Expedia har i øyeblikket noen priser for en uke i Lisboa som vi ikke syntes var så aller verst.
Var i Lisboa for ti år siden. Utrolig trivelig, men mye har vel forandret seg på 10 år, så en TR om dere drar hadde vært moro :-)
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 24-04-2012, 23:54   #32
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,915
Default Re: Lisboa (hovedtråd)

Quote:
Originally Posted by Bergern View Post
Var i Lisboa for ti år siden. Utrolig trivelig, men mye har vel forandret seg på 10 år, så en TR om dere drar hadde vært moro :-)
Blir nok en trip-rapport fra Mykonos i stedet. Får ta Lisboa en annen gang...
Twin Otter is online now   Reply With Quote
Old 16-03-2014, 12:28   #33
nime
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 865
Default Re: Lisboa (hovedtråd)

Hvor i Lisboa er det anbefalt å bo? Sånn for å unngå taxikjøring hit og dit.
nime is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2014, 13:41   #34
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Lisboa (hovedtråd)

Sentralt. Rossio-stasjonen er vel det mest sentrale. Det ligger en del hoteller opp mot Metro-stasjonen Restaudores som er fine, et par hundre meter unna. Selv hadde jeg et pensjonat ikke langt unna. Det er ellers et bra utbygd Metro-og trikkenett i Lisboa, så taxi er ikke noe man behøver, uansett.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2014, 13:48   #35
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,748
Default Re: Lisboa (hovedtråd)

Bodde nært t-banestasjonen Avenida, og syntes det var bra. Tok lite trikk og bane, gikk når vi skulle flytte på oss. Med behagelig klima er det greit å komme seg rundt til fots.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is online now   Reply With Quote
Old 16-03-2014, 19:35   #36
geirfugl
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2014
Posts: 121
Default Re: Lisboa (hovedtråd)

Jeg har vært i Lisboa 15-20 ganger og bor vanligvis på Turim Suiso Atlantico hotel der. Det er et enkelt hotel,men ligger 30 meter fra Resdauradores plassen og koster 40 euro utenom høysesong,2 stjerners hotel ,men minst 4 stjerners beligenhet,og 3 minst stjerners komfort.Forølvrig bor jeg vanligvis IKKE på 2 stjerners hotell!!! Be om rom i 2 etg,til venstre for heisen,da får du egen balkong og stort rom for veldig lite penger!! Har bod på betydelig dårligere 4 stjerners hotel i Portugal.

For øvrig er det 30 meter til nærmeste T-bane,og rett rundt hjørnet til Gloria trikken,og forbindelse til hele byen med bus/ol maks 100 meter fra hotelet,forølvrig er taxi i Lisboa billig,dvs hvis du IKKE tar taxi fra ankomst fra flyplassen,da kjører de deg halvveis til Porto før de returnerer til Lisboa.

Last edited by geirfugl; 16-03-2014 at 20:01.
geirfugl is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2017, 19:13   #37
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Lisboa (hovedtråd)

Quote:
Originally Posted by geirfugl View Post
Jeg har vært i Lisboa 15-20 ganger og bor vanligvis på Turim Suiso Atlantico hotel
Pussig nok booket jeg dette før jeg var inne på tråden her. Dog har de byttet navn til Turim Restauradores Hotel. Baserte meg på tidligere erfaring fra byen, og tilbudet virket ganske bra.

Det er mange år siden jeg var i Lisboa nå. Tar gjerne imot flere oppdaterte restauranttips og annet!
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2018, 17:48   #38
mann78
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2012
Location: Akershus
Posts: 396
Default Re: Lisboa (hovedtråd)

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Pussig nok booket jeg dette før jeg var inne på tråden her. Dog har de byttet navn til Turim Restauradores Hotel. Baserte meg på tidligere erfaring fra byen, og tilbudet virket ganske bra.

Det er mange år siden jeg var i Lisboa nå. Tar gjerne imot flere oppdaterte restauranttips og annet!
Var hotellet greit? Vurderer nå i midten av februar, levelig temp for en viking da vel.

Hvordan ble det med maten?

mann78 is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2018, 21:04   #39
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Lisboa (hovedtråd)

Quote:
Originally Posted by mann78 View Post
Var hotellet greit? Vurderer nå i midten av februar, levelig temp for en viking da vel.

Hvordan ble det med maten?

Nei, hotellet var en skuffelse. Først og fremst fordi det ikke var WiFi på rommet - bare i fellesarealer. Det var veldig varmt i mai og det var også type hotellrom der AC ble slått av når man ikke var på rommet. Men fin beliggenhet, da - så om WiFi på rommet ikke er viktig så er det vel OK om prisen er bra.

Mat - spiste en del i Biarro Alto - flust av steder der. Ellers er det sterkt å anbefale å ta en tur innom matmarkedet til TimeOut nede ved jernbanestasjonen. Der var det mye spennende - spiste både lunsj og middag der. Dog ikke veldig billig.

Ellers var jeg innom her hver dag. Vanskelig å styre unna:

https://www.fabricadanata.com/fabricadanata-1
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2018, 21:12   #40
mann78
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2012
Location: Akershus
Posts: 396
Default Re: Lisboa (hovedtråd)

Takk for svar...må nok se etter noe annet da evt...
mann78 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norwegian Lisboa-Oslo. Hvorfor du aldri må finne på å fly fra terminal 2 i Lisboa.. OttoL TripReports 12 09-06-2015 07:29
Lisboa og barn sirpjalle Reiseforum 11 08-03-2011 12:35
Trondheim-Oslo-Lisboa-Rio De Janeiro-Fortaleza-Lisboa-Oslo-Trondheim zico77 TripReports 16 06-01-2011 18:16
Lisboa Someone TripReports 16 12-10-2010 10:00
Lisboa EB Flyforum 33 04-11-2004 06:50


All times are GMT +2. The time now is 19:39.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.