Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 18-10-2020, 10:15   #161
Wahoo
ScanFlyer Molded

Default Re: Wizz Air med norsk innenriks

Quote:
Originally Posted by ren flaks View Post
Hvilket lovverk definerer eller forklarer noe om fast base, finnes nok ikke noe papirversjon som krever opprettelse av hva som kalles en base. Tror ikke det eksisterer, de kan nok gjøre dette i all evighet. Det eneste som kan vanskeliggjøre dette for Wizz er at folk ikke bruker de, men det skjer jo ikke. Duster er for glade i å spare en hundrelapp på billetten.
Fant denne:

Quote:
The home base concept is defined as the location nominated by the operator to the crew member from where the crew member normally starts and ends a duty period, or a series of duty periods, and where, under normal conditions, the operator is not responsible for the accommodation of the crew member concerned.
Så dersom Wizz betaler for innkvarteringen er det ikke en "base"..

https://eur-lex.europa.eu/legal-cont...SC0261&from=en

Last edited by Wahoo; 18-10-2020 at 11:26.
Wahoo is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2020, 10:17   #162
storg
ScanFlyer Molded

storg's Avatar

Quote:
Hvilket lovverk definerer eller forklarer noe om fast base, finnes nok ikke noe papirversjon som krever opprettelse av hva som kalles en base. Tror ikke det eksisterer, de kan nok gjøre dette i all evighet. Det eneste som kan vanskeliggjøre dette for Wizz er at folk ikke bruker de, men det skjer jo ikke. Duster er for glade i å spare en hundrelapp på billetten.
Dommen mot Ryanair ang "basen" på rygge. Hvor det blir bestemt at Norsk lovverk gjelder, vil jo påvirke dette. Men jeg kjenner ikke godt nok til om Wizz kan komme unna, hvis de roterer mannskapene ofte nok.
storg is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2020, 18:17   #163
ren flaks
ScanFlyer Blue

Takk Wahoo,
Der har vi den, så såfremt Wizz står for innkvarteringen og roterer besetningen så kan de holde på i all evighet. Det var som jeg trodde. Eneste håp for skandinavisk luftfart da blir jo mange «findings» på SAFA inspeksjoner og at folket gir de samme behandling som LIDL fikk når de skulle åpne for billige matvarer her på berget.
Ryanair hadde en ekte base på Rygge og da gjelder såklart norsk lov.
ren flaks is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2020, 20:07   #164
TheCrew
Newcomer

Quote:
Takk Wahoo,
Der har vi den, så såfremt Wizz står for innkvarteringen og roterer besetningen så kan de holde på i all evighet. Det var som jeg trodde. Eneste håp for skandinavisk luftfart da blir jo mange «findings» på SAFA inspeksjoner og at folket gir de samme behandling som LIDL fikk når de skulle åpne for billige matvarer her på berget.
Ryanair hadde en ekte base på Rygge og da gjelder såklart norsk lov.
De kan holde på så længe de vil, men det er hverken økonomisk eller tjenstemæssigt(dutytime) særligt smart eller effektiv operation, og jeg tvivler stærkt på at det var sådan wizz forestillede sig det skulle blive, da de annoncerede deres satsning i Norge. Husk på at, hvis det virkelig var ønskeligt fra operationel side havde, Ryanair fortsat mandskab indkvarteret i BLL, CPH eller RYG den dag idag.
TheCrew is online now   Reply With Quote
Old 18-10-2020, 20:40   #165
Field in sight
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by TheCrew View Post
De kan holde på så længe de vil, men det er hverken økonomisk eller tjenstemæssigt(dutytime) særligt smart eller effektiv operation, og jeg tvivler stærkt på at det var sådan wizz forestillede sig det skulle blive, da de annoncerede deres satsning i Norge.
Jeg tror nok ikke Wizzair hadde gått for denne løsningen om det på papiret ikke var det billigste alternativet, og de var nok veldig klare over hva planen var når de annonserte oppstarten på innenriks.

Det som jeg tipper overrasket de var responsen fra norske fagforeninger og forbund, norske medier og mange nordmenn med tilhørende omdømmesvikt. Jeg håper det gjør at de tenker seg om en gang til.
Field in sight is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2020, 21:00   #166
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Field in sight View Post
Jeg tror nok ikke Wizzair hadde gått for denne løsningen om det på papiret ikke var det billigste alternativet, og de var nok veldig klare over hva planen var når de annonserte oppstarten på innenriks.

Det som jeg tipper overrasket de var responsen fra norske fagforeninger og forbund, norske medier og mange nordmenn med tilhørende omdømmesvikt. Jeg håper det gjør at de tenker seg om en gang til.
De ser bare på en ting. $$$$. Hvis ikke forhåndssalget lever opp til forventningene, vil det komme en kort pressemelding et par uker før planlagt oppstart. Alle solgte billetter refunderes og de rykker videre til neste marked ..
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 06:21   #167
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Field in sight View Post

Det er vel heller ikke umulig at det faktisk var planlagt starte uten en ordentlig base, til de så hvordan tingene utviklet seg, og de således kan trekke seg ut på dagen? Wizz må jo ha kjent til Cocca vs Ryanair-dommen før de bestemte seg for å komme?
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules