Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-09-2014, 11:31   #1
Lumpen
ScanFlyer Blue
 
Lumpen's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: TOS
Posts: 100
SAS SAS - generelt om booking, priser m.v.

Skal på en jobbtur til Berlin med SK, men kollega som har bestilt reisen er ikke å få tak i. Jeg vet hvilke flighter som er booket, men skulle gjerne hatt tilgang til PNR (Amadeus). Er det noen med rett tilgang som kan hjelpe?
Lumpen is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2014, 12:00   #2
Star Flyer
Star Alliance only.
 
Star Flyer's Avatar
 
Join Date: May 2011
Posts: 1,062
Default Re: Hjelp til å finne PNR

Quote:
Originally Posted by Lumpen View Post
Skal på en jobbtur til Berlin med SK, men kollega som har bestilt reisen er ikke å få tak i. Jeg vet hvilke flighter som er booket, men skulle gjerne hatt tilgang til PNR (Amadeus). Er det noen med rett tilgang som kan hjelpe?
Hvis du vet flightnumber/dato kan du ringe inn til SAS på 05400. De finner deg på passasjerlisten.

Hvis han har oppgitt dit EB-nummer, vil reisen dukke opp i SAS-appen.
Star Flyer is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2014, 12:26   #3
Lumpen
ScanFlyer Blue
 
Lumpen's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: TOS
Posts: 100
Default Re: Hjelp til å finne PNR

Har forsøkt agentruletten flere ganger uten hell. De sier alle at de trenger billettnummer og EB-nummer er typisk nok ikke lagt inn.
Lumpen is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2014, 13:15   #4
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Hvis SAS oppgir PNR på telefon ved å ringe og oppgi navn og flight så er det jo helt fantastisk dårlig sikkerhetsmessig.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2014, 13:29   #5
RedLine
ScanFlyer Silver
 
RedLine's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 851
Default SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Hvis du er helt sikker på at reisen er booket så er det bare og møte opp på flyplassen i litt godt tid å ta turen innom billettkontoret og vise leg å få ut PNR. Der fungerer hvertfall.
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 27-10-2014, 19:21   #6
henrikvd
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2013
Location: Zürich/Trondheim
Posts: 202
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

SAS har følgende bookingklasser i SAS plus:
C,J,Y,S,B,P,A
Er denne rekkefølgen også rangeringen, slik at B er "bedre/høyere" enn P "bedre/høyere" enne A?

Lurer på dette fordi jeg har en A-billett som jeg kanskje skal endre til en B-billett, og dette har konsekvenser for om SAS kan kreve betalt for endringen.
henrikvd is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2014, 08:53   #7
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Ja, det er korekt. C dyrest, A billigst.

Last edited by Chriscross; 28-10-2014 at 08:58.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2014, 16:20   #8
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
SAS Oppdatere booking med EB-nummer

Sas sin internettbestiling ville ikke tillate meg å legge inn familiens EB-numre. Dette går selvfølgelig ikke an å gjøre på hjemmesiden deres i ettertid. Finnes det en alternativ nettside en fortsatt kan bruke til dette, eller må jeg krype til korset og bruk chat? LOT dot com kunne vel brukes tidligere, men den muligheten er vel blokkert nå.

For øvrig fantastisk at en fortsatt ikke kan booke bonusbilletter uten trøbbel. Hjalp ikke mye å være blant de utvalgte på mandag, når jeg enda ikke har kommet gjennom med en booking.

Så forresten at billetten min var "SAS VIP GO", men det gav ikke noe seteblokkering.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2014, 16:27   #9
Chris1
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2011
Location: Cph
Posts: 135
Default Re: Oppdatere booking med EB-nummer

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Sas sin internettbestiling ville ikke tillate meg å legge inn familiens EB-numre. Dette går selvfølgelig ikke an å gjøre på hjemmesiden deres i ettertid. Finnes det en alternativ nettside en fortsatt kan bruke til dette, eller må jeg krype til korset og bruk chat? LOT dot com kunne vel brukes tidligere, men den muligheten er vel blokkert nå.

For øvrig fantastisk at en fortsatt ikke kan booke bonusbilletter uten trøbbel. Hjalp ikke mye å være blant de utvalgte på mandag, når jeg enda ikke har kommet gjennom med en booking.

Så forresten at billetten min var "SAS VIP GO", men det gav ikke noe seteblokkering.
De kan fikse det på chatten! Ellers kan du prøve på lufthansa sine hjemmesider under manage my bookings.
Chris1 is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2014, 16:42   #10
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Oppdatere booking med EB-nummer

Trodde LH hadde sperret denne muligheten for lenge siden, men det funket som bare det. Takk for tipset.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2014, 13:16   #11
Tornerose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Jeg regner med at jeg ikke er den eneste med allergi som er ute og flyr. Alternativet er glutenfritt, men dessverre må jeg også ha det hvetefritt. Muligheten er å ta med egen mat men på lang flytur er det litt kjipt. Dere som er "vanskelige" på matfronten har dere fått spesial-spesialavtale hos SAS, eller tar dere med? Har vurdert å ta med turmat som man tilsetter vann, regner med de har ekstra vann.
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2014, 18:40   #12
TOS_EBG
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
Default Re: Oppdatere booking med EB-nummer

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Trodde LH hadde sperret denne muligheten for lenge siden, men det funket som bare det. Takk for tipset.

Hvordan la du nr. inn? Jeg har ikke lyktes de siste to gangene jeg har prøvd.
__________________
Since July 2007:
TOS_EBG is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2014, 19:10   #13
econ
ScanFlyer Silver
 
econ's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
Default Re: Oppdatere booking med EB-nummer

Quote:
Originally Posted by TOS_EBG View Post
Hvordan la du nr. inn? Jeg har ikke lyktes de siste to gangene jeg har prøvd.
Jeg klarte det heller ikke selv om folk sa at man skulle fylle inn slik i rutene

1. EBG12
2. 34567
3. 89

endte opp med sas chat, der tok det 20 sek så var det fikset, raskere enn å gjøre det selv
__________________
econ is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2015, 14:22   #14
Star Flyer
Star Alliance only.
 
Star Flyer's Avatar
 
Join Date: May 2011
Posts: 1,062
SAS OSL-ARN 19.juni 2015

Hei,

Skal bestille flybilletter via ARN, fredag den 19.juni, men det går KUN 3 avganger OSL-ARN den fredagen. Svensk SAS-chatmedarbeider skylder på svensk 'midtsommar' - men de kan de virkelig ikke kutte morgenavgangene til ARN? Hva med all feed inn til ARN?

Første avgang går 10:55 (som er alt for sent...).

Vil det komme flere avganger?
Og hvorfor har ikke SAS i Norge noen avganger den dagen? DY flyr som normalt (også med svensker DY4xxx).
Star Flyer is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2015, 15:04   #15
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: OSL-ARN 19.juni 2015

Quote:
Originally Posted by Star Flyer View Post
Hei,

Skal bestille flybilletter via ARN, fredag den 19.juni, men det går KUN 3 avganger OSL-ARN den fredagen. Svensk SAS-chatmedarbeider skylder på svensk 'midtsommar' - men de kan de virkelig ikke kutte morgenavgangene til ARN? Hva med all feed inn til ARN?

Første avgang går 10:55 (som er alt for sent...).

Vil det komme flere avganger?
Og hvorfor har ikke SAS i Norge noen avganger den dagen? DY flyr som normalt (også med svensker DY4xxx).
SAS flyr vel kun noen få avganger den dagen av samme årsak som det nesten ikke går fly på 17.mai; svært begrenset trafikk.
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2015, 15:06   #16
Are G
EBD
 
Join Date: Feb 2014
Location: Kristiansand / Oslo
Posts: 991
Default Re: OSL-ARN 19.juni 2015

Midtsommer er røddag og da er dert vel begrenset med forretningstrafikk om morgenen..
Are G is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2015, 17:40   #17
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: OSL-ARN 19.juni 2015

Under Midtsommer er i praksis Sverige stengt. Ikke forvent flere fly den dagen enn det som er satt opp. Er som sagt tidligere "rød dag". Som 17 mai og jul på en gang. Om du fortsatt reiser over, kan du i alle fall risikere å få en fin dag!
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2015, 17:58   #18
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: SAS - generelle spørsmål om booking, priser m.v.

Helt normalt. Ikke bli forbauset om DY 'justerer'...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2015, 14:18   #19
Atle T
Newcomer
 
Join Date: Nov 2014
Posts: 30
Default Bytte av utreise til EWR med SAS?

Skal ut å reise onsdag 25 mars til EWR med SAS. Kjøpte via CPH da det i den tiden var planlagt med ny kabin. Skal fly business over. Dette ble for 1mnd tid siden endret til gammel kabin. Er planlagt ny kabin fra OSL 25 mars istedenfor.
Det virker som at CPH-EWR er ganske fullt mens det fortsatt er en del ledige igjen fra OSL. Jeg vet sjansen er stor for at det kan bli endring med flybytte osv. Men ser ut til at sjansen er størst å få ny kabin fra OSL den dagen.

Sjekket på sas med å evt endre. Men ser en må betale nye avgifter. Er det noen mulighet å slippe unna det når en allerede har betalt avgifter? Er EBG? Eller kan en kanskje prøve å prate med innsjekk på osl avreisedagen ? Noen meninger hos de som har litt erfaring med SAS?
Atle T is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2015, 14:41   #20
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Bytte av utreise til EWR med SAS?

Logg deg inn på sas.no med bookingnummeret ditt, velg endre reise, så vil du se hva evt kostnad blir.
Det kan være at osl-ewr er billigere den dagen og da får du igjen penger i stedet. Ellers får du betale evt mellomlegg.
ToreD is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian Norge Rundt På 14 Dager Reiseforum 148 26-03-2023 20:42
SAS - kansellert booking Evander Reiseforum 5 14-03-2012 17:04
Endelig gode SAS priser i biz fra USA, men dessverre skjoenner ikke SAS poenget Tommy777 Reiseforum 2 04-06-2009 03:38
SAS, booking, 28. februar? TOS Flyforum 4 05-02-2008 21:34
Om sas.no og booking Bizflyer Flyforum 6 22-11-2007 02:26


All times are GMT +2. The time now is 19:41.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.