Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-01-2017, 19:32   #1
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,172
Air France La Premiere "deal"

Det er så klart drøyt å kalle det en deal, for det er jo absurd mye penger.

Men etter Dag Viking sine utmerkede rapporter har jeg sittet og fulgt med. I dag fant jeg en pris som faktisk gikk an å kjøpe... etter å ha bitt litt negler.

Du kan fly med nye La Premiere (777-300ER) OSL-CDG-LAX en vei for ca 28.000,- og med retur for under 10.000,- (i business).

Booket nettopp med den ut og nye KLM World Business Class (747-400). Totalt 37.900,-. Det er jo en syk sum, men for noe som har stått på bucket listen siden Dag Viking skrev så gikk det an som den ene virkelig uøkonomiske tingen man gjør i året.

Sånn om noen føler seg like kallet.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2017, 20:41   #2
Fellowplane
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 229
Default Re: La Premiere "deal"

Skriv rapport ;-)
Fellowplane is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2017, 05:08   #3
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,621
Default Re: La Premiere "deal"

hoi hoi.. Skal helst ha drukket noen glass før man klinker til med denne dealen her altså.

Tøft at du tar ansvar (jeg er alt for edru

Har hørt at det er verdens beste F totalt sett, restaurant av en annen verden i CDG fra Alain Ducasse og den nye 77W F ser helt rå ut med kun 4 seter. De plukker deg opp i limmo på CDG seff, så du sliper å føle på at du er på CDG. Dette fjerner risiko for at kunder kan gå på business lounge også

Håper å høre mer om den turen!
view is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2017, 08:45   #4
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,172
Default Re: La Premiere "deal"

Quote:
Originally Posted by view View Post
hoi hoi.. Skal helst ha drukket noen glass før man klinker til med denne dealen her altså.

Tøft at du tar ansvar (jeg er alt for edru

Har hørt at det er verdens beste F totalt sett, restaurant av en annen verden i CDG fra Alain Ducasse og den nye 77W F ser helt rå ut med kun 4 seter. De plukker deg opp i limmo på CDG seff, så du sliper å føle på at du er på CDG. Dette fjerner risiko for at kunder kan gå på business lounge også

Håper å høre mer om den turen!
Ja, altså jeg oppdaget det for noen dager siden og har knuget langt og hardt. For det er litt teit. Men ja. Jeg delte den bare fordi det pleier å være innmari mye dyrere.

Så de også hadde pakker du kunne få med privatjet inn fra småstedene i Frankrike. Det er vel en av de siste tingene på bøttelista i ren flyforstand. Så den får vi spare.

Hva mener du med at de plukker opp i limmo? Man kommer jo inn med glamorøse HOP fra Oslo. Tippet man heller fikk utdelt et kart på Jibberish, med piler i alle himmeretninger, for å forsøke å finne frem til connection på CDG, jeg. Så ender man opp med President Brie og crackers på SAS loungen.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2017, 09:46   #5
econ
ScanFlyer Silver
 
econ's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
Default Re: La Premiere "deal"

Når skal galskapen skje?
__________________
econ is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2017, 09:55   #6
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,172
Default Re: La Premiere "deal"

Quote:
Originally Posted by econ View Post
Når skal galskapen skje?
Starten av Juni. Men du finner prisen hele våren. Dog ikke alltid i nye F.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2017, 09:59   #7
Fredrik74
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 621
Default Re: La Premiere "deal"

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post

Hva mener du med at de plukker opp i limmo? Man kommer jo inn med glamorøse HOP fra Oslo. Tippet man heller fikk utdelt et kart på Jibberish, med piler i alle himmeretninger, for å forsøke å finne frem til connection på CDG, jeg. Så ender man opp med President Brie og crackers på SAS loungen.
Har du läst Sam Chuis rapport om sin transfer på CDG. Han slapp SAS loungen.

Du kanske ska varna elefanten om att det inte finns någon Coca Cola på bilderna.

http://samchui.com/2016/05/20/air-fr.../#.WHiWTlMrJhE
Fredrik74 is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2017, 10:17   #8
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,748
Default Re: La Premiere "deal"

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post

Hva mener du med at de plukker opp i limmo? Man kommer jo inn med glamorøse HOP fra Oslo. Tippet man heller fikk utdelt et kart på Jibberish, med piler i alle himmeretninger, for å forsøke å finne frem til connection på CDG, jeg. Så ender man opp med President Brie og crackers på SAS loungen.
Jeg landet i gokk, ble plukket opp av min personlige assistent med bil, selv om jeg kom med en liten E190 fra OSL. Husker ikke helt om det het Hop den gangen. Jeg ble i alle fall imponert. Har tygd litt på den reisen i etterkant, og selv om det ikke kommer fram i rapporten så mener jeg bestemt at AF har Europas beste F. Swiss har for dårlig bakkeprodukt, Lufthansa for dårlig mat og vin, mens BA's Business med oppgradert vinpakke ikke kan konkurrere på noen områder. Det har gått litt tid siden min rapport fra La Premiere, og hardproduktet har blitt oppgradert en del siden den gang. Bloggere som Chui, OMAT og SFO777 har også vært mektig imponert .

Hadde gjerne tatt en tur til med La Premiere, dessverre er årets F-budsjett brukt opp

Hyggelig du likte rapporten min, jeg ser frem til din. I god Fnate-stil blir den garantert årets rapport på flyprat!!
__________________
Siden 01.01.2009

Last edited by Dag Viking; 13-01-2017 at 10:22.
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2017, 10:19   #9
Utenbys
ScanFlyer Blue
 
Utenbys's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Location: Bergen
Posts: 325
Default Re: La Premiere "deal"

Ja her forventes rapport!

F-produktet til AF kjenner jeg ikke så godt til. Men med 340 000 miles på Flying Blue-kontoen så er det noe jeg har vurdert å teste. Dog grunnet reisepolicy er det mulig en mer fornuftig anvendelse av milesene er å oppgradere reiser booket bak i bussen.

Gjorde et lite forsøk på å besøke en Premiere-lounge på CDG i desember. Hadde boardingkort det stod C på og gullfarget kort i lommen og tuslet ut av heisen med et smil og mine som sa "jeg tror jeg er kommet riktig nå?" Og ble på en hyggelig måte henvist til å ta heisen tilbake og henvende meg i C-loungen istedenfor. Det var en relativt stor og åpen lounge som føltes litt klaustrofobisk grunnet mangel av vinduer. Men de hadde boblevann av typen Christian Lacroix Evian der, og det er bedre en Nicolas Feuillatte-en som KL har i C på sine IC-flights. AF hadde derimot Billecart Salmon ombord hvilket er meget akseptabelt.
__________________
Siden 2009.01.01
Utenbys is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2017, 10:46   #10
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: La Premiere "deal"

Får du nå FB Gull etter dett, ksmskje med hjelp av KL turer til AMS og videre ?
SQ 777 is online now   Reply With Quote
Old 13-01-2017, 11:34   #11
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,172
Default Re: La Premiere "deal"

Quote:
Originally Posted by Fredrik74 View Post
Har du läst Sam Chuis rapport om sin transfer på CDG. Han slapp SAS loungen.

Du kanske ska varna elefanten om att det inte finns någon Coca Cola på bilderna.

http://samchui.com/2016/05/20/air-fr.../#.WHiWTlMrJhE
Dæææven, han tok bra mye bilder ja. Så det var litt sjokoladekake inniblant all grevlingen. Pata Negra skinke i loungen er også innafor.

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Jeg landet i gokk, ble plukket opp av min personlige assistent med bil, selv om jeg kom med en liten E190 fra OSL. Husker ikke helt om det het Hop den gangen. Jeg ble i alle fall imponert. Har tygd litt på den reisen i etterkant, og selv om det ikke kommer fram i rapporten så mener jeg bestemt at AF har Europas beste F. Swiss har for dårlig bakkeprodukt, Lufthansa for dårlig mat og vin, mens BA's Business med oppgradert vinpakke ikke kan konkurrere på noen områder. Det har gått litt tid siden min rapport fra La Premiere, og hardproduktet har blitt oppgradert en del siden den gang. Bloggere som Chui, OMAT og SFO777 har også vært mektig imponert .

Hadde gjerne tatt en tur til med La Premiere, dessverre er årets F-budsjett brukt opp

Hyggelig du likte rapporten min, jeg ser frem til din. I god Fnate-stil blir den garantert årets rapport på flyprat!!
Ah, nice. Og jo - rapporten din var det som fikk AF inn på bøttelista.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2017, 15:35   #12
CrtochRocket
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2016
Location: SVG
Posts: 104
Default La Premiere "deal"

Dette blir nok noe annet enn BA F. Ser frem til rapport på denne.

Skal prøves en gang, men i år blir det Etihad (SVG)-LHR-MEL i "leiligheter". 4 legs, 3x380 og 1x777.

Noen som trenger å gjestes inn i EY loungen på LHR T4 på onsdag :-) ?


Fernweh...
CrtochRocket is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2017, 19:17   #13
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,327
Default Re: La Premiere "deal"

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Det er så klart drøyt å kalle det en deal, for det er jo absurd mye penger.

Men etter Dag Viking sine utmerkede rapporter har jeg sittet og fulgt med. I dag fant jeg en pris som faktisk gikk an å kjøpe... etter å ha bitt litt negler.

Du kan fly med nye La Premiere (777-300ER) OSL-CDG-LAX en vei for ca 28.000,- og med retur for under 10.000,- (i business).

Booket nettopp med den ut og nye KLM World Business Class (747-400). Totalt 37.900,-. Det er jo en syk sum, men for noe som har stått på bucket listen siden Dag Viking skrev så gikk det an som den ene virkelig uøkonomiske tingen man gjør i året.

Sånn om noen føler seg like kallet.
Fantastisk! God tur.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2017, 19:39   #14
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: La Premiere "deal"

Åh, Gud bedre så fett!
Skjener ut i mars med ny KL C som skal sikre meg en tur i AF F i løpet av året. Rapport? Please, please, please
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2017, 13:33   #15
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,473
Default Re: La Premiere "deal"

Eneste negative jeg fant med KL sin C, upper deck 747 (min første tur interkontinentalt i C) var 2-2 seating. Skal skrive rapport, må bare finne skrivelysta og nok dager på rad med gråvær så kommer den
RJon is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2017, 15:30   #16
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,172
Default Re: La Premiere "deal"

Quote:
Originally Posted by RJon View Post
Eneste negative jeg fant med KL sin C, upper deck 747 (min første tur interkontinentalt i C) var 2-2 seating. Skal skrive rapport, må bare finne skrivelysta og nok dager på rad med gråvær så kommer den
Det der så jeg også. Derimot ser 4A (nede) ut til å være helt fenomenalt:

https://www.seatguru.com/airlines/KL...400_full_B.php

1A ser også bra i hht linken, men erfaringsvis er det ganske intimt forrerst der. Våknet en gang i 1A hos BA og tittet rett inn i to fremmede jenteøyne (1K) og fikk panikk i 0,5 sekunder. "HVA HAR JEG GJORT"?

Hos KLM har de 3 seter der fremme. BA har bare 2
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2017, 11:23   #17
Tjab
Upgrade me....
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,047
Default Re: La Premiere "deal"

Nå roter jeg muligens til en og annen bøkket list her. Men ser Air France har virkelig prikken over i`en når det kommer til å booke La Premiere

https://www.youtube.com/watch?v=NXvt...ature=youtu.be
__________________


Fuck google, ask flyprat!
Tjab is offline   Reply With Quote
Old 18-04-2017, 16:44   #18
econ
ScanFlyer Silver
 
econ's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
Default Re: La Premiere "deal"

Vinlisten for La Premier 2017, mye god snacks her.

Bra at AF varierer litt på vinene, hvis man flyr mye F så blir vel man litt lei
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Wine list La premier.PNG
Views:	361
Size:	411.0 KB
ID:	42820  
__________________
econ is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2017, 03:41   #19
Klette
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2009
Location: Bergen
Posts: 263
Default Re: La Premiere "deal"

For de som enter ikke gidder å bruke uendelig med FB poeng, eller ikke har råd til AF F, så er det mulig å komme inn i super- loungen i CDG på annet vis. Hvis man flyr C til eller fra, i en maskin som ikke har F kabin, så kommer man inn for 300 euro, tror jeg det er...

Dette kan bookes i forveien, og man får med alt limo styret osv...

Maten ser ut til å være høydepunktet...
Klette is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2017, 03:55   #20
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: La Premiere "deal"

Quote:
Originally Posted by Klette View Post
For de som enter ikke gidder å bruke uendelig med FB poeng, eller ikke har råd til AF F, så er det mulig å komme inn i super- loungen i CDG på annet vis. Hvis man flyr C til eller fra, i en maskin som ikke har F kabin, så kommer man inn for 300 euro, tror jeg det er...

Dette kan bookes i forveien, og man får med alt limo styret osv...

Maten ser ut til å være høydepunktet...
Bare 300 euro? Det er jo som å få det!
For noe fjas..
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
I serien LCC fra "Legacy"/"Nettverks"-selskaper - denne gang LH Superhai Flyforum 14 26-09-2012 09:42
Boeing 737 LN-RPH lander - video (Et "spin-off" produkt av en "fotojobb") LN-DAG Bilder & foto 4 28-06-2010 23:00
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? Falcon Flyhistorisk forum 6 27-12-2009 20:28


All times are GMT +2. The time now is 14:37.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.