Flyprat


Go Back   Flyprat > Register- og ATC-Forum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-01-2020, 20:13   #1
Taxmax
Newcomer
 
Join Date: Jan 2020
Posts: 2
Default Årets flygelederopptak

Hallo! Finnes det noen
som har søkt seg til årets flygeleder opptak? Har søkt og skal på første opptak om ikke lenge. Kom gjerne med tips! Kjempe spent
Taxmax is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2020, 20:49   #2
Kanon
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,262
Default Re: Årets flygelederopptsk

Jeg var på opptak på Værnes for noen år siden. Du har flere "dataspill" der du skal dirigere fly inn for landing. Og noen reaksjons og minne tester. Spiller du dataspill bør det gå bra.
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2020, 00:11   #3
MFM
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2008
Location: EGCC
Posts: 460
Default Re: Årets flygelederopptak

Du blir testet på mange IQ-aktige tester, noe engelsk språkforståelse, og reaksjonstester. Alle testene er designet for at du ikke skal trenge å forberede deg, men hvis du vil legge inn litt innsats er de enste to tingene jeg syns det kanskje er verdt å bruke tid på henholdsvis enkel hoderegning, og terningbretting.

Det viktigste er å sove godt natten før, lese oppgaveinstruksene nøye, bruk den forberedelsestiden hver oppgavedel gir deg til det fulle, og ta med vannflaske og en energibar e.l.

Lykke til!

Last edited by MFM; 01-02-2020 at 00:13.
MFM is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2020, 17:53   #4
Taxmax
Newcomer
 
Join Date: Jan 2020
Posts: 2
Default Re: Årets flygelederopptak

Takk for tips! Fikk akkurat vite at jeg har kommet videre til fase 2! Det har jeg skjønt handler litt mer om simultankapasitet. Det er vel i denne delen testene likner på spill?
Taxmax is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2020, 00:22   #5
MFM
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2008
Location: EGCC
Posts: 460
Default Re: Årets flygelederopptak

Gratulerer! Ja, fritt fra minne (med forbehold om at de ikke er endret/erstattet), er det én som baserer seg på å "vektorere" fly på en radar, og én der man leder fly langs innflyvningsruter. Begge er passe langvarige og inneholder oppgaver som må løses parallelt.

Det er mange forskjellige teorier om hva slags prioriteringer som lønner seg når det kommer til hvor en skal rette mest fokus, og jeg har aldri møtt noen som jeg tror har peiling på det. Igjen, god søvn pluss vann og snacks, les nøye og bruk forberedelsene testene byr på. Lykke til!
MFM is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2020, 20:25   #6
Field in sight
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 357
Default Re: Årets flygelederopptak

Gode tips fra MFM. Kan legge til at det gjelder å holde hodet kaldt under øvelsene. Det ER meningen at du ikke skal få til alt - skjærer det seg handler det om hvordan du reagerer og løser opp i det.

Lykke til.
Field in sight is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Årets flyfilm? jameson82 Bilder & foto 8 10-02-2014 23:17
Årets siste dag og årets siste tur CFM Bilder & foto 3 02-01-2014 01:03
Gustafson er årets sjef og SAS årets flyselskap i europa Dash Flyforum 25 31-05-2013 17:42


All times are GMT +2. The time now is 09:52.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.