Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-03-2015, 00:31   #261
thoves
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 150
Default Re: Dubaitråden

Ja.. Er vel en grei måte å få sett "the world" fra og.. Må nok få lagt inn en slik tur mens jeg er der.
thoves is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2015, 10:17   #262
Egenes
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,750
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by thoves View Post
Ellers taes tips til what to do imot med takk! Har sett Dubai Mail, ski Dubai, Mail of the emirates, vært på ørkensafari, vært innom Madinat Jumeirah og gullsouken før. Men andre tips tar jeg gjerne
Dubai Outlet Mall er jo aldri feil. Ca 50 aed i taxi fra Bur Dubai.
Egenes is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2015, 14:24   #263
Klette
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2009
Location: Bergen
Posts: 263
Default Re: Dubaitråden

Hei,

Reiser til Dubai i neste uke.

Valget står mellom Radisson Royal Dubai og Shangri-La Dubai …


Hva syns dere ?

Er ikke Shangri La litt mer passende siden det er i østen ?
Klette is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2015, 16:02   #264
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,323
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by Klette View Post
Hei,

Reiser til Dubai i neste uke.

Valget står mellom Radisson Royal Dubai og Shangri-La Dubai …


Hva syns dere ?

Er ikke Shangri La litt mer passende siden det er i østen ?
Shangri-La ligger jo normalt en klasse over Radisson Blu, uten at jeg her noe personlig erfaring fra noen av dem i Dubai.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2015, 20:12   #265
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Dubaitråden

Vet ikke, har ikke vært på begge. Men Shangri La er vanligvis noe av deg beste. Erfaring en drøss plasser i Asia...men for ganske mange år siden..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2015, 14:53   #266
Ph34r
Livsnyter
 
Ph34r's Avatar
 
Join Date: Oct 2012
Location: OSL
Posts: 587
Default Re: Dubaitråden

Shangri-La. Uten tvil..
Ph34r is offline   Reply With Quote
Old 03-05-2015, 16:04   #267
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,140
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by Klette View Post
Hei,

Reiser til Dubai i neste uke.

Valget står mellom Radisson Royal Dubai og Shangri-La Dubai …


Hva syns dere ?

Er ikke Shangri La litt mer passende siden det er i østen ?
I Dubai så er beliggenheten meget avgjørende om det er et bra hotel eller ikke. Disse to hotellene ligger samme sted så den er jo grei.. Jeg har vært på begge hotellene flere ganger (ikke bodd) og vil uten tvil anbefale Shangri-La da det er temmelig bra og Radissom hotellet er ganske kjipt etter Dubai standard.

Beliggenheten og hotellene er bra for business - men ikke å anbefale for ferie.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2015, 08:09   #268
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Dubaitråden

Har selv bodd på Radisson Royal på ferie. Helt greit om du ikke skal ligge på stranden, men du blir avhengig av Taxi eller t-bane for det meste. Standarden var god på mitt rom, men var oppgradert så jeg kan ikke snakke for vanlige rom.
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2015, 11:52   #269
krs-per
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Location: Kristiansand
Posts: 89
Default Re: Dubaitråden

Hei, vi planleggeren 5 dagers tur til Dubai i høstferien (uke 40) ser nå på hotell.

Har lest litt i tråden her og ser at Emirates Towers får mye skryt. Dette hotellet ser bra ut, men minuset er vel at det ikke er på stranden (ser at man kan bruke fasilitetene til søsterhotellet som er på stranden). Et annet vi har sett på er Sofitel jumeirah beach. Dette ligger også på stranden og er akkurat innenfor budsjett (ca 10k for 5 dager).

Ellers noen som har noen tips ? Foretrekker nærhet til strand og vann samt litt å se og oppleve i nærheten av hotellet hvis det lar seg gjøre!
krs-per is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2015, 12:01   #270
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,684
Default Re: Dubaitråden

Man må i det minste ha nok penger i taxibudsjettet i Dubai - er en by som er ganske spredt. Men heldigvis er taxiene ganske billige der da.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2015, 19:27   #271
econ
ScanFlyer Silver
 
econ's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by krs-per View Post
Hei, vi planleggeren 5 dagers tur til Dubai i høstferien (uke 40) ser nå på hotell.

Har lest litt i tråden her og ser at Emirates Towers får mye skryt. Dette hotellet ser bra ut, men minuset er vel at det ikke er på stranden (ser at man kan bruke fasilitetene til søsterhotellet som er på stranden). Et annet vi har sett på er Sofitel jumeirah beach. Dette ligger også på stranden og er akkurat innenfor budsjett (ca 10k for 5 dager).

Ellers noen som har noen tips ? Foretrekker nærhet til strand og vann samt litt å se og oppleve i nærheten av hotellet hvis det lar seg gjøre!

Har bare vært en gang i Dubai og da bodde vi på Jumeirah beach hotel, et veldig bra hotell ligger ved siden av et badeland og gir gratis access så det er jo morro for kidsa ellers er det masse å finne på i området, hotellet henger sammen med et par andre hoteller, et kjøpesenter og man kan mer eller mindre vandre fritt mellom alle sammen, utenom Burj al Arab. Ville lett betalt litt ekstra for å bo her

https://www.jumeirah.com/en/hotels-r...h-beach-hotel/
__________________
econ is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2015, 22:23   #272
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by krs-per View Post
Ellers noen som har noen tips ? Foretrekker nærhet til strand og vann samt litt å se og oppleve i nærheten av hotellet hvis det lar seg gjøre!
Om du finner et tilbud som kommer innen budsjettet kan jeg anbefale Atlantis. Mye å se og gjøre der. Og det er et hotellopphold man husker.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2015, 18:19   #273
krs-per
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Location: Kristiansand
Posts: 89
Default Re: Dubaitråden

Takker for tips og innspill!

Har lest litt mer om Dubai nå og ser at "the walk" nevnes ganske ofte. Er dette et bra område å bo i ?
krs-per is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2015, 20:48   #274
karving
Newcomer
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 14
Default Re: Dubaitråden

"The Walk" er et området som strekker seg langs JBR (Jumeirah Beach Residence). Les mer om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Wal...h_Residence%29

JBR er helt OK å bo (avhengig av hvilket hotell), men du bor ikke i Dubai "sentrum" (hvis det er noe som heter det lenger). Fordelen er at mange av hotellene der har egen strand (Doubletree, Sheraton).
Hvis jeg skulle bodd et sted i Dubai (og penger ikke spilte noen rolle), så hadde jeg valgt Four Seasons resort @ Jumeirah Beach; sentralt og med egen strand.

Alternativt er Jumeirah Emirates towers et godt alternativ. Da jeg bodde der sist hadde vi ubegrenset med tilgang til enten Jumeirah Beach hotel eller Madinat Jumeirah sine strender (tidligere har det kun vært ett besøk per opphold som gjaldt. Om dette er en permanent endring vet jeg ikke).

Quote:
Originally Posted by krs-per View Post
Takker for tips og innspill!

Har lest litt mer om Dubai nå og ser at "the walk" nevnes ganske ofte. Er dette et bra område å bo i ?
karving is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2015, 02:42   #275
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,825
Default Re: Dubaitråden

Har vert 3 ganger i Dubai på jobbreise - skjønner overhode ikke hva som frister med en ferie der? Vennligst forklar
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2015, 10:01   #276
hanschristian
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Location: Oslo
Posts: 114
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
Har vert 3 ganger i Dubai på jobbreise - skjønner overhode ikke hva som frister med en ferie der? Vennligst forklar

Nå har jeg også vært der 4 ganger grunnet at en god venn av meg bor og arbeider der nede. Jeg er enig i at Dubai ikke er hvor jeg hadde dratt uten å ha en lokalkjent der nede som alltid vet hva som skjer og hva man bør gjøre - men Dubai er allikevel et Disneyland på steroider for oss voksne.

Hva gjorde vi på mitt siste besøk?
- shopping... Dubai Mall er en heldagstur i segselv.
- prøvekjørte Audi RS6 og BMW M5
- helaftener på noen av verdens beste restauranter (etter min gane...) Zuma blant annet.
- dunebuggy safari i ørkenen
- hoppet i fallskjerm hos Dubai Skydiving
- surfing innendørs i et megavannland langt inne i ørkenen.
- dagstur til Muscat for å se på en av gulfstatenes vakreste byer
- besøkte noen av kanskje verdens beste sunset lounges og takterrasse barer.
- nattklubber fra en annen verden
.....

Det kan absolutt kalles en opplevelsesreise
__________________

EBG / OneWorld Sapphire / CC Gold Elite / Choice Silver
hanschristian is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2015, 10:33   #277
krs-per
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Location: Kristiansand
Posts: 89
Default Re: Dubaitråden

Nå har jeg også vært der 4 ganger grunnet at en god venn av meg bor og arbeider der nede. Jeg er enig i at Dubai ikke er hvor jeg hadde dratt uten å ha en lokalkjent der nede som alltid vet hva som skjer og hva man bør gjøre - men Dubai er allikevel et Disneyland på steroider for oss voksne.
Quote:
Originally Posted by hanschristian View Post
Hva gjorde vi på mitt siste besøk?
- shopping... Dubai Mall er en heldagstur i segselv.
- prøvekjørte Audi RS6 og BMW M5
- helaftener på noen av verdens beste restauranter (etter min gane...) Zuma blant annet.
- dunebuggy safari i ørkenen
- hoppet i fallskjerm hos Dubai Skydiving
- surfing innendørs i et megavannland langt inne i ørkenen.
- dagstur til Muscat for å se på en av gulfstatenes vakreste byer
- besøkte noen av kanskje verdens beste sunset lounges og takterrasse barer.
- nattklubber fra en annen verden
.....

Det kan absolutt kalles en opplevelsesreise
Her var det mye snacks, takk for tips!
krs-per is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2015, 14:35   #278
krs-per
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Location: Kristiansand
Posts: 89
Default Re: Dubaitråden

Da var hotell i boks, landet på Emirates towers til slutt, takk for alle tips!

En liten ting til: har hørt at pass-stempel fra Israel kan skape problemer ved immigrasjon. Bør vi bytte pass ? (Var en kort tur innom Eilat for noen år siden)
krs-per is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2015, 14:41   #279
jameson82
Flysitter
 
jameson82's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,934
Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by krs-per View Post
Da var hotell i boks, landet på Emirates towers til slutt, takk for alle tips!

En liten ting til: har hørt at pass-stempel fra Israel kan skape problemer ved immigrasjon. Bør vi bytte pass ? (Var en kort tur innom Eilat for noen år siden)
Det skal ikke være noe problem

Quote:
Israel - Israeli Stamp in Passport when entering Dubai UAE
Many people, and online sources, will say visas (and entry to Dubai, Abu Dhabi, or other UAE emirates) are not permitted for anyone with an Israeli stamp in their passport. This may have been correct in the past, or it may be one of those official rules that no one takes any notice of, since there have been visitors that have entered the UAE despite having entry stamps from Israel in their passport.

The website of the UAE Embassy in the UK (www.uaeembassyuk.net) says "Israeli stamps endorsement is not a problem for UAE entry"
The US UAE Embassy website (www.uae-embassy.org) says "All Americans with a valid US passport are welcome to enter the UAE. This includes those with visa or entry stamps from other countries" (as of December 2008).
Israeli citizens are normally denied visas to the UAE however, and entry might be denied to Israelis travelling on another passport, or other nationals who were born in Israel - check with the UAE immigration department or your nearest UAE embassy in that case.
Although visa rules are federal, there appear to be differences in how they are applied in the different emirates. Dubai is generally perceived as being the most tolerant, and if you do have a evidence of a visit to Israel in your passport, try and enter the UAE in Dubai rather than other emirates. Abu Dhabi should be ok also, but Sharjah and Ras Al Khaimah might be more difficult.

http://www.dubaivisa.us/israeli-stamp-passport.html
__________________
Flights since 08/01.2010
jameson82 is online now   Reply With Quote
Old 23-07-2015, 00:11   #280
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,638
Default Re: Dubaitråden

Noen som ver hvordan luftfuktigheten er varslet å være neste uke i Dubai? Ser det er like under40 grader. Stemmer Yr sine tempersturprognoser bra for DXB.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:17.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.