Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-03-2017, 13:51   #1
SQ321
ScanFlyer Gold
 
SQ321's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
Vin Fullt forran gardinen igjen

Etter en liten etter oljekrisen så flyr nordmenn business igjen både privat og ifm jobb melder både SAS og Berg-Hansen. SAS vurderer flere biz seter på nye IC-fly (40 mot 32). I tillegg melder Finnair om økning av norske biz reisende på ruter til HKG og SIN.

SAS ser også med interesse på økt etterspørsel til/fra Kina etter normaliseringen av forholdet med Norge sier de. Men det blir nok med interessen og praten tipper jeg.....

Bak innlogging: http://www.dn.no/nyheter/2017/03/08/...gardinen-igjen
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2017, 17:26   #2
raider66
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,088
Default Re: Fullt forran gardinen igjen

Det står vel også at de vurderer å anskaffe fly før A350-leveransene. Hvis ikke dette bare er våte drømmer kan det jo være en viss sannsynlighet for at det startes nye ruter østover, spesielt mtp Kina. Men CPH-hub'en/operasjonen skal vel beskyttes lengst mulig.....

Espen
raider66 is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2017, 21:23   #3
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,827
Default Re: Fullt forran gardinen igjen

Dårlig nytt for ID reisende!
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2017, 10:54   #4
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,686
Default Re: Fullt forran gardinen igjen

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
Dårlig nytt for ID reisende!
Ja
Men når det er sagt, så er det jo hyggelig at det tar seg opp, Var så heldig at jeg fikk siste sete i nye C-klasse hos SK, og, ikke for å være partisk, så synes jeg den lå noen hakk høyere en LH både i stil og fremføring av crew, les presentasjon av serveringen.
Så la oss håpe at trenden fortsetter.
Kanskje vi får SK951 til SVG igjen
krølle is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2017, 11:19   #5
SQ321
ScanFlyer Gold
 
SQ321's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
Default Re: Fullt forran gardinen igjen

Quote:
Originally Posted by raider66 View Post
Hvis ikke dette bare er våte drømmer kan det jo være en viss sannsynlighet for at det startes nye ruter østover, spesielt mtp Kina. Men CPH-hub'en/operasjonen skal vel beskyttes lengst mulig.....

Espen
Skandinavia-Kina med SAS er allerede fullt med CPH-PEK/PVG. SAS må med andre ord flytte noe kapasitet, eksempelvis 3u OSL-PEK på bekostning av CPH-PEK. Det er med andre ord større sjanse for at Trump får Nobels Fredspris i 2017 enn at det skjer...
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2017, 07:26   #6
levlex
Newcomer
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 12
Default Re: Fullt forran gardinen igjen

Noen som kan si noe om salgstall for Plus på 330-maskinene? Mitt (svært subjektive) syn er at det "alltid" er fullt i C, ofte halvfullt i Plus, og alt fra halvfullt til stappet i Go. Spm er egentlig om SAS undervurderte etterspørselen etter Business til HKG og USA, og kanskje overvurdererte behovet for Plus.

OT: Fløy Plus sist til Miami i januar. Sammenlignet med andre seter syns jeg særlig setet men også produktet forøvrig stiller noe under standard, særlig den ubrukelige og harde fotstøtten samt minimalt med mat. Gikk sulten fra flyet begge ganger.
levlex is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2017, 08:33   #7
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,714
Default Re: Fullt forran gardinen igjen

Quote:
Originally Posted by levlex View Post
Noen som kan si noe om salgstall for Plus på 330-maskinene? Mitt (svært subjektive) syn er at det "alltid" er fullt i C, ofte halvfullt i Plus, og alt fra halvfullt til stappet i Go. Spm er egentlig om SAS undervurderte etterspørselen etter Business til HKG og USA, og kanskje overvurdererte behovet for Plus.

OT: Fløy Plus sist til Miami i januar. Sammenlignet med andre seter syns jeg særlig setet men også produktet forøvrig stiller noe under standard, særlig den ubrukelige og harde fotstøtten samt minimalt med mat. Gikk sulten fra flyet begge ganger.
Ikke glem at mange kjøper Plus og oppgraderer derfor. Er nok en hel del bedriftsavtaler som godkjenner Plus men ikke Buisness, slik at folk fikser oppgradering derfra for egen regning. Med andre ord kan salgstallene i Plus være langt bedre enn de ser ut, og tilsvarende omvendt i Buisness.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2017, 08:38   #8
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,478
Default Re: Fullt forran gardinen igjen

Quote:
Originally Posted by SQ321 View Post
Skandinavia-Kina med SAS er allerede fullt med CPH-PEK/PVG. SAS må med andre ord flytte noe kapasitet, eksempelvis 3u OSL-PEK på bekostning av CPH-PEK. Det er med andre ord større sjanse for at Trump får Nobels Fredspris i 2017 enn at det skjer...
Naar du kun holder deg til Fake News og ikke abonnerer paa Trumps Twitter gaar du glipp av at Trump allerede har fatt Nobels Fredpris 2017
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2017, 12:07   #9
SASCC
ScanFlyer Blue
 
SASCC's Avatar
 
Join Date: Aug 2014
Location: OSL
Posts: 123
Default Re: Fullt forran gardinen igjen

Quote:
Originally Posted by levlex View Post
Fløy Plus sist til Miami i januar. Sammenlignet med andre seter syns jeg særlig setet men også produktet forøvrig stiller noe under standard, særlig den ubrukelige og harde fotstøtten samt minimalt med mat. Gikk sulten fra flyet begge ganger.
Du skrev vel selvfølgelig en klage til SAS også? Ikke bare en liten rant her.
__________________
Hadde vært EBP etter ei uke på jobb
SASCC is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2017, 17:05   #10
levlex
Newcomer
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 12
Default Re: Fullt forran gardinen igjen

Quote:
Originally Posted by SASCC View Post
Du skrev vel selvfølgelig en klage til SAS også? Ikke bare en liten rant her.
Faktisk ikke, men siden du minnet meg på det skal jeg bruke fem minutter på kritikken min dit også.
levlex is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2017, 13:42   #11
SASCC
ScanFlyer Blue
 
SASCC's Avatar
 
Join Date: Aug 2014
Location: OSL
Posts: 123
Default Re: Fullt forran gardinen igjen

Blir ikke forbedring om ingen klager - oss hører de jo ikke på.
__________________
Hadde vært EBP etter ei uke på jobb
SASCC is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2017, 15:11   #12
RIBRO
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,502
Default Re: Fullt forran gardinen igjen

En kommentar rundt dette med å sitte foran gardinen og klaging; jeg ble nettopp Diamond etter å ha fløyet Plus til/fra USA.
Det som irriterer meg er mangel på recognition fra SAS. Det tok ikke mer en 2 dager så hadde jeg et nytt Diners Club kort og et brev der Diners gratulerte meg å ha blitt EBD. Enn så lenge ikke et pip fra SAS. Det kunne vel i det miste bli generert en automatisk epost fra Roald eller noen som sa noen fine ord? EBD er jo tross alt den høyeste "offisielle" nivåen på EuroBonus.
RIBRO is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2017, 17:47   #13
raider66
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,088
Default Re: Fullt forran gardinen igjen

He he he :-)

Du har jo ikke rukket å oppdatere nicket ditt heller :-)

Espen
raider66 is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2017, 09:42   #14
SvgEbg
Newcomer
 
Join Date: May 2014
Location: Stavanger
Posts: 9
Default Re: Fullt forran gardinen igjen

JEg blir Diamant i April etter en business tur til Asia med Singapore Airlines. Men ettersom jeg skjønner så er Diamant bare en vits... En gave fra "goodiebag" og gi bort et gullkort er det eneste jeg finner ut er fordelen. Ikke har de en nettløsning i 2017 som kan lete etter ledige bonusreiser i StarAlliance, jeg er lei av å ringe og prate med Lisa Lotte i Stockholm som ikke vet noen ting og ikke vet forskjellen mellom business og first class.

En kollega i Oslo er Finnair Platimum og han får tilgang til OneWorld Firstclass Lounger, x antall oppgraderinger etc.
Vurderer sterkt Oneworld i fremtiden.
SvgEbg is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Oslo - Stockholm T/R forran gardina på SJs X2000 Norge Rundt På 14 Dager TripReports 11 01-11-2015 22:16
Opel-reklame bruker klasse-gardinen for effekt robertaas Småprat 18 11-03-2014 19:11
Fullt i SAS Go nå - blir det ledig igjen? Star Flyer Småprat 5 19-01-2014 21:54
Hegnar sitter alltid bak gardinen -eller? AirbusTrond Reiseforum 7 14-06-2009 01:00
Fullt eller ikke fullt Someone Flyforum 1 01-12-2006 02:11


All times are GMT +2. The time now is 09:19.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.