Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 21-10-2015, 23:26   #1
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Oslo - Stockholm T/R forran gardina på SJs X2000

Jeg er en komplett sportsidiot og de senere årene har det blitt en tradisjon at jeg reiser til Stockholm på høsten for å få med meg finalen i Stockholm Open, så også i år.

Og da SJ endelig hadde bestemt seg for å sette opp sine X-2000 som forkortet reisetiden med 1 time og 30 min i forhold til det deres intercity tog gjorde var valget enkelt. Og da de i en kampanje solgte billetter på 1 klasse til den særdeles hyggelige prisen av 295kr hver vei var jeg i vannskelig å be. Deilig å slippe å sitte der bak med de uvaskede, på 2 klasse.

Så avreise blir lørdag 24 og hjemreise tirsdag 27 oktober. Jeg er jo og en smule fotballgal og oppdaget at mandag 26 spilles storoppgjøret og ikke minst hatoppgjøret AIK mot IFK på Friends Arena og en slik godbit kan jeg selvsagt ikke la gå fra meg, så billetter er ordnet til det også. Praktisk er det at hotellet mitt ligger kun 100 meter fra stadioen.
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2015, 12:00   #2
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Oslo - Stockholm T/R forran gardina på SJs X2000

Lurt å ordne hotell rett ved stadion. Anbefaler ingen å ta tunnelbanan etter en event på Friends!.

Ser frem til bildene
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2015, 12:21   #3
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Oslo - Stockholm T/R forran gardina på SJs X2000

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Lurt å ordne hotell rett ved stadion. Anbefaler ingen å ta tunnelbanan etter en event på Friends!.

Ser frem til bildene
Takker bilder og fyldig rapport kommer etterhvert.

Ser at I øyeblikket er det solgt 40.813 billetter til kampen. Det vil si ny record for meg på fotballkamp. Frem til nå er 36.000 på kampen mellom Spurs og Wolverhampton min record.
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2015, 00:21   #4
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Oslo - Stockholm T/R forran gardina på SJs X2000

Da har jeg kommet meg til Stockholm, var en behsglig tog-tur i romslig sete. Deili med 1+2 konfig slik at man slapp å ha noen ved siden av seg.

Toget var drøyt halvfult på 1 klasse. Men det så temmelig fult ut blant de uvaskede på 2 klasse.

Gratis kaffe, te, frukt og sjokolade. Ble til at jeg kjøpte meg et helt greit rekesmørbrød i bistrovognen.

I Stockholm ble det lokaltog til Solna for å ta inn på Qality Friends hotell. Har fått fint rom i 24 etg med fantastisk utsikt.

Bilder kommer når jeg kommer hjem. For ikke lastet opp nå.
__________________

Last edited by Norge Rundt På 14 Dager; 25-10-2015 at 00:30.
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2015, 02:08   #5
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Oslo - Stockholm T/R forran gardina på SJs X2000

Fin rapport! Liker SJ X2000 både foran og bak "gardina".

Kan anbefale forøvrig å bli medlem i SJ Prio - de sender fra tid til annen ut kampanjer kun for medlemmer så 1 klasse billettene noen ganger blir billigere enn 2 klasse billettene. Så tjener man poeng på alt man kjøper ombord.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2015, 02:14   #6
KristianSk
Joker
 
KristianSk's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
Default Re: Oslo - Stockholm T/R forran gardina på SJs X2000

Topp rapport, ser frem til bilder!

Quote:
Originally Posted by Norge Rundt På 14 Dager View Post
Gratis kaffe, te, frukt og sjokolade. Ble til at jeg kjøpte meg et helt greit rekesmørbrød i bistrovognen.
Ble det ikke servert annet enn "snacks" på første klasse? Når TV 2 testet mener jeg det ble servert en varmt måltid, det er jo en ganske lang tur...
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2015, 02:41   #7
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Oslo - Stockholm T/R forran gardina på SJs X2000

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Ble det ikke servert annet enn "snacks" på første klasse? Når TV 2 testet mener jeg det ble servert en varmt måltid, det er jo en ganske lang tur...
Man kan evt. forhåndsbestille mat, men det koster ekstra. Ikke noe varmt så vidt jeg kan se om jeg gjør en dummybooking.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2015, 03:12   #8
KristianSk
Joker
 
KristianSk's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: OSL
Posts: 1,092
Default Re: Oslo - Stockholm T/R forran gardina på SJs X2000

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Man kan evt. forhåndsbestille mat, men det koster ekstra. Ikke noe varmt så vidt jeg kan se om jeg gjør en dummybooking.
I denne videoen forteller reporteren at han fikk servert en tre retters middag - http://www.tv2.no/v/945625/?ref=945601 (4:25)

Jeg tolket det automatisk som varmt og inkludert, men det kan selvfølgelig ha vært forhåndsbestilt og kaldt
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2015, 09:59   #9
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: Oslo - Stockholm T/R forran gardina på SJs X2000

Takk for fin rapport.

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Man kan evt. forhåndsbestille mat, men det koster ekstra. Ikke noe varmt så vidt jeg kan se om jeg gjør en dummybooking.
Tipper det beror på tid på dagen, med mindre varmmat er forbedret bort i det siste. Jeg har hatt varm laks og kjøttkaker og alt mulig på X2000 første klasse. Reiste det mye før. Men det må som sagt bestilles på forhånd.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2015, 18:05   #10
FlyTAP
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2009
Location: Grimstad
Posts: 221
Default Re: Oslo - Stockholm T/R forran gardina på SJs X2000

Tok tog fra Oslo til Køben, via Gøteborg og Malmø i juni i år. NSB komfort til Gøteborg, fint lite å slenge rumpa i taket for. Ble med en tørr lefse og en kopp kaffe fra den ubetjente automaten. Loungen til SJ i Gøteborg som var fin, helt ok utvalg av småmat og frukt samt drikke uten alkohol. Hadde forhåndsbestilt 3-retters på strekninga til Malmø. Topp service på toget, fikk så mye øl jeg ville (skulle ha betalt, men konduktøren insisterte på å glemme ), Maten var fryktelig god og i en passe porsjon. Økta til Køben fra Malmø var som å ta en påkosta T-bane. Forskjellen på NSB komfort og SJ 1. klasse er jo himmelvid! Kjørte med den nyeste typen togsett (kan ikke huske typenavn) Gøteborg-Malmø og X2000 fra Malmø til Køben. Kan anbefales om man har tid og vil prøve noe annet enn fly.
__________________
Bom viagem!
FlyTAP is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2015, 23:56   #11
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Oslo - Stockholm T/R forran gardina på SJs X2000

Beklager det har gått litt tid, men skal få lagt inn bilder i helgen.

Men kan ta litt historie fra turen. Bodde i 24 etg på Quality Friends Hotell med en fantastisk utsikt nordover. Veldig flatt landskap så man ser meget langt og stort rundt vindu på rommet.

På søndag bar det til Kungliga Tennishallen for Finalen i Stockholm Open, flott match hvor Thomas Berdych fra Tjekkia slo Jack Sock fra USA. Ble desverre lang ventetid da doublefinalen var flyttet til etter Singel finalen siden Sock skulle spille begge. Kom dit kl 13.00 men så skjedde det ingen ting før kl 15.00. Litt irriterende men gikk greit. Fikk meg mat, surfet litt på nett og lest i ei bok. På kvelden ble det middag i 25 etg i hotellet jeg bodde. Kommer mer i morgen.
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Old 01-11-2015, 23:16   #12
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,690
Default Re: Oslo - Stockholm T/R forran gardina på SJs X2000

PÅ mandag var jeg først en rundtur med lokaltog i Stockholmsområdet, før det var tid for kamp. Utrolig stemning og kjempegøy i underkant av 45.000 tilskuere og ny rek for AIK. Men etter kamp, jeg bodde på hotell som lå ved siden av Stadion, og det var 20 meter å gå fra der vi stod utenfor stadion og til inngangsdøren, men det var sperret av de ville at vi skulle gå 500 meter bort til Solna stasjon for så å gå 500 meter tilbake mot strømmen på en ganske så smal gang og sykkelvei. Men etter mye krangel, var flere med små barn der og slapp de oss heldigvis gjennom.

Tirsdagen var det tid for litt shopping før jeg reiste hjem, hadde en flott togtur på 1 klasse i enkelt sete. God WiFi og i det hele tatt storkoste meg.

1 bilde hotellet jeg bodde på. 2 bilde Berdych hever pokalen. 3 bilde utsikten fra rommet mitt. 4 bilde meg på kamp. 5 bilde stemningsbilde fra kampen og 6 bilde jeg som koser meg på 1 klasse.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	PA252173.JPG
Views:	669
Size:	245.5 KB
ID:	39737   Click image for larger version

Name:	PA252192.JPG
Views:	656
Size:	376.8 KB
ID:	39738   Click image for larger version

Name:	PA262199.JPG
Views:	651
Size:	265.0 KB
ID:	39739   Click image for larger version

Name:	PA262211.JPG
Views:	648
Size:	356.7 KB
ID:	39740   Click image for larger version

Name:	PA262216.JPG
Views:	640
Size:	332.3 KB
ID:	39741  

Click image for larger version

Name:	PA272226.JPG
Views:	237
Size:	245.8 KB
ID:	39742  
__________________
Norge Rundt På 14 Dager is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Stockholm – Oslo X2000 1. klasse jb1 TripReports 5 20-08-2015 19:42
Oslo-Stockholm-Düsseldorf-Wroclaw-Barcelona/Girona-Wroclaw-Frankfurt-Stockholm-Oslo FlightDeck TripReports 28 11-05-2009 23:16
Oslo-Bergen-Oslo-Stockholm-Helsinki-Göteboerg-Oslo FlightDeck TripReports 16 16-01-2009 14:41
Bergen-Oslo-Stockholm-Chicago-San Francisco-Denver-Chicago-Stockholm-Oslo FlightDeck TripReports 30 26-12-2008 15:55
Fly vs Tog - Oslo-Stockholm-Oslo BU595 Flyforum 6 13-01-2007 13:53


All times are GMT +2. The time now is 17:31.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.