Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 17-08-2015, 23:05   #41
Starling
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2014
Location: SVG
Posts: 655
Default Re: SAS - hoppe av underveis

Quote:
Originally Posted by Lumpen View Post
Har bestilt en reise TOS-TRD som mellomlander i BOO. Noen som har erfaring med muligheten for å hoppe av i og få sendt bagasje kun til BOO? Er dette teknisk mulig i Altea ved innsjekk?
Ingen problem :-) Bare ble innsjekk tagge den til BOO
Starling is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2015, 23:58   #42
Lumpen
ScanFlyer Blue
 
Lumpen's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: TOS
Posts: 100
SAS Re: SAS - hoppe av underveis

Quote:
Originally Posted by Starling View Post
Ingen problem :-) Bare ble innsjekk tagge den til BOO
Takk! Oppfølging: Segmentene i PNR er TOS-TRD-SVG-OSL-DUB-OSL-TRD-TOS. Saken er den at jeg skal fly en infant til MQN (og hente etter endt reise) og jeg begynner å få kalde føtter med tanke på omveien via TRD (Duracell på snart to år). Hvis jeg hopper av i BOO, vil SAS la resten av PNR stå i fred sånn at jeg kan gjenoppta den fra TRD (ARNK)? På retur følger jeg planen, antar det blir verre å "hoppe på" i BOO. WF-strekkene blir bestilt i separat PNR.

Last edited by Lumpen; 18-08-2015 at 00:00.
Lumpen is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2015, 00:00   #43
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: SAS - hoppe av underveis

Quote:
Originally Posted by Lumpen View Post
Takk! Oppfølging: Segmentene i PNR er TOS-TRD-SVG-OSL-TRD-TOS. Saken er den at jeg skal fly en infant til MQN og jeg begynner å få kalde føtter med tanke på omveien via TRD (Duracell på snart to år). Hvis jeg hopper av i BOO, vil SAS la resten av PNR stå i fred sånn at jeg kan gjenoppta den fra TRD (ARNK)? På retur følger jeg planen, antar det blir verre å "hoppe på" i BOO.
Dersom du "hopper av" i en PNR blir det NO SHoW på neste flighten og da mener jeg at flyselskapet kan slette resten av reisen din fra systemet. Dessverre.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2015, 00:04   #44
Lumpen
ScanFlyer Blue
 
Lumpen's Avatar
 
Join Date: Aug 2010
Location: TOS
Posts: 100
SAS Re: SAS - hoppe av underveis

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Dersom du "hopper av" i en PNR blir det NO SHoW på neste flighten og da mener jeg at flyselskapet kan slette resten av reisen din fra systemet. Dessverre.
Men spørsmålet er om det blir no-show så lenge jeg har sjekket inn på SK4573 som fortsetter til TRD etter mellomlanding i BOO. Eller om det eventuelt er mulig å få innsjekk til å legge inn ARNK i PNR?
Lumpen is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2015, 01:31   #45
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: SAS - hoppe av underveis

Quote:
Originally Posted by Lumpen View Post
Men spørsmålet er om det blir no-show så lenge jeg har sjekket inn på SK4573 som fortsetter til TRD etter mellomlanding i BOO. Eller om det eventuelt er mulig å få innsjekk til å legge inn ARNK i PNR?
Ah. Nå tror jeg er med. Men kan ikke svare videre her. Du må nok høre med selskapet. Er det et alternativ å kansellere eksisterende booking og heller booke på nytt?
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2015, 08:00   #46
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Hmmm, jeg har selv en TRD-SVH-IAH tur(kjøpt på poengsalg=50.000). Pga av jobb lurte jeg på å byte fra en 14:20 avgang fra TRd til en 06:25 avgang fra TRD, det var eneste endring. Iflg Karen på SAS var dette kun mulig om jeg da betalte 50.000 poeng til, da disse billettene ikke var på salg lengre. Så jeg spurte TO ganger om det da var mulig å kjøpe en enveis til SVG tidlig om morgenen, og deretter "hoppe" på turen SVG-IAH kl 16:00 på den opprinnelige bookingen. Null problem sa han. men jeg er ikke så sikker.. Blir det en NO show I TRD da? og de sletter billetten??
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2015, 08:02   #47
RedLine
ScanFlyer Silver
 
RedLine's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 851
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Quote:
Originally Posted by VirreVapp View Post
Hmmm, jeg har selv en TRD-SVH-IAH tur(kjøpt på poengsalg=50.000). Pga av jobb lurte jeg på å byte fra en 14:20 avgang fra TRd til en 06:25 avgang fra TRD, det var eneste endring. Iflg Karen på SAS var dette kun mulig om jeg da betalte 50.000 poeng til, da disse billettene ikke var på salg lengre. Så jeg spurte TO ganger om det da var mulig å kjøpe en enveis til SVG tidlig om morgenen, og deretter "hoppe" på turen SVG-IAH kl 16:00 på den opprinnelige bookingen. Null problem sa han. men jeg er ikke så sikker.. Blir det en NO show I TRD da? og de sletter billetten??

Null problem det, akkurat som han sa Du kan jo få dem til å slette første legget TRD-SVG så er du helt sikker. Jeg har gjort det samme mang ganger.

Last edited by RedLine; 18-08-2015 at 15:26.
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2015, 10:16   #48
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Jada, da snakket jeg med SAS igjen. De kan ikke slette en legg av billetten uten at det drar på 50.000 Nye poeng. Den Nye SAS personen sa også at billetten nok blir slettet om jeg ikke møter opp I TRD som avtalt. Dette blir da vel for dumt? Jeg har alt booket en ny SAS Plus billett TRD-SVG om morgenen.
Men SAS mener da et jeg må avbestille denne fullprisbilletten og ta oppsatt rute om de ikke skal belaste meg 50.000 Nye poeng. Som EBD er jeg IKKE imponert over even til å se løsninger her..
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2015, 20:28   #49
cntnry
Newcomer
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 45
SAS Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Quote:
Originally Posted by cntnry View Post
Hei,
Noen som vet om det er mulig å få igjen skatter og avgifter på en ubrukt (dvs. no-show) retur av en t/r-bonusbillett?
For å svare meg selv, ja, det går an!
cntnry is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2015, 14:47   #50
Tornerose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
Default Endre billett hos SAS

Vi skulle gjerne ha endret dato for en flyreise med SAS. Det er en VIPGO billett og det står at "Endring er tillatt mot gebyr. Kan endres opp til høyere pris mot prisdifferansen i tillegg."

Betyr dette at den kan endres for 500,- per billett + prisjustering til vanlig og den aktuelle datoen? VIPgo er jo ikke en standard bookingklasse? Håper noen forsto hva jeg mente...
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2015, 18:07   #51
hifiman
ScanFlyer Gold
 
hifiman's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 1,109
Default Re: Endre billett hos SAS

Quote:
Originally Posted by Tornerose View Post
Vi skulle gjerne ha endret dato for en flyreise med SAS. Det er en VIPGO billett og det står at "Endring er tillatt mot gebyr. Kan endres opp til høyere pris mot prisdifferansen i tillegg."

Betyr dette at den kan endres for 500,- per billett + prisjustering til vanlig og den aktuelle datoen? VIPgo er jo ikke en standard bookingklasse? Håper noen forsto hva jeg mente...
Noen sånt ja..men ta kontakt med sas på chat eller tlf så får du den eksakte prisen
__________________
hifiman is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2015, 18:21   #52
eql1zr
ScanFlyer Silver
 
eql1zr's Avatar
 
Join Date: Jul 2014
Posts: 553
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Jeg endret en SAS VIP go-billett tre måneder etter kjøp, en måned før reise. Da kunne jeg fortsatt endre til billett i samme klasse, uten å måtte betale prisdifferanse. Kunne endres på sas.no

Last edited by eql1zr; 16-09-2015 at 18:33.
eql1zr is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2015, 18:26   #53
Tornerose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Quote:
Originally Posted by eql1zr View Post
Jeg endret en SAS VIP go-billett tre måneder etter kjøp, en måned før reise. Da kunne jeg fortsatt endre til billett i samme klasse, uten å måte prisdifferanse. Kunne endres på sas.no
Jeg har forsøkt å endre på sas.no men får bare feilmelding. Skal ta en telefon litt senere.
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2015, 20:11   #54
Tornerose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Det var 120 Euro i endringsgebyr per person så det var mer enn de 500 nkr jeg trodde det var, i tillegg til prisendring. Da er det nesten bedre å kjøpe ny VIPgo billett...
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2015, 15:20   #55
JanFredrikB
EBD
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 116
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Si ifra om du ikke trenger den gamle lenger da, hehe
JanFredrikB is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2015, 15:56   #56
Tornerose
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2014
Location: Akershus
Posts: 357
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Quote:
Originally Posted by JanFredrikB View Post
Si ifra om du ikke trenger den gamle lenger da, hehe
Vi endte opp med å selge den...
Tornerose is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2015, 01:04   #57
LN-FHU
Superflyer
 
LN-FHU's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Barteland
Posts: 4,569
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Quote:
Originally Posted by eql1zr View Post
Jeg endret en SAS VIP go-billett tre måneder etter kjøp, en måned før reise. Da kunne jeg fortsatt endre til billett i samme klasse, uten å måtte betale prisdifferanse. Kunne endres på sas.no

Hvordan i alle dager kunne det gå an....??? På en annen side....du skriver kanskje svaret i siste setning..sas.no
__________________
****************************************

****************************************
Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2015, 11:35   #58
eql1zr
ScanFlyer Silver
 
eql1zr's Avatar
 
Join Date: Jul 2014
Posts: 553
Default Re: SAS: Endring, kansellering eller refusjon av billetter

Quote:
Originally Posted by LN-FHU View Post
Hvordan i alle dager kunne det gå an....??? På en annen side....du skriver kanskje svaret i siste setning..sas.no
Jeg fikk endret på sas.no, ja. Utrolig nok
eql1zr is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2015, 21:03   #59
thbergseng
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2012
Location: Osterøy
Posts: 72
SAS Delbetalt billett med poeng. Endring/refusjon

Hei!

Jeg har klart å gjøre det store kunststykket å kjøpe billett på feil dato (I morgen isteden for neste mandag). BIlletten ble delbetalt med poeng (liten sum poeng i SAS plus). Finnes det noen mulighet for å få denne refundert/endret til opprinnelig reisedato neste mandag?

Ble bestillt rundt 12 på formiddagen i dag, så er under 24 timer siden den ble bestilt, men support er vel stengt for dagen.

Ser også at delbetalte billetter går under standard refusjonsregler ved dummybestilling. Får dog ikke avbestilt på nett. Så er det kun å ringe i morgen tidlig å ta det over telefon?

Mvh

Tor-Håkon Bergseng

Last edited by thbergseng; 20-09-2015 at 21:30.
thbergseng is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2015, 21:10   #60
thbergseng
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2012
Location: Osterøy
Posts: 72
Default Re: Delbetalt billett med poeng. Endring/refusjon

Vil også nevne at avgangen er fra OSL i morgen 19.55. Om det har noen betydning mtp tid til avreise og kontakt med support.
thbergseng is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
United - booking, endring, kansellering av billetter petter380 Reiseforum 58 01-11-2023 11:56
05400 og endring av billetter. Hickok Reiseforum 12 23-06-2013 12:40
Gebyr for endring av SAS billetter nick5000 Reiseforum 2 30-11-2012 12:17
Endring av flybilett SAS - min eller deres feil? jch1 Reiseforum 10 04-07-2012 21:56
SAS tar dobbelt så mye som Norwegian for endring av billetter. tiemand Småprat 19 24-02-2012 20:19


All times are GMT +2. The time now is 19:36.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.