Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-08-2016, 04:41   #261
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by econ View Post
Er det mulig å komme seg fra Macau til HKG flyplass og rekke SAS sin 09:05 avgang?
Det er litt irriterende med SK hjem. I fjor var jeg på Cheung Chau og hadde ikke tenkt så veldig på hjemreisen. Helt til været ble dårlig siste dagen og det var snakk om at fergene kunne bli innstilt! Sov heller dårlig den natta, noe som var like greit og hoppet dermed på første fergen som gikk på morgenen. Det gikk heldigvis bra. Men framover har jeg heller ordnet hotell ved flyplassen natta før.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2016, 11:35   #262
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
Det er litt irriterende med SK hjem
Enig. Hvis man bruker HKG som transit er det umulig å få tidlig nok fly fra SIN/BKK/etc. som korresponderer på morgenen. Grunnen til å gjøre det er SK sine tilbud, ekstra poeng og ev courtesy upgrade.

HKG er en kul futuristisk by, og legger gjerne inn 1-2 dager transit. Men på vei hjem er jeg mest klar for å ha en sammenhengende reise, hvis det ikke er i F da Vet ikke om andre har det slik?
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2016, 12:40   #263
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,523
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by Insomnia4u View Post
Har bestilt et par netter der på to ulike fremtidige turer. Hva synes du om hotellet?
Jeg har bodd på Regal én natt. Det var forferdelig. Støvete, skittent rom. Badet luktet kloakk, og dårlig fall gjorde at vannet rant i motsatt retning av sluket etter å ha dusjet. Bråkete air condition. TVen virket ikke.

Styr unna, er mitt råd. Jeg har også bodd på Novotel Citygate, og det var noe bedre, men allikevel støvete.

Jeg tror de gambler på at folk med dårlig tid og desperat behov for søvn ikke orker å klage på rommene.
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2016, 13:35   #264
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Hong Kong-tråden

Er dessverre ikke så mange valg om en flyr inn 22.30 og flyet går 09.05 igjen.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2016, 23:28   #265
TOS_EBG
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
Default Hong Kong-tråden

Vi bodde en natt der 14-15. juli. Helt greitt rom i etasjen over Club. Rent og pent, og ikke noe vann eller luktproblemer på badet. Booket billigste rom gjennom hotels.com, men ble oppgradert til high floor. Vi kom inn fra BKK med siste TG flight og skulle ut med SK morgenen etter.


Sent from my iPad using Tapatalk
__________________
Since July 2007:
TOS_EBG is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2016, 23:17   #266
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,775
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by magnusant View Post
Når det kommer til hvor man vil bo, kommer det vel an på hva man ønsker med besøket, hvor lang tid man har der, og hvor mange ganger man har besøkt HK.
Jeg har vært der kun i privat regi, 7 ganger, og har flyttet over fra cowloon side til island side etterhvert. For førstegangsbesøkende vil jeg si det kommer an på hvilken type reise man er, og evt. hvilken type turist
Hvis man er typen som alltid flyr i C for private penger, er kanskje island side å foretrekke?
Jeg har bare vært i HKG én gang, og bodde da på InterContinental Grand Stanford i East Tsim Tsa Shui. Hotellet var fint, og lå like ved skredderen, men et godt stykke fra MTRen som går over til HK Island. Jeg var over på HK Island hver eneste dag, og det meste av ferger, bussturer o.l. går jo derfra, så jeg vil nok forøke å finne et sted der neste gang. Bare synd at de fleste mellomklassehotellene ligger i TTS, hotellene sentralt på Island er jo stort sett styggdyre luksushoteller. Tar gjerne i mot tips til bra hotell på Island som ikke koster skjorta.
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2016, 05:08   #267
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by LCH View Post
Jeg har bare vært i HKG én gang, og bodde da på InterContinental Grand Stanford i East Tsim Tsa Shui. Hotellet var fint, og lå like ved skredderen, men et godt stykke fra MTRen som går over til HK Island. Jeg var over på HK Island hver eneste dag, og det meste av ferger, bussturer o.l. går jo derfra, så jeg vil nok forøke å finne et sted der neste gang. Bare synd at de fleste mellomklassehotellene ligger i TTS, hotellene sentralt på Island er jo stort sett styggdyre luksushoteller. Tar gjerne i mot tips til bra hotell på Island som ikke koster skjorta.
Fergen går jo rett utenfor Intercontinental da. Og på baksiden kommer du ned til MTR. Det er bare litt skjult nedgang.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2016, 20:21   #268
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,775
Default Re: Hong Kong-tråden

Fy Fnate, nå tror jeg du blander Intercontinental og Intercontinental Grand Stanford!
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2016, 20:25   #269
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by LCH View Post
Fy Fnate, nå tror jeg du blander Intercontinental og Intercontinental Grand Stanford!
I stand corrected... Trodde det var ett og samme
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2016, 17:35   #270
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Hong Kong-tråden

Nå må jeg tilstå at jeg ikke er har finlest hele tråden... Men er det mulig å finne et OK hotell "ute på øya" til omlag NOK 2.000,-? Gjelder første uken i oktober. Anbefalinger mottas Kan kanskje strekke budsjettet litt...
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2016, 17:53   #271
K3nn7
ScanFlyer Blue
 
K3nn7's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Location: Rødtvet i Oslo + Filtvet i Hurum
Posts: 355
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Nå må jeg tilstå at jeg ikke er har finlest hele tråden... Men er det mulig å finne et OK hotell "ute på øya" til omlag NOK 2.000,-? Gjelder første uken i oktober. Anbefalinger mottas Kan kanskje strekke budsjettet litt...
Har selv bodd på Butterfly on Wellington, og bor der gjerne igjen! Grei plassering (kommer selvfølgelig litt ann på hva du har lyst til å gjøre der...) og god standard på hotellet.

http://www.butterflyhk.com/eng/our-h...n/default.aspx

Ta eventuelt en titt på kartet for å se om det passer deg
__________________
Siden mai 2004:

Upcoming: 17.01.2019 BA767 OSL-LHR | 17.01.2019 BA105 (Opb. KF) LHR-DXB | 21.01.2019 BA106 DXB-LHR | 21.01.2019 BA762 LHR-OSL
K3nn7 is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2016, 18:50   #272
Kanon
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,262
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Nå må jeg tilstå at jeg ikke er har finlest hele tråden... Men er det mulig å finne et OK hotell "ute på øya" til omlag NOK 2.000,-? Gjelder første uken i oktober. Anbefalinger mottas Kan kanskje strekke budsjettet litt...

Quote:
Originally Posted by Kanon View Post
Bodde på Grand City Hotel i Oktober 2015, helt nytt, mye hotell for pengene. ca 10 min gange til tbanen. Ligger i Western District, lukter litt dyremat på bakkenivå pga. alle kinesisk medisin sjappene.
Betalte 3000kr for en uke dobbeltrom.
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2016, 19:08   #273
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Hong Kong-tråden

Takk for tips til både K3nn7 og Kanon. Gjør for ordens skyld oppmerksom på at jeg mente 2.000,- per natt. Er ikke høyderedd (i alle fall ikke innendørs...), så god utsikt er et pluss.


Sent from my iPad using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2016, 23:05   #274
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Hong Kong-tråden

Hmmm... Etter å ha lest hele tråden og bedrevet litt tankevirksomhet (det skjer ikke så ofte) så spørs det jammen om jeg ikke havner på Kowloon/TST likevel. Så da er spørsmålet; ICON eller Shangri-La? Sistnevnte litt mindre dyrt. Begge litt over budsjett, men kan slenge inn et par hotels.com bonusovernattinger som gjør det hele veldig overkommelig. Hva tror folket?


Sent from my iPad using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2016, 01:40   #275
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Hmmm... Etter å ha lest hele tråden og bedrevet litt tankevirksomhet (det skjer ikke så ofte) så spørs det jammen om jeg ikke havner på Kowloon/TST likevel. Så da er spørsmålet; ICON eller Shangri-La? Sistnevnte litt mindre dyrt. Begge litt over budsjett, men kan slenge inn et par hotels.com bonusovernattinger som gjør det hele veldig overkommelig. Hva tror folket?


Sent from my iPad using Tapatalk
Shangri-La

Har bodd på begge, og de er fine. Men Shangri-La gir litt mer "western peace of mind"
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2016, 04:21   #276
kaijoar
Newbie
 
Join Date: Jul 2015
Posts: 160
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by K3nn7 View Post
Har selv bodd på Butterfly on Wellington, og bor der gjerne igjen! Grei plassering (kommer selvfølgelig litt ann på hva du har lyst til å gjøre der...) og god standard på hotellet.

http://www.butterflyhk.com/eng/our-h...n/default.aspx

Ta eventuelt en titt på kartet for å se om det passer deg
Stemmer i her! Flott og rimelig hotell, ekstremt bra plassering i forhold til pris på Island Side
kaijoar is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2016, 09:35   #277
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Hong Kong-tråden

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Shangri-La



Har bodd på begge, og de er fine. Men Shangri-La gir litt mer "western peace of mind"


Quote:
Originally Posted by kaijoar View Post
Stemmer i her! Flott og rimelig hotell, ekstremt bra plassering i forhold til pris på Island Side


Mange takk begge to. Da går jeg for Shangri-La og sparer også noen hundrelapper per natt


Sent from my iPad using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2016, 19:35   #278
marekbz
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 166
Default Re: Hong Kong-tråden

For hva det er verdt;

Bodde nettopp på Hong Kong Conrad, nabohotellet til Shangri-La. Veldig OK, og kombinasjonen poeng + cash, samt salg hos Hilton ga mer enn gode nok priser til Hong Kong Island å være.

Utsikten fra rommet, øverste etasje (61.), to etasjer over Executive Lounge i 59., så slik ut;

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_1270.jpg
Views:	464
Size:	155.5 KB
ID:	40883  
__________________
Flightdiary
marekbz is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2016, 20:56   #279
Chr1st1an
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2013
Location: Fornebu
Posts: 413
Default Re: Hong Kong-tråden

Hva er det rimeligste dere har funnet Intercontinental til? (2 pers/1 natt)
Chr1st1an is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2016, 16:22   #280
Apollon
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2016
Posts: 102
Default Re: Hong Kong-tråden

Veldig mye bra tips i denne tråden. Jeg endte selv opp med å booke The T Hotel som ligger et stykke ut i periferien. Noen som har bodd der før? Booket med gratis avbestilling så jeg har mulighet til å avbestille om jeg finner noe "bedre". Det er ingen metro i nærheten men går busser rett utenfor hotellet ser jeg. 910 HK dollar per natt inkl frokost.

Men vurderer fortsatt å gå for noe litt mer sentralt. Jeg har valgt meg bort noen områder. Var en stund gira på Tsim Tsa Shui og Mongkok men egentlig liker jeg det litt mer laidback,og har inntrykk av Tsim Tsa Shui er rimelig overbefolka og det blir litt slitsomt med turistflommen i 10 dager. Definitivt spennende å besøke noen timer men trenger ikke akkurat overnatte der. Det som virker mest spennende for meg av områder å bo i er Causeway Bay og Wan Chai. Jeg ser at mange av Butterfly hotellene ligger i det området og det virker som gode alternativ. Det står i så fall mellom Butterfly Victoria, Butterfly on Waterfront, Butterfly on Morrison, Butterfly on Hollywood. Noen med erfaringer?
Wellington er utenfor min budsjettklasse (max 1000 HK dollar natta, helst rimeligere) Hadde vært interessant med noen sammenligninger. Disse 4 er litt rimeligere enn The T Hotel, men når man tar i betraktning at frokost ikke er inkludert i prisene jeg sjekket, blir det omtrent det samme.

Last edited by Apollon; 20-08-2016 at 16:35.
Apollon is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hong Kong Someone Reiseforum 21 02-07-2010 17:40
Hotell i Hong Kong Farmer Reiseforum 8 22-02-2009 15:47
Hong Kong og AY !! SQ 777 Flyforum 26 30-04-2007 17:14
Oasis Hong Kong Blubird Flyforum 4 27-10-2006 14:18
Spotting i Hong Kong VC-10 Flyforum 6 21-12-2004 14:28


All times are GMT +2. The time now is 15:35.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.