Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-10-2013, 18:27   #21
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,943
Default Re: Priority tag på innenland

Pri-tag er ikke på innland nei. Fungerte fint for meg sist tur med TK til CMB, SQ til SIN, SQ til EWR, US til ATL, US til SEA og LH til OSL. Heldigvis går det alltid et flytog
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2013, 11:35   #22
king2stone
EBG FBG
 
king2stone's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Oslo
Posts: 34
Default Re: Priority tag på innenland

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Hva betyr denne i Norge... Bare tilfeldig hvis de komme først.. Ikke vits å mase om den tagen..

Sjekket inn 5 bagasjer på OSL hos SK på onsdag til MNL med SQ . Alle 5 kom absolutt først ut på båndet på MNL. På rad og rekke.. Dette via FRA og SIN...

Dette har med hva selskapet , SQ, krever av agenten i andre enden for å beholde jobben...

OSL går det vanlig bra med UA og Menzies .. . Og vi har minst 4 turer med UA 38 inn fra EWR hvert år...

Med våre mange LH fra FRA/MUC i året kommer de aldri først, men langt ute i leksa... LH har rett tag på ...

Dra konklusjoner selv folkens...
Jeg har opplevd det samme. SAS mener problemet ikke er på OSL, men flyplassen det lastes fra. Fikk følgende forklaring fra SAS i februar:

"Om bagasjen din kommer først ut på båndet, avhenger av hvordan bagasjen ble lastet på avreisestedet. Hvis du ikke får bagasjen din først ut når du reiser fra Lisboa til Oslo, er det altså måten bagasjen er lastet på i Lisboa som er årsak til det. Får du bagasjen først ut når du lander i København eller London på reiser fra Oslo, er det fordi stuerne i Oslo har lastet bagasjen slik at den ligger ytterst i lasterommet og dermed kan leveres først. Det er altså ikke håndteringen på ankomststedet som avgjør om du får bagasjen din raskt eller ei.

Mange faktorer kan påvirke lastingen av bagasje. Normalt vil man holde tilbake Prioritybagasje og laste den helt til slutt. Det hender likevel at vi blir nødt til å laste Prioritybagasjen før den siste bagasjen blir levert ved flysiden kort tid før avgang, for å unngå forsinkelse. Hvis flyene til passasjerer som kommer inn med andre fly og skal videre med ”ditt” fly er forsinket, vil bagasjen deres bli levert sent ved flysiden. Punktligheten skal alltid gå foran servicemessige faktorer og all Prioritybagasje må derfor være lastet før denne siste bagasjen kommer ut til flyet.

Når vi må laste Prioritybagasjen før den siste leveransen med bagasje, blir Prioritybagasjen liggende bak alle de sist ankomne kolli og kan derfor bli levert senere på ankomststedet enn den ellers ville ha blitt. Dette skjer oftest på reiser fra de større knutepunktene. Vær også oppmerksom på at transittbagasje som tilhører passasjerer som skal videre innenriks normalt vil komme først ut på bagasjebåndet. Dette for å sikre at passasjerer som må tollklarere sin bagasje før de reiser videre innenriks rekker sine fly.

Du kan kanskje si at vi burde fjerne Prioritymerking hvis det ikke er mulig å gjennomføre det 100 %. Imidlertid fungerer det som regel bra, selv om det i blant ikke er mulig å levere produktet slik vi ønsker at det skal være fordi andre hensyn må gå foran ønsket om å levere denne bagasjen først. Vi vurderer det vel også slik at det uansett vil være bedre for kunden at det fungerer bra for eksempel 7 av 10 ganger enn at vi fjerner merkingen helt, og vi ønsker derfor ikke å ta bort produktet. Vi er selvfølgelig klar over de problemene som er knyttet til leveransen av produktet"
king2stone is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2013, 12:06   #23
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,282
Default Re: Priority tag på innenland

Hm hm, hvorfor får andre det til på jordkloden.... ? Ev. OSL UA ? .
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2013, 12:15   #24
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Priority tag på innenland

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Hm hm, hvorfor får andre det til på jordkloden.... ? Ev. OSL UA ? .
Blir relativt selvmotsigende når SAS påpeker at transferbagasjen som regel kommer først - noe som også er mitt inntrykk - mens prioritybagasjen tilsynelatende lever sitt eget liv og er umulig å kontrollere. Begge deler lastes vitterlig at samme handlingselskap på utestasjonen...

Jeg følger ellers titt og ofte med på lastingen av bagasje når jeg sitter i flyet, og mitt inntrykk er at på både FRA og MUC er de flinke til å laste prioritybagasjen helt til slutt. Likevel ender den opp bak transferbagasjen og hvermannsenbagasjen på OSL. Merkelig det der
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2013, 19:49   #25
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: Priority tag på innenland

Fløy med SAS i Wrap-klasse til AMS for etpar uker siden, og det samme gjaldt der som det nesten hver gang gjør på OSL - bagasjen kommer langt uti leksa, og taggen er bortimot null verdt. Kan knapt huske å ha sett at bagasjen som kommer først fra noe fly på OSL (eller andre steder der OSL har vært avgangsflyplass) har priority, og tror aldri min har kommet først når den har hatt priority. Hva er egentlig problemet handlingselskapene på OSL har, holdning eller manglende kompetanse og systemforståelse?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2013, 19:57   #26
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,248
Default Re: Priority tag på innenland

Jeg fløy nettopp OSL-SVG-OSL. Fikk pri-tag begge plasser. På SVG kom bagasjen ut først, mens i Oslo kom den laaaaangt bak i leksa.

Thomas
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2013, 05:12   #27
Peppep
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
Default Re: Priority tag på innenland

Reiste med Plus KEF-OSL for et par måneder siden. Bagasjen kom ikke først, ikke midt i og egentlig heller ikke sist. Båndet stoppet (last bag on belt), både min og reisemakkers bagasje manglet. Etter noen minutter, rett før vi skulle gå for å etterlyse, startet båndet igjen med en pulje til, inkludert vår. STRÅLENDE jobbet, OSL.

Til sammenligning reiste jeg til KUL i går, og etter en lang og kronglete rute, inkludert overnight transit i India, kom kofferten min ut som nummer to.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge
Upcoming:
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2013, 08:00   #28
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,857
Default Re: Priority tag på innenland

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Reiste med Plus KEF-OSL for et par måneder siden. Bagasjen kom ikke først, ikke midt i og egentlig heller ikke sist. Båndet stoppet (last bag on belt), både min og reisemakkers bagasje manglet. Etter noen minutter, rett før vi skulle gå for å etterlyse, startet båndet igjen med en pulje til, inkludert vår. STRÅLENDE jobbet, OSL.
Det er helt normalt på OSL, uansett flyselskap, så ikke noe poeng å bli nervøse selv om bagasjen slutter komme, da det alltid kommer i minst to puljer
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2013, 16:16   #29
CRJ900
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2009
Posts: 444
Default Re: Priority tag på innenland

Rødlapp på flight fra OSL til TRD lørdag, første bag ut.
Ingen rødlapp i dag fra TRD til BGO, laaangt bak i rekken av bagger på båndet.
CRJ900 is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2013, 15:30   #30
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,943
Default Re: Priority tag på innenland

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Pri-tag er ikke på innland nei. Fungerte fint for meg sist tur med TK til CMB, SQ til SIN, SQ til EWR, US til ATL, US til SEA og LH til OSL. Heldigvis går det alltid et flytog
Lenge siden jeg har sjekket inne baggsje innenriks. Gjorde det i dag, og fikk pri-tag. Satser som alltid at den kommer først
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2013, 17:49   #31
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,943
Default Re: Priority tag på innenland

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Lenge siden jeg har sjekket inne baggsje innenriks. Gjorde det i dag, og fikk pri-tag. Satser som alltid at den kommer først
Alltid var på båndet, med/uten pri-tagg.
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2013, 20:24   #32
espeno
ScanFlyer Blue
 
espeno's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Location: Kongsberg, Norway
Posts: 353
Default Re: Priority tag på innenland

Litt avsporing siden tråden egentlig omhandler innland, men uansett.. Tre SK-flights (som EBG) i løpet av uka, hvor av to i PLUS og en i GO. OSL-ARN og LHR-OSL(GO) gav ingen pri-tag. På ARN-LHR fikk vi pri-tag. Forstår ikke hvorfor de har så vanskelig med å harmonisere praksis rundt dette.
__________________
Espen
espeno is offline   Reply With Quote
Old 07-11-2013, 21:23   #33
PeopleExpress
ScanFlyer Blue
 
PeopleExpress's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Oslo
Posts: 248
Default Re: Priority tag på innenland

Det skjedde meg igjen senest på tirsdag i Bergen. Når det er siste avgangen, vil jeg ha bagasjen først ut. Hun bak skranken spurte grettent, hvorfor jeg sjekket manuelt inn. Når hun fikk vite at det var pga. Pri Tag, så sa hun at det får du ikke av oss lengre.

Det ble en diskusjon, og det endte med at jeg måtte spørre henne om SAS fortsatt var medlem av Star Alliance. Jeg fikk til slutt, men kundeopplevelsen var ikke helt bra.
PeopleExpress is offline   Reply With Quote
Old 08-11-2013, 13:26   #34
mufcok
Newcomer
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 7
Default Re: Priority tag på innenland

TRF kommer priority først på båndet.
Hei, forresten!
mufcok is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2013, 17:57   #35
orhel
ScanFlyer Blue
 
orhel's Avatar
 
Join Date: Jun 2010
Location: Bodø
Posts: 484
Default Re: Priority tag på innenland

Svar fra EuroBonus på spørsmål om hva som gjelder:

Hej,

Det är tydligen så att det ännu inte finns prioriterad baggaghantering inrikes i Norge. Jag har bett dem att uppdatera den här informationen på vår hemsida. Frågan har varit uppe flera gånger så vi får hoppas att vi snart ser en ändring på detta.

Med Vänlig Hälsning
Marie Bergström
SAS EuroBonus Medlemsservice
__________________
Upcoming flights:
12.03.15: SK 4561 BOO-TRD 15.03.15: SK 4576 TRD-BOO
29.03.15: SK 4117 BOO-OSL 30.03.15: UA 39 OSL-EWR
05.04.15: LH 404 EWR-FRA
06.04.15: SK 4756 FRA-OSL, SK 4116 OSL-BOO
orhel is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2013, 18:26   #36
PeopleExpress
ScanFlyer Blue
 
PeopleExpress's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Oslo
Posts: 248
Default Re: Priority tag på innenland

Jeg sendte en liten henvendelse til SAS på hvorvidt de anerkjente priority tag i forhold til ervervet gullstatus.

Jeg må si at jeg ble litt overrasket av svaret. Se under:

Tack för ditt svar.
De guldbagagetaggarna som jag skickade länken till kan endast beställas av guldmedlemmar och de ger prioritet i bagagehanteringen.
Jag har kollat med eurobonusavdelningen och det är dessa som ska användas och vi har inte tillgång till några andra typer av prioritets taggar.

Ha en trevlig eftermiddag

Så vidt meg bekjent er det bare SAS som praktiserer en policy hvor gull bagasjelappen også er en Pri Tag.
PeopleExpress is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2013, 18:37   #37
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,714
Default Re: Priority tag på innenland

.. og det er en pritag som ikke blir brukt på innland.
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2013, 18:37   #38
CRJ900
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2009
Posts: 444
SAS Re: Priority tag på innenland

Quote:
Originally Posted by PeopleExpress View Post
de ger prioritet i bagagehanteringen.
Er det noen som allerede har laget en standard reply til SAS for å gi tilbakemelding når bag'en med gulltag kommer sist?
CRJ900 is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2013, 18:59   #39
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,755
Default Re: Priority tag på innenland

Quote:
Originally Posted by PeopleExpress View Post
Tack för ditt svar.
De guldbagagetaggarna som jag skickade länken till kan endast beställas av guldmedlemmar och de ger prioritet i bagagehanteringen.
Jag har kollat med eurobonusavdelningen och det är dessa som ska användas och vi har inte tillgång till några andra typer av prioritets taggar.

Ha en trevlig eftermiddag

Hehehehehe HÆÆÆÆ? Dette er vel bortimot det snåleste jeg noen gang har hørt fra SAS. Fikk senest i går kveld fine orange lapper med PRIORITY printet på begge sider, på en flight mellom OSL og KRS.
Aldri hørt at gulltaggene skal gi prioritet. Hvis så er tilfelle, funker det sæææærdeles dårlig.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2013, 19:06   #40
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Priority tag på innenland

Dette vitner om total mangel på produktforståelse. Svaret er i seg selv grunn nok til ny klage - denne gang på manglende kompetanse hos de som skal besitte ekspertkunnskaper om bolaget. Kjør på
ILS2 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Priority bagasje tag cbcb Reiseforum 53 06-06-2015 17:22
Priority tag hos BA KristianSk Reiseforum 3 01-08-2014 11:30
OSL: Utenlandsflyvninger fra innenland? Star Flyer Småprat 7 09-07-2014 14:06
Blokkering av seter hos Norwegian innenland? Someone Småprat 11 21-08-2011 17:59


All times are GMT +2. The time now is 11:32.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.