Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30-09-2010, 00:54   #1
valen
ScanFlyer Blue

Default Kina og sør Korea.

I september reiset jeg til Shanghai med China Airlines 777-200. Ikke akkurat imponert over dette selvskapet. Ukonfertable seter, dårlig mat og en uinterrestert besetning, virket som de ikke var så glad i jobben sin. Fra karakter 1 til 10 vil jeg gi dette selvskapet en svak 3er.
Reiste så med Korean 737-900 fra Shanghai til Busan. En fantastisk opplevelse, en av de beste opplevelsene jeg har hatt på en flytur. Super sevice, god mat, god benplass, vennlig besetning, god info fra kapein under flyvningen. Karakter en sterk 8er.
Fra Seoul tilbake tilbake til Shanghai reiste vi men China southern A321.. Et møkkaselvskap, skrarglekasse av et fly, møkkete og slitt, grinete besetning og slitne seter, møkkete og uhygenisk! Karakter 2..

Neste kinatur blir det alt annet et kinesiske selvskap..
Old 30-09-2010, 00:57   #2
valen
ScanFlyer Blue

Default Re: Kina og sør Korea.

Islandske flagge var en bommert her... =)
Old 30-09-2010, 01:05   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Høres ut som en tur med kontraster, kjekt å vite.

Old 30-09-2010, 01:27   #4
valen
ScanFlyer Blue

Bortsett fra flyturene var Shanghai en fantastisk bra by!! Besøkte også Expo 2010, veldig artig opplevelse. Fikk også prøvd Maglev banen ssom fraket oss fra flyplassen til sentrum shanghai i en fart på 430 km/t.. festlig!!

Korea var et spesielt land, et rikt land med mye artig elektronikk. Den beste bilparken jeg har opplevd, folkeslaget var noe vanskelig å komme innpå, dårlig i engelsk, men så ut som de hadde økonomien i orden. De brukte mobilen til å betale med både i butikker og i taxi. 75% av alle biler var gassdrevene. Trafikken var heftig men luften var meget ren.
Samsung hadde biler, klesmerker etc. Et veldig annerledes og spennende land! Anbefales!
Old 01-10-2010, 17:39   #5
Tosze
ScanFlyer Blue

Tosze's Avatar

bilder!!!!!!!!!!!!
Tosze is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2010, 23:40   #6
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club

sirpjalle's Avatar

Bemerk: Koreanere lærer kun å lese og skrive engelsk. Ikke muntlig, så der har du grunnen.
sirpjalle is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2010, 01:11   #7
Spantax
ScanFlyer Virgin

Spantax's Avatar

Høres ut som en veldig spennende og eksotisk reise, dette. Korean og diverse kinesiske flyselskaper er jo ikke hverdagsmat her på forumet. Derfor hadde det vært utrolig flott med bilder og detaljer.
Old 02-10-2010, 16:15   #8
valen
ScanFlyer Blue

Har mye bilder men ikke så mye av flyene. Men hvordan legger jeg ut bilder slik at de kommer på rekke og rad nedover?
Old 02-10-2010, 16:23   #9
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Sjekk posten her for tips angående opplasting av bilder

http://forum.flyprat.no/showpost.php...79&postcount=3
Old 02-10-2010, 18:32   #10
valen
ScanFlyer Blue

Photobucket er det noe alla picasa? Kan jeg laste fra picasa?
Old 07-10-2010, 12:55   #11
LN-Capt
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by valen View Post
Fra Seoul tilbake tilbake til Shanghai reiste vi men China southern A321.. Et møkkaselvskap, skrarglekasse av et fly, møkkete og slitt, grinete besetning og slitne seter, møkkete og uhygenisk! Karakter 2..

Neste kinatur blir det alt annet et kinesiske selvskap..
Hei

Jeg pleier å fly med China Southern inennriks i Kina. Har prøvd en del andre og ingen av de har vært i nærheten av CZ på det jevne.

Sist uke hadde jeg to flyvninger med de, i A321, begge levert i 2010.
At du fikk dårlig erfaring med besetningen er noe som kan skje hos alle selskap, har ikke opplevd CZ som noe annerledes på det punktet.

For deg som kom fra Korea og skulle videre fra Shanghai en annen dag, spiller det ikke så stor rolle, men dersom man skal bytte fra innenriks (eller f.eks Korea) og skal videre ut av Kina eller til HK er CZ å foretrekke også av den grunn at de stort sett flyr på PVG, og ikke SHA som mange av de andre.

Personlig synes jeg kanskje at mange av medpassasjereen kan være vel så slitsomt reisefølge som en litt mindre blid besetning i Kina. Men det er en annen diskusjon

Oppfordrer deg til å prøve CZ også neste gang du flyr i Kina, kanskje opplevelsen blir bedre?
LN-Capt is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2010, 22:22   #12
jefi99
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by LN-Capt View Post
Hei

Jeg pleier å fly med China Southern inennriks i Kina. Har prøvd en del andre og ingen av de har vært i nærheten av CZ på det jevne.

Sist uke hadde jeg to flyvninger med de, i A321, begge levert i 2010.
At du fikk dårlig erfaring med besetningen er noe som kan skje hos alle selskap, har ikke opplevd CZ som noe annerledes på det punktet.

For deg som kom fra Korea og skulle videre fra Shanghai en annen dag, spiller det ikke så stor rolle, men dersom man skal bytte fra innenriks (eller f.eks Korea) og skal videre ut av Kina eller til HK er CZ å foretrekke også av den grunn at de stort sett flyr på PVG, og ikke SHA som mange av de andre.

Personlig synes jeg kanskje at mange av medpassasjereen kan være vel så slitsomt reisefølge som en litt mindre blid besetning i Kina. Men det er en annen diskusjon

Oppfordrer deg til å prøve CZ også neste gang du flyr i Kina, kanskje opplevelsen blir bedre?
Jeg har primært fløjet Air China indenrigs i Kina pga *A-status.
Jeg har undgået CZ, bl.a. fordi de bruger 3-4-3 på 777. Men jeg har hørt meget godt om Hainan Airlines. Har du prøvet dem? Hvad er dit indtryk?
Old 07-10-2010, 22:38   #13
LN-Capt
ScanFlyer Blue

Har også fløyet Air China av samme årsak som deg, men fant ut at det ikke er verdt poengene. De har en fordel ved at de opererer fra samme terminal som jeg vanligvis ankommer på i PEK, men det er også eneste fordel. Må uansett hente ut bagasje og sjekke inn på nytt.

Jeg har ikke prøvd Hainan, de har foreløpig ikke hatt aktuell routing / tider for meg.
LN-Capt is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules