Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-05-2023, 10:47   #21
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Leiebil i Europa

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Så da er sp langt valg bil en meger døll Passat Stasjonsvogn og den kom på 18.000(!) for 14 dager som er kvalmt.. For den summen i 2019 så hadde man jo fått en forgylt Hummer.
Da er prisene ned fra i fjor. Endte med mer enn det for en ganske kjip Peugeot 3008 der i fjor

Quote:
BLir nok fremdeles Sixt med drømmen om oppgradering og at de leverer på SAS-terminalen.
Det er vel et tilvalg man må krysse av når man bestiller? Så kommer det vel an på status om man må betale eller ikke
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 11-05-2023, 11:33   #22
Oluf Air
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2011
Location: BGO
Posts: 260
Default Re: Leiebil i Europa

Leide en Audi Q7 av Sixt i München nå før i vinter og kjørte til Slovenia. Ble to fartsbøter Østerriske autobahn (40-50 euro hver) + Sixt tar ett gebyr på 30 euro for å videresende.

Visste ikke om disse boksene autobahn i Østerrike og fikk bot for å kjøre 140 i 130 sonen, noe strengt
Oluf Air is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2023, 13:16   #23
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Leiebil i Europa

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Nå er det helt bananas tilstander på NCE..

Biltur gjennom Europa ble desverre avlyst etter at de fire andre i familien nektet (Og utrolig nok så er det beistet av en Range Rover egentlig en 4 seter (Autobiography Executive) som er helt latterlig på en så gedigen bil.. Samt plass til to kofferter)

Hadde først en BMW IX leiebil som er OK størrelse, men der gjorde Sixt om til Ford Mustang Elbil som er helt uaktuell i 14 dager og den ble kansellert..

Så da er sp langt valg bil en meger døll Passat Stasjonsvogn og den kom på 18.000(!) for 14 dager som er kvalmt.. For den summen i 2019 så hadde man jo fått en forgylt Hummer.

BMW X3 skulle de ha 26.000 for og X5 38.000 - alt med platinum-rabatten..

BLir nok fremdeles Sixt med drømmen om oppgradering og at de leverer på SAS-terminalen.
Fy flate. Har fulgt med selv og vi booket 14 dager på NCE i sommer for lenge siden. En eller annen dum-di-dum bil med automatgear. Det fikk vi for ca 7000,- på AVIS. Nå har prisene gått helt til himmels. Vi booket lenge før vi kjøpte flybillett så flyet lander 2 timer etter at leien starter, men det regner jeg med at ordner seg.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2023, 13:40   #24
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,411
Default Re: Leiebil i Europa

Hyr man bil på NCE SKALL man ta kvitto efter tankning. Idioten på Hertz ville kräva motsvarande halv tank av mig fast mätaren visade full och det var påfyllt på flygplatsen (500m bort). Några väl valda glosor på franska om kriminalitet och Fankrikes rykte i världen senare så behövdes inte det..

Last edited by Savipix; 11-05-2023 at 13:42.
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2023, 14:08   #25
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Leiebil i Europa

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Det er vel et tilvalg man må krysse av når man bestiller? Så kommer det vel an på status om man må betale eller ikke
Jeg er 130 år gammel så jeg bestiller bil over telefon og da nevner jeg terminalen til de på booking.

Virker faktisk som Hertz og Avis også levere på den terminalen nå for type 30 euro.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2023, 23:22   #26
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Leiebil i Europa

Prisene i NCE er hakket lavere enn i fjor for min del

Siden jeg gir beng i status og lojalitet hos bilutleiere, så fikk jeg via Autoeurope en Ford Focus stasjonsvogn eller lignende hos Hertz for 6290kr for en uke. Med alt av forsikringer og et barnesete. Artig nok skulle Hertz ha 3000kr mer direkte gjennom dem. Kunne dog ikke velge henting på T1, men for 3000kr (+ jeg slipper gebyret på €25) skal jeg gledelig ta trikken i 2 minutter fra T1 til T2. Blir sjeldent turer over 30 min den uken vi er der, så begrenset hva jeg gidder prioritere på bil
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 29-05-2023, 14:30   #27
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,543
Default Re: Leiebil i Europa

Siden vi bestilte leiebilen i desember har den takket være norsk krone blitt rundt 800,- dyrere for en uke…men hadde jeg bestilt samme bil i dag Fiat Tipo eller Ford Focus stasjonsvogn hadde jeg måtte ut med 10.000,- ekstra.
EB is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2023, 14:50   #28
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Thumbs up Re: Leiebil i Europa

Fikk litt hetta av denne Passaten til 18.000 så jeg tok en liten ringerunde. Av en eller annen grunn dukket BMW X5 45e opp til "bare" 26.500 NOK for to uker på Europcar sine hjemmsider, og etter litt forhandling med Europcars norske kundeservice så hostet de opp en voucher på 25% som jasset bilen ned til 20.000 NOK for 14 dager.

Det er faktisk ikke ille i disse dager og en ganske så deilig bil hvis det blir litt råning mellom de forskjellige byene.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2023, 20:17   #29
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: Leiebil i Europa

6 dagers leie fra/til MXP i den norske høstferien står på gjøremålslisten her.

Har foreløpig booket en Mercedes GLE for 590 EUR med ubegrenset km hos Hertz. Satser på at en klarer å finne noe rimeligere etter hvert.
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2023, 12:03   #30
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: Leiebil i Europa

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
6 dagers leie fra/til MXP i den norske høstferien står på gjøremålslisten her.

Har foreløpig booket en Mercedes GLE for 590 EUR med ubegrenset km hos Hertz. Satser på at en klarer å finne noe rimeligere etter hvert.
Da er man nede i 431 EUR på nøyaktig samme bil, periode og utleieselskap. Begynner å hjelpe da
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2023, 12:20   #31
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Leiebil i Europa

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Da er man nede i 431 EUR på nøyaktig samme bil, periode og utleieselskap. Begynner å hjelpe da
Og hvis du bare ganger med 10 og ikke 12, blir det i teorien enda billigere i NOK
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 30-06-2023, 13:24   #32
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: Leiebil i Europa

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Og hvis du bare ganger med 10 og ikke 12, blir det i teorien enda billigere i NOK


Vurderer å velge "Betal nå"-prisen deres på rett i underkant av 5000 NOK. Hvem tør å spå NOK vs EUR for høsten?
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2023, 20:56   #33
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Leiebil i Europa

Litt på siden, hvordan er forholdet mellom bestillt bil(e.g. BMW X5) og utlevert bil i Europa (Spesiellt i Italia - Frankrike) nå ?

Her i USA er jo spesiellt Hertz og tildels Avis et totalt Lotto spill med mange tapere ! Sixt er vel de eneste som nesten har et 1:1 forhold (eller gode oppgraderinger som X3 til X5) Et lite unntak er at på Maui har tydelig merket inntoget av Sixt og nå har X3 tatt over fra Mustang Cab som standard leiebilen på Maui hos alle leverandørene. Ser 20 X3 for hver Mustang nå. (Og X3 er tydelig en toppselger her i Pacific Northwest - bilen jeg ser mest av på veien).
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2023, 06:49   #34
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,543
Default Re: Leiebil i Europa

Fortsatt mye «….eller tilsvarende bil» i Europa. De fleste tilbyr garantert biltype…men da til heftige priser. Hertz har en Italian Edition…hvor du kan få alt fra Abarth til Stelvio…garantert.
EB is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2023, 14:27   #35
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Leiebil i Europa

Planlegger en tur til Baskerland i høst. Planen er å fly til Bordeaux, og så leie bil der. Noen problemer med å kjøre leiebil over grensen til Spania?
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2023, 15:59   #36
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,411
Default Re: Leiebil i Europa

Upptäckte nu när jag skulle hyra bil i LLA att det plötsligt dykt upp en fee på 375SEK för att köra bilen över gränsen till Norge eller Finland. Kan inte minnas att jag sett detta tidigare?
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2023, 18:18   #37
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: Leiebil i Europa

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Da er man nede i 431 EUR på nøyaktig samme bil, periode og utleieselskap. Begynner å hjelpe da

Fr 590 til 431 og nå 404 EUR som jeg booket om til i helgen Godt det enda er noen måneder til høstferien så man kan jakte litt til
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2023, 11:56   #38
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Leiebil i Europa

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Planlegger en tur til Baskerland i høst. Planen er å fly til Bordeaux, og så leie bil der. Noen problemer med å kjøre leiebil over grensen til Spania?

Da kan jeg svare med selv på denne da jeg sendte en forespørsel til Sixt. Det er en fee for grensekrysning ved leie i Frankrike, og denne er på € 7,99 pr dag, eller maks € 29,- for en uke.
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2023, 14:18   #39
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Leiebil i Europa

Tok en liten sjekk nå på leiebil for høstferien (AGP) og ser at prisene har falt betraktelig.. VI har booket en Audi Q5 som med platinum rabatt kostet 14.500 for 10 dager - Nå får du en speller ny BMW 7 Serie hos Avis for lavere sum, og Audian kan bookes hos Sixt for 10.000.

Da begynner det faktisk å ligne noe igjen.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2023, 21:48   #40
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: Leiebil i Europa

Hva er "gjengs" billigst å booke i norge for tiden? Har absolutt nada statuser, så jeg vet ikke helt hvor man starter? Er det best å booke via f.eks finn.no, eller direkte fra avis/herz osv? Eller er det irrelevant?

Skal ha med hele sulamitten opp til nord nå, og må nødvendigvis ha hele sulamitten-bil ala stasjonsvogn med leiebilseter osv... Blir det prisen av en liten bruktbil?
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Leiebil OSL Chriscross Reiseforum 6 04-07-2012 10:38
Forskjell mellom SAS Business mellom Europa 1/Europa 2 737-405 Reiseforum 29 24-04-2012 12:42
Leiebil i Jordan Chaos Controller Reiseforum 3 12-05-2010 22:09
Leiebil vs. EB Blubird Reiseforum 6 31-01-2010 21:21


All times are GMT +2. The time now is 10:27.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.