Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 17-12-2018, 11:00   #1
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Lufthansa Rekognoseringstur til UAE

Så var det en liten svipptur til Dubai med de to eldste arvingene for å rekognosere til årets juletur og hilse på gamle skolen, venner osv.
Vi skulle egentlig reise alle fem men familieoverhodet/CFO (artist formely known as Dragen) ble bundet opp i et prosjekt og måtte bli hjemme på denne «langweekenden». Vi hadde et øyråd og ble enige om at på tur med tre barn ble litt mye og han yngste ble stemt ut (noe han tok ganske tungt, men er jo født i araberland så meget lett å snu med litt korrupsjon)

To dager før avgang kom den gledelige/triste nyheten om at 747-400en var byttet ut med en 748i som resulterte i at arvingene havnet i førstklasse kabinen og far på rad 5 i kabinen bak som er greit da den mellomste har laget litt kvalm hjemme om at hun er den eneste av barna som har fløyet First. Dette kaller jeg en god equipment change.

Ut på gardemoen om morgenen og valget av våpen denne gangen ble Norges Taxi (Christiania Taxi var rimeligst på airport taxi, men der var de på bookingen så ufattelig nedsnødde så jeg stolte ikke på dem) Vi fikk faktisk en klassisk drosje og slapp 40 minutter i en Prius uten fjæringer.

OSL prøvde jeg å få meg vippet frem i kabinen foran sammen med barna, men forståelig nok skjønte de fint lite av hva jeg mente og det endte med at det kunne de ikke gjøre noe med.
Gullstua liker jeg mer og mer og ungene er på hils med de som jobber der. De vet at de som jobber der gjemmer Nugatti eller Nutella på bakrommet og de som jobber der vet at når de små prøver å smiske seg til det så er det en no-go.

Kortflighten med Lufthansa er så standard og fin som det kan få blitt med litt stappet bak gardinen og rimelig tom og ledig foran. Overraskende mange fra tredje klasse som bruker toalettet foran, men det er nok nordmenn som viser sin stolte holdning til dette med klasseskille.
Måten Lufthansa behandler barna på er nesten rørende og de er på dem hele tiden overøser dem med reisekit, leker osv.
Når vi landet var det selfølgelig buss-gate som irriterte med massivt da de siste gangene jeg har fløyet First så har vi fått gate og ingen glad-transport.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	2816
Size:	134.2 KB
ID:	46117  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL

Last edited by SudCaravelle; 17-12-2018 at 18:29. Reason: Skrivefeil
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
 

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
United slutter som siste US selskap direkte til UAE. SudCaravelle Flyforum 3 22-12-2015 13:00
Good morning from UAE SudCaravelle Flyforum 11 17-11-2013 21:55
Råd og tips til programmer osv i UAE. SudCaravelle Reiseforum 0 07-01-2012 20:33
UAE airforce sk931 Bilder & foto 0 13-05-2011 14:04
Spennende fra UAE Blubird Bilder & foto 0 11-12-2008 00:14


All times are GMT +2. The time now is 11:12.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.