Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-07-2019, 21:01   #61
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,009
Default Re: Så innfører Lufthansa også Premium Economy

Her lærte jeg noe nytt som måtte Googles for å vite mer. Fikk ikke så mange treff. Stemmer det at m.i.d.t. og NetLine det samme?

Last edited by Desk pilot; 03-07-2019 at 21:07.
Desk pilot is online now   Reply With Quote
Old 03-07-2019, 23:33   #62
TripleAction
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2016
Posts: 157
Default Re: Så innfører Lufthansa også Premium Economy

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Jeg håper du kan underbygge disse tankene litt mere, for meg er dette et meget interessant emne, både profesjonelt (jeg jobber med Data Visualisring og har flere flyselskap som kunder) og som hobby. Jeg ser ikke noe som underbygger dine tanker, snarere tvert om viser tallene (offentlig tilgjengelig fra flyplassene og data.gov) trender i motsatt retning.

Legacy selskaper er vel nærmest borte, de har også utviklet seg og er i dag effektive nettverks selskaper - allianser. At de ikke skjønner hvordan markedene utvikler seg er bare oppspinn, de sitter å analysere i sanntid alle avganger, klasser, markeder (jeg leverer løsningen som gjør dette mulig) og en av kundene våre analyserer alle inntekter og utgifter på hver eneste avgang (og noe overraskende er hvor stor forskjell det er mellom flyindividene).

Med verktøy som M.I.D.T. (Utviklet av Lufthansa) kan de også hva konkurransen har solgt de kommende 3 måneder.

Low Cost Long Haul tjener selv i svært gode markeder som Nord Atlanteren ennå ikke penger, mens Nettverk Selskapene utvider og selv med priser på over USD 10.000 tur retur fra Seattle til Europa er Lufthansa Business Class ofte utsolgt og oversolgt.
Jeg kan underbygge "disse tankene" selvfølgelig, men jeg kommer ikke til å gi noen detaljert rapport her - dessverre. Jeg lever helt fint med at du har en annen oppfattelse enn meg, men beklager samtidig at jeg bruker den heller dårlige betegnelsen legacy, men i mangel av noe bedre, og for ikke å støte noen, brukte jeg ikke den langt mer presise betegnelsen highcost. "Effektive nettverks selskaper" kan jeg nok ikke bruke, for det blir bare tøys. Ingen av dem er effektive. Disse selskapene har lav flåteutnyttelse, lavt belegg, få seter og de flyr omveier fordi all trafikk rutes til én enkelt hub. Det er som regel gamle fly som forurenser mye osv. osv.
TripleAction is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2019, 00:56   #63
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,971
United Re: Så innfører Lufthansa også Premium Economy

Quote:
Originally Posted by TripleAction View Post
Jeg kan underbygge "disse tankene" selvfølgelig, men jeg kommer ikke til å gi noen detaljert rapport her - dessverre. Jeg lever helt fint med at du har en annen oppfattelse enn meg, men beklager samtidig at jeg bruker den heller dårlige betegnelsen legacy, men i mangel av noe bedre, og for ikke å støte noen, brukte jeg ikke den langt mer presise betegnelsen highcost. "Effektive nettverks selskaper" kan jeg nok ikke bruke, for det blir bare tøys. Ingen av dem er effektive. Disse selskapene har lav flåteutnyttelse, lavt belegg, få seter og de flyr omveier fordi all trafikk rutes til én enkelt hub. Det er som regel gamle fly som forurenser mye osv. osv.
Nå setter jeg meg godt til rette med popcornet ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2019, 18:31   #64
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,478
Default Re: Så innfører Lufthansa også Premium Economy

Quote:
Originally Posted by Desk pilot View Post
Her lærte jeg noe nytt som måtte Googles for å vite mer. Fikk ikke så mange treff. Stemmer det at m.i.d.t. og NetLine det samme?
MIDT Data er underliggende Data som det finnes mange Analyse verktøy bygger over, et godt utgangspunkt for googling er Amadeus Analytics:

https://amadeus.com/documents/en/air...-analytics.pdf
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Singapore innfører Premium Economy Someone Flyforum 16 15-03-2024 08:56
Emirates innfører premium economy Someone Flyforum 20 26-05-2022 11:59
Lufthansa Premium Economy - Erfaringer? 88charlie Reiseforum 22 11-01-2017 18:50
Lufthansa Premium Economy CCS87 Reiseforum 8 18-11-2014 14:39
Premium Economy hos AF Trety Reiseforum 15 06-01-2011 09:50


All times are GMT +2. The time now is 13:20.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.