Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 21-08-2017, 14:50   #1
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Star Alliance Om å reise med Brussels Airlines

Fant ikke en tråd for generelle spørsmål om Brussels Airlines, tar meg derfor friheten til å starte denne

Jeg skal reise med SN på fredag, avgang 1750. Jeg er EBD, men fikk allikevel ikke velge seter gratis på deres billigste billetter. Er det noen triks i ludo for å velge tidligere enn de 22timene før som er regelen?
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2017, 21:59   #2
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: Om reise med Brussels Airlines

Ingen ekstra rettigheter for *A statuskunder på SNs billigste billetter (eller Swiss eller Lufthansa, tror jeg). Tror det er kun Miles & More-statuskunder som får velge sete, mens ingen får gratis innsjekket bagasje.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2017, 11:35   #3
LN-HFH
ScanFlyer Gold
 
LN-HFH's Avatar
 
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,333
Default Re: Om å reise med Brussels Airlines

reiser i morgen OSL-ARN-MUC med Norwegian i morgen og retur FRA-BRU-OSL med Lufthansa og brussels på torsdag (ja, du leste riktig, mellomlanding når man skal til Munchen og Frankfurt, men når grunnen til reisen er luftfartsrelatert med spotting og museumsbesøk er det vel bare kos med noen ekstra flygninger ). billetten er booket på brussels airlines sine hjemmesider og strekingen FRA-BRU opereres av LH men med SN-codeshare. når jeg logger meg inn på brussels sine hjemmesider får å finne ut om vi så har inkludert sendebagasje står denne meldingen:
Quote:
Your flight is (partially) operated by another airline than Brussels Airlines. Please consult the website of our partner airline for up-to-date information on your baggage allowance.
(etter litt om og men, da det faktisk ikke står noe sted, verken på SN sine hjemmesider eller i appen deres hvilken av de ulike økonomiklassene vi reiser i, har jeg kommet frem til at det må være ''light&relax'' (bookingklasse K),som inkluderer 1 stk sendebagasje, siden jeg fikk reservert seter på BRU-OSL for noen dager siden gratis og bakgrunnsfargen på der det står ''your booking reference: XXYYY'' øverst på siden var lik som fargen på logoen til den klassen.) jeg gikk så inn på Lufthansa sine sider og tolker det slik at det er flightnr. på min bestilling på den lengste flygningen på reisen som bestemmer hvilket selskap sine bagasjeregler for den klassen bestillingen er i som gjelder.
jeg har kanskje svart på spørsmålet mitt nå, men har vi inkludert sendebagasje hele veien?

dette var sikkert et dumt og langt spørsmål, men når det ikke står svart på hvitt noe sted og jeg tilsynelatende må innom flere steder for å få svar på et såpass elementært spørsmål, blir jeg vanvittig usikker ...
__________________
upcoming: feb: TOS-OSL-TOS (DY), mar: TOS-OSL-TOS (DY)
LN-HFH is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2017, 18:04   #4
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: Om å reise med Brussels Airlines

In spooky related news så gjorde jeg en testbooking for flighten din på brusselsairlines.com. Koblet til Internet via VPN og nettleser ikke logget inn på noe SN-relatert.
Oppgir ingen personlig data og forlater siden. 10 minutter senere får jeg en epost:

Hello Edvard,
Thank you for visiting our website recently. We've noticed that you did not complete your booking. For your convenience, we have saved your selection below.
RESUME YOUR BOOKING > Frankfurt (FRA) - Oslo (OSL)…

Skvatt litt der, men var logget inn på LH.com så det var trolig en fancy krysskobling via Lufthansa iD.

https://www.lufthansa.com/de/en/Lufthansa-ID
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 03-10-2017, 08:42   #5
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,467
Default Re: Om å reise med Brussels Airlines

Quote:
Originally Posted by Edvard View Post
In spooky related news så gjorde jeg en testbooking for flighten din på brusselsairlines.com. Koblet til Internet via VPN og nettleser ikke logget inn på noe SN-relatert.
Oppgir ingen personlig data og forlater siden. 10 minutter senere får jeg en epost:
Brukte du ingognitomodus på nettleseren?
Om ikke er det nok noen cookies som kjenner deg igjen, om du har booket med SN før

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
RJon is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2017, 09:50   #6
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Spørsmål Hvorfor kan alle seter være blokkert på en flight?

Prøver å reservere sete på en flight med SN, men på websiten feiler det når den prøver vise seteoversikten. For returflighten kommer setekartet opp og jeg klarer reservere sete. For å sjekke hva som er tilgjengelig og så kontakte support for booking så slår jeg opp på exptertflyer og der ser jeg at ca. 20% av setene er reservert og alle andre seter er blokkert.

Hvilken situasjon kan ha utløst at alle ledige seter er blokkert?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2017, 09:57   #7
LN-CMN
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL/ENGM
Posts: 710
Default Re: Hvorfor kan alle seter være blokkert på en flight?

Neppe blokkert, bare besatt eller satt for større gruppe eller lignende. Er flighten om kort tid? Hvis ikke kan det være billettklasse som avgjør, cash is king = er flyet overbooket kan din billett være satt til "sett på standby". Med andre ord det kan være flere faktorer som avgjør at du ikke ser tilgjengelige seter, en annen mulighet kan være aircraft trim.
__________________

Kommende flyvninger: APR: OSL-CPH-CHQ (SK) MAY: CHQ-OSL (SK)

Instagram: flapsandspoilers
LN-CMN is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2017, 10:01   #8
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Hvorfor kan alle seter være blokkert på en flight?

Expertflyer som viser alle setene som blokkert vet vel ikke engang at jeg har en booking på den flighten.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2017, 10:03   #9
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Hvorfor kan alle seter være blokkert på en flight?

Kan være at de er satt som 'betalingsseter' og derfor ikke kan velges av alle.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2017, 10:05   #10
LN-CMN
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL/ENGM
Posts: 710
Default Re: Hvorfor kan alle seter være blokkert på en flight?

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Expertflyer som viser alle setene som blokkert vet vel ikke engang at jeg har en booking på den flighten.
Neppe, tenkte ikke så langt i morgentimene men da vil jeg anta at flyet er såpass fullt at det ikke tillates å reservere flere. Send meg dato på PM så skal jeg sjekke for deg i løpet av dagen
__________________

Kommende flyvninger: APR: OSL-CPH-CHQ (SK) MAY: CHQ-OSL (SK)

Instagram: flapsandspoilers
LN-CMN is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2017, 10:09   #11
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Hvorfor kan alle seter være blokkert på en flight?

Når jeg prøver booke de samme flightene igjen så er returen, hvor jeg klarte booke sete, nesten 3 ganger så dyr som den andre flighten hvor alt er blokkert. Det burde gå imot teorier om overbooking.

Og at samtlige seter i bakre halvdel av flyet er "betalingsseter" høres merkelig ut når dette ikke praktiseres på andre og fullere flighter med samme flytype.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2017, 10:20   #12
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Hvorfor kan alle seter være blokkert på en flight?

Slik ser det ut hos expertflyer... som selvsagt ikke vet noe om min booking:

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sn.jpg
Views:	1398
Size:	87.2 KB
ID:	43945  
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2017, 11:45   #13
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Hvorfor kan alle seter være blokkert på en flight?

Når jsg slår opp en SN Airbus-flight, så står alle setene i økonomi som 'Y' - altså 'chargeable'. Hvorfor da de første radene i økonomi er 'åpne' kan jeg ikke si -- mulig de er tilgjengelige for enkelte bookingklassser.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2017, 11:51   #14
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,521
Default Re: Hvorfor kan alle seter være blokkert på en flight?

Jeg kjøpte en SN-reise på WF.no i K-klasse. Skrev til dem på facebook og spurte om omtrentlig sete og fikk det jeg ba om.
__________________
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2017, 14:45   #15
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Hvorfor kan alle seter være blokkert på en flight?

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Når jsg slår opp en SN Airbus-flight, så står alle setene i økonomi som 'Y' - altså 'chargeable'. Hvorfor da de første radene i økonomi er 'åpne' kan jeg ikke si -- mulig de er tilgjengelige for enkelte bookingklassser.
De er ikke "åpne", de står som "premium" hos expertflyer og tilsvarende seter står som "unavailable" på websiten til SN på den flighten jeg får opp. Det betyr vanligvis at de er reservert for egne statuskunder eller en høyere bookingklasse.

Det jeg lurte på var uansett alle setene lengere bak som på en flight med lite belegg alle står markert som "blokkert" hos expertflyer og som jeg ikke i det hele tatt kan få opp oversikten over på websiten til SN. At det feiler kan vel tyde på at det er veldig spesiell status for flighten.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2017, 14:48   #16
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Hvorfor kan alle seter være blokkert på en flight?

Quote:
Originally Posted by WF789 View Post
Jeg kjøpte en SN-reise på WF.no i K-klasse. Skrev til dem på facebook og spurte om omtrentlig sete og fikk det jeg ba om.
Takk, jeg har også kontaktet dem via facebook flere ganger for å få reservert sete, det er alltid nødvendig når jeg ikke booker via siten deres. Siden jeg har booket via siten deres og får opp en annen flight lurte jeg rett og slett bare på hva som skjer.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2017, 17:23   #17
Einar
Newcomer
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 15
Default Re: Hvorfor kan alle seter være blokkert på en flight?

Jeg fløy et par turer med Brussels i sommer. Da kunne jeg som EBG velge fritt blant setene i økonomi, mens en kamerat uten status ikke kunne velge seter i det hele tatt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Einar is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2017, 15:26   #18
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Hvorfor kan alle seter være blokkert på en flight?

Jeg har registrert statusen min hos dem og det er antagelig derfor jeg få valgt sete gratis for returflighten, men seatmap for den første flighten feiler fortsatt.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2017, 15:36   #19
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: Hvorfor kan alle seter være blokkert på en flight?

Hvilken flight og dato er det outbound?
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2017, 15:37   #20
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: Hvorfor kan alle seter være blokkert på en flight?

KAn vel også være sæder, der kun er "available for check-in at airport"...ja jeg gætter...har set det samme på min SN flyvning BLL-BRU-BLL-17-19 nov...

Hilsen
Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Morsom safety video med Brussels Airlines EspenRR Bilder & foto 0 04-06-2019 18:20
Brussels Airlines med Tintin-fly Someone Småprat 6 02-05-2019 12:12
Brussels Airlines med Airbus A319 på Bromma W18/19 Someone Flyforum 0 22-06-2018 10:27
groupon.no kupongkode med 30% rabatt på Brussels Airlines nime Reiseforum 8 30-08-2012 15:55
Til Madrid med Brussels Airlines Someone TripReports 18 12-05-2008 19:39


All times are GMT +2. The time now is 07:41.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.