Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-07-2018, 05:32   #21
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: Flyplasser du misliker på arrival

I feel your pain, brother. Ikke prøv å ankomme Heathrow med US pass heller ... Ikke noe bedre.

Gardermoen har imidlertid fått helt ny passkontroll. Går mye bedre nå.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2018, 05:36   #22
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Flyplasser du misliker på arrival

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
I feel your pain, brother. Ikke prøv å ankomme Heathrow med US pass heller ... Ikke noe bedre.

Gardermoen har imidlertid fått helt ny passkontroll. Går mye bedre nå.
Det blir klem for gode nyheter nå LN-MOW.
Har dog tur til Stavanger fra London neste måned, gun-shy må vite
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2018, 06:20   #23
Gunnar
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,353
Default Re: Flyplasser du misliker på arrival

LAX blir nok mitt "hatobjekt" i så måte. Mange fine skilt idet du kommer inn mot passkontrollen om hvordan passkontrollørene skal være USA's ansikt utad, og hvordan de skal behandle deg med gjestfrihet, osv. Men jeg kan overhodet ikke si at jeg kjenner meg velkommen...
__________________
Mvh
Gunnar
Gunnar is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2018, 07:31   #24
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Flyplasser du misliker på arrival

Las Vagas: Infernalsk støy fra enarmede banditter før man har kommet seg over broen inn til terminalen. Utenfor ingen kollektiv transport og kjempekø for taxi. Limmokjørere som prøve lokke folk fra køen med elleville priser.

Kuwait på fredager: Man må ha lokal valuta for å betale inngangspenger til landet. Ingen fungerende minibanker og vekslingsstedene må holdes stengt mens det er bønn.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2018, 09:22   #25
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Flyplasser du misliker på arrival

JFK T7. Fy søren for et mareritt. Alt for lite folk i passkontrollen, lavt under taket, mørkt, gammelt og lang kø for taxi. Rett og slett utrivelig. Nå pusser de riktignok opp en del av den terminalen, men you can`t polish a t*rd var det vel noen som en gang sa.

Forstår forresten ikke hva folk har imot CDG. Synes det er en helt ok flyplass jeg.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2018, 10:46   #26
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Flyplasser du misliker på arrival

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Forstår forresten ikke hva folk har imot CDG. Synes det er en helt ok flyplass jeg.
Har gitt flere detaljert beskrivelse hvor nøyaktig hvor de skal gå og hvilke skilt de ikke må følge når de kommer til flyplassen. Har blitt fortalt at de antagelig hadde surret rundt fortsatt om de ikke hadde fått den veileningen.

Kan ta som eksmpel engang jeg ankom, men da riktignok for transit og da jeg hadde tid skulle sjekke om man kunne få den inforen man trengte på flyplassen.

-Jeg kom fra flyet rett inn i terminalen 2E-M(Nei, jeg tuller ikke. Det finnes flere 2E med helt forskjelig layout og plassering og det er lettere å komme for eksempel fra 2E-M til 2F enn til de andre 2E-terminalene)
-Jeg sjekket oppslagstavlene hvor det var listet avganger fra flere terminaler, men min avgang var ikke listet.
-alle service-skranker var tomme

-fant en informasjonsskranke hvor ei dame var projisert opp på en avtar. Veldig fancy.
-spurte om hvor min avgang var
-den var fra 2G
-spurte hvorfor den ikke var listet på oppslagstavla
-avganger fra 2G var ikke listet der
-spurte hvorfor det ikke var noen advarsler om det da man jo listet avganger fra flere andre terminaler
-det mente hun at alle reisende burde vite
-spurte så hvordan jeg kunne komme meg til terminal 2G, jeg kunne ikke se noen skilter om det
-joda det var skiltet, skiltene ville jeg se straks jeg kom til terminal 2F
-spurte hvordan jeg kunne vite at jeg skulle gå til 2F som jo lå i motsatt retning av 2G
-det mente hun at alle reisende burde vite

Det var skilting mot 2F, men hadde jeg fulgt den hadde jeg ikke kommet til 2F.

Sånn er det hele veien på CDG. Gater med nummer ved siden av hverandre ligger gjerne i motsatt ende av terminalen. Ser ikke bort ifra at mye fransk ekspertise har vært brukt på BER.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL

Last edited by robertaas; 09-07-2018 at 10:49.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2018, 12:41   #27
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Flyplasser du misliker på arrival

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
I feel your pain, brother. Ikke prøv å ankomme Heathrow med US pass heller ... Ikke noe bedre.
Som man sår så høster man

Gikk i mange år og undret meg hvorfor ikke EU tok igjen og gjorde livet til et mareritt for Amerikanere ved ankomst. Men det rakk vi altså ikke før Amerikanerne gjorde vårt liv mye enklere med automater.

Så nå føles det jo litt urimelig.

De kunne kanskje heller gjort immigrasjon enkelt med mindre nevnte Amerikaner hadde vært innom Utah, Texas, Israel eller Alabama de siste 3 år og nektet å dele Facebook profilen sin
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2018, 13:44   #28
RescueMe
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2013
Location: Bææærgen
Posts: 485
Default Re: Flyplasser du misliker på arrival

Siden alle her er så internasjonale her tenkte jeg å slå et slag for de mer lokale og små flyplassene

Og da er min mest mislikte AES, flyplassen der folk med klaustrofobi blir satt på prøve og kan kjenne på ubehaget rundt bagasjebåndet. Ok, det går ganske greit om det ikke er mye folk der, men om to fulle 738 lander sånn ca samtidig er det noen ganger klin umulig å komme seg gjennom bagasjeområdet uten å bruke spisse albuer. Har du kommet deg forbi båndet og til slusene ut i frihet begynner kampen mot spente familiemedlemmer som prøver å presse seg inn for å hilse folk velkommen, mens alarmene uler og sluser henger seg opp. Vel forbi slusene møter man en trang gang, der en for å skape en ekstra intim sone også har satt opp betalingsautomaten for parkeringen (bonus er et menysystem som kun halvparten forstår) med tilhørende kø. For bare å gni det inn har man laget en svært romslig sikkerhetskontroll og avgangshall, bare for å poengtere at man har masse plass å ta av, men helst ikke bruker det på de som ankommer...
RescueMe is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2018, 14:30   #29
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Flyplasser du misliker på arrival

Quote:
Originally Posted by Gunnar View Post
LAX blir nok mitt "hatobjekt" i så måte. Mange fine skilt idet du kommer inn mot passkontrollen om hvordan passkontrollørene skal være USA's ansikt utad, og hvordan de skal behandle deg med gjestfrihet, osv. Men jeg kan overhodet ikke si at jeg kjenner meg velkommen...
Jøss, syntes LAX var topp, fjorårets beste. Mener å huske ca 20 min fra flydør til pickup utenfor.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2018, 02:44   #30
Henrik C
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2013
Posts: 134
Default Re: Flyplasser du misliker på arrival

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Jøss, syntes LAX var topp, fjorårets beste. Mener å huske ca 20 min fra flydør til pickup utenfor.
Har brukt alt fra noen minutter fra jeg taster på ESTA-maskinen til 55 minutter nå sist før jeg er curbside på LAX. Minuspoeng for at det er cirka null mobildekning nede i køen.

Men dette er med tynt datagrunnlag med relativt stor spredning i tid. Hovedpoenget er kanskje at all immigrasjon i USA for non-citizens kan ha stor dagsvariasjon avhengig av hvem som lander før deg, CBP sin bemanning og agentenes dagsform.
Henrik C is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2018, 09:52   #31
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: Flyplasser du misliker på arrival

Synes stort sett USA går greit på immigration nå jeg. Til og med MIA gikk greit her for et par uker siden.

Har slitt mer med US immigration i Toronto, på vei inn i USA. Det er jo helt mongo til tider. Eller... det var i hvert fall. Men er over et år siden jeg forsøkte sist.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2018, 10:07   #32
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Flyplasser du misliker på arrival

Quote:
Originally Posted by Henrik C View Post
Har brukt alt fra noen minutter fra jeg taster på ESTA-maskinen til 55 minutter nå sist før jeg er curbside på LAX. Minuspoeng for at det er cirka null mobildekning nede i køen.
Husk at det i utgangspunktet ikke er lov til å bruke mobilen før du har passert immigrasjonen så du trenger ikke mobildekning der På den annen side så skjønner jeg ikke helt hvordan "mobile passport" skal kunne brukes når de samtidig har mobilforbud...
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2018, 10:25   #33
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Flyplasser du misliker på arrival

JFK T1 er nå definitivt på min førsteplass her, makan til dårlig velkomst har jeg ikke vært med på på årevis noe sted.

Først var det kø for å komme seg inn til gate fordi det er så trangt at flyene må taues inn så ting tar laaang tid. (over 30 min fra landing til dørene ble åpnet, taxetid var bare 5 minutter)

Så i immigrasjonen så var skiltingen helt på bærtur. Og det var tydeligvis ikke plass til både "returning ESTA" og "first time ESTA" så alle måtte stå i samme kø en god stund før køen ble splittet. Splitten var litt uklar siden det stod en halvsur dame der og bare løftet på sperringen om man spurte om man kunne gå til automatene.

Ved ESTA-automatene var det null køordning, og et en sur ansatte som forsøkte å dirigere folk på kryss og tvers uten mål og mening. Det var også organisert sånn at man måtte gå tilbake motstrøms når man var ferdig på automaten (dvs. bane seg vei mot de som forsøkte å komme seg til automatene).

De ansatte som "organiserte" køen samt passkontrollørene var i tillegg i verdens dårligste humør og bygningen er ikke akkurat nyoppusset.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Foxtrot arrival? haga2000 Småprat 2 11-05-2015 23:34
Årnes arrival! Tændis Bilder & foto 1 30-05-2009 01:59
Misliker alkopress på Flesland sirpjalle Flyforum 3 19-07-2007 18:54
Derfor misliker jeg Gardermoen TG923 Flyforum 52 18-10-2006 22:45
Danskene misliker norsk tax-free Superhai Flyforum 12 22-11-2004 14:56


All times are GMT +2. The time now is 13:12.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.