Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 13-10-2009, 19:17   #1
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,544
Norge 1-0 og 1-1

Har vært tur/retur OSL-BGO i dag. 08:00 flyet til SAS går etter planen vinge mot vinge med 08:00 flyet til Norwegian. Boarding fra henholdsvis gate 15 og gate 17 på OSL. Når vi startet boardingen på SAS så kom Norwegian sin 737 inn til gate. Når vi pushet på tid begynte de å boarde Norwegian. Når vi tok av 08:10 etter litt ventetid/kø - ved enden av vestre rullebane - så stod fortsatt Norwegian til gate.

Var vel nesten fullt hus og fantastisk flyvær - overraskende mye sne i fjellheimen. God frokost, kaffe og juice.

Opprinnelig booket hjem 16:15 men ble ferdig med møte tidligere og rakk nesten 14:05 flyet til Oslo - men det var fullbooket - fikk fort endret til 15:00 avgangen som de opplyste ville bli 10-15 minutter forsinket. Det ble boarding ca 14:40 på Norwegian som også gikk 15:00 da vår SAS maskin kom til gate. Norwegian pushet ut 14:50 og SAS 15:04 - så det ble kun en kort forsinkelse - men her ville jeg kommet 15 minutter før hjem med Norwegian. SAS landet på tid...

Kaffe over fjellet i like flott vær som i dag tidlig...

På en dagstur er det tiden som er viktigst. Pluss til SAS for on-time til BGO og pluss til Norwegian for "early departure" på vei hjem...

Prisen var forøvrig når jeg booket så å si identisk...
EB is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2009, 22:09   #2
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: 1-0 og 1-1

Takk for kort rapport. I morgen skal jeg til Bergen med samme reiserute, avgang kl. 08.00 og tilbake kl. 16.15. Vi får håpe SAS er like effektive som det du opplevde.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2009, 14:35   #3
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: 1-0 og 1-1

Med fare for å stjele rapporten din, EB, så kan det rapporteres om at det også for meg ble en effektiv dagstur til Bergen.

Flytoget gikk kl. 07.05 og SK251 takset fra gaten bare minutter etter kl. 08.00. LN-RRE (186-seters 737-800) var 60 prosent full og det ble servert deilig frokost og kaffe. Jeg kunne gå på Flybussen før opprinnelig ankomsttid og var i Bergen sentrum kl. 09.15, altså 2 t. og 10 minutter fra sentrum til sentrum. DY604 med samme avgangstid (kl. 08.00) var forsinket og landet først på Flesland da jeg stod på Torgallmenningen. Et godt valg med andre ord, særlig med tanke på at SAS også var en god del billigere.

Tilbake med SK276 kl. 16.15 - avgang 1 minutt før rutetid og ankomst 8 minutter før rutetid. LN-RRC (737-600) var fullsatt og det ble servert nytraktet kaffe på turen over fjellene - for øvrig nydelig utsikt og mye snø!
__________________

Last edited by FlightDeck; 16-10-2009 at 14:38.
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2009, 07:45   #4
Gunnar
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,353
Default Re: 1-0 og 1-1

Men da er vel resultatet 3-1?
__________________
Mvh
Gunnar
Gunnar is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2009, 15:14   #5
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,544
Default Re: 1-0 og 1-1

Ikke noe prblem at vi samarbeider om rapporten...

Torsdag dro jeg på ny tur over fjellene. Opp på formiddagen med Alfa`n for å rekke SAS sin rute klokken 14:25 fra OSL. Null kø ved bagdrop og minimalt med passasjerer i sikkerhetskontrollen - herlig tidspunkt å være på en flyplass.

2/3 fullt var det vel på en 737-500 med et flott crew - ikke noen under 45-50 - men damene hadde stålkontroll - med og uten hands-free (som jo fikk oss avgårde på tid). Raskt opp i flott høstvær og nesten like raskt inn i skyer som varte til vi traff bakken på Flesland. Med kofferten forholdsvis raskt på båndet kunne jeg gå de få skrittene til Clarion Hotel Bergen Airport - fortsatt fresh og flott et par år etter åpning.

Booket 08:35 hjem fredag morgen - men våknet tidlig av meg selv og gikk rolig over til terminalen (behagelig å ikke trenge taxi) hvor jeg fikk et av de siste setene på 07:25 avgangen. Fikk dermed sete 1F (også 1D og 1E) som jeg tror var holdt utenom seatingvalget. En av torsdagens voksne pursere ønsket meg velkommen tilbake (hyggelig)og gjorde dermed flyturen (for hun fortsatte) mer personlig. Godt med frokost, juice og kaffe til vi kom midtveis og traff et væromslag...så da ristet vi oss ned fra marsjhøyde til rullebanen...avgang på tid og landing 10 minutter før rutetid.

Heldigvis for alle de andre som jobber for at man med SAS skal komme frem i henhold til tutetid - SGS klarte å bruke 40 minutter på å få bagasjen til båndet. Norwegian som dro etter oss fra Bergen og landet 10 minutter etter oss på OSL - der fikk R-fly frem bagasjen etter 15 minutter... så her kan vi snakke både 1-0 og 0-1.

Fredagen fortsatt med biltur via gamleveien til Hadeland, videre via Jevnaker, Hønefoss til Hokksund, Drammen og til slutt Tønsberg i strålende høstvær.
EB is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:16.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.