Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-04-2017, 20:56   #361
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,021
Default Re: Eurobonus 3.0

Ser noe lignende hos meg. Har fått alle poeng men i oversikten står ikke en Gøteborg tur jeg hadde 31 mars til 2 april. Dog står en Stockholm tur 25 til 26 mars riktig. Er det noe spesielt?
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2017, 22:08   #362
OSLflyer
ScanFlyer Silver
 
OSLflyer's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Oslo syd
Posts: 643
Default Re: Eurobonus 3.0

Sjekket nå min konto og ser at alle turene jeg har hatt nå i april ikke vises. Vet heller ikke om alle EB-poengene har blitt kreditert, men noe er helt sikkert blitt lagt til kontoen.
__________________
...og også RYGflyer
OSLflyer is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2017, 23:29   #363
ln-bre
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2007
Location: Sola
Posts: 247
Default Re: Eurobonus 3.0

Samme her. Siste tur som viser i oversikten var 24. mars. Har hatt flere turer siden da som ikke viser. Heller ikke siste turer med Flytoget viser og ikke kredittkortopptjening, hvis de poengene har kommet enda.
ln-bre is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2017, 07:55   #364
Ph34r
Livsnyter
 
Ph34r's Avatar
 
Join Date: Oct 2012
Location: OSL
Posts: 587
Default Re: Eurobonus 3.0

Just the same for meg..
Ph34r is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2017, 12:22   #365
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,943
Default Re: Eurobonus 3.0

Takker for tilbakemeldinger. Vi kan konkludere med at det er noe krøll i visningsfunksjonen, sikkert etter forrige oppdatering. Eller at noe større er på gang...


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2017, 17:10   #366
Upsaker
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2015
Posts: 394
Default Re: Eurobonus 3.0

For å få tilbake oversikten må det sendes en epost til SAS så de kan resette kontoen..
Upsaker is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2017, 17:19   #367
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Eurobonus 3.0

Går det an å gi bort Eurobonus poeng?
Jeg har 1500 som jeg ikke får bruk for, flyr så sjelden med SAS.
Hvisnoen vil ha dem, rekk opp armen..
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2017, 17:45   #368
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Går det an å gi bort Eurobonus poeng?
Jeg har 1500 som jeg ikke får bruk for, flyr så sjelden med SAS.
Hvisnoen vil ha dem, rekk opp armen..
Jepp, husker ikke avgiften, men det er fullt mulig!

Hvor holdbare er de?

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2017, 18:24   #369
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by kekker View Post
Jepp, husker ikke avgiften, men det er fullt mulig!

Hvor holdbare er de?

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
Aha, avgift..?
Tenkte ikke på det.
De varer vel noen år til.
Tror de er tjent opp i løpet av -16/17
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2017, 18:28   #370
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Eurobonus 3.0

Logget inn på SAS app nå.
Det er 1750 poeng,
Noen går ut Februar 2021 og noen Februar 2022
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2017, 18:40   #371
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Logget inn på SAS app nå.
Det er 1750 poeng,
Noen går ut Februar 2021 og noen Februar 2022
Om man antar at man må ut med 100 kroner i avgifter, så er det en litt bedre deal enn hva trumf poeng gir utenom kampanjer!

Uansett, ja takk!

Sender deg en pm!

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2017, 19:09   #372
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Eurobonus 3.0

Ok, da har jeg kjøper og poengene får et bedre hjem.
Hadde mange poeng eller miles før som jeg har gitt bort også:
Giftet meg i 1991 og hadde gullkort på AA (flyselskapet, ikke drikkeklubben)
Hadde en kvart million miles og fikk over et vennepar på BA fra Oslo til DFW på business class for poengene uten avgifter. Stor opplevelse for dem, aldri vært i Amerika før og aldri fløyet foran gardinet.
Ga bort det som var igjen av poeng også.
Giverglede må vite.
Hadde også mye poeng på Sheraton, Hilton og Marriot samt mye annet.
Som flyger reiser man gratis og er lei av å bo på hotell så det er ikke mye å samle på.
Tror alt jeg hadde før er gått ut på dato. Leier mye bil i Norge og kunne sikkert fått poeng på Avis, men har ikke fomlet med det.
Samler på penger til ølbudsjettet mitt isteden, hvis noen vil gi bort slikt, bare si ifra
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2017, 18:12   #373
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,754
Default Re: Eurobonus 3.0

For sjette år på rad rekvalifiserer jeg til EBG/EBD, men nå har det blitt bare mer og mer innenriksflyvning det siste året. Derfor ligger jeg i år an til å kvalifisere utelukkende på innenriksflyvninger. Det gir meg regnestykket 45 flyvninger * 315 poeng (inkl. 25 % bonus) noe som betyr ca 14 000 grunnpoeng innkassert for EBG. Det er tydelig at det ikke er folk som flyr med bolaget som skal få mest poeng.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2017, 18:41   #374
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,275
Default Re: Eurobonus 3.0

Det er magert ja. Dreg jo glatt inn meir enn det på dårleg Dinerskort. Lenge sidan det var sånn ca ein bonustur pr ti kjøpte

Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 16-04-2017, 20:42   #375
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,077
Default Re: Eurobonus 3.0

Rekvalifiserer selv til EBD, har hatt det siden innføringen, før det har jeg hatt EBG noen år. Her er det poengene jeg kvaller på i år.

Tidligere år har både flyvinger og poeng (i fjor over 160000 basispoeng) gitt gylne kort.

Får vel en ny ostehøvel eller kopphånduk i gave da...

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2017, 12:57   #376
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
For sjette år på rad rekvalifiserer jeg til EBG/EBD, men nå har det blitt bare mer og mer innenriksflyvning det siste året. Derfor ligger jeg i år an til å kvalifisere utelukkende på innenriksflyvninger. Det gir meg regnestykket 45 flyvninger * 315 poeng (inkl. 25 % bonus) noe som betyr ca 14 000 grunnpoeng innkassert for EBG. Det er tydelig at det ikke er folk som flyr med bolaget som skal få mest poeng.
Nei dette er magert. Har samme problem, da mine reiser primært er innen Norden. Har flere ganger kvalifisert til EBG ved antall legs, og samtidig vært langt unna på poeng. Reiser alltid på billigste billett, og da blir det lite poeng om du ikke reiser langt.

Et annet interresant aspekt ved dette er i forbindelse med "life time gold". Om du ikke opptjener misnt 10 år på poeng, får du ikke life time gold med nåværende regler. Jeg hadde 15 år med gull da jeg gjorde en forespørsel om dette, hvorav 9 var på poeng og resten på legs etc. Fikk beskjed om at jeg måtte opptjene nok poeng til gull for å få lifetime gold. Ble ordnet ved en liten langweekend på kombinasjone av poeng og betaling til IAD på bizz.

Kan være greit å vite for de som er i nærheten av å få det
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2017, 14:23   #377
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: Eurobonus 3.0

Hvordan finner man ut hvor lenge man har vært EBG/EBD?
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 17-04-2017, 21:34   #378
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: Eurobonus 3.0

For noe idioti at man ikke skal kvalifisere til lifetime gold hvis man har oppnådd status på segmenter.

Eller for å si det på en annen måte: Man legger igjen like mye penger i SAS-kassen med 45 (eller 90) enkeltturer i Minus innenlands eller i Norden til snittpris på, si, 900,- pr. segment som 2 x t/r til Asia eller USA i C. Allikevel er det altså bare det siste som teller opp mot lifetime gold.

Men SAS må gjerne gjøre EB mindre attraktivt for min del. Jeg har for lengst begynt å helle i retning av at man faktisk får mer igjen for å betale minst mulig for enkle reiser (type innenriks/Norden) med lcc og heller litt ekstra for C (eller Premium eco) hos billigste og beste fullserviceselskap på lengre turer enn å jage status hos SAS og betale blodpris for en tur BLL-OSL (typisk 2-3000 pr. leg) kun for å få et skarve tellende segment og 315 (eller i beste fall 625) poeng.
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2017, 12:57   #379
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by BårdK View Post
Hvordan finner man ut hvor lenge man har vært EBG/EBD?
Send en mail til gullmailen. Da jeg spurte, sende de meg oversikt pr år, og markert hvilke år jeg hadde kvalifisert på poeng.

Quote:
Originally Posted by Sundet81 View Post
For noe idioti at man ikke skal kvalifisere til lifetime gold hvis man har oppnådd status på segmenter.

Eller for å si det på en annen måte: Man legger igjen like mye penger i SAS-kassen med 45 (eller 90) enkeltturer i Minus innenlands eller i Norden til snittpris på, si, 900,- pr. segment som 2 x t/r til Asia eller USA i C. Allikevel er det altså bare det siste som teller opp mot lifetime gold.

Men SAS må gjerne gjøre EB mindre attraktivt for min del. Jeg har for lengst begynt å helle i retning av at man faktisk får mer igjen for å betale minst mulig for enkle reiser (type innenriks/Norden) med lcc og heller litt ekstra for C (eller Premium eco) hos billigste og beste fullserviceselskap på lengre turer enn å jage status hos SAS og betale blodpris for en tur BLL-OSL (typisk 2-3000 pr. leg) kun for å få et skarve tellende segment og 315 (eller i beste fall 625) poeng.
Helt enig. Som sagt hadde jeg vel 15 år som Gull ved fyllte 59, men kun 9 opptjent på poeng. Derfor måtte jeg ha ett år til på poeng i følge SAS. Derfor ble det en tur til IAD i C, for å få nok poen til det siste årets kvalifikasjon til lifetime gold. Finner det litt merkelig at jeg ikke var "god nok" SAS kunde med 50-60 legs pr år, mens man er det etter 2 turer i biz til US eller noe sånt. Det er vel tross alt slike som meg de virkelig tjener penger på i det lange løp pga lojalitet, dvs gull på snart 17ende året, og sølv i ca 10 år. Og ja, tror nok at fortjenesten på de 2 t/r i C interkontinentalt nok er bra, men like mye som 40-60 legs pr år i 15-25 år, det tviler jeg på. Er vel snart oppe i ca 1000 legs med SAS totalt, og over 2 mill basis poeng. Tror det har gitt relativt mye i inntekter til SAS gjennom de 25 årene eller så EB har eksistert, selv om de fleste reisene de siste 7-8 årene er alltid på billigste billett. Men selv da er vel gjennomsnittspris minst 750 til 1000 pr leg. Det blir noen kroner det i løpet av de jeg har vært EB medlem

Dog et lite poeng. Lifetime gold er ikke en del av den offisielle EB programmet pt. Dette er en "gest" til trofaste kunder etter de fyller 60, dvs hvis du kvalifisert til Gull på poeng i minst 10 år. Det er riktignok rykter som tilsier at dette nå skal inn i EB 3.0, men dette er hverken innført eller bekreftet ennå.

Etter mitt syn er det ikke alle aspektene ved EB som er like gjennomtenkt om de ønsker lojale kunder, selv om jeg skjønner at noe av perks'ene kan koste litt vel mye, og derfor begrenses noe

Last edited by 3cseat; 19-04-2017 at 21:18. Reason: språk og skriveleif
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2017, 13:10   #380
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,236
Default Re: Eurobonus 3.0

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Mon tro om EB-systemet oppgraderes nå i påsken eller noe? Får opp at jeg har tjent 0 poeng siden 22. mars, noe som definitivt er feil Andre med lignende erfaringer? Ser at totalpoengsummen er gått opp, men ingen oversikt over hvorfor/fra hva
Jeg opplevde det samme etter en (re)tur fra Thailand i februar, da tok det noen dager før oversikten ble oppdatert selv om poengene kom raskere.

Samme skjedde i mars. Poengene kom etter noen dager, men nå er også oversikten oppdatert og alt i orden (uten at jeg har hatt noen kontakt med SAS)
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? chaglen Reiseforum 2 20-07-2011 17:00
Eurobonus S. Holberg Reiseforum 33 20-09-2009 13:19
EuroBonus på LH kristian Flyforum 5 12-05-2008 15:38
EuroBonus SQ 777 Flyforum 2 13-01-2007 09:11
Eurobonus storg Flyforum 3 07-10-2005 12:43


All times are GMT +2. The time now is 22:48.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.