Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-07-2018, 20:32   #1
SBT
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 774
Default Flyvertinner fra Qatar i fotball VM

Var det flyvertinner fra Qatar airways som holdt medaljene som ble delt ut i fotball VM idag ?
SBT is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2018, 20:40   #2
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,323
Default Re: Flyvertinner fra Qatar i fotball VM

Quote:
Originally Posted by SBT View Post
Var det flyvertinner fra Qatar airways som holdt medaljene som ble delt ut i fotball VM idag ?
Om det var "ekte" flyvertinner er usikkert, men kvinnene bar i hvert fall Qatar Airways-uniformer.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2018, 21:13   #3
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: Flyvertinner fra Qatar i fotball VM

Our crew are so good looking, you could be unsure…

(fra Aeroflot safety demo.)

Edvard is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2018, 16:01   #4
magnusant
EBG
 
Join Date: Dec 2015
Location: Copenhagen
Posts: 93
Default Re: Flyvertinner fra Qatar i fotball VM

Spurte en venninne som akkurat har sluttet som crew hos QR om hun visste noe.
Joda, hun har til og med flydd med den ene blonde et par ganger...

Det er vel ikke en hemmelighet at sandkassen og de asiatiske selskapene foretrekker yngre, pene mennesker som crew.
magnusant is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2018, 16:08   #5
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: Flyvertinner fra Qatar i fotball VM

Ettersom neste mesterskap er planlagt å gå i Qatar, var vel ikke dette så overraskende .
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 18-07-2018, 00:33   #6
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: Flyvertinner fra Qatar i fotball VM

Ja men, Ja men FIFA ville jo ikke se pene damer på TV i VM... ? , confused... , kun egene pene damer, eller sponsor pene damer ? ?
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2018, 01:36   #7
magnusant
EBG
 
Join Date: Dec 2015
Location: Copenhagen
Posts: 93
Default Re: Flyvertinner fra Qatar i fotball VM

Vel, at neste arrangørslands flag carrier står og viser seg frem på medaljeseremoni er vel likevel ikke standard prosedyre?

Jeg forstår ikke hvordan de misset muligheten i forhold til reklamene de hele tiden kjørte rundt banen under kampene. Det stod bare "Qatar Airways".
De burde jo lagt på "flies you to the next world cup"

At en eller annen fitstim og ottar og #metoo-fantast har vært ut og klemt hard nok rundt ballene til FIFA så de sier de ønsker mindre bilder av pene damer, er i mine øyne tragisk.
Altså, jeg synes det er helt ok at det er fokus på seksuell trakasering, men nå er det vel neppe noen som har bedt disse jentene om å se fine ut, eller kle seg utfordrende?

Kan ikke se at de selger varen sin bedre med beskjed til kamerafolkene om å utelukke flotte jenter, og kun fokusere på de som er mindre heldige med utseendet? Burde det ikke være et mangfold? Skal vi bli servert en historie om at kun burugler ser fotball?

Også fikk jeg ikke lov å legge ut bilde av venninne + to andre QR crew for å kontre aeroflots bilde

Slutt på ettermidnattsrølp.

Last edited by magnusant; 18-07-2018 at 01:39.
magnusant is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2018, 09:43   #8
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Flyvertinner fra Qatar i fotball VM

Qatar Airways er vel også såkalt "offisiell" partner for FIFA. Må ha vært tidig for Egypt og Saudi Arabia og spille kamper når Qatar Airways pryder nesten alt av reklame...

Veldig bra mesterskap, men for å sitere en fra NRK er det bare å minne alle om forskjellen på et godt mesterskap og et godt arrangørland.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2018, 10:03   #9
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: Flyvertinner fra Qatar i fotball VM

Quote:
Originally Posted by magnusant View Post
At en eller annen fitstim og ottar og #metoo-fantast har vært ut og klemt hard nok rundt ballene til FIFA så de sier de ønsker mindre bilder av pene damer, er i mine øyne tragisk.
Altså, jeg synes det er helt ok at det er fokus på seksuell trakasering, men nå er det vel neppe noen som har bedt disse jentene om å se fine ut, eller kle seg utfordrende?

Kan ikke se at de selger varen sin bedre med beskjed til kamerafolkene om å utelukke flotte jenter, og kun fokusere på de som er mindre heldige med utseendet? Burde det ikke være et mangfold? Skal vi bli servert en historie om at kun burugler ser fotball?
Nå er jeg hverken a, b, eller c, men poenget er jo nettopp det du sier: det skal være et mangfold. Du har helt rett i at det ikke er de flotte damenes feil at de er flotte, men det er ikke noen som skylder på dem? Det er videoeditoren og kameracrew som velger hva som skal vises. Noen har tatt seg tid til å gå gjennom materialet fra fotball VM, og at det er en majoritet av kløft, bleika hår og restylane (så vel som natural beautys) man har fokusert på, er tydeligvis et faktum. Det kan man også se på f.eks 9gag.com hvor det gjennom VM har vært veldig mye bilder av flotte damer som representater for sine land. Altså har det ikke bare "vært i omløp" på tv-bilder, men også på internett. Som du sier er poenget at det skal være mangfold, men det er jo ikke mangfold når det bare er smellvakre damer de fokuserer på.... Mangfold ville vært både menn og damer, av alle størrelser, utseender og nasjonaliteter.

Den eneste grunnen til at jeg gidder å ofre dette en tanke, er at jeg ikke ønsker en framtidig verden hvor alt ser ut som hashtaggen på instagram til #fitness, #trening, #bodyinspo etc. Kunstig ekstremt vakre mennesker som bokstavelig talt lever av kroppene sine. Har de ikke tatt steroider, så lever de på 100kcal og trener 24/7, har de ikke det så har de operert seg og fått egen tv-serie på tv2 (Sophies verden...). Hvordan skal barn vokse opp med slike idealer? Hvordan skal man godta seg selv, når samfunnet gjennom reklame, blogger, tv-serier, filmer, musikkvideoer, også på facebook, snapchat, instagram, og til og med på fotballkamper: det er bare sinnsykt flotte vakre mennesker. Hva skjer med deg om du er født med hareskår? Skjev nese? Hengende øye? Når du har en hud som ikke er perfekt? Små detaljer, som blir enorme for "innehaver". Hva gjør det med kroppsbildet til en usikker tenåring, når alt vi omgås av er uoppnåelige skjønnhetsidealer...

Da er det på sett og vis riktig at man også tar tak i fotball VMs representant og sier "unnskyld, har de tenkt over hva slags bilde de skaper"?
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2018, 10:22   #10
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: Flyvertinner fra Qatar i fotball VM

Edvard is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2018, 16:40   #11
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: Flyvertinner fra Qatar i fotball VM

Flyprat? Her er dog SAS verst i l, for som Fred Olsen sa for noen år siden, og som jeg fortsatt bare ler av: - De tok tilbake de gamle flyvertinnene efter at de har fått barn!
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2018, 00:39   #12
magnusant
EBG
 
Join Date: Dec 2015
Location: Copenhagen
Posts: 93
Default Re: Flyvertinner fra Qatar i fotball VM

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Altså har det ikke bare "vært i omløp" på tv-bilder, men også på internett. Som du sier er poenget at det skal være mangfold, men det er jo ikke mangfold når det bare er smellvakre damer de fokuserer på.... Mangfold ville vært både menn og damer, av alle størrelser, utseender og nasjonaliteter.
I forhold til noe av det jeg klippet bort, er jeg enig: Jeg ønsker ikke et samfunn hvor man skal gå og få selvmordstanker fordi man ikke er perfekt.

Men er virkelig veien å gå, å sensurere bort de flotte?
"Hei, ikke klipp inn bilder av de som er hottere enn 6! De andre føler seg støtt!"
¨
Gud, det må bli slutt på krenkekulturen.
(Sorry, jeg misbruker noe religiøst som kraftuttrykk).


Det har vært masse klipp fra alle nasjonaliteter som du etterspør, og det har vært masser av menn (nok mye mer enn damer). Det har nok vært en del av de som har vært utkledd i morsomme kostymer - akkurat som det fokuseres på nordmenn med elg-hjelm og kubjelle på skimesterskap.

Man må kunne leve med at noen er mer vellykket, penere, rikere, osv... Sånn har det alltid vært, og sånn vil det alltid være. Og skal tv-produsenten få gjennomgå fordi 9gag og andre fokuserer på at det er noen flotte damer tilstede? Hvis man tar alle klippene fra publikum på stadioene i VM, er det virkelig så stor overvekt av jenter?

Ønsker vi heller et bilde hvor alt som skiller seg ut fra A4 eller dårligere, blir sensurert bort?

Grå hverdag...

Jeg er selv langt i fra i stand til å bidra ved neste lokale chipn'dales-audition, men det må heller handle om å få kidsa til å forstå at de er bra nok uten at alle skal være på skjønnhetstoppen - fremfor å sensurere vekk at noen ser bedre ut enn gjennomsnittet.
magnusant is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2018, 05:06   #13
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Flyvertinner fra Qatar i fotball VM

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post

Den eneste grunnen til at jeg gidder å ofre dette en tanke, er at jeg ikke ønsker en framtidig verden hvor alt ser ut som hashtaggen på instagram til #fitness, #trening, #bodyinspo etc. Kunstig ekstremt vakre mennesker som bokstavelig talt lever av kroppene sine. Har de ikke tatt steroider, så lever de på 100kcal og trener 24/7, har de ikke det så har de operert seg og fått egen tv-serie på tv2 (Sophies verden...). Hvordan skal barn vokse opp med slike idealer? Hvordan skal man godta seg selv, når samfunnet gjennom reklame, blogger, tv-serier, filmer, musikkvideoer, også på facebook, snapchat, instagram, og til og med på fotballkamper: det er bare sinnsykt flotte vakre mennesker. Hva skjer med deg om du er født med hareskår? Skjev nese? Hengende øye? Når du har en hud som ikke er perfekt? Små detaljer, som blir enorme for "innehaver". Hva gjør det med kroppsbildet til en usikker tenåring, når alt vi omgås av er uoppnåelige skjønnhetsidealer...

Da er det på sett og vis riktig at man også tar tak i fotball VMs representant og sier "unnskyld, har de tenkt over hva slags bilde de skaper"?
Jeg synes også de skal slutte å vise selve fotballkampene.. tenk hva det gjør for slike som meg som er innmari dårlige i fotball?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2018, 09:51   #14
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: Flyvertinner fra Qatar i fotball VM

Quote:
Originally Posted by magnusant View Post
I forhold til noe av det jeg klippet bort, er jeg enig: Jeg ønsker ikke et samfunn hvor man skal gå og få selvmordstanker fordi man ikke er perfekt.

Men er virkelig veien å gå, å sensurere bort de flotte?
"Hei, ikke klipp inn bilder av de som er hottere enn 6! De andre føler seg støtt!"
¨
Gud, det må bli slutt på krenkekulturen.
(Sorry, jeg misbruker noe religiøst som kraftuttrykk).


Det har vært masse klipp fra alle nasjonaliteter som du etterspør, og det har vært masser av menn (nok mye mer enn damer). Det har nok vært en del av de som har vært utkledd i morsomme kostymer - akkurat som det fokuseres på nordmenn med elg-hjelm og kubjelle på skimesterskap.

Man må kunne leve med at noen er mer vellykket, penere, rikere, osv... Sånn har det alltid vært, og sånn vil det alltid være. Og skal tv-produsenten få gjennomgå fordi 9gag og andre fokuserer på at det er noen flotte damer tilstede? Hvis man tar alle klippene fra publikum på stadioene i VM, er det virkelig så stor overvekt av jenter?

Ønsker vi heller et bilde hvor alt som skiller seg ut fra A4 eller dårligere, blir sensurert bort?

Grå hverdag...

Jeg er selv langt i fra i stand til å bidra ved neste lokale chipn'dales-audition, men det må heller handle om å få kidsa til å forstå at de er bra nok uten at alle skal være på skjønnhetstoppen - fremfor å sensurere vekk at noen ser bedre ut enn gjennomsnittet.
Jeg er enig med deg HVIS det er slik at det er et gjevnt fokus på alle kjønn og alle kroppsformer.

Men nå argumenterte jeg ut i fra premisset som du tok bort fra quoten din, nemlig at det IKKE var et gjevnt fokus. At noen har tatt seg tid til å gå gjennom all publikumvideo, og funnet ut at 80% av det bare var smellvakre babes i 0,5 nyanser av restylane via botox. Hvis det er slik du sier, at det har vært gjevnt og like mye annet som bare babes - så er det ikke noe å skrike opp om. Men om det er fakta og noen faktisk har gått gjennom det, så er det i mine øyne et poeng å tenke seg litt om hva slags samfunn vi bygger opp rundt neste generasjon. Det handler ikke om å sensurere bort hverken det vakre eller det stygge, men å balansere.

Vi voksne klarer fint å måtte leve med å være en av 6 milliarder arbeidsmaur, men de som vokser opp med sosiale medier og en "verdikultur" vi ikke vokste opp med har et annet press på seg. Det synes jeg - om ikke annet - er verdt å ta seriøst og verdt å tenke over. Her er noen relevante linker:
"Vi kan ikke nok om guttas kroppspress": https://www.nrk.no/norge/xl/_-vi-kan...ess-1.14070205
"Kropp er ikke kropp": https://www.nrk.no/kultur/debatten_-...ss_-1.13952245
"Instagram farlig for psyken": https://www.aftenposten.no/digital/N...en-10196b.html
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2018, 14:03   #15
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: Flyvertinner fra Qatar i fotball VM

Dette er blåst ut av alle proporsjoner og er en ikke-sak. Husker man prøvde å innføre cheerleders i fotball og at det falt flatt fordi folk ville se kampen og ikke damene.

Er rimelig sikker på at de eneste som bryr seg om dette er de som liker å irritere seg over ting og ikke følger kampen(e).
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 19-07-2018, 14:58   #16
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Flyvertinner fra Qatar i fotball VM

Quote:
Originally Posted by Edvard View Post
[bilde...]
Hvilket flyselskap er dette?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Oppstartstilbud fra Qatar Fly med oss Reiseforum 102 22-03-2012 21:13
Tredagerstilbud fra Qatar The Ticketor Reiseforum 4 31-08-2011 20:54
Fra den gangen selv jeg syntes fotball var spiselig LN-KOG Flyforum 3 03-01-2008 10:38
Ny logojet fra Austrian (Fotball EM 2008) Someone Flyforum 12 20-11-2007 19:31


All times are GMT +2. The time now is 13:44.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.