|
09-12-2024, 03:12 | #1 |
Speedbird Concorde
|
Mandag - på’n igjen
Mornings fra loungen i Cape Town. Her ble jeg hentet på hotellet 0150 og avgangstid er satt til 0400. Avgang med det eneste flyet fra CT som går sydover, ikke nordover. Vær- og rullebaneoppdateringene fra Antarktis er lovende, vesentlig bedre forhold både på bakken og i luften enn lørdag. Så da gjenstår det bare å se om det blir is eller asfalt under hjulene på neste landing. Håper på is.
|
09-12-2024, 04:41 | #2 | |
Finn Erik Edvardsen
|
Re: Mandag - på’n igjen
Quote:
https://www.amazon.com/Delay-Deny-De...s%2C189&sr=8-1 Uansett denne drittsekken skulle ha blitt stilt for retten, ikke henrettet, men paa linje med Boeing var dette en strategi som ikke hadde noe annet enn aksjekurs i tankene, produktet og kundene var absolutt noe man ikke hadde i tankene overhodet !! Om det i USA hadde vaert mulig aa skaffe seg vaapen uten problemer kunne en tenke seg at en fyr som akkurat mistet sin kone til brystkreft fordi United Healthcare ikke ville betale, men med de store problemene det er aa skaffe seg vaapen har nok LN-MOW 100% rett Om jeg hadde hatt Medicare - dvs. hadde jeg vaert et aar eldre, ville jeg ikke kunne gjennomført min Kreft Operasjon etter at de droppet ALLE de store sykehusene rett etter “enrollment periode” var over. Medicare Advantage som Trump og Musk oesnker at alle skal bli tvunget til aa bruke, mistet de siste ukene de fleste store “Providers” - en av de som tilbyr Advantage forsoekte aa droppe bedoevelse fra det de dekket, 5 timer paa operasjonsbordet uten bedoevelse - skulle oenske jeg overdriver, men BlueCross / Blueshield i New Jersey foreslo paa alvor aa droppe bedoevelse - Ungutten som LN-RTP omtaler Midtiblinken ler av vaare planer om aa flytte, men som kreft pasient og hjerteproblemer (den lille italienenerinnen) er det betydelig bedre aa sette seg inn i en sliten 737 Max darling vedligholdt enn helse tjenester her i USA - jeg har forsoekt 5 timers kreft operasjon, vil 100% anbefale bedoevelse
09-12-2024, 04:47 | #3 |
ScanFlyer Gold
|
Vet at i din verden er det bare du og dine opplevelser som gjelder for deg. For dere andre så er det ikke slik det er overalt. Forsikringer er forskjellige.
|
09-12-2024, 06:59 | #4 |
ScanFlyer Inventory
|
Glad mandag fra Ris. Kaffe og nyheter før den store italieneren tar meg opp på toppen av Oslo. Siste hele arbeidsuke før jul…kjenner at jeg gleder meg til julefri. Men først jobb og trening.
|
09-12-2024, 07:29 | #5 |
ScanFlyer Rusty
|
God morgen fra Radisson OSL. Vi sov her i natt etter ankomst 23.20 med Air France. Får se om vi rekker litt frokost flr vi begir oss mot det vi anser som mer sentrale strøk og skole og jobb.
La ogjen et belte og klokke etter strafferunde i sikkerhetskontrollen i Madrid. Noen ide om hvordan en skal få det tilbake? Lost&found siden blir bare stående å spinne før en feilmelding dukker opp. |
09-12-2024, 08:34 | #6 | |
ScanFlyer Dusty
|
Morn fra Hjemmekontoret. Det skal jobbes, og satser på at jeg knekker den nøtta jeg ikke fant ut av på fredag... Bedre kaffe her enn både på kontoret og hos kunde så da må de vel gå an?
Quote:
|
|
09-12-2024, 08:51 | #7 |
ScanFlyer Rusty
|
God morgen fra kontoret.. En deilig ro her da fest/julebord-maratonet er nå over.. Nå er det bare kos og lunsjer frem til SK973. (Bere en liten jobbovernatting på onsdag, men den blir rolig)
Ha en topp dag.. |
09-12-2024, 09:07 | #8 |
Upgrade me....
|
Morn fra Kristiansund hvor ett av livets små mysterium fortsetter å overraske meg 5 av 7 dager i uken.
Moccamaster, hvordan klarer den å få varmt vann og filtermalt kaffe til å smake så godt? |
09-12-2024, 09:18 | #9 |
ScanFlyer Inventory
Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
Mornings fra kontoret. Basert på belegget da jeg kom litt over 08 er det sånn jeg lurer på om det er noe jeg har gått glipp av? Multitasking i kveld, så både barn og undertegnede får trent litt. Så skal det snakkes litt i en mikrofon etter det. Ha en fin dag.
|
09-12-2024, 09:21 | #10 |
ScanFlyer Rusty
|
God mandag morgen - for en gangs skyld en mandag jeg ikke må opp tidlig. Helgen på sykehuset tja var litt hektisk til tider og så gikk jeg dobbeltvakt i går. Men det betyr jo penger, men man begynner å bli lei når det nærmer seg time 12 og 13 på jobb. Skal på kveldsvakt i dag da.
|
09-12-2024, 10:38 | #11 |
ScanFlyer Gold
|
*grmph* fra Forus. Selvsagt kneler viktige systemer på oppløpssiden når man prøver å planlegge varebeholdning gjennom romjulen.
Dette problemet løses dessverre ikke med mer kaffe. Ha en bedre mandag...
09-12-2024, 11:00 | #12 |
ScanFlyer Ununoctium
|
Jeg er best. Forøvrig er jeg fryktelig trøtt og sliten. Hjem fra jobbhelg i Mexico, 2 dager kontorering og så rett på seriejulebord er mye greier. Bortsett fra ett Teams møte i dag, som jeg gruer meg til fordi jeg ikke skulle behøvd å være med, kan jeg nå bare se frem til å nyte 2 uker frem til julaften. Det blir så innmari nice. Sitte på kontoret. Trykke på taster. Drikke kaffe. Ha tom mailboks. Gjøre fremadrettede ting... ikke bare løpe rundt som en kanin på speed.
Duracellen her må lades opp Ha rien best mandag. Helst med healtcare. Bedøvelse er best, bare ikke hos tannlegen.
09-12-2024, 11:44 | #13 |
ScanFlyer Rusty
|
God formiddag fra Forus II,
Her er kaffe og dagens morgenmøte unnagjort. Ca 2 uker igjen av dette arbeidsåret. Da passerer jeg 52 yrkesaktive år! Selskapet vil ha meg med ut neste år også. Jeg tror jeg tar første halvår av 2025 til å begynne med. Det er innmari kjekt prosjekt her og O&G bransjen. Ha en fin mandag. |
09-12-2024, 12:06 | #14 |
Jet-setter :)
|
God formiddag fra Skaun!
Etter noen laaange uker på veien i ulike verdensdeler, er det kun èn reise igjen av året og denne er mer koselig da det er Røros som skal besøkes fra torsdag til søndag. Har også lært de siste ukene at kanefart ikke kan direkte oversettes til engelsk og det mer lekne(?) "Canefart".... Men men, its not only only, but but Nyt mandagen hvor dere enn er, ta vare på hverandre! Kim |
09-12-2024, 12:46 | #15 |
ScanFlyer Blue
|
God tirsdag fra Chile. Hjemmekontoret i gang - det nærmer seg innspurt for konsulentoppdraget. Hyggelig med familiebesøk i sommerværet. Til helgen bærer det til ganske så eksotiske IPC.
|
09-12-2024, 13:24 | #16 |
ScanFlyer Crusty
|
God dag fra Kongsberg.
Her har det vært en relativt tøff helg etter onsdags cellegift. Jeg lå rett ut hele lørdag, men det kom seg noe på søndagen. I dag kjennes formen rimelig grei ut. Vi tok noen prøver i morges og jeg venter spent på svaret på dem. Ellers ikke de store planene for dagen. Har en plan om å få laget sylteflesk i dag. Ingrendienser er kjøpt inn så forhåpentligvis får jeg den i gryta i ettermiddag. Bruker en hauggammel oppskrift fra min oldemor. Litt tungvindt, men den blir usedvanlig god.
09-12-2024, 15:26 | #17 | |
Flyklapper
|
Uten bedøvelse hos tannlegen, er ikke særlig ålreit ... #snakkerforenvenn
Quote:
G'morgen fra SC. Det regner og er grått, men solen prøver å titte frem. Straks igang med dagens arbeid, men først må jeg på posten og en tur på 'Shitty Kitty' (vårt lokale supermarked Food Lion) .. Jeg er nestbest. |
|
09-12-2024, 17:16 | #18 | |
ScanFlyer Ununoctium
|
Quote:
Det er nå helt åpenbart. Bare ikke femtebest, for det har elefanten reservert for seg selv. Storsmurfen mener å ha rykket rett opp fra fjerde- til sjettebest. Dog til noen protester.
09-12-2024, 22:43 | #19 | |
ScanFlyer Inventory
|
Quote:
|
|
10-12-2024, 00:10 | #20 |
ScanFlyer Ununoctium
|
|