|
02-12-2024, 23:41 | #21 |
ScanFlyer Ununoctium
|
Re: Bongo i Mexico - AFKL til MEX
Da er det omsider hjemreisedag. Det er ekstra best.
Første gang jeg var i byen her på jobb var i mars 2020 og da hadde kunden booket meg hotell. Ett eller annet leilighetsopplegg. Det var ikke fett. Langt fra fett, faktisk. Så denne gangen jevnet jeg det ut med å booke JW Marriott i Polanco. Første inntrykk var faktisk langt fra best. Når jeg ankom og sjekket inn (hadde sjekket inn i app) la jeg merke til at akkurat min nøkkel ikke lå i bunken sammen med de andre. Det var litt mekking og ordning før jeg fikk nøkkel. Jeg hadde booket et bittelitt større rom. Når jeg kom opp og åpnet døren så jeg at det var et helt basic standardrom. Jeg åpnet appen og så på bookingen. Der stod det "corner suite" (som bare er et litt større rom). Jeg tok heldigvis screenshot med det samme. For sekunder senere oppdaterte appen min seg og viste "standard room". Men prisen var den samme som før. Jeg duret ned i resepsjonen. Der så de bare på hverandre. Så kom en manager og skulle bølle meg litt ned. Sa at "you know, the app shows all kinds of rooms. It is totally random. You only know when you check in". Da kjente jeg at det begynte å varme seg litt i en trøtt knoll. Men jeg er faktisk rimelig høflig så jeg svarte mer enkelt og konkret at "no, that is not correct." Da ble det mye babling, og de sendte meg tilbake igjen til rommet og sa at en porter ville komme og hjelpe meg til mitt nye finere rom. Ok. Jeg gikk, men en porter kom faktisk aldri. Så jeg gikk ned igjen. Nå ganske varm i pappen. Ny manager kom. Hun sa strengt på meg og sa at "I know you are platinum member, but we primarily want to sell the rooms, not give them away to Bonvoy members.". Jeg viste bookingen min og screenshot og sa nokså irritert at det hun sier er ren bullshit, og at jeg kun vil ha det jeg har betalt for. Ingenting annet. Hvis ikke de vil gi meg det jeg har betalt for kan de gi meg tilbake differansen (som da faktisk ikke var mer enn et par hundre dollar, men allikevel). Da løp hun likesågodt og hentet det teite skilte man hadde i "1958" med rompriser. Da ble jeg riktig sinna. Ord ble utvekslet og etter noe tid gikk jeg avgårde med nøkkel til en junior suite (som basically også bare er et litt større rom). Men med en kommentar om at hun håpte jeg nøt oppgraderingen min. Det var skikkelig stusselig faktisk. Men såååå etter to dager fikk jeg faktisk et brev under døra fra hotellet hvor de skrev at de hadde undersøkt saken. Noen hos dem hadde gjort en feil og de sa unnskyld og at de skulle forsøke å blah blah blah. Det er nå uansett bra. Og hotellet er jo kjempefint. Flott lounge, fjonge rom. Deilig bad etc. Og det ligger i Polanco. Det er dritfint i Polanco, fant jeg ut nå i dag. De andre dagene har jeg jobbet fra morgen til "pass out". Men i dag fikk jeg tid til å gå litt rundt, så jeg legger ved et par bilder fra området rundt hotellet.
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 02-12-2024 at 23:44. |
03-12-2024, 03:33 | #22 |
ScanFlyer Ununoctium
|
Da sitter man stablet på the Grand Lounge Elite på MEX. De skal ha stort pluss for at man kunne sjekke inn bags mer enn 3 timer før og at det er null kø i security.
Merkingen på flyplassen og hvilken lounge som er for hvem, derimot. Det er et huge mess. Vel inne i kantina ser det ikke ut i halvmørket. Ligner litt på bakgatesjappene vi passerte på veien ut hit. Det var magisk for å slå køen, men ikke så mange plasser jeg hadde satt meg ned og kost meg. Folkene her, derimot, er skikkelig på med å pushe Mexikansk mat og drinker. Foreløpig går det i Corona, men det blir vel en drink før take off. KL686 neste Sent fra min SM-F711B via Tapatalk
03-12-2024, 03:58 | #23 |
Finn Erik Edvardsen
|
FFH (Få Fnate Hjem) ! Artig, som alltid å følge med deg på tur ! Har den samme erfaringen fra Mexico som du har i Polanco, etter en uke jobb i Queretaro (Mexico’s Silicon Valley med Sonoma ++) var det en flott opplevelse å nyte meget god mat og lokal vin. Dette var under Trump 1.0 og hans beskrivelse av Mexico var så utrolig annerledes enn hva jeg opplevde. De jeg jobbet med i Santander Bank var alle på alder med mine nieser og nevøer her i USA og de hadde alle et bedre, enklere liv. De tjener mere, de har adgang til mere i Mexico - med samme utdannelse (Universitet - Master).
Burde egentlig skrive en trip rapport fra den turen, kanskje - det var bare så fristende med Trekkoppbilen Sudcaravelle
03-12-2024, 04:03 | #24 |
Finn Erik Edvardsen
|
Det jeg lærte av mine Mexicanske kollegaer var nettopp bakgatesjappene, Taco sjapper som medfører at norsk Tako Fredag blir et banne ord !! Du forstår ikke Taco’s før du har spist 10x street tacos
03-12-2024, 14:58 | #25 |
ScanFlyer Blue
|
Åååå, Polanco... Der har jeg bodd halvannet år. Bare gode minner.
|
03-12-2024, 19:22 | #26 | |
ScanFlyer Ununoctium
|
Quote:
Har du bodd der også? Maaaakan
04-12-2024, 20:45 | #27 |
ScanFlyer Ununoctium
|
Siden de pushet så hardt på mat i loungen og jeg hadde planer om å ikke spise på flighten takket jeg ja til det de anbefalte. Det hørtes godt ut med burrito. Det var det ikke, men allikevel sannsynligvis vesentlig bedre enn maten på flyet. KLM er jo ikke kjent for de helt magiske matopplevelsene.
Visst ble det en drink før take off. Jeg kunne ikke forlate MEX uten å ha hatt en Margherita. Det hadde de heldigvis i nærheten av gaten, som var 33. Forøvrig rimelig langt å få fra loungen til gate. Loungen var i den gamle delen, mens gaten var i en ny del og det må ha tatt minst mange minutter å gå. Etter hvert var det tid for boarding, og de har forbedret Sky Priority boarding litt. Ihvertfall i MEX. Det vil si at Sky Priority er delt i 2 grupper. Det er fint, siden ca alle som kan stave navnet sitt korrekt og har minst 3 millimeter men ikke mer enn 8 centimeter mellom øynene har en eller annen form for Sky Priority. Vel... alle unntatt Storsmurfen hver gang vi reiser sammen i eco, hvilket er sjukt irr. Er denne splitten blitt vanlig flere plasser? Husker ikke om det var sånn på CDG. Digresjoner til side, det var dags å boarde denne balja her. Bilde tatt etter landing Hadde sete 1K, og tok ikke så masse bilder. Det var litt utpå kvelden og de er nøye på å opplyse om at man ikke får ta bilder ombord uten å få tillatelse - noe jeg faktisk synes er veldig nice. Men jeg kan heller forklare hvordan det ser ut. Det kan forklares i en setning: "MY FIRST AIRPLANE" (for små mennesker som identifiserer seg som gutt og ønsker å generaliseres således) Det er babyblått og ulike andre shades av blått over alt. Det er jo litt sjarmerende, men det blir aldri lunt og avslappende. Dessuten bar denne 787'en rimelig godt preg av å være slitt. Flere av vinduene fikk også frost i seg så folk ikke kunne se ut. Det føltes også trangt på 1K. Ihvertfall sammenlignet med de helt supre AF setene. Mens det harde produktet på ingen måte imponerte kom så det som virkelig er en KLM greie og det er skikkelig hyggelige og greie crew. Det var pre departure drinks. Champis, juice eller Heineken. Så kom de og hilste på. Hei og masse velkommen og sånt. Du og elefanten er flyets viktigste pax i dag (det sier de sikkert til ganske mange, men man føler seg jo "special", så det er fint. Særlig elefanten, selv om han offisielt mener at dette er en selvfølgelighet). Før take off ble det også informert om at de ikke tok egen drikkeservering før maten, pga den korte flytiden på 9t 12min. Samtidig ble de spurt om hva man ville ha å spise. Jeg svarte "ingenting, men jeg vil gjerne ha en GT". GT kom så ca umiddelbart etter take off og før resten av serveringen. Det var veldig nice. Så da ble det den, litt musikk og et ekstra glass vin før det var pass-out time i 1K. Sov nogenlunde godt, men setet var såpass hardt rundt hoftepartiet at jeg hadde relativt vondt i hoften etter hvert. Det var jo heller ikke lystette vinduer så når morgensolen stod på var det relativt lyst. Anywho... dags for frokost. Men da ville ikke setet mitt opp. Så jeg satt meg i lotusposisjon for å spise. Ville ikke tvangsrette opp setet allerede da, ettersom jeg ville ligge og hvile litt til etter frokost. Frokosten var en sånn derre eggedings i form. Husker ikke hva det heter. Det var ost i. Sjukt mye ost og litt for mektig for meg. Men fikk i meg en bit av det og noe frukt. Så la meg meg og slappe at litt til. Var fortsatt 1t til landing. Crew var fremdeles i strålende humør. Hun ene hadde lært seg "tusen takk" og "ost og skinke", så hun sa "ost og skinke" hver gang hun passerte setet mitt. Forsøkte å lære meg "på gjensyn" eller noe på Nederlands også, men det var skikkelig vanskelig å uttale. 40 min før landing ba jeg om hjelp med setet, og det fikk de faktisk ikke til. Flyet var i tillegg fullt, men de fant ut at personen i 8G kunne sitte på klapp under landing, så jeg flyttet meg dit. Så kom purser og sa at jeg skulle få erstatning for defekt stol. Jeg påpekte at det virkelig var heeeelt unødvendig, men det ville han ikke høre på. 44.000 Flying Blue poeng eller €200 voucher. Valgt poeng og de var på konto bare et par timer etter ankomst AMS. View from 8G Oppsummering av KLM er at jeg ikke har særlig sans for setene deres. Maten pleier å være kjip den også. Men sterkt pluss for generelt jevnt over veldig hyggelige ansatte og så digger jeg de små husene. Begynner å bli en liten landsby i vinduskarmen hjemme nå.
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 04-12-2024 at 20:48. |
04-12-2024, 20:53 | #28 |
ScanFlyer Inventory
Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
Av de ombord, ikke ombord generelt. Er det vel de sier?
|
04-12-2024, 21:01 | #29 | |
ScanFlyer Crusty
|
Gå. I 2024, er det mulig
Quote:
|
|
Thread Tools | |
Display Modes | |
|