|
18-11-2024, 14:06 | #1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
Kenya - Nairobi, Mombasa og safari
Finner ingen spesielt aktuell tråd på Kenya, så tar sjansen på å opprette ny tråd her.
Har bestemt meg for å besøke Kenya i januar-februar. Satser på en 14-16 dagers tur. Reiser alene - er mann 57. Tenker å begynne i Nairobi - kanskje over en helg, så prøve å få inn en safari med én overnatting, og deretter tilbringe en ukes til ved kysten. Noen som har tips til overnattingssteder og ikke minst safari. Tenker middels prisklasse på det meste. Andre tips og triks mottas gjerne også, sjølvsagt. Takk! |
19-11-2024, 09:33 | #2 |
ScanFlyer Dusty
|
Re: Kenya - Nairobi, Mombasa og safari
Har ikke vært i Kenya, men ville nok satse på to netter safari, spesielt om det er litt reisevei dit og når man først er i strøket. Maasai Mara er vel det mest kjente. Ville om mulig forsøkt å finne en safari-lodge på den mindre siden, men usikker på hvor godt det lar seg gjøre uten at man betaler 5-sifret antall kroner per natt.
Ellers er vel dette nesten obligatorisk som Flyprater i Nairobi. Bare spør Elefnaten. https://www.sheldrickwildlifetrust.org/ |
19-11-2024, 12:41 | #3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
Takker !
Har prøvd enkelte andre forum også - men ikke så mange tips å få. Sjefen min sier at jeg må ha en overnatting på Safari, men vurderer å ikke høre på henne. :-D Selv har jeg to ganger i Sør-Afrika uten at Safari har vært på lista... .. men kanskje noe man må oppleve, selv om det koster skjorta og litt mer. Aprops få tips - jeg stusset en del på den innledende kommentaren i Aftenposten i forbindelse med de demonstrasjonene som var for noen måneder siden. Stusser på at definisjonen av Kenya som nordmenns ferieparadis... "I nordmennenes ferieparadis Kenya har minst 40 demonstranter blitt drept og hundrevis skadet" |
24-11-2024, 08:53 | #4 |
ScanFlyer Rusty
|
Ser ut til at det. Blir noen dager i Kenya før jul. Fant en gammel tråd i et annet forum der det stod de skal ha 50 dollar cash ved ankomst. Noen som vet om Euro finker? Er det roligere der nede nå mtp demonstrasjoner?
Hvor langt fra Nairobi må man for Safari? |
24-11-2024, 10:14 | #5 | |
ScanFlyer Blue
|
Quote:
https://www.etakenya.go.ke/en Ikke så veldig langt. Nairobi nasjonalpark ligger ca. 7 km fra sentrum. https://www.nairobinationalparkkenya.com/ https://en.wikipedia.org/wiki/Nairobi_National_Park |
|
25-11-2024, 09:53 | #6 | |
ScanFlyer Molded
|
Quote:
25-11-2024, 11:27 | #7 |
Osapanga chipongwe
|
Nå vil jeg nå si at strendene i Kenya er flotte. Jeg hadde en av min barndoms beste juleferier der, men det er noen dager siden.
Safari uten overnatting er som å drikke varmt øl uten kullsyre. Bortkastet. Det skjer mye i bushen om natta og de beste opplevelsene får du rett før eller ved soloppgang. Dessuten matcher de fleste lodger såkalte "stjernehoteller" i komfort og kvalitet på mat. Min erfaring er at de ofte overgår også. Jeg foretrekker guest houses og lodger framfor kjedelige kjedehoteller i Afrika, hvis jeg ikke bor privat.
27-11-2024, 00:12 | #8 |
Newcomer
|
Reef Hotel er et fint hotell på Nyali Beach i Mombasa. Kort avstand til sentrum og flyplassen. Det er stor tidevannsforskjell rundt Mombasa, 3-4 meter. Strendene er finest på høyvann, tidevannstabeller er i resepsjonen på hotellene.
|
30-11-2024, 07:18 | #9 |
ScanFlyer Rusty
|
Noen som har tips til hvordan jeg finner en god guide/tur til Nairobi National park? Internett er ikke så presist alltid… Mombase utgår da innenlandsfly i Afrika uten gjennomgående billett utgår to dager før juleaften som skal feires i Norge.
|
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|